Paulus de Kalebouter wrote:
Sorry hoor, maar als ik n review lees, hoef ik niet per se te weten wat de smaak van de reviewer is, maar wil ik weten hoe t product is.
Hoef je geen sorry te zeggen hoor

Blijkbaar benaderen sommigen een review meer als een productbeschrijving, en anderen meer als een soort column waarin een duidelijke mening naar voren komt. Ik vind dat laatste meestal leuker om te lezen. Het andere kan ik niet zo veel mee. Als ik wil horen hoe een plaat klinkt, dan luister ik die plaat wel gewoon.
Quote:
Quote:
Ik denk dat je je dan toch moet gaan afvragen waarom je überhaupt reviews schrijft: Voor je lezers, of voor jezelf?
Kan je uitleggen wat je hiermee bedoelt?

Niet al te zwaar aan tillen

Was meer een opmerking om jullie uit je tent te lokken.
Quote:
Maar platen oid "volledig de grond in boren" vind ik not-done; beetje respectloos. De artiest heeft waarschijnlijk toch zn ziel en zaligheid (in ieder geval tijd) erin gestopt; die vindt t zelf wel goed.
Och.. soms zijn platen gewoon echt kut. Voorbeeldje, als ik bijvoorbeeld naar het nieuwere werk van Bob Sinclar luister, dan voel ik niet echt de behoefte om daar naar de goeie elementen te gaan zoeken. Ziel en zaligheid mijn reet, je gaat mij niet vertellen dat hij dat zelf goed vindt.
Het hangt heel erg van de plaat en de producer af wil ik maar zeggen.
Een nieuwkomer met een debuutplaat die misschien niet zo speciaal is, daar ga je natuurlijk weer anders mee om. Dan zal je het misschien iets subtieler willen doen, maar dan nóg hoef je niet te doen alsof het een topplaat is.
Jasper wrote:
De reden waarom bepaalde platen aan bepaalde reviewers worden toebedeeld is volgens mij gewoon omdat het de kwaliteit van de review alleen maar ten goede kan komen.
<knip: verhaal>
Uiteraard.
Quote:
Dat reviewers de tracks die ze gereviewd hebben achteraf mogen houden en gebruiken in hun sets kan je toch gewoon opvatten als een soort van beloning? Er kruipt soms best wel wat tijd in het schrijven van een review, dus niet meer dan normaal vind ik dat je daar toch op één of andere manier een beetje voor beloond wordt. En dan is het natuurlijk leuker om iemand te belonen met iets waar hij nog iets aan heeft dan met een hoop tracks die meteen gedelete worden wegens onbruikbaar voor de dj in kwestie? Dus een eerste selectie van reviews heeft een dubbel nut

Heb ik ook geen enkel probleem mee.