It is currently 28 Mar 2024, 08:56

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 78 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4
Author Message
 Post subject: re: Koptelefoons
PostPosted: 21 May 2007, 17:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 03 Aug 2006, 10:22
Posts: 54
Location: Amsterdam
voor mij ook duidelijk...
na een technics die niets meer van zich liet horen in de panama (ik draai met oordoppen) een HD25 aangeschaft. Wil niks anders meer :)


Top
   
 Post subject: re: Koptelefoons
PostPosted: 21 May 2007, 17:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Ik heb ook eindelijk de HD25. Relaxt! :cool


Top
   
 Post subject: re: Koptelefoons
PostPosted: 21 May 2007, 19:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Ik heb m'n hd25 nu een jaar of 2-3. Echt, dat ding heeft behoorlijk wat punishment gehad, maar hij klinkt nog kraakhelder. Superding (Y)


Top
   
 Post subject: re: Koptelefoons
PostPosted: 21 May 2007, 21:46 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
HD 595 van sennheiser heb ik, zeer tevreden over!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 15 Jun 2007, 01:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
[quote="Eelke Kleijn"]Ik heb een HD 25 om te draaien, idd geweldig ding. Kan knalhard en blijft super zuiver. Oordopjes aanbevolen :lol


Ik lees dit nu pas. Maar jij doet dus oordoppen eerst in zodat je je hp harder kan zetten?

Misschien dat ik dan ook eens van die doppen aan ga schaffen, want hoewel hij wel redelijk je oren isoleert heb ik hem hier thuis al vaak best hard staan.

Top
   
 Post subject: re: Koptelefoons
PostPosted: 18 Jun 2007, 16:01 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 06 Nov 2005, 16:25
Posts: 161
Location: The Netherlands
ik ben nu ook even zoekende naar een goede koptelefoon om mee te producen. ik heb nu qua sound echt niets hier. ik heb gewoon een setje sony speakers geen monitoren en een sony mdr-v500. geen porum dus. tot nu toe niet zo heel veel problemen mee gehad, alleen zodra ik geen herrie meer mag maken en mijn koptelefoon op moet doen gaat het echt niet meer. overstuurd en gewoon een compleet vervormde weergave naar mijn gevoel.

dus ik heb wat zitten lezen in dit topic en ik heb me tot 2 keuzes beperkt denk ik,

Sony MDR 7509 óf

Sennheiser HD-25,

Ik wil de koptelefoon ook gebruiken voor mijn ipod ed. ik heb de hd-25 uitgeprobeerd en klinkt gewoon superlekker en helder én hij is supermooi en lekker klein. de 7509 niet gehoord, maar als ik zo even dit topic doorlees word ik daar toch wel warm voor.

zijn er mischien nog andere opties die ik moet overwegen?

_________________
http://www.myspace.com/martinhooke


Top
   
 Post subject: re: Koptelefoons
PostPosted: 01 Sep 2007, 15:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 May 2006, 09:20
Posts: 130
Location: Vlaardingen Netherlands
behalve kwaliteit en specs is het natuurlijk ook nog wel persoonlijk of je m lekker aan vind voelen, sluit ie goed af. mischien wil je m ook nog mooi vinden. Net als met speakers klinkt house niet op elke koptelefoon helemaal lekker. Ik ben van mening dat je altijd nog het beste met een muziek cd die je goed kent naar een winkel toe te gaan en daar verschillende koptelefoons gaat luisteren. En tussen ermee draaien en produceren zit natuurlijk ook weer verschil.

heb zelf 2 koptelefoons, de sony Sony MDR-V900hd (sinds gisteren)
Deze is ook geschikt om mee in de studio te werken, alhoewel ik nog steeds veel liever op speakers werk.

en heb ook nog een senheiser hd 600, had ik al een tijdje maar kan ik niet mee mixen, is wel een goede koptelefoon voor in de studio. erg goede geluidsweergave.

had hiervoor wegens geldgebrek een prodjucer koptelefoon van 60... die deed het ook maar daar is dan alles mee gezegd.

_________________
Computer games don't affect kids.
I mean, if Pac Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms
munching magic pills and listening to repetitive electronic music.


Top
   
 Post subject: re: Koptelefoons
PostPosted: 21 Sep 2007, 13:11 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 22:53
Posts: 43
Location: utrecht nederland
ik heb mijn hd25 al een jaar en hij is nog steeds helemaal goed, het geluid is okee, maar niet echt beter dan het geluid van alle andere prijsgenoten. vooral dat hij gewoon nog steeds strak om mijn hoofd zit en nog nooit stuk is gegaan is echt chill, ik heb al een chrome pioneer gesloopt. die zijn gewoon van het verkeerde plastic gemaakt, net als die sony, dat te snel breekt. daarnaast is de hd25 mooi sober en niet zo protserig.


Top
   
 Post subject: re: Koptelefoons
PostPosted: 07 Nov 2007, 03:09 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
na 15 jaar hebben allebei me Pioneer se 450's het begeven.
jaaaren lang DE headphone van echt alle dj's geweest.
ze zijn nu echt versleten en het foam laat zo los dat het er af valt :lol
deze is het:
[img]http://fr.audiofanzine.com/img/produits/normal/6/2/62219.jpg[/img]

Nu dus maar die Sony MDR-7509HD besteld. Ga maar op Bart af wat kwaliteit betreft.
Vind hem er ook wel beter uit zien dan de meeste glimmende dingen met die foute zilver-look.
HD25 was ook een optie, maar ik ben echt zo gewend aan schelpen die echt helemaal over je oren vallen.

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: re: Koptelefoons
PostPosted: 07 Nov 2007, 10:22 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
ik heb die 450 ook nog regelmatig op, zwaar gehavend... maar hij zit zo lekker!

enige minpunt is dat er aan beide schelpen een snoer zit.

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
 Post subject: Re: re: Koptelefoons
PostPosted: 07 Nov 2007, 10:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 29 Dec 2005, 09:45
Posts: 396
Location: Antwerp
[quote="martypants"]ik ben nu ook even zoekende naar een goede koptelefoon om mee te producen. ik heb nu qua sound echt niets hier. ik heb gewoon een setje sony speakers geen monitoren en een sony mdr-v500. geen porum dus. tot nu toe niet zo heel veel problemen mee gehad, alleen zodra ik geen herrie meer mag maken en mijn koptelefoon op moet doen gaat het echt niet meer. overstuurd en gewoon een compleet vervormde weergave naar mijn gevoel.

dus ik heb wat zitten lezen in dit topic en ik heb me tot 2 keuzes beperkt denk ik,

Sony MDR 7509 óf

Sennheiser HD-25,

Ik wil de koptelefoon ook gebruiken voor mijn ipod ed. ik heb de hd-25 uitgeprobeerd en klinkt gewoon superlekker en helder én hij is supermooi en lekker klein. de 7509 niet gehoord, maar als ik zo even dit topic doorlees word ik daar toch wel warm voor.

zijn er mischien nog andere opties die ik moet overwegen?


Die sony ken ik niet maar ik denk dat ik ze beide niet kan aanraden voor producen. Heb zelf de sennheiser, heerlijk voor dj'en, producen gaat ook wel maar als je het kan veroorloven zou ik toch meer een studiokoptelefoon zoeken!

Top
   
 Post subject: Re: Koptelefoons
PostPosted: 30 Aug 2010, 15:30 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Ff een oud topic nieuw leven inblazen....

ik had een hele goede hoofdtelefoon van Creative, de Aurvana X-fi.
Geweldig ding. Actieve geluidsonderdrukking, "repareert" beschadigde mp3 bestanden en een soort surround sound.
De constructie was echter van minder kwaliteit. Bij de Mediamarkt blijkt het niet te repareren te zijn, maar ze zijn daar ook niet meer leverbaar; kortom geld terug en ik moet op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon.

Ik heb dit topic doorgelezen en denk dat de Sony MDR-7509 het best voor mij zou zijn.
Toch wil ik graag nog wat weten van de experts hier.
Is dit ook nog een hoofdtelefoon die geschikt is voor zowel draaien als je iPod?
Wat zijn je positieve ervaringen met deze hoofdtelefoon?
En wat zijn evt. de negatieve ervaringen?

Ik ben benieuwd. Alvast bedankt. :)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
 Post subject: Re: Koptelefoons
PostPosted: 30 Aug 2010, 16:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
jezus paulus, kan je nou helemaal niks aanschaffen zonder advies van je GC vriendjes? :p ;)


Top
   
 Post subject: Re: Koptelefoons
PostPosted: 30 Aug 2010, 19:04 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Sterker nog....ik kan helemaal níks zonder mn GC vriendjes. :cow

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
 Post subject: Re: Koptelefoons
PostPosted: 31 Aug 2010, 14:36 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:17
Posts: 791
Location: Groovecollection.nl
Paulus, welke boarder helpt je dan tijdens die donkere, koude nachten in je slaapkamertje?

Waar ík je wel mee kan helpen is het beoordelen van de Sony aangezien ik er al sinds 2006 1 heb en ik ben nog steeds helemaal tevreden! Geluid is nog steeds top, zowel op de Ipod, PC en op de externe geluidskaart die ik voor Traktor gebruik. Hij zit ook goed en ja na een paar uur 'voel' je hem wel een beetje zitten maar dat is volgens mij bij alle koptelefoons zo.

Nadeel is dat de cover van de oren gaat schilferen bij normaal gebruik/geen onderhoud oid zodat je na 4 jaar intensief gebruik vooral kussen op je oren hebt en wat minder cover.

En ik zie net dat hij tegenwoordig tov de concurrentie ook een stuk beter betaalbaar is dus gewoon doen!

_________________
Proper music: [url]http://www.soundcloud.com/dwk[/url]


Top
   
 Post subject: Re: Koptelefoons
PostPosted: 31 Aug 2010, 14:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
ik sony fan.
mdr v-700..
slechts 122 eutjes, en ik ben nog steeds met mijn 2e bezig.
goeie score in bijna tien jaar tijd toch?

sterk spul, fijn opvouwbaar, goed geluid.
koop er desnoods een udg opbergtasje bij (dik schuimrubber tasje) en je bent klaar...

http://www.tonecontrol.nl/nl/producten/ ... r-v700-dj/
(hier staan ook die tasjes)


Top
   
 Post subject: Re: Koptelefoons
PostPosted: 31 Aug 2010, 15:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
[quote="emre"]Paulus, welke boarder helpt je dan tijdens die donkere, koude nachten in je slaapkamertje?

Tja, kennelijk heeft men hier toch ook zo z'n grenzen en smaak uiteraard, want helaasch...dat is de enige behoefte waar niemand hier mij in voorziet. :(

Bedankt voor je reactie, Emre. (Y)
Dus jij vindt het ook een geschikte hoofdtelefoon voor je iPod? Ik las namelijk reviews van mensen die juist zeiden dat er zo'n goed geluid uitkomt dat de slechte kwaliteit van mp3s zo overduidelijk te horen was.
Maja, je antwoord heeft me toch weer wat meer overtuigd deze hoofdtelefoon aan te schaffen. Bedankt. :)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
 Post subject: Re: Koptelefoons
PostPosted: 10 Sep 2010, 16:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Gewoon zorgen dat je goede kwaliteit mp3's gebruikt. Altijd 320, snap mensen niet die rippen op een lagere bit rate


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 78 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma