It is currently 28 Mar 2024, 11:46

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 78 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2006, 22:10 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 23:50
Posts: 1747
Location: Amsterdam
Ik heb de Pioneer HDJ-1000. Al een tijd eigenlijk en ben er erg tevreden over.
De eerste ging ook bij stuk, Emre. Toen kreeg ik ook na een paar maanden een nieuwe.
Met deze heb ik totaal geen problemen. Heb er al veel mee gedraaid... werkt prima! :cool


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2006, 23:27 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 02 Sep 2005, 16:35
Posts: 59
Location: Depends on the party and the mood.
[quote="razors edge"]Ik gebruik mijn koptelie zeer intensief 4/5 uur per dag, en heb er ook al heel wat versleten :lol

Ik heb de Sony MDR-V700 en die bevalt prima :D

Alleen na aankoop gelijk met ijzerdraad het gedeelte waar de schelphouder indraait vastzetten,
dat is de zwakke schakel bij die dingen.


Heb 'm zelf ook en ben helemaal tevreden met mijn oorwarmers.
Zag dat je een tip had ivm de zwakste schakel en ondanks dat ik er heel zuinig op ben hoop ik dat je in iets meer detail jouw oplossing kan vertellen.
Heb je eventueel een digitale foto ervan?

_________________
What others dream of, i did and still do.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2006, 01:07 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Technics dj m nog wat.. die eerste zwarte editie... ben er op zich wel blij mij, maar als ik een nieuwe koop wordt het de HD 25 alleen dan waarschijnlijk de sp want die buigbare oorschelpen gebruik ik toch niet :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2006, 10:04 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 23:50
Posts: 1747
Location: Amsterdam
Toch zou ik voor puur luisterplezier geen dj-koptelefoon kopen. Merk toch dat die geoptimaliseerd zijn voor het dj-en en eigenlijk minder mooi, niet zo warm klinken als gewone, goeie hifi-koptelefoons.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2006, 15:20 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
Zeker, die HD 25 bijv. Als ik die opzet als ik een afmix echt goed wil horen klinkt het echt niet goed. Die Beyer DT 770 die ik ook gebruik is 10 x zo nauwkeurig :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2006, 15:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
[quote="Mistik"]Technics dj m nog wat.. die eerste zwarte editie... ben er op zich wel blij mij, maar als ik een nieuwe koop wordt het de HD 25 alleen dan waarschijnlijk de sp want die buigbare oorschelpen gebruik ik toch niet :)


Let erop dat dat niet het enige verschil is!

HD 25 SP:
Nominal impedance: 85 Ohm
Load rating: 0,2 W
Contact pressure: ca. 3 N
Weight w/o cable: 115 g
Jack plug: 6,3 mm stereo
Transducer principle: dynamic, closed
Ear coupling: supraaural
Cable length: 3 m
Sound pressure level (SPL): 120 dB(SPL)
THD, total harmonic distortion: <0,4 %
Frequency response (headphones): 30.....16000 Hz(-3 dB)

HD 25
Nominal impedance: 70 Ohm
Load rating: 0.2 W
Contact pressure: ca. 2.5 N
Weight w/o cable: ca. 140 g
Jack plug: 3,5/6,3 mm stereo
Transducer principle: dynamic, closed
Ear coupling: supraaural
Cable length: 1,5 m
Sound pressure level (SPL): 120 dB(SPL)
THD, total harmonic distortion: <0,3 %
Frequency response (headphones): 16.....22000 Hz

Top
   
 Post subject: re: Koptelefoons
PostPosted: 29 Apr 2006, 21:01 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Sep 2005, 09:58
Posts: 479
Location: Near Utrecht
Ik heb ook een Pioneer HDJ1000 en het is absoluut een van mijn beste aankopen van de laatste tijd, ik ben er erg tevreden over. Hier is 'ie ook niet stuk gegaan. :)


Top
   
 Post subject: re: Koptelefoons
PostPosted: 02 May 2006, 18:49 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
eelke, merk je dat verschil? mijn gehoor is niet zo denderend meer..


Top
   
 Post subject: re: Koptelefoons
PostPosted: 02 May 2006, 21:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
Hm goeie vraag. Ik vind er zowiezo al niet zo heel veel hoog inzitten (in de HD 25) en boven de 16K heb je toch vrijwel alleen maar erg scherpe tonen, iig niet heel erg belangrijk voor mixen, je mixt toch op meer op midden. Die total harmonic distortion kun je denk ik wel negeren (0,4 / 0,3 :P). De 25 is iets laag-ohmiger, dus kan sneller hard. Maar ik denk niet dat dat heel veel verschil maakt (85 of 70), meeste DJ mixers kun je je hoofdtelefoon toch zo knoerthard zetten dat je trommelvliezen buiten liggen :lol


Top
   
 Post subject: re: Koptelefoons
PostPosted: 03 May 2006, 11:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:17
Posts: 780
Location: Back home
Ik denk dat je boven de 16 Khz toch niet veel méér zult horen. Heb wel eens ergens gelezenn dat iemand met heel goede oren frequenties waar kan nemen tot 20 Khz. Dus dat het tot 22 kan is leuk, maar heeft waarschijnlijk niet zoveel nut.
En 16 Hz? Is ook niet eens te horen, wél te voelen. Dus ik denk dat het bereik van 30 tot 16.000 meer dan genoeg is.

_________________
Shake what ya mamma gave you !!


Top
   
 Post subject: re: Koptelefoons
PostPosted: 10 May 2006, 17:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
ik weet genoeg. mijn oren zijn niet zo denderend, dusdat verschil hoor ik echt niet :) en ik heb een hekele aan inklap/uitschuif dingen want die gebruik ik toch niet.. zet dat dinge op mn rechteroor en als het nodig is klem ik hem wel vast met mn schouder


Top
   
 Post subject: re: Koptelefoons
PostPosted: 13 May 2006, 10:22 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 09 Jun 2005, 10:53
Posts: 1115
Location: earth
draaien doe ik met de sony mdr-v700dj (al 3 x vervangen) volgende keer ook een pioneer HDJ-1000


Top
   
 Post subject: re: Koptelefoons
PostPosted: 15 May 2006, 14:00 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 29 Dec 2005, 09:45
Posts: 396
Location: Antwerp
Heb ook de stanton... wel leuk ding. Volgende zal denk ik ook een sennheiser worden, een keer geprobeerd en dat geluid is nog ff veel beter lijkt het. En anders sowieso voor het gewicht, ik heb koptelefoon altijd op mijn kop (hoofd schuin houden is zooo irritant) en dan is het wel fijn als ie nie zoveel weegt :)


Top
   
 Post subject: Re: re: Koptelefoons
PostPosted: 15 May 2006, 14:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
[quote="datcho"]draaien doe ik met de sony mdr-v700dj (al 3 x vervangen) volgende keer ook een pioneer HDJ-1000


Moest je hem vervangen doordat die plastic stukjes afbraken? Dat vind ik zooo slecht van die Sony. Pioneer heeft er ook last van hoorde ik maar die heb ik zelf nog niet gebruikt. Wat dat betreft is die Sennheiser wel fijn, je kunt ermee voetballen en hij werkt nog 8-)

Top
   
 Post subject: re: Koptelefoons
PostPosted: 15 May 2006, 15:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 17 Oct 2005, 20:44
Posts: 98
Ik heb vanalles gehad, maar ik zweer bij de Sennheiser HD-25

Let wel op! Mocht je toch voor de HD-25 gaan, wat ik sowieso zou adviseren, let er dan op dat er een studio versie en een DJ versie is.
Deze zijn anders afgesteld en hebben ook een ander volume. Deze extra type nummers staan echter bijna nooit aangegeven.

HD-25 (13) is de Studio versie met 600 ohm
HD-25 (1) is de DJ versie met 75 ohm

Ik weet dat ze bijvoorbeeld bij Rare Records toendertijd alleen de 13 versie hadden.
Je ziet het eigenlijk al gelijk bij de oorschelp, want daar staat 75 ohm bij als het de DJ versie betreft.

Succes

_________________
freaky funk


Top
   
 Post subject: Re: re: Koptelefoons
PostPosted: 15 May 2006, 15:27 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 17 Oct 2005, 20:44
Posts: 98
[quote="Eelke Kleijn"][quote="datcho"]draaien doe ik met de sony mdr-v700dj (al 3 x vervangen) volgende keer ook een pioneer HDJ-1000


Moest je hem vervangen doordat die plastic stukjes afbraken? Dat vind ik zooo slecht van die Sony. Pioneer heeft er ook last van hoorde ik maar die heb ik zelf nog niet gebruikt. Wat dat betreft is die Sennheiser wel fijn, je kunt ermee voetballen en hij werkt nog 8-)

Bovendien kun je bij de Sennheiser elk onderdeel los krijgen en er gewoon heel makkelijk inklikken. Verder is die kabel van staal.

_________________
freaky funk


Top
   
 Post subject: re: Koptelefoons
PostPosted: 22 May 2006, 09:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 Jun 2005, 18:20
Posts: 296
Location: Houten/ Utrecht
Ik zal ook weer even een stukje informatie droppen en u allen daarbij gelijktijdig verlichten over welke koptelefoon ik gebruik...

Er word hier gesteld dat de meeste mensen toch niet echt horen boven de 16kHz. MIS! Tenzij je iedere week zonder doppen in de herrie staat... Wederom: laat je oren testen en je zult het weten. Verder: Juist het gebied boven de 16kHz is van grote importatie in muziek! Het is niet waarneembaar als muziek of dergelijks maar, in het heel erg hoge hoog-frequente geluid, zit heel veel transparantie. Dingen waardoor een geluid bijvoorbeeld 'fris' klinkt.

De grote studio's en betere digitale geluidstafels kunnen tegenwoordig bijvoorbeeld al op 96kHz/32 bit ipv 44.1kHz/16 bit samplen... Dit hoor je natiirlijk niet maar, tests hebben uitgewezen dat men het als transparanter ervaart wanneer de sample waarde toeneemt. De reden waarom dit nog niet toegepast wordt op consumptie niveua is omdat een cd 96kHz/32 bit niet afspeelbaar is in een reguliere cd speler. Er wordt echter steeds meer op deze wijze opgenomen en dit wordt dan later omgezetn naar 44.1Khz/16bit.

Mijn koptelefoon is een Sony MDR 7509:
[img]http://www.adcom.nl/catalog/images/Sony_MDR7509_z.jpg[/img]

Ik was op een bepaald moment eigenlijk wel helemaal klaar met het geluid van de Sony Mdr-v700 (Te veel laag en mid laag, opgepompte sound). Ik wilde een nieuwe, betere koptelefoon voor het draaien maar, was tevens op zoek naar een goede koptelefoon voor mijn werk als technicus. De koptelfoon moest geschikt zijn om een natuurgetrouwe weergave te geven , een hoog volume te kunnen produceren zonder enigerlij oversturingen. Tevens moest de balans in orde zijn wat betreft het frequentie spectrum en moest deze ook intact blijven bij volume verschuivingen. Daarnaast had ik ook de wens dat het ding steviger zou zijn dan de Mdr-v700.
Ook was er de wens voor een laag ohmige koptelefoon, zodat ik zonder koptelefoon pre amp altijd een redelijk volume in de koptelefoon zou kunnen maken.

Ik wilde een koptelefoon die, wanneer ik een mix van instrumenten maak, of een mix van audio kanalen wanneer ik zelf produceer, de balans juist weergaf en tevens de ruimtelijke informatie kon weergeven.

En last but not least: hij mocht 200-250 euro kosten.

Ik heb heel wat koptelefoons getest, tot frustraties toe. Sommige koptelefoons misten alle uitwerking, de balans was niet in orde of het ding was akoestich instabiel (verschuiving van pieken in het spectrum bij pushen van volume). Ook testte ik er een paar die heel onrustig werden naar mate er meer instrumenten in een muziekstuk zaten of het muziekstuk druk werd.

Aan het einde hiel ik een aantal koptelefoons over, die heb ik toen nogmaals beluisterd. Een aantal legden het bij de oversturingsfactor af. Hiervoor las ik dat de Hd25 niet nekt bij hoge volumes, ik hoorde toch duidelijk nare oversturingen.

Na nog een goede luisterbeurt kon ik als enige de Sony Mdr-7509 bij alle van de eissen een vinkje geven en heb ik die gekocht.

Vorige week heb ik trouwens de Sennheiser HD 595 aan een kritische luister test onderworpen, deze is half open en dus niet geschikt voor dj aangelegenheden of live pa e.d. maar deze klinkt nagenoeg hetzelfde als de mdr 7509 van Sony alleen heeft de HD 595 geen resonantie kamer waardoor het laag iets dunner is. Een uittermate geschikte koptelefoon voor in de studio...

_________________
Can I please borrow your umbrella?


Top
   
 Post subject: re: Koptelefoons
PostPosted: 22 May 2006, 11:44 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:17
Posts: 791
Location: Groovecollection.nl
Dank Bart voor deze uitleg; ik zat al op je input te wachten :)
Toeval wil dat ik net vrijdag de Sony 7509 heb besteld :cool

_________________
Proper music: [url]http://www.soundcloud.com/dwk[/url]


Top
   
 Post subject: Re: re: Koptelefoons
PostPosted: 22 May 2006, 12:56 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 Jun 2005, 18:20
Posts: 296
Location: Houten/ Utrecht
[quote="emre"]Dank Bart voor deze uitleg; ik zat al op je input te wachten :)
Toeval wil dat ik net vrijdag de Sony 7509 heb besteld :cool


Daar doe je goed aan! ;) Out Of The Box klinkt ie erg goed, echter: na een paar uur break in time is het gewoon veel beter. Als je gedurende die tijd de koptelefoon op hebt merk je dat niet zo, gaat geleidelijk. Ik heb echter hetzelfde nummer een paar uur lang op een redelijk volume erin laten draaien en aan het begin en na die paar uur (4-6) nog een keer geluisterd.

De meeste koptelefoons hebben aan het begin wat stijfheid, trekt weg na enkele uren. Nogmaals, het is bijna niet merkbaar...


Nadeel van de 7509 is dat, omdat ik het ding zo'n 3 uur per dag gebruik en het vaak op knoppen van mengtafels enzo ligt, de oorschelpen snel slijten. Voor de 7509 maken ze geen losse schelpen maar, de v-600 en v-900 hebben dezelfde maat en ik ben nu op zoek naar oorschelpen daarvan, sony binnenkortr even mailen. (Had contact gehad met Sony Professional (daar valt de 7509 onder), binnenkort de consumer divisie benaderen (en ook even bij professional uitvogelen hoe je de schelpen eraf klikt...

Zit nu trouwens op mijn opleiding een cd te beluisteren op de koptelefoon, hoor echt niets van al het geouwehoer om me heen maar hoor wel ieder detail van de muziek! :cool

_________________
Can I please borrow your umbrella?


Top
   
 Post subject: re: Koptelefoons
PostPosted: 22 May 2006, 13:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 Jun 2005, 18:20
Posts: 296
Location: Houten/ Utrecht
Over het 16kHz verhaal:

Pak eens een stukje akoestische gitaar en push dan op je eq 16kHz.. experimenteer met de eq en dat soort ongein mensen! Uren vol plezier! Succes!

_________________
Can I please borrow your umbrella?


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 78 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma