It is currently 29 Apr 2024, 09:00

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 130 posts ]  Go to page 1 2 3 4 57 Next
Author Message
 Post subject: Beatport V3.0
PostPosted: 10 Aug 2006, 17:04 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
De vernieuwde Beatport site is up en er zijn een aantal dingen anders geworden. Het belangrijkste verschil: de prijs. De $ is vervangen door een € en daarmee zijn de tracks behoorlijk duurder geworden. Ik kocht juist veel bij Beatport vanwege de lage dollar en dus de fatsoenlijke prijs die je betaalde voor nummers. Nu betaal je dus €2 en €2,50 voor de nieuwe nummers, promo's en exclusives. Nogal een verschil vergeleken met de oude dollarprijs :x

Een prijsverhoging is op zich niets mis mee, maar ik ga dus echt geen €2-2,50 voor een mp3tje betalen (N)

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
 Post subject: re: Beatport V3.0
PostPosted: 10 Aug 2006, 17:11 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
Dat is wel minder zeg.

Dat zul je wel meer gaan zien met die lage dollarkoers gaan veel meer sites over op de eruo. Gelukkig is releaserecords nog wel met dollars.


Top
   
 Post subject: re: Beatport V3.0
PostPosted: 10 Aug 2006, 17:17 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
Ik koop de laatste tijd ook regelmatig bij kompakt-mp3.net en daar zijn de prijzen gewoon redelijk. €1,29 voor vrijwel alles en €1,49 voor pre-releases. Ik vraag me dan ook echt af hoe ze bij prijzen van €2 en hoger komen voor een mp3 :\ Dat staat totaal niet in verhouding.

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
 Post subject: re: Beatport V3.0
PostPosted: 10 Aug 2006, 20:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 30 Jul 2006, 21:12
Posts: 375
Location: Lichtenvoorde (Gelderland)
Kun je nog steeds alleen met creditcard betalen daar?


Top
   
 Post subject: re: Beatport V3.0
PostPosted: 10 Aug 2006, 22:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
Beatport is naar mijn weten nog steeds de enige met .wav files dus ik blijf daar absoluut alles kopen. Alleen hoop ik dat andere sites snel over gaan op wav (en Beatport die belachelijke 1 € toeslag schrapt).


Top
   
 Post subject: re: Beatport V3.0
PostPosted: 10 Aug 2006, 23:11 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jul 2005, 23:57
Posts: 373
Location: Haarlem
op Magnetic Grooves kun je ook WAV's downloaden. De prijzen liggen daar echter ook wat hoog omdat ze daar rekenen in Pounds. Ook de keuze is niet zo groot, maar over het algemeen wel goed.

Ik koop de laatste tijd ook via Kompakt. Erg prettige site en redelijke prijzen. Ook het voorluisteren daar gaat prima. Dit in tegenstelling tot de meeste sites (iemand last van Resonantvibes??).

Ik wil, zeker als ik 2 euro voor een liedje moet neertellen (waanzin) een goede voorluistermogelijkheid. En niet een 32 kbps stukje uit het midden zoals op beatport!!!

Ik koop nu alleen nog via Resonantvibes (goedkoop!) en via Kompakt....


Top
   
 Post subject: re: Beatport V3.0
PostPosted: 10 Aug 2006, 23:15 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
Ik snap ook niet helemaal waar de platenindustrie en muziekaanbieders nu precies mee bezig zijn. Neem inderdaad iets als wav files. De bandbreedte is er en ook de opslagcapaciteit is enorm vergroot. In principe is er technisch gezien dus geen drempel meer om niet de hoogste kwaliteit aan te bieden. Een toeslag van €1 voor een wav download is dan ook absurd.

Ik vraag me ook echt af hoe ze bij bedragen van €2 en meer voor een track komen. Als je een cd koopt in de winkel kan ik me ergens voorstellen dat de prijs tussen de €15 en €20 komt te liggen. Maar dan heb je wel een fysiek product in handen. Met downloaden heb je dat niet en dus liggen de productiekosten veel en veel lager. Kosten van bandbreedte zullen in ieder geval bij lange na niet hetzelfde zijn als het produceren van een hele rits cd's met boekje. Wat dat betreft krijg ik een beetje het idee dat ze door hoge prijzen wat terug proberen te verdienen qua verliezen op cd's en vinyl.

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
 Post subject: re: Beatport V3.0
PostPosted: 11 Aug 2006, 00:00 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jul 2005, 23:57
Posts: 373
Location: Haarlem
ik denk dat het antwoord op de vraag redelijk simpel is: de dollartekentjes in de oogjes van de platenbazen. Zij zien ook wel dat vinyl (een fysiek medium) hun geen geld meer oplevert. En ondanks dat iedereen het voor de liefde doet (of zegt te doen) is financieel belang het allerbelangrijkste.
Vind het in ieder geval erg jammer want je betaald voor de hoogste kwaliteit bijna 3 euro. Een gekke vergelijking maar een singeltje bij de Free Record Shop kost iets van 8 euro (of zo?)... dan heb je wel een cd met mooi gedrukte hoes. Ik heb echt liever dat er een Kompakt komt waarbij je cd's kunt bestellen voor 3 euro per stuk, of 5 euro of zo...

Overigens doet Juno ook WAV's, ook met een toeslag trouwens...


Top
   
 Post subject: Re: re: Beatport V3.0
PostPosted: 11 Aug 2006, 02:16 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[quote="sandah"]En ondanks dat iedereen het voor de liefde doet (of zegt te doen)


is dat zo ?

lijkt me toch je het doet om geld te verdienen

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: re: Beatport V3.0
PostPosted: 11 Aug 2006, 14:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 Jun 2005, 02:02
Posts: 636
Ligt het nou aan mij of kun je de tracks niet meer in lijst-vorm bekijken???

*edit*

hmm, per label dus wel. Vind het toch overzichtelijker als je alle nieuwe releases gelijk in een lijst ziet. Maar goed, ben nooit echt fan geweest van de interface van beatport


Top
   
 Post subject: re: Beatport V3.0
PostPosted: 11 Aug 2006, 16:37 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
dat kan ook nog steeds bert. Moet je ff een instelling aanpassen


Top
   
 Post subject: Re: re: Beatport V3.0
PostPosted: 11 Aug 2006, 18:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 Jun 2005, 02:02
Posts: 636
Ik heb hem gevonden. Pff, moet je ook maar net zien hoor, haha


Top
   
 Post subject: Re: re: Beatport V3.0
PostPosted: 18 Aug 2006, 10:49 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 09 Jun 2005, 10:53
Posts: 1115
Location: earth
[quote="Eelke Kleijn"]Beatport is naar mijn weten nog steeds de enige met .wav files dus ik blijf daar absoluut alles kopen. Alleen hoop ik dat andere sites snel over gaan op wav (en Beatport die belachelijke 1 € toeslag schrapt).


daarom dus nog steeds beatport imo

om die .wav files

Top
   
 Post subject: re: Beatport V3.0
PostPosted: 18 Aug 2006, 10:52 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jul 2005, 17:13
Posts: 896
Het gekke is dat beatport mijn creditcard althans die 3 cijferige code niet meer pakt :mad Bij andere sites heb ik daar totaal geen last van. Meer mensen last van dit probleem ?

_________________
www.djsteelo.nl


Top
   
 Post subject: re: Beatport V3.0
PostPosted: 23 Aug 2006, 00:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 08 Feb 2006, 00:03
Posts: 358
Location: Eindhoven
Hier in ieder geval geen problemen met de 3 cijferige code.

Ik heb wel een ander probleem bij Beatport. En dat is dat bijna alle nummers een (te) hoog geluidsnivo hebben. Als ik bijv een nummer in SoundForge open, zie ik in de "wave-form", overal pieken (clips) tot 0 dB. Slechte zaak!
Ik heb nu het programma MP3Gain gebruikt, om het nivo van alle bestanden, van zowel die van BP als die van andere bronnen komen, aan te passen op 1 nivo.
Maar is dit ook de juiste manier?


Top
   
 Post subject: re: Beatport V3.0
PostPosted: 23 Aug 2006, 09:27 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
geen idee, is mij eigenlijk nooit opgevallen dat de pieken zo hard zijn. Weet iemand nog een handige proxy om de euro prijzen te ontlopen??


Top
   
 Post subject: re: Beatport V3.0
PostPosted: 23 Aug 2006, 19:13 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
Dat met die pieken is niet zozeer de schuld van Beatport, maar gewoon de trend die bestaat binnen de muziek om maar steeds alles harder en harder te masteren. Enerzijds heb je de labels die hun spul professioneel laten masteren, daar klinkt het vaak hard maar wel zuiver; anderzijds heb je de veelal digitale labels die hun spul niet of zelf masteren, daar klinkt het vaak hard en slecht (overstuurd, verkeerde verhoudingen, etc). Helaas een bijkomstigheid van het digitale tijdperk :(

De samples van de beatport player geven gelukkig al aan hoe hard een track is. Als een track veel harder klinkt dan wat ik zelf maak of wat ik veel draai dan koop ik de plaat niet. Niemand zit te wachten op ranzig overstuurde muziek. Nog erger is het trouwens bij Fiberline audio. Moet je is luisteren wat daar voor tracks vandaan komen :(


Top
   
 Post subject: re: Beatport V3.0
PostPosted: 24 Aug 2006, 20:53 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
Hmm had net een proxy waarmee ik op beatport kon komen en alle prijzen in dollars had, alleen het afrekenen lukte niet omdat mijn 3 cijferige code niet werd gepakt. Nadat ik de proxy uit had lukt het wel :( 20 euro nu ipv 20 dollar..... :o

en wat ik nu ook zie is dat de nieuwste releases van een artist helemaal als laatste aanbod komen. Dus als er iemand is die flink wat op beatport heeft staan moet je eerst naar de laatste pagina en dan onderaan kijken naar de nieuwse release.... :rolleyes


Top
   
 Post subject: Re: re: Beatport V3.0
PostPosted: 25 Aug 2006, 18:38 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:37
Posts: 308
Location: Amsterdam
[quote="Harmen"]en wat ik nu ook zie is dat de nieuwste releases van een artist helemaal als laatste aanbod komen. Dus als er iemand is die flink wat op beatport heeft staan moet je eerst naar de laatste pagina en dan onderaan kijken naar de nieuwse release.... :rolleyes


Dat is volgens mij een fout en dat is inmiddels al verholpen zag ik net .. wat je kan doen als je bovenstaand probleem hebt is gewoon kijken op genre , en dan this week of last week checken (zie je wel alle laatste releases meteen ..)

_________________
-Disrespecting Comments are NOT allowed-


Top
   
 Post subject: re: Beatport V3.0
PostPosted: 03 Sep 2006, 23:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Wat me nog niet eerder was opgevallen is dat beatport ook promo acties heeft, dus tracks gratis aanbiedt :)
Op dit moment kun je bijvoorbeeld gratis 320 downloaden (voornamelijk minimal/tech-house):
Anja Schneider & Sebo K - Rancho Relaxo (Mobilee Records)
Infusion & Cagedbaby - Bordeaux (Southern Fried Records)
LoSoul - Cut So Sweet (Playhouse)
John Tejada & Arian Leviste - From Empty Words (Palette)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 130 posts ]  Go to page 1 2 3 4 57 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma