It is currently 29 Apr 2024, 15:55

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 51 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
 Post subject: Vinyl mode of cdj mode
PostPosted: 16 Oct 2006, 17:46 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
Een vraagje voor de dj's die vaak met cd's draaien :rolleyes in welke modus draaien jullie met een cdj1000?? Ik draaide zaterdag in de juicy lounge bar en toen had ik beide cdj's op vinyl mode staan en dat ging echt 10x ruk en de dag erna draaide ik er weer en toen heb ik alles maar op cdj mode gezet en dat ging echt perfect. Nu zegt iedereen alleen dat als je gewend bent om met vinyl te draaien het makkelijker is om in de vinyl mode te draaien alleen is dat niet bij mij het geval...Was ook pas de 3e keer dat ik met een cdj1000 draaide. Ik heb nu wel sinds 1 week een cdj 200 staan die dus alleen een cdj mode heeft. Anyway in welke mode draaien jullie, daar was ik wel benieuwd naar :oops


Top
   
PostPosted: 16 Oct 2006, 18:50 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:37
Posts: 308
Location: Amsterdam
in t begin toen ik ze net had op vinyl mode (omdat ik toen nog enkel vinyl draaide)
nu alleen cdj mode ...

_________________
-Disrespecting Comments are NOT allowed-


Top
   
PostPosted: 16 Oct 2006, 19:10 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
enige verschil is toch dat de bovenkant gevoelig is en je dus echt de plaat met de hand in kan gooien ?

maakt voor mij iig niks uit.
ik zie net dat de 1 op vinyl en de ander op cdj mode staat :lol

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 16 Oct 2006, 19:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 Jun 2005, 02:02
Posts: 636
't maakt mij ook geen fluit uit. Cue is cue.


Top
   
PostPosted: 16 Oct 2006, 20:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Sep 2005, 09:58
Posts: 479
Location: Near Utrecht
Ik gebruik altijd de vinyl mode, vind het toch een tikje fijner als ik de plaat kan bewegen eigenlijk.
En mijn 800MK2's hebben een bug: als ik de plaat op pauze zet in de CDJ-mode dan output hij zeg maar de laatste tiende seconde de hele tijd achter elkaar, alsof de CD vastzit op een bepaald punt. In vinyl-mode hebben ze hier geen last van.


Top
   
PostPosted: 16 Oct 2006, 21:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
Vinyl mode.
Cue'en met dat gestotter vind ik vrij irritant. Bovendien kun je er in vinyl mode af en toe nog 's een flinke zwieper aan geven :)
Ik zou niet weten waarom vinyl mode moeilijk zou draaien dan cdj mode? Je moet alleen oppassen dat je afremmen/aanduwen niet op de (drukgevoelige) bovenkant doet maar alleen aan de zijkant. Als je dat aanwent zou het geen probleem moeten zijn want dan is het verder ook geen verschil meer met CDJ-mode, behalve dus bepaalde extra voordelen..


[quote="Phor"]
En mijn 800MK2's hebben een bug: als ik de plaat op pauze zet in de CDJ-mode dan output hij zeg maar de laatste tiende seconde de hele tijd achter elkaar, alsof de CD vastzit op een bepaald punt. In vinyl-mode hebben ze hier geen last van.


Lol, dat is geen bug hoor, dat hoort zo. Dat is de ouderwetse CDJ-manier van cueen, zodat je hoort waar je cuet. Als je ze maar net het eerste tikje van de bassdrum hoort en je drukt op CUE, dan cue je 'm dus op de bassdrum.

Of was 't een grapje? Ik ben hier nog te nieuw om te weten wie serieus is en wie niet :)

Top
   
PostPosted: 16 Oct 2006, 21:52 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Sep 2005, 09:58
Posts: 479
Location: Near Utrecht
[quote="BartvanWissen"]
Lol, dat is geen bug hoor, dat hoort zo. Dat is de ouderwetse CDJ-manier van cueen, zodat je hoort waar je cuet. Als je ze maar net het eerste tikje van de bassdrum hoort en je drukt op CUE, dan cue je 'm dus op de bassdrum.

Of was 't een grapje? Ik ben hier nog te nieuw om te weten wie serieus is en wie niet :)


Oh haha ja ik heb ze nog niet zo heeeel lang, maar ik vind t wel arelaxed eigenlijk (was geen grapje :oops), als ik een stukje wil horen ram ik wel op de cue-knop dacht ik zo :lol

En corrigeren doe ik sowieso met de zijrand, dus het is wel best zo (Y)

Top
   
PostPosted: 16 Oct 2006, 22:05 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 23:50
Posts: 1747
Location: Amsterdam
Vinyl mode voor mij. Qua mixen en corrigeren zou 't niks uit moeten maken, Harmen.
Ik vind in vinyl mode alleen de cue makkelijker te vinden. Ik cue m'n tracks niet altijd aan het begin van een nummer en dan is zoeken voor mij gewoon makkelijker in vinyl mode.

_________________
have a happy period


Top
   
PostPosted: 16 Oct 2006, 22:37 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
ah dan zal het puur de gewenning zijn geweest dat het de 3e keer wel goed ging en zal het niet aan de vinyl/cdj modus hebben gelegen en ach dat getik vind ik niet zo erg :p


Top
   
PostPosted: 16 Oct 2006, 23:36 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 14:41
Posts: 845
ik cue op vinyl mode en stuur bij op cdj....meestal staat ie al goed in de cue dus vinyl mode gebruik ik zelden


Top
   
PostPosted: 17 Oct 2006, 09:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
Ik doe eigenlijk alles in CDJ mode, cue ook op die manier. Vind het met dat gestotter wel handige om eerste tik te vinden :) Vinyl mode wel een paar keer getest maar meestal zit ik weer met mn lompe handen aan die bovenkant en dan gaat het mis ;)


Top
   
PostPosted: 17 Oct 2006, 17:11 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
hmm appart dat er toch veel mensen met die CDJ mode draaien. Waarom koop je dan in godsnaam zo'n duur ding? Juist die vinyl mode maakt hem zo relaxt. Draai echt altijd en alleen maar in vinyl mode.


Top
   
PostPosted: 17 Oct 2006, 20:07 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 23:50
Posts: 1747
Location: Amsterdam
Haha... hier dacht ik ook net aan. Verbaast mij ook. Als je de cdj-mode gebruikt, is de cdj200 zelfs beter dan de 800.

_________________
have a happy period


Top
   
PostPosted: 17 Oct 2006, 21:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
Ik heb toevallig een 200 en een 800 dus ik mag meepraten :p

De reden dat ik een 800 heb is omdat die platter de 'standard' is. Ik vind de 200 ook wel fijn maar hij bedient heel anders en dat is klote als je ergens moet draaien en je bent die 200 van thuis gewend. En ik heb mijn 800 gekocht toen de eerste versie daarvan net uit was (3-4 jaar terug?). Toen was de 1000 nog een duur alternatief en geen 200 beschikbaar.

Ik vind scratchen wel leuk trouwens dus daar heb ik die 800 ook een beetje voor ;)


Top
   
PostPosted: 17 Oct 2006, 21:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 Jun 2005, 02:02
Posts: 636
'k Heb zelf 2x 200 thuis staan. 't Is idd altijd weer heel even wennen als je weer met een 800 / 1000 draait. Maar goed, dat is twee plaatjes verder ook wel voorbij.


Top
   
PostPosted: 17 Oct 2006, 23:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 14:41
Posts: 845
[quote="Partyhardy!"]hmm appart dat er toch veel mensen met die CDJ mode draaien. Waarom koop je dan in godsnaam zo'n duur ding? Juist die vinyl mode maakt hem zo relaxt. Draai echt altijd en alleen maar in vinyl mode.


cue points, display en omdat ie overal staat

Top
   
PostPosted: 18 Oct 2006, 23:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:17
Posts: 780
Location: Back home
Ik draai ook altijd in de CDJ-mode, maar maakt eigenlijk inderdaad niet zo heel veel uit..
En of je no start in de vinyl-mode of met de cue, kan allebei hoor. En ik hou niet van scratchen.. :p

_________________
Shake what ya mamma gave you !!


Top
   
PostPosted: 19 Oct 2006, 09:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Oct 2006, 14:13
Posts: 228
Location: Twente, Netherlands
In de Duitse draaiplekken hebben ze de oude pioneers met die kleine draaischijfjes er op, gebruik nog altijd de draaitafels en de cdj players alleen voor de lastige inmix platen, door een sample er tussen te gooien...

Ik heb dus geen ervaring met de cdj1000. maar vind het wel interessant om jullie bevindingen hier over te lezen, dus neem ik jullie ervaringen mee, als ik ooit zo'n ding tegen kom. Voel mij overigens niet beperkt met het vinyl, het is retro, en dat is in. Heb de ervaring niet, dus weet ook niet wat ik mis...

Wel een leuke anekdote, ontmoette in Hannover een DJ uit het publiek die "opgegroeit" was met DJ Tractor en draait via laptop systeem met draaischijven) ( Hij is de huis-DJ op de vrijdag in die club). Vertelde mij alles wat dat allemaal beter was dan vinyl (voor zover ik dat in technisch duits kon volgen) Na afloop feest draaide ik met de eigenaar nog wat na, en de DJ uit het publiek was er ook nog even bij, ik liet hem even los op het vinyl.... hahahaha, dat lukt hem dus totaal niet... ondanks dat het Gemini draaitafels waren die Pitch Bend toetsen heeft..... :p

(Had hem wel een paar lastige platen gegeven, die ik normaal sample met de cdj player :roll )


Top
   
PostPosted: 19 Oct 2006, 17:08 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
een club met gemini draaitafels :lol


Top
   
PostPosted: 19 Oct 2006, 17:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 14:41
Posts: 845
:lol


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 51 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma