It is currently 29 Apr 2024, 06:23

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 56 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: 29 Oct 2007, 19:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
Titel spreekt voor zich lijkt me...

Na her en der wat geprobeerd te hebben, maar uiteindelijk toch mijn motivatie kwijtgeraakt omdat ik door de bomen het bos niet meer zag...

Hoe maak ik als een leuke track, in jip en janneke taal? :)

Een linkje naar een goeie tutorial mag ook natuurlijk.

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
PostPosted: 30 Oct 2007, 10:46 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 29 Dec 2005, 09:45
Posts: 396
Location: Antwerp
Ik denk dat je met ableton + de tutorials ervan heel leuk met muziek kan bezig zijn zonder al te veel kaas gegeten te hebben van al het technische. Dan raak je in ieder geval niet zo snel gedemotiveerd ;)


Top
   
PostPosted: 31 Oct 2007, 16:35 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
er staat idd heel wat online op youtube, dat was vroeger nog niet 8-)

ik heb het maar weer geinstalleerd...

urenlang werken voor een roffeltje en een boemklap :hat

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
PostPosted: 05 Nov 2007, 12:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Sep 2005, 15:11
Posts: 222
Location: i am from Holland JA
Een instant hitmachine bestaat niet.
Leren produceren doe je niet "even" daar gaat de nodige tijd in zitten (maanden/jaren).

Magix heeft wel aardige software en anders Reason dat zijn prima pakketten om mee te starten.

extra extra

http://www.wikihow.com/Produce-and-Write-Dance-Music

_________________
acid for dummies


Top
   
PostPosted: 06 Nov 2007, 22:23 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jul 2005, 17:13
Posts: 896
Ik ben nu zelf met reason bezig al enige tijd en merk steeds meer dat er verbetering in komt. reason is trouwens een goed pakket om mee te beginnen maar ook zeker om release waardige tracks mee te maken :)

_________________
www.djsteelo.nl


Top
   
PostPosted: 13 Nov 2007, 22:31 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Sep 2007, 13:31
Posts: 138
Location: Etten Leur
Ik zit eigenlijk pcies met hetzelfde, ik heb me maar aangemeld voor een workshop in R'dam 3 uurtjes Reason voor 85,- eurie, net eventjes dat steuntje in de rug...
Ben ook al zo veel tijd kwijt aan muziek zoeken en luisteren, en dan nog brainstorme met reason alhoewel idd youtube best een goeie oplossing is


Top
   
PostPosted: 13 Dec 2007, 10:06 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 17 Oct 2005, 20:44
Posts: 98
F*ck it. Ik heb FL Studio gekocht en ik krijg er na 2 jaar toch echt wel dik geluid uit. Nu nog een track tot in de diepte uitwerken. Helaas kijken heel veel mensen nogal vreemd tegen FL Studio aan, maar ik kom er steeds meer achter hoeveel mensen er wel niet mee werken en mee releasen. Sinds versie 5 is FL een stuk serieuzer geworden. Binnenkort komt versie 8 en dat wordt knallen! De midi controller ondersteuning is altijd iets omslachtig geweest, maar dit moet in versie 8 helemaal over zijn. (FL Studio koop je overigens 1x en daarna krijg je lifetime free upgrades)

Voor mij werkt FL Studio lekker logisch in verhouding tot pakketten als Cubase en Reason. Bij Reason mis ik de VST integratie. Ik weet dat hier indirecte oplossingen voor zijn, zoals rewire, maar dat schiet in mijn ogen allemaal niet op.

Verder is mijn ervaring dat een workshop doen echt geen flikker uithaalt. Je leert een beetje met het programma te werken, maar dat wilt niet zeggen dat je dan ineens de creativiteit hebt om een dikke track te bouwen. Je moet het echt van jezelf hebben en spelenderwijs leer je het meest.

Je denkt misschien als je bepaalde geluiden hoort, dat je zelf niet weet hoe je ze moet maken, maar dat leren ze je bij een workshop ook echt niet. Ga gewoon zelf stoeien en bespaar je die knaken en investeer die knaken in apparatuur. Er is gewoon een natuurlijke leercurve en die kost je tijd, maar dan kom je vanzelf op een niveau dat je elk geluid zo ongeveer kunt krijgen. (uitzonderingen daargelaten)

Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf ook nog geen release, hoewel dit mede komt door mijn perfectionisme en dat ik gewoon als eerste release een dikke knaller wil, maar ik zie zelf wat ik binnen 2 jaar enorm vooruit ben gegaan op alle productie onderdelen.

Ik blijf in ieder geval lekker aan de gang op mijn "studio"-kamer in Breda, totdat ik echt tevreden ben en dan gaan de eerste tracks toch echt opgestuurd worden.

Voor mensen die FL Studio (of gerelateerde producten) willen aanschaffen met 10% korting, hier is een kortingslink:
[url=http://support.flstudio.com/jshop/shop.php?offer=Default&promo=BDJDDJH490]10% korting link[/url]

(Bovendien staat de dollar erg gunstig, dus het pakket is erg goedkoop momenteel. Tel daar de lifetime free upgrades bij op!)

_________________
freaky funk


Top
   
PostPosted: 15 Dec 2007, 23:04 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Sep 2005, 22:57
Posts: 284
Location: Lugdunum
Heb het kunstje geleerd met Logic 5 en zou het nooit willen verruilen. Geloof dat 8Bit Aad het wel met mij eens is! ;) Creativiteit is zoals gezegd wel het belangrijkste om muziek te maken, de programma's zijn slechts een middel. Ik merk vooral dat afmixen een verhaal apart is, en ik vind het maar een kutverhaal! Verder allang positief dat mensen muziek maken, er zijn er hier al jaren zat mensen die enkel commentaar blaten maar het zelf niet beter doen.

_________________
[url=http://www.myspace.com/eliashassing]www.myspace.com/eliashassing[/url]
[url=http://www.myspace.com/elektroempire]www.myspace.com/elektroempire[/url]
[url=http://www.elektro-empire.com/]www.elektro-empire.com[/url]


Top
   
PostPosted: 15 Dec 2007, 23:38 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[quote="Elias"]er zijn er hier al jaren zat mensen die enkel commentaar blaten maar het zelf niet beter doen.


:rolleyes

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 17 Dec 2007, 14:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Sep 2005, 22:57
Posts: 284
Location: Lugdunum
Beetje onderbouwen dan?

"Eerste track vind ik niet echt bijzonder, beetje een onsamenhangend geheel."

"Dit is geen house, meer psychedelic techno ofzo niet mijn ding, sorry."

Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat er zat mensen op dit forum zijn die over een track vertellen wat er fout aan is, terwijl ze zelf of geen muziek maken of dan niet zo stoer zijn om te laten luisteren wat ze zelf doen. Mijn ervaring leert mij dat het niet makkelijk is om je bloot te geven als je weet dat je nog heel wat te leren hebt over muziek maken. Daarnaastontbreekt regelmatig onderbouwing hoe het dan in het vervolg beter te doen. Ik kom hier nu niet zo regelmatig meer, maar dat vind ik laf gedrag. Voor degenen die nog geen superster-producer zijn en op zoek zijn naar feedback helpt het ook bijzonder weinig.

_________________
[url=http://www.myspace.com/eliashassing]www.myspace.com/eliashassing[/url]

[url=http://www.myspace.com/elektroempire]www.myspace.com/elektroempire[/url]

[url=http://www.elektro-empire.com/]www.elektro-empire.com[/url]


Top
   
PostPosted: 17 Dec 2007, 15:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
1. Dat ik geen producer ben wil nog niet zeggen dat ik precies weet wat ik wel en niet vet vind en geeft me ook zeker wel het recht om een track gewoon diep de grond in te boren als ik hem bagger vind. (ik heb het niet over jou tracks Elias maar over tracks in het algemeen)

2. Ik vind het altijd tof als mensen van hier, beginnende producers hun track posten :) Wat wel belangrijk is is dat je tegen kritiek moet kunnen. Ik kan alleen vertellen wat ik van een nummer vind en wat je wég zou kunnen laten maar wat er extra bij zou moeten en hoe je hem dus beter of af moet maken zul je toch echt zelf moeten verzinnen.


Top
   
PostPosted: 17 Dec 2007, 17:00 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Precies, iedereen is wat dat betreft expert. Maar je vergelijking gaat sowieso niet op. Een schaatstrainer hoeft niet sneller te kunnen schaatsen dan zijn topsporter om hem te kunnen vertellen wat hij fout doet of beter kan doen.


Ontopic: Ik heb eindelijk weer ff wat meer tijd en dus ook om weer wat in elkaar te flansen. Gisteren gelijk alweer wat tofs gemaakt. Enige is dat ik alleen nog maar presets gebruik en bijna geen effecten. Dat uitzoeken aan welk knopje je moet draaien om een bepaald effect te krijgen, daar zie ik vaak tegen op. Wel heel frustrerend als je iets vets qua geluiden in je hoofd heb maar het niet kan vertalen.

Maargoed, voorlopig nog lang leve de presets :)


Top
   
PostPosted: 17 Dec 2007, 17:27 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 30 Jul 2006, 21:12
Posts: 375
Location: Lichtenvoorde (Gelderland)
[quote]Wel heel frustrerend als je iets vets qua geluiden in je hoofd heb maar het niet kan vertalen.


Zo gauw je dat kunt ben je ook op de goede weg, als beginnend producer ben je toch meer aan het ontdekken hoe alles werkt, waar het zit en uiteindelijk rolt er wel wat moois uit.

Ook belangrijk is het om verschillende soorten (soft)sequencers te proberen. En daarbij moet je vooral niet kijken naar waar de bekende dj's mee produceren. Er worden net zo veel hits gescoord met Logic, Ableton of Cubase, of welke sequencer dan ook. Uiteindelijk komen ze toch allemaal ophetzelfde neer, dat wil zeggen, het doel is hetzelfde, de werkwijze is anders. Als je intuitief werkt zul je je waarschijnlijk prettiger voelen met Ableton, benader je de muziek wat technischer zul je wellicht beter met Cubase of Logic uit de voeten kunnen.

Top
   
PostPosted: 17 Dec 2007, 17:42 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
[quote="Elias"]Beetje onderbouwen dan?

"Eerste track vind ik niet echt bijzonder, beetje een onsamenhangend geheel."

"Dit is geen house, meer psychedelic techno ofzo niet mijn ding, sorry."

Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat er zat mensen op dit forum zijn die over een track vertellen wat er fout aan is, terwijl ze zelf of geen muziek maken of dan niet zo stoer zijn om te laten luisteren wat ze zelf doen.


Dus je mag alleen kritiek uiten als je het zelf beter kan? Dat vind ik echt onzin hoor. Voor mij is kritiek van iemand die géén muziek maakt misschien nog wel belangrijker dan kritiek van collega-producers. Je hoeft echt geen producer te zijn om te zeggen wat je van een nummer vindt.

Ik ben het wel met je eens dat iets als "niet mijn ding" niks toevoegt, maar als iemand zegt dat het een "onsamenhangend geheel" is dan vind ik dat al vrij specifiek. Als je niet tegen dat soort kritiek kunt dan moet je gewoon je muziek niet posten.

Top
   
PostPosted: 17 Dec 2007, 17:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
[quote="Plug In Baby"][quote]Wel heel frustrerend als je iets vets qua geluiden in je hoofd heb maar het niet kan vertalen.


Ook belangrijk is het om verschillende soorten (soft)sequencers te proberen.


Ja dat heb ik inmiddels wel een beetje gedaan. Cubase, Reason, Fruityloops en zelfs Renoise. Maar ik vind ableton tot nu toe het fijnst. Ik heb ook gelezen dat veel producers ableton gebruiken in combinatie met cubase. Maargoed, zelf ben ik nog niet zo ver dat ik dat nodig vind. (weet ook niet precies waarom dat gedaan wordt eigenlijk.)

Top
   
PostPosted: 17 Dec 2007, 18:54 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 30 Jul 2006, 21:12
Posts: 375
Location: Lichtenvoorde (Gelderland)
Dat kan bijv. zijn omdat de interne instrumenten van een andere programma te benutten zonder dat je moeilijk zit te doen met bestandsuitwisseling. Het loopt allemaal perfect gesynchroniseerd. (zoek eens op de term rewire)


Top
   
PostPosted: 19 Dec 2007, 01:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Sep 2005, 22:57
Posts: 284
Location: Lugdunum
[quote="BartvanWissen"]
Ik ben het wel met je eens dat iets als "niet mijn ding" niks toevoegt, maar als iemand zegt dat het een "onsamenhangend geheel" is dan vind ik dat al vrij specifiek. Als je niet tegen dat soort kritiek kunt dan moet je gewoon je muziek niet posten.


Sorry, niet helemaal duidelijk geschreven. Vrij specifiek? Ik vind dat nogal globaal. Wat kan je daar nou mee?

Het is ook verder prima om kritiek/feedback te krijgen waar je wat aan hebt, maar dat is ook zo als het positief is. Vette track zegt natuurlijk ook geen reet! Verder denk ik dat met kritiek omgaan zowieso belangrijk is in het leven en dat is mijn punt ook verder niet. Ik denk alleen dat onderbouwde feedback veel leerzamer is en een positiever werkt.

_________________
[url=http://www.myspace.com/eliashassing]www.myspace.com/eliashassing[/url]

[url=http://www.myspace.com/elektroempire]www.myspace.com/elektroempire[/url]

[url=http://www.elektro-empire.com/]www.elektro-empire.com[/url]


Top
   
PostPosted: 19 Dec 2007, 09:31 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
[quote="Elias"]Vrij specifiek? Ik vind dat nogal globaal. Wat kan je daar nou mee?

Wat wil je anders? Als ik het goed begrijp vind jij dat je niet moet zeggen wat er mis is, maar dat je moet zeggen hoe iemand het beter kan doen.
Als ik zeg "Ik mis samenhang in de track", dan geef ik daarmee toch impliciet aan dat ik de track beter zou vinden als de track meer samenhang had? Moet ik dan ook nog gaan voorkauwen hóe je die samenhang kunt verbeteren? Dat kan toch niet de bedoeling zijn lijkt me.

Top
   
PostPosted: 19 Dec 2007, 16:36 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:17
Posts: 780
Location: Back home
Jawel Bart...
Kun je even precies(met screen-shots asjeblieft) hoe jij denkt dat de track gewijzigd moet worden? Dan blijf ik het tóch m'n eigen produktie noemen.. :p

_________________
Shake what ya mamma gave you !!


Top
   
PostPosted: 19 Dec 2007, 17:01 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
Hehe. Nee maar ik snap wel wat Elias bedoelt. Je kunt natuurlijk specifieker aangeven waar je dan samenhang mist, maar dat is soms moeilijk.
Het net als met "ik mis een hook". Je weet gewoon dat je iets mist, maar wat dat dan precies is, dat moet je toch echt overlaten aan de maker van de track.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 56 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma