It is currently 28 Apr 2024, 19:48

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 85 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
PostPosted: 19 Dec 2007, 12:03 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
Standaard is de DJM 800 inmiddels dus daar hoef je het niet voor te doen.
En zeg je nu dat de EQ beter is van de 600 dan die van de XTC??

De 600 heeft als voordeel de effecten, extra kanalen maar geluidstechnisch is het gewoon een schijtbak zeker als je in het rood gaat wat je sowieso niet moet doen.


Top
   
PostPosted: 19 Dec 2007, 12:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Lange faders lijken me ook wel wat hoor. Overigens zie je ook steeds meer xones verschijnen in clubs, dus dat standaard wordt ook steeds minder.


Top
   
PostPosted: 19 Dec 2007, 12:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 May 2006, 17:56
Posts: 3002
[quote="Harmen"]
En zeg je nu dat de EQ beter is van de 600 dan die van de XTC??quote]

ja klopt XTC -6 & +6 en de 600 -24 & +12 volgens mij.


Top
   
PostPosted: 19 Dec 2007, 12:35 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
Ja kwa kill is het niet 100% op een xtc. Nooit echt een probleem gevonden.
Uiteindelijk blijft het een kwestie van smaak dus Koen moet gewoon een map met cd's meenemen naar de feedback en daar een middagje los gaan ;) Feedback heeft zowel nieuw als 2e hands.


Top
   
PostPosted: 19 Dec 2007, 12:52 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Leuk man Harmen loopt gewoon mijn nieuwe mengpaneel finaal af te zeiken :( Ik vind er heerlijk geluid uit komen helemaal vergeleken met mijn numark mixertje welke ik hiervoor had (Y)


Top
   
PostPosted: 19 Dec 2007, 13:09 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
:lol zolang je niet in het rood gaat valt het wel mee met die djm 600 (als je dan in het rood gaat mis je direct je headroom) en als ik een numark met een djm 600 zou vergelijken dan zou ik ook wel die 600 aanbevelen :p

Van slecht naar goed

Numark mixertje
DJM 600
Dateq XTC
DJM 800
A&H Xone

Heb met alle mixers gedraaid op die numark na en die Xone blijft toch wel het fijnste.


Top
   
PostPosted: 19 Dec 2007, 16:34 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:17
Posts: 780
Location: Back home
Allen & Heath heeft ook het meest natuurgetrouwe geluid.

Ik vond de knoppen van de EQ's van de XTC helemaal niks. En die lange faders van Dateq ook beetje overschat..

_________________
Shake what ya mamma gave you !!


Top
   
PostPosted: 19 Dec 2007, 18:43 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 18 Sep 2005, 23:54
Posts: 1655
Location: Haarlem
Thanks voor alle replies jongens! :hat

Ik ga morgen langs Feedback, ga ik effe een en ander checken!

Ik las verder wat reviews en een filmpje waarop een gast een uur lang de Xone42 test, schijnt een heel vet apparaat te zijn en heb 'm ook kunnen vinden voor nagenoeg dezelfde prijs als de djm-600. Alleen is ie echt overal uitverkocht en komt pas weer eind februari (en dan is het ook nog eens een schrikkeljaar.. dus 'extra' lang wachten :lol ) Anyway ik ga lekker wat testen, heb heel de dag vrij, morgen :D

:tune


Top
   
PostPosted: 19 Dec 2007, 22:06 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 09 Jun 2005, 10:53
Posts: 1115
Location: earth
[quote="MKN"]ik heb de dateq XTC en zou als ik jou was voor de Djm 600 gaan. het verschill: kortere faders betere eq. De djm 600 blijft de standaard in de dj wereld en je kan er gewoon veel meer mee dan de XTC. :sleep



XTC?????????? Bestaan die nog?

Zou absoluut voor Allen & Heath of Pioneer gaan. (in die volgorde)

of als je voor erg goed wil gaan de 2 onderstaande mixers
Urei 1603 http://www.ureidj.com/product_1603.aspx
Synq SMX-2 http://www.beglec.com/synq/products.php ... roduct=104

_________________
[color=#FFFF00]"If Pacman had affected us as kids we'd all be running around in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive music."[/color]


Top
   
PostPosted: 20 Dec 2007, 10:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
de xtc blijft toch wel mijn favoriet hoor.. jammer dattie bijna nergens meer staat.
heb laatst gedraaid met die nieuwe djm800, die vond ik ook wel erg ok..vooral die beat tap functie.. hele verbetering ook tov die oudere djm serie, dat vond ik echt tien keer niks...
bij de 800 zijn zowel de schuiven als eq knoppen qua feeling verbeterd... vind ik...


Top
   
PostPosted: 20 Dec 2007, 10:22 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 14:41
Posts: 845
800 is top! Ik word lichtelijk gek als hij er niet staat.


Top
   
PostPosted: 20 Dec 2007, 11:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
800 zonder twijfel. al is die nieuwe 700 ook erg ok, scheelt 100 euro in aanschaf en maar een paar minder functies:

Bij de DJM-800 is het mogelijk per kanaal color effects toe te passen, bij de DJM-700 is dat alleen mogelijk op 1 geselecteerd kanaal, en de 800 heeft 4x digitale ingang. De 700 is echter weer 1,5 kilo lichter. Signaal/ruisverhouding scheelt maar 1db.

Heb zelf nu 600 staan en die klinkt ook perfect, alleen nooit oversturen wat je bij een XTC wel kan....

XTC komt op 2e plek voor mij..


Top
   
PostPosted: 20 Dec 2007, 11:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
Ow sorry, had je budget niet gezien.. :sleep

600 zou mijn keuze zijn!


Top
   
PostPosted: 20 Dec 2007, 17:31 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 18 Sep 2005, 23:54
Posts: 1655
Location: Haarlem
thanks jongens! (Y)

Ik ben vandaag naar Feedback geweest. Wat betreft mixers hadden ze niet heel veel keus. Van Allen & Heath alleen de Xone3D, verder de DJM-800 en een Dateq XTC. Helaas geen DJM-600 of Xone 42.. :( Moet ik toch eens een andere zaak zien te vinden in de buurt..

Wel heerlijk rustig wat monitor speakers gechecked. Cd'tje mee en heb effe een uurtje tussen al het aanbod kunnen switchen. Ik vond die KRK RP-5's in eerste instantie niet echt super, om eerlijk te zeggen. Klonken vrij plat, maar dit kan ook aan de grote ruimte liggen. Ik vond de Alesis M1 Active Mk2 erg prettig klinken. Lekker warm en vol, maar ik heb maar een vrij kleine woonkamer (+- 20 m2). Dus geen idee of dat ze hier thuis ook lekker klinken.. :rolleyes Qua prijs waren ze even duur. 149,- p/stuk.

Ben er du nog niet echt uit, kan iemand adviseren wat maybe het beste is in een ruimte van 20 m2?

Dit zijn die Alesis speakers:
[img]http://www.alesis.com/images/products/M1Mk2.jpg[/img]


Top
   
PostPosted: 20 Dec 2007, 18:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
In de tijd dat ik ook al die zooi aan het uitzoeken was, was iedereen lyrisch over [url=http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11195]deze syrincs[/url] Maar die zijn wel weer wat duurder.


Top
   
PostPosted: 20 Dec 2007, 23:02 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:17
Posts: 780
Location: Back home
HEB IK !!!!! Nog steeds super, maar zijn inderdaad denk ik boven budget...

Zijn eigenlijk 4-weg studio-monitoren hèh.. Super-geluid.

_________________
Shake what ya mamma gave you !!


Top
   
PostPosted: 20 Dec 2007, 23:26 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
[quote="Tikkel"] Ik vond die KRK RP-5's in eerste instantie niet echt super, om eerlijk te zeggen. Klonken vrij plat, maar dit kan ook aan de grote ruimte liggen. Ik vond de Alesis M1 Active Mk2 erg prettig klinken. Lekker warm en vol, maar ik heb maar een vrij kleine woonkamer (+- 20 m2). Dus geen idee of dat ze hier thuis ook lekker klinken.. :rolleyes Qua prijs waren ze even duur. 149,- p/stuk.

Ben er du nog niet echt uit, kan iemand adviseren wat maybe het beste is in een ruimte van 20 m2?


Allereerst gaat het uiteraard om je eigen voorkeur. Als je die KRK's te plat vind klinken, maar wel enthousiast bent over die Alesis moet je daar voor gaan. Voor draaien maakt het sowieso vrij weinig uit. Als je gaat produceren wel, want dan moet je klankbeeld zo neutraal mogelijk zijn (vandaar dat vrijwel niemand produceert met hifi speakers, want die kleuren je geluid). Dat die KRK's 'plat' klinken lijkt mij dus voor produceren juist beter dan die Alesis. Juist omdat je de termen warm en vol gebruikt voor die Alesis. Maar goed, produceerplannen heb je volgens mij niet ;)

Qua ruimte voldoen die monitoren wel hoor. Het ligt er alleen aan hoe de aankleding van je woonkamer is. Laminaat is eigenlijk het kutste dat je kunt hebben voor geluid, omdat het dan schel en hol gaat klinken. Veel aankleding op wanden of vloerkleden helpen al een heel stuk dan. Maar qua oppervlak gaan die monitoren hard genoeg. Ik heb zelf de Behringer Truth B-2031A en die knallen hard :cool

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
PostPosted: 21 Dec 2007, 00:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
ik heb de alesis monitor one mk2 sinds 2 maanden... 2e hands gekocht. helemaal top!
zit vrij veel laag in, maar dat went... as always; je kan overal op draaien en / of produceren, als je maar weet hoe het moet klinken.. wat je ook koopt, je moet er altijd een paar weken aan wennen, en andere platen als referentie gebruiken... of in mijn geval; luisteren naar platen die ik op andere set had gemaakt, en nu horen hoe die op de nieuwe klinken. en dat als referentie dus voor de toekomstige producties...

het laag in de alesis monitoren dacht ik eerst niet te overleven, omdat het thuis in de studio toch wel heel laag was...
nu, een paar weken later ervaar ik het als warm en vol. mooi geluid!
en jij gaat erop draaien, niet produceren...dus ik zeg: gelijk doen!!! voor dat geld zit je helemaal goed.
heb er zelf een versterker bij van alesis, de ra 150. omdat ze niet actief zijn...
alles 2e hands van een gast die ging emigreren, en voor 150 euro all inclusive was ik klaar...kreeg er zelfs dure kabels van die gast bij.

doen !


Top
   
PostPosted: 21 Dec 2007, 08:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Echt cool om al die tips te lezen van iedereen, steek er veel van op :D


Top
   
PostPosted: 21 Dec 2007, 09:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Ja, idd. Erg interessant om dit allemaal te lezen. :)
Succes, Koen. (Y)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Last edited by Paulus de Kalebouter on 23 Dec 2007, 23:18, edited 1 time in total.

Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 85 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma