It is currently 28 Apr 2024, 08:13

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 27 Apr 2008, 17:47 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
Ik ben toe aan een setje goeie oordopjes.

Mijn eisen:

- moet goed aansluiten in mijn oor
- beestachtig geluid
- klein en praktisch (voor tijdens het sporten)

Welke doppen hebben jullie?

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
PostPosted: 27 Apr 2008, 17:56 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
Ik heb zelf de Sennheiser CX-300 gekocht bij bol.com. Voor €40 ben je dan klaar en heb je echt fijne doppen. Ze zijn in-ear, dus daar moet je wel ff aan wennen. Basgeluid is erg goed en daar ging het me om. Erg tevreden in ieder geval. Lees anders dit topic op tweakers ff door: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1147592 :)

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
PostPosted: 27 Apr 2008, 19:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
ik heb die mdr-??71 van sony. Iewat meer laag, verder wel goed. Moet wel zeggen dat het m'n 2e setje doppen is, en die eerste hadden het begeven na 1/1,5 jaar intensief gebruik.


Top
   
PostPosted: 27 Apr 2008, 19:18 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Aardig topic. Ben ook op zoek en heb nog BOL-waardebonnen.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 27 Apr 2008, 20:12 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 Jun 2005, 16:29
Posts: 569
Ook in bezit van de Sennheiser CX-300. Uitermate tevreden over!

Edit: oh ja: Ongeveer een heelal verschil met de oordopjes die apple bij de ipods levert. Door het in ear gebeuren hoef je het volume ook niet zo hard te zetten, lijkt me ook wat beter voor de oortjes.

Nadeel: geen opbergdoosje, maar heb via duistere paden een 3-op-een-rij-ob-houder verkregen, en that does the job.

_________________
There was madness in any direction...


Top
   
PostPosted: 27 Apr 2008, 21:31 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
Ik heb de AKG in ear dingentjes, 60 zijn die volgens mij. Ben er echt heel erg blij mee, ik vond ze net wat fijner dan de Sennheisers, en zeker beter dan de Bose (de goedkoopste in ears, 110) Wat mij betreft is het laag net iets fijner in die akgs, maar dat is persoonlijk denk ik.

Die Bose dingen vond ik echt verschrikkelijk, laag en hoog heel erg uit elkaar getrokken, laag was veel te zwaar, klonk echt te gemakkelijk zeg maar. Helemaal niets, zeker voor dat geld.

_________________
Do you have any career regrets?

'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
PostPosted: 27 Apr 2008, 21:54 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
Ik had van die dingen bij mijn SE W800, die dopjes die je vrij diep in je oor stopt. Die dingen heb ik 1 dag gebruikt en daarna nooit meer. Ik heb een vrij nauwe gehoorgang dus dat zat al niet bepaald lekker, maar na afloop heb ik ook nog dagen last van mijn oor gehad.
Geen in-ear dopjes meer voor mij dus :)

En dat het beter voor je oren zou zijn dat waag ik te betwijfelen. Doordat ze zo afsluiten wordt de geluidsdruk op je oor alleen maar groter dus heb je waarschijnlijk juist meer kans op gehoorbeschadiging. Maar ik ben geen expert..

Geef mij maar gewoon een koptelefoon met oorschelpen. Maar goed dat is met sporten misschien niet zo praktisch inderdaad.


Top
   
PostPosted: 27 Apr 2008, 22:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 17 Jun 2005, 16:29
Posts: 78
Location: Den Haag
Ik heb zelf de Creative EP-630: [url]http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?category=437&subcategory=441&product=11397[/url]

Ben er erg tevreden over. Bijzonder goed geluid, super goede bas-weergave, en dat voor de prijs van 19,95 bij Bol.com.

Een linkje met heel veel info over oordopjes: [url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1147592//[/url]


Top
   
PostPosted: 27 Apr 2008, 22:57 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
Als je goed voelt dan is het inderdaad zo dat je echt ook heel duidelijk voelt dat het geluid duwt op je oren, je voelt echt de luchtverplaatsing. probleem is inderdaad, althans dat heb ik, dat ik geneigd ben ze vrij hard te zetten doordat het zo lekker klinkt en je geen referentie meer hebt met de buitenwereld omdat je toch al niets andres meer hoort dan je muziek. Ik moet me daar soms even bewust van worden anders hou ik geen oren over denk ik. Dat is niet de bedoeling.

_________________
Do you have any career regrets?



'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
PostPosted: 28 Apr 2008, 22:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 09 Jun 2005, 10:53
Posts: 1115
Location: earth
[quote="BartvanWissen"]Ik had van die dingen bij mijn SE W800, die dopjes die je vrij diep in je oor stopt. Die dingen heb ik 1 dag gebruikt en daarna nooit meer. Ik heb een vrij nauwe gehoorgang dus dat zat al niet bepaald lekker, maar na afloop heb ik ook nog dagen last van mijn oor gehad.
Geen in-ear dopjes meer voor mij dus :)

En dat het beter voor je oren zou zijn dat waag ik te betwijfelen. Doordat ze zo afsluiten wordt de geluidsdruk op je oor alleen maar groter dus heb je waarschijnlijk juist meer kans op gehoorbeschadiging. Maar ik ben geen expert..

Geef mij maar gewoon een koptelefoon met oorschelpen. Maar goed dat is met sporten misschien niet zo praktisch inderdaad.


Ben het helemaal met je eens Bart

In ear lijkt mij ook niet zo goed voor je oortjes.
Nu klinkt het wel vet waarschijnlijk, maar over 5 jaar klinkt niks meer tenzij het meer dan 120 DB is.
dan kan je van die mooie in ear dingen indoen met zo'n mooie versterker achter je oor.

Maar alles staat en valt natuurlijk met het geluidsniveau. Gewoon oppassen dat je de boel niet te hard zet.

_________________
[color=#FFFF00]"If Pacman had affected us as kids we'd all be running around in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive music."[/color]


Top
   
PostPosted: 28 Apr 2008, 22:36 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="sebastiaan"]

Een linkje met heel veel info over oordopjes: [url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1147592//[/url]


Zie fp ;)

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 05 May 2008, 12:51 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 29 Dec 2005, 09:45
Posts: 396
Location: Antwerp
Ik heb ook die sennheisers... vind het geluid best mooi, maar het is wel wennen wat betreft de druk op je oren (ook als je ze niet al te hard zet, het blijft redelijk stressful). Ik draag ze nu bijna nooit meer omdat ik weinig met de trein reis. Heb nu ook een sennheiser hd-25 en die is toch wel heel relaxt. Alleen niet practisch met sporten.

Ik weet niet of je buiten sport trouwens. Ik vind het namelijk zo irritant als mensen met van die dopjes in sporten en totaal geen besef hebben van wat er om hen heen gebeurd. Gisteren reed ik bijna een skater van de sokken omdat ie mijn fietsbel niet hoorde. Wat bleek, oordopjes in. Grmbl :mad

_________________
[url=http://www.myspace.com/flavonoides][color=#000080]Myspace[/color][/url] | [url=http://www.soundcloud.com/sandji][color=#BF0080]Soundcloud[/color][/url] | [url=http://www.flickr.com/photos/sandji][color=#8080FF]Flickr[/color][/url]


Top
   
PostPosted: 05 May 2008, 13:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 01 Feb 2006, 15:23
Posts: 417
Location: Den Haag
[quote="Djeebie"]Ik heb zelf de Sennheiser CX-300 gekocht bij bol.com. Voor €40 ben je dan klaar en heb je echt fijne doppen. Ze zijn in-ear, dus daar moet je wel ff aan wennen. Basgeluid is erg goed en daar ging het me om. Erg tevreden in ieder geval. Lees anders dit topic op tweakers ff door: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1147592 :)


Heb ik ook.... Bevallen prima!

_________________
courtesy of ISC music 2002


Top
   
PostPosted: 05 May 2008, 16:50 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Heb ook die Sennheisers gekocht, op aanraden van hier.
Helemaal prima! (Y)

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 05 May 2008, 22:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 Jun 2005, 16:29
Posts: 569
Er zijn verschillende discussies over het in-ear principe betrefeende schadelijkheid. Zet het gewoon niet te hard. Door het in-ear principe hoeft dat ook niet, je hoort zo weinig omgeving, bijna eng (vooral op de racefiets). echter, als je met in-ear het volume wel hard zet, is het schadelijker, omdat het direct op je trommelvlies klapt.

_________________
There was madness in any direction...


Top
   
PostPosted: 06 May 2008, 09:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Dat je weinig van je omgeving hoort en dat niet handig is op de fiets merkte ik vanochtend ja. Eerste keer mee naar mijn werk. In de trein alleen heerlijk.

Wat wel irritant is, is dat je oren bijna 'vacuum' zijn met die dopjes in. Dat zorgt voor andere klanken (wat donkerder). Daarbij merk je alle stoten tegen de kabel, als die er zijn, direct als doffe dreun in je oor.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 06 May 2008, 10:56 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
Ik hoor toch het liefst mijn omgeving nog gewoon, ook al kijk ik met een koptelefoon op automatisch al 3 keer extra om me heen bij het oversteken :)


Top
   
PostPosted: 06 May 2008, 11:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 Jun 2005, 16:29
Posts: 569
[quote]Daarbij merk je alle stoten tegen de kabel, als die er zijn, direct als doffe dreun in je oor.


Ja, dat is wennen in het begin. Ook het klikje als je ze indoet of aanduwt vond ik erg wennen. Ik dacht dat ik hem kapot maakte maar dat lijkt mee te vallen. Ook lees ik op verschillende sites dat je de headphones nog even moet inluisteren, dus misschien verandert je geluid nog een beetje...

_________________
There was madness in any direction...


Top
   
PostPosted: 06 May 2008, 17:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="poise"][quote]Daarbij merk je alle stoten tegen de kabel, als die er zijn, direct als doffe dreun in je oor.


Ja, dat is wennen in het begin. Ook het klikje als je ze indoet of aanduwt vond ik erg wennen. Ik dacht dat ik hem kapot maakte maar dat lijkt mee te vallen. Ook lees ik op verschillende sites dat je de headphones nog even moet inluisteren, dus misschien verandert je geluid nog een beetje...

Klikje?!?

Vindt het vooral hoge tonen wat ik hoor, zeker als ik op de fiets zit. Niet echt 'vol' geluid nog. Maybe heb ik ze niet goed in.

En ja, ik wil eigenlijk toch soms wel meer van mijn omgeving horen....

Laten we het erop houden dat ik TOCH nog even moet wennen :-)

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 06 May 2008, 21:16 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
Je moet ze geloof ik ook officieel 'inspelen'. Op redelijk luid volume met verschillende soorten muziek gewoon laten wennen zeg maar. Heb ik ook gedaan toen ik ze kocht. Gewoon een hele dag ergens neergelegd en daarna pas in gedaan. Geen idee of het echt werkt, maar je kunt het altijd proberen.

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma