It is currently 28 Apr 2024, 12:34

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: 06 May 2008, 20:22 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
Nu we toch met draagbare zaken bezig zijn... En een topic als deze is er nog niet. Welke mp3-speler raden jullie aan? Ik heb hiervoor een shuffle (1e generatie) gehad voor tijdens het hardlopen. Maar het geluid vind ik af en toe wat schel.

Nu ga ik voor een wat grotere opslag. Ik zit te denken aan een Ipod classic (80gig).

Mensen hier ervaring mee?

Wat me tegenstond zijn de reviews van deze [url=http://www.kieskeurig.nl/review/EC8F6B6242A01712C1257353004064A0.htm]site,[/url] waarin de schelheid van het geluid ook meerdere keren werd genoemd. Vraag me af hoe muziekpuristen zoals jullie hierover denken.

Ervaringen met andere spelers zijn uiteraard ook welkom.

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
PostPosted: 06 May 2008, 23:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 Jun 2005, 16:29
Posts: 569
De allerbeste ooit gemaakt:

Iriver H120. Wat een topapparaat, zeker met third party firmware rockbox erop.... Ik heb dat ding nu 5 jaar, onverwoestbaar.

Maar goed, je wilt iets moderns denk ik, en met veel opslag? Als je klein wilt, is de Ipod Nano toch wel een winnaar. Redelijk en vol geluid (i.c.m. Sennheiser cx 300), lange accuduur, goed geprijsd voor 8 gig, ook zeer tevreden mee.

Als je meer opslag wilt: bijna geen redelijk alternatieven meer voor de Ipod naar mijn mening. Gewoon een mp3 speler (geen film etc) heb je haast niet meer. De Cowon Iaudio 5XL30 (of net ff iets anders, ff vergeten) was een topper, maar is niet meer.... Moeilijk kiezen...

Ik zou zelf voor de IPod 160 gig gaan denk ik.... Mede door gebrek aan concurrentie.... En over het geluid van het apparaat kan ik weinig zeggen.

_________________
There was madness in any direction...


Last edited by poise on 07 May 2008, 09:33, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 07 May 2008, 08:49 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 May 2006, 09:20
Posts: 130
Location: Vlaardingen Netherlands
ik vind vooral de oordopjes die ipod levert heel slecht, heb nu een ipod nano met sennheiser dopjes en ben daar wel tevreden over.
aan die capaciteit heb ik wel genoeg, gemiddelde mix is rond de 100 mb en ik hoef niet altijd al mijn muziek bij me te hebben.

heb helaas ook geen ervaring met die 80gb classic dus daar kan ik niks over zeggen

_________________
Computer games don't affect kids.
I mean, if Pac Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms
munching magic pills and listening to repetitive electronic music.


Top
   
PostPosted: 07 May 2008, 09:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
Ik heb er vorige week eentje gekocht na mijn ipod kapot te hebben laten vallen.

Prachtig ding, maar dat wisten we al, ook niet duur, 220 euro. Dat in vergelijking met mijn eerste 5 gb ipod voor 550 euro :) haha.

Qua geluid, ik denk dat dit voornamelijk aan de oortjes te wijten is, ik vind het heerlijk klinken met mijn akg dingetjes. Die oordopjes die erbij zitten, die klinken wel redelijk, maar alleen als ze helemaal bij jouw oor passen... Ik vind ze ook veel te weinig laag hebben.

_________________
Do you have any career regrets?

'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
PostPosted: 18 May 2008, 19:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
[quote="poise"]De allerbeste ooit gemaakt:

Iriver H120. Wat een topapparaat, zeker met third party firmware rockbox erop.... Ik heb dat ding nu 5 jaar, onverwoestbaar.

Maar goed, je wilt iets moderns denk ik, en met veel opslag? Als je klein wilt, is de Ipod Nano toch wel een winnaar. Redelijk en vol geluid (i.c.m. Sennheiser cx 300), lange accuduur, goed geprijsd voor 8 gig, ook zeer tevreden mee.

Als je meer opslag wilt: bijna geen redelijk alternatieven meer voor de Ipod naar mijn mening. Gewoon een mp3 speler (geen film etc) heb je haast niet meer. De Cowon Iaudio 5XL30 (of net ff iets anders, ff vergeten) was een topper, maar is niet meer.... Moeilijk kiezen...

Ik zou zelf voor de IPod 160 gig gaan denk ik.... Mede door gebrek aan concurrentie.... En over het geluid van het apparaat kan ik weinig zeggen.


Thx voor alle info beste poise..

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Ipod classic 80gig, icm de Sennheiser cx300 dopjes. Kan niet anders zeggen dat er prima geluid uit komt. Interface van de Ipod werkt prettig en is minder log dan ik had verwacht. Ook het gewicht van het apparaatje valt me mee, al zou ik hiermee niet gaan fitnessen/hardlopen.

Totale kosten: Ipod 200,- + dopjes 40,-

En in ruil daarvoor altijd mijn complete muziekcollectie bij de hand 8-)

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
PostPosted: 18 May 2008, 20:36 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Ik heb diverse sony mp3 spelers gehad, m'n laatste was de hd5, maar eigenlijk ben ik niet zo tevreden over ze. Ik gebruikte ze redelijk intensief, maar ik was er wel redelijk netjes op. Desondanks telkens na 1 of 2 jaar kapot en voor een apparaat van een paar honderd euro vind ik dat nogal mager.

Kortom, wat je wel moet kopen weet ik niet, maar als je van plan bent een sony te kopen, denk er even 3x over na... of 4x


edit: oh anders reageer ik even pas wanneer je al een nieuwe hebt aangeschaft :8o


Top
   
PostPosted: 18 May 2008, 21:10 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
Hehe, was toch al niet van plan om een Sony aan te schaffen. Ik twijfelde tussen Ipod, Iaudio en Iriver. Duidelijk was wel dat ik wat grotere opslag nodig heb, dus vandaar mijn keuze voor de Ipod.

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
PostPosted: 19 May 2008, 22:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 Jun 2005, 16:29
Posts: 569
Juiste keus denk ik, veel luisterplezier!!!!!

_________________
There was madness in any direction...


Top
   
PostPosted: 04 Jul 2008, 07:02 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 01 Mar 2008, 02:14
Posts: 228
Location: Alkmaar
Ipod vanaf 1 december in Amerika via internet stukken goedkoper, lees Telegraaf 04-07-08 rechts onder op voorpagina.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma