It is currently 28 Mar 2024, 13:54

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 86 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5
Author Message
PostPosted: 15 Apr 2009, 21:07 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
Deze week is m'n vestax vcm 600 binnengekomen. Heerlijk apparaat. Knoppen en faders voelen lekker zwaar aan (weegt ook zo'n 8 kilo, schat ik). Eenmaal in ableton (7) geplugged kun je direct ermee werken. De equalizers zijn volledig te tweaken (ook de eq8). Er zit een apart gedeelte op waarmee de effecten kunnen worden bestuurd. Je hebt hier 4 rotaries per effectkanaal voor in te stellen.
Met behulp van de scene knop kun je per regel door je session view scrollen.
Met temporegelaars kun je je digitale muziek naadloos aan laten sluiten op een evt. analoge voorganger (heb 't al geprobeerd, werkt prima).
De Led's aan de zijkant zijn gedeeltelijk functioneel. Je kunt hierdoor de eerste twee kanalen wat beter zien als je in het donker staat. Briljant vind ik ze niet, maar het is wel een steuntje in de rug om te kunnen orienteren.

Fijn aan deze controller is dat ie zo veel in te stellen parameters heeft, waardoor je veel vrijheid hebt bij het aansturen van je muziek. Ik dacht even dat ik geen lol meer kon beleven aan mixen op een computer, maar dit apparaat maakt het bijna net zo leuk als vroeger met vinyl.

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
PostPosted: 16 Apr 2009, 17:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
kom maar op met die mixjes dan.... (Y)

Ik heb nog nimmer een turbomartin boardermixje mogen beluisteren.
Dus al je creativiteit in je controllertje stoppen en laat die mix dan maar voorbij glijden :hat

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
PostPosted: 16 Apr 2009, 20:56 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Klinkt goed! :cool

_________________
[url=http://djshawnfarrell.wordpress.com/]DJ Shawn Farrell Blog[/url]
[url=http://progressivehousemusic.wordpress.com/]Progresssive House Blog[/url]


Top
   
PostPosted: 15 May 2009, 21:10 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 09 Aug 2006, 21:50
Posts: 1104
Location: Delft
Na een aantal decennia genieten van andermans muzikale kunsten zou ik zelf ook graag ns een mix in elkaar draaien. Afgelopen jaar mogen `klooien` met spullen van vrienden, CDJ en controller/laptop. Mn handen gingen steeds meer jeuken en aldus besloten om mezelf op een setje te trakteren. Hoop in juni na 4 jaar deeltijdzwoegen af te studeren, dus mooie gelegenheid :D Heb CDJ overwogen, maar wil toch voor controller/laptop gaan. Ik heb wel wat verstand van apparatuur, maar niet overdreven veel :) Weinig ervaring dus ook met controllers ed. Zou graag jullie (deskundige) meningen willen horen/lezen.

Budget (voor laptop/controller/hoofdtelefoon): 1500 Euri
Gebruik: voorlopig eerst thuis maar eens mee aan de slag

Een beetje eigen research bracht me bij dit setje van Reloop, maar andere tips/adviezen zijn van harte welkom natuurlijk (Y)

Hoofdtelefoon: http://www.bax-shop.nl/hoofdtelefoons/r ... tails.html
Controller: http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-gear ... tails.html

Blijkt makkelijk te gebruiken bij Traktor en heeft een geluidskaart (begrijp uit dit topic dat dat wel een pre is). Voordeel is iig dat ie betaalbaar voor me is. Ik wil er een nieuwe laptop bij aanschaffen. Zal ws. een vaio worden. Apple gaat m sowieso niet worden. Wel on the wishlist, maar nu even niet te veroorloven.

Ik hoop op wat reacties :tune

_________________
Nothing ventured, something lost.


Top
   
PostPosted: 20 May 2009, 00:39 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Ik denk dat je beter naar een vestax controller kunt kijken. Ze hebben ook een kleinere controller die meer op Traktor is afgestemd. Reloop is niet zon goed merk wat dat betreft en dan hou je genoeg geld over voor een goede laptop en koptelefoon.


Top
   
PostPosted: 20 May 2009, 10:30 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 09 Aug 2006, 21:50
Posts: 1104
Location: Delft
Vestax is ook zeker een optie. Die lijken me sowieso qua behuizing een stuk steviger. Ik dacht zelf dat die reloop wat dat betreft wel goed uit de bus komt. Maak ik uit je woorden op dat Vestax qua bediening ook beter is?
De VCI-100 heb ik aan gedacht alleen die heeft geen geluidskaart. VCM100 wel maar die leek me qua mogelijkheden weer wat beperkter, bijvoorbeeld in vergelijking met de VCI300. In het laatste geval moet ik dan weer besparen op een laptop :\ Zou natuurlijk kunnen doorsparen, maar had eigenlijk een limit gesteld van wat ik wil besteden. Ga t nog ns verder onderzoeken. Thanks iig (Y)

_________________
Nothing ventured, something lost.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 86 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma