It is currently 28 Mar 2024, 16:45

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 86 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
PostPosted: 17 Jan 2009, 17:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:37
Posts: 308
Location: Amsterdam
Heb zelf met mn maat een flight case gekocht voor die 3d toen we hem aanschaften ... dan is het wel te vervoeren ..
btw , (*jordi) ik kreeg er een speciale ableton overlay bij toen ik hem kocht

_________________
-Disrespecting Comments are NOT allowed-


Top
   
PostPosted: 18 Jan 2009, 03:13 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 14:41
Posts: 845
Als het goed is past ie precies in een nuo ecler (weet niet welk type) tas/trolley. Morgan Page vervoert hem ook zo. Ik heb wel zitten denken aan een 1d of 2d maar dan zit ik nog met veel kabels enz...
De overlays die je er standaard bij krijgt zijn heel anders ingedeeld dan zoals ik hem wil hebben. Ik kan er zelf niet bij hoe ze ooit zo een domme indeling voor elkaar hebben kunnen krijgen, maar misschien ligt dat aan mij :). Ik zal wel even snel mijn indeling posten.... Hij is bijna identiek aan sasha's maven dan.. maar dan toch net ietsie pietsie anders..


Top
   
PostPosted: 18 Jan 2009, 10:56 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:37
Posts: 308
Location: Amsterdam
ik gebruik die overlay's overigens ook niet ... maar ben benieuwd hoe je m wilt indelen ..

_________________
-Disrespecting Comments are NOT allowed-


Top
   
PostPosted: 11 Feb 2009, 14:18 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
zojuist zijn eindelijk m'n nieuwe laptop en Xone 4D geleverd.. vet ding!! :o :hat

trouwens helemaal niet zo log en groot.... valt reuze mee!


Top
   
PostPosted: 05 Mar 2009, 14:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Nov 2006, 23:41
Posts: 214
Location: den haag
Zo, na alles gelezen te hebben ben ik nu helemaal de tel kwijt. Heb me macbook net binnen, traktor staat erop, nu alleen nog een controller. Ik hem me de afgelopen weken goed ingelezen maar kom er niet uit. Ik moet eelke gelijk geven, waarom zal je met xone gaan staan zeulen als je die 1d/2d op een mengpaneel kan aansluiten.

Waar ik tussen zat te twijfelen was de 1d / 2d / vestax 100.
Ik moet heel eerlijk zijn en kan er echt niet achter komen waarom ik nou voor die 1d/2d moet gaan. Is dat nou omdat iedereen daar mee aan komt zetten, of is die echt zo goed.

Die vestax zit in principe alles op, alleen zie ik bijna niemand mee. Hoorde dat jeroen verheij er wel mee staat te draaien maar verder nog niemand ermee gezien. Dus kan iemand mij uitleggen waarom ik niet/wel voor 1d/2d/verstax moet gaan???? word gek hier :)

Is zo'n jockweel nou echt nodig, behalve met het overnemen van een set van iemand anders. Een vriend van mij, boy bianchi maakt nu zen eigen controller. Die heeft knoppen besteld en staat alles zelf aan elkaar te plakken. Moet er niet aan denken maar wel vet natuurlijk. Komt geen jockweel aan te pas en heeft straks alles erop zitten wat die zelf wilt.

Dank voor de gene die me uit de brand helpt....


Top
   
PostPosted: 05 Mar 2009, 15:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
Ik ben ook net overgestapt, dus al die vragen had ik ook..... :)

Verschil tussen 1d en 2d is de ingebouwde geluidskaart.
Wil je je controller aan je mixer hangen heb je dus een 2d nodig, anders mis je een geluidskaart. Óf je moet een externe geluidskaart aan je laptop hangen maar dit is prijstechnisch gezien minder interessant.
De Vestax heeft ook geen ingebouwde geluidskaart, heb verder geen kaas gegeten van dat apparaat (alleen de naam vestax deed het hem al voor mij, te vaak bij kijkshop gezien....). Het jogweel op de 2d kun je natuurlijk mappen zoals je wilt, maar word volgens mij vooral gebruikt voor scrol/seek in je library

Een 1d + 2d geeft dan weer de opties die je ook met een 3d of 4d hebt, namelijk 4 decks controle. Deze kan je gewoon via midi linken en dan gaat het geluidssignaal via je geluidskaart van je 2d naar je analoge mixer. Bij de 3d of 4d heb je die analoge mixer er gelijk bij en heb je dus geen andere externe mixer nodig.

Cheers!


Top
   
PostPosted: 05 Mar 2009, 18:12 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
Vestax biedt een vertrouwde interface met de vci 100, in tegenstelling tot de Xone 1d/2d (is natuurlijk persoonlijk, maar een ontbrekende equalizer per kanaal vind ik storend). Xone heeft langere faders en zijn daarom wel praktisch voor mensen met dikke vingers.

Wat er mis is met de naam Vestax zie ik persoonlijk niet zo, ze hebben absoluut hele fijne mixers gemaakt in het verleden.

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
PostPosted: 05 Mar 2009, 18:48 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Vestax is een kwaliteitsnaam hoor. dus snap het probleem met de naam ook niet zo.

Ze maken al jarenlang goede mixers die alleen meer op de turntablist- hip hop dj gericht zijn.


Top
   
PostPosted: 05 Mar 2009, 21:01 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
Kwaliteitsnaam of niet, een A&H voelt toch zeker wel even wat beter aan (rotary's/faders/buttons etc) dan de vestax. Maargoed, inderdaad ieder z'n ding.

Het gaat juist om de ingebouwde geluidskaart die je wel vind in de 2d/3d/4d, en niet in de 1d of vestax vci 100. Scheelt je gewoon een externe geluidskaart. En als je hem aan je externe (analoge) mixer wil hangen, gebruik je gewoon de eq van die mixer, en niet de interne traktor mixer. Zo mis je dus geen eq rotary.

De faders en bovenste rotary's op je xone zijn dan bijvoorbeeld voor aansturen van je effecten, de onderste buttons voor play/cue, en je jogwheel voor het laden en zoeken/scrollen van je tracks.

Ovirgens staat mijn xone alweer bij de dealer.. Midi lees fout ofzo. Kon geen tsi's laden. Misschien toch voor vestax gaan dan? :p haha


Top
   
PostPosted: 06 Mar 2009, 08:37 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
Ik ben het met je eens dat A&H beter aanvoelt dan Vestax. Maar de kwaliteit van de faders doet er bij digitale mixers minder toe dan bij analoge mixers imo.

De eq. kan inderdaad gewoon met de externe mixer geregeld worden. Maar in dit geval ben je dus met 2 mixers tegelijk aan het werk (effecten op de ene, toonregeling op de andere).

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
PostPosted: 06 Mar 2009, 11:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
Das natuurlijk waar, maar dan zit je nog steeds met die geluidskaart toch....? :D

Je gebruikt je 1d\2d toch niet om mee te mixen? Dat is gewoon je midi controller om met je track te spelen (loopen/effecten/zoeken/laden/starten etc.etc.), zoals je ook niet met je CDJ gaat mixen (eigenlijk zelfde principe, alleen stuur je nu een 'cd-deck' in je laptop aan).

Op jou manier mis je toch een hele hoop midi controle?


Top
   
PostPosted: 06 Mar 2009, 13:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Nov 2006, 23:41
Posts: 214
Location: den haag
Dank voor reactie. Ben er nu wel van overtuigd dat ik voor a&h ga. Prijs technisch: 1d is rond 300,- + geluidskaart 90,- = 390,-
2d is rond 600,-

Waarom dan toch die 2d, makkelijker.?? Of zitten daar nu ook meer functies op?? Vind 200 verschil best wat.


Top
   
PostPosted: 06 Mar 2009, 13:20 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
over welke geluidskaart heb je het dan?


Top
   
PostPosted: 06 Mar 2009, 14:00 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Nov 2006, 23:41
Posts: 214
Location: den haag
Had niet een specifieke gezien maar heb me laten vertellen dat het vanaf die prijs kan??


Top
   
PostPosted: 06 Mar 2009, 19:33 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
[quote="MvB"]Das natuurlijk waar, maar dan zit je nog steeds met die geluidskaart toch....? :D

Je gebruikt je 1d\2d toch niet om mee te mixen? Dat is gewoon je midi controller om met je track te spelen (loopen/effecten/zoeken/laden/starten etc.etc.), zoals je ook niet met je CDJ gaat mixen (eigenlijk zelfde principe, alleen stuur je nu een 'cd-deck' in je laptop aan).

Op jou manier mis je toch een hele hoop midi controle?


Er zitten op dit ding wel wat extra knoppen om midi aan te sturen, in dat opzicht is ie gelijk aan die A&H kisten.

[img]http://www.uniquesquared.com/eBayImgs/VCI100_small.jpg[/img]

Anyway, congrats flo met je A&H, prima keuze voor jouw behoeftes. :)

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
PostPosted: 09 Mar 2009, 11:27 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Dat is het ook, iedereen heeft zijn eigen behoefte afhankelijke van wat je wilt, welke software je gebruikt en wat je daarvan gebruikt.


Ik krijg als ik in Denver ben een snel cursus ableton van een maatje van mij die er al jaren mee draait.


Top
   
PostPosted: 10 Mar 2009, 23:15 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
Weet niet of dit per ongeluk al langs is gekomen, maar ik moet dit toch even gepost hebben. Jammer dat ik vanavond weer geen 7,5 miljoen heb gekregen van de staatsoplichterij, anders had ik al in mijn iDeal-scherm gezeten.



[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iKSXPsLJ6f8[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=59JFTisR-oc&feature=related[/youtube]

:sex

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
PostPosted: 11 Mar 2009, 10:51 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
OMG.. waar ze in deze dagen mee komen is echt te ziek...


Top
   
PostPosted: 31 Mar 2009, 08:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
De vernieuwde Ohm van Livid Instruments komt binnenkort uit.

[url]http://www.lividinstruments.com/hardware_ohm64.php[/url]

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
PostPosted: 02 Apr 2009, 10:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Nov 2006, 23:41
Posts: 214
Location: den haag
Die Ohm ziet er vet uit zeg!! Heb me 1d aangeschaft en ben erg tevreden...hele andere vorm van draaien maar het bevalt me prima! Moet hem nog wel echt naar me hand zetten, shift toetsen enz.

Maar thanx voor de hulp! Laat de zomer maar komen :p


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 86 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma