It is currently 19 Apr 2024, 08:47

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 86 posts ]  Go to page 1 2 3 4 5 Next
Author Message
PostPosted: 04 Oct 2008, 11:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Volgens mij komt dit aardig in de buurt van de ideale dj controller voor Abbleton/tracktor. En nog betaalbaar ook: usd799.00. Ik ga pas investeren in laptop/controller als ik in Denver woon, maar deze in combi met een powerbook komt aardig in de buurt van mijn ideale set up

http://www.djdeals.com/vestaxVCM600.htm


[img]http://ci.vestax.com/en/products/img/banner_vcm600_L.jpg[/img]


Last edited by Mistik on 27 Oct 2008, 14:20, edited 2 times in total.

Top
   
PostPosted: 04 Oct 2008, 12:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 Jun 2005, 02:02
Posts: 636
'k Ben ook een beetje voor zoiets voor thuis aan het kijken.
Voor dat geld koop je echt geen djm 800 en 2 x cdj mk3. En de kwaliteit is net zo goed, zo niet beter.


Top
   
PostPosted: 04 Oct 2008, 13:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Precies en hij is dedicated gemaakt voor Abbleton. Ik moet mij maar eens gaan storten op Abbleton ;)

De prijs is echt ok voor zoiets als dit :)

Dit ziet er tenminste uit als een mixer, genoeg lampjes om hem in een club omgeving ook duidelijk te kunnen bedienen en alles belangrijke controls die je nodig hebt als dj zitten er op. De prijs is echt ok. Als sasha nog met een versie van zijn maven wil komen, mag ie wel opschieten.


Top
   
PostPosted: 04 Oct 2008, 15:22 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Ziet er netjes uit. Ik was niet zo overtuigd dat er genoeg licht op zou zitten, maar na wat youtube filmpjes gezien te hebben is dit duidelijk geen probleem :)


Top
   
PostPosted: 04 Oct 2008, 18:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 14:41
Posts: 845
Ik mix vanaf een paar weken ook met ableton, maar ik heb ervoor gekozen om te mixen op de mixer van de club ipv de mixer in ableton. Aansturen doe ik nu nog met een bcr 2000 van behringer, maar ik denk dat ik ga voor deze:

http://lividinstruments.com/hardware_ohm.php


Volgens mij zit er geen geluidskaart in die vestax en dan vind ik het best nog wel knaken voor een midi controller


Top
   
PostPosted: 04 Oct 2008, 18:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 14:41
Posts: 845
Ik zou trouwens eerst kijken hoe je ableton gaat gebruiken en opschrijven welke functies je gaat gebruiken.. daar moet je je midi controller op afstellen


Top
   
PostPosted: 04 Oct 2008, 21:18 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Op dit moment wil ik alleen maar dj'n met ableton dus wat ik ga gebruiken zijn de eq, filters, effecten. Ik wil wel mijn tracks in stukken hakken zodat ik meer kan spelen met tracks. Het handige van deze controller vind ik dat hij al voorgeprogammeerd is voor de functies die ik nodig ga hebben. Hij ziet er uit als een mixer dus ik hoef niet alles op nieuw te vinden.

M audio en ook vestax hebben al controllers maar die hebben maar 2 kanalen, en volgens mij kun je juist ableton goed gebruiken om je tracks te layeren, en dan heb je meer nodig dan 1 kanaal. Ik moet mij er nog gaan storten hoor en misschien dat ik op iets heel anders uit kom. Ik weet ook niet zeker of ik met Ableton ga draaien of met bv traktor.


Top
   
PostPosted: 05 Oct 2008, 01:22 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 14:41
Posts: 845
Als ik jou was zou ik eerst gaan testen met je muis en kijken wat je allemaal aan wilt sturen met midi. Zo heb ik het gedaan. Alle functies opgeschreven en zo mijn keuze gemaakt... maar ook ik ben nog in ontwikkeling en ik draai er ondertussen al vol mee.. ook gewoon in de club


Top
   
PostPosted: 05 Oct 2008, 11:22 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
Dat ziet er wel héél goed uit inderdaad. Ik wil namelijk ook overstappen op Traktor, maar dacht aan een combinatie van een Xone 42 en een midicontroller. Dit is dan veel beter, omdat je de combinatie ineen hebt. En ook qua prijs ben je beter uit: $800 voor die Vestax of zo om en nabij de €1200 voor een Xone plus controller. Dit is echt serieus het overwegen waard.

[EDIT]Ik zie hem zelfs voor €700 staan bij een Nederlandse shop :cool[/EDIT]

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
PostPosted: 05 Oct 2008, 12:00 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
thanx voor de tips Jordi :) die controller die jij liet zien krijgt in ieder geval de hoofdprijs kwa meest sexy speeltje :o


Prijs is zeker de overweging bij mij ook. Ik moet gaan kiezen tussen deze controller+ goede laptop of 2 cddecks en een goede mixer. Een goed laptop heb ik in Amerika voor 1500usd en dan die controller is 2300usd ( mijn vriendin woont in de USA en ik ga daar permanent naar toe volgend jaar). Ik ben meer kwijt voor 2 cd decks en een goede mixer. Mijn laptop gebruik ik ok nog voor mn mail en muziek dus daar heb ik netto meer aan. Bovendien kan die vestax hoogstwaarschijnlijk tegen de tijd dat ik ga verhuizen en weer geld heb 2e hands krijgen :-)

Misschien is er nog wel een betere oplossing tegen die tijd :cool


Top
   
PostPosted: 05 Oct 2008, 13:37 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 08 Feb 2006, 00:03
Posts: 358
Location: Eindhoven
[quote="Djeebie"]Ik wil namelijk ook overstappen op Traktor, maar dacht aan een combinatie van een Xone 42 en een midicontroller.

Dan zou ik ook eens kijken naar Traktor Skratch. Dan kun je gewoon je digitale collectie afdraaien op vinyl of cd met timecode, maar ook je bestaande vinyl of cd. Pitchen gaat dan nog steeds via je spelers, zodat je dat niet verleerd. Heb het een tijdje gedaan zonder midi-controller, maar heb nu een Faderfox DX2, om alles uit Traktor te halen en tracks te laden, en om zodoende muis en toetsenbord te vermijden. Ik brand nu eigenlijk alleen nog maar wat cds als ik bij iemand anders ga draaien. Maar het is natuurlijk ook handig als iemand anders die niet volledig digitaal draait bij jou komt draaien.
[url=http://www.faderfox.com]Faderfox[/url] maakt controllers die gericht zijn op het gebruik van Ableton of Traktor.

En Jordi heeft gelijk dat je eerst de software moet kennen, voordat je een controller aanschaft. Dan kun je pas los gaan. Andersom gaat niet werken. De ideale controller bestaat namenlijk niet. Een Xone 1D (of een DX2) zou ik wel wat mee kunnen, maar kan voor iemand anders verre van ideaal zijn.

Top
   
PostPosted: 05 Oct 2008, 15:54 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 14:41
Posts: 845
Even voor de duidelijkheid.. Die vestax is geen mixer he! Is gewoon puur een midi controller. Je zult dus sowieso nog een geluidskaart moeten hebben met minimaal 2 stereo uitgangen en die zou je dan rechtstreeks in je versterker moeten pluggen.

Ik heb nu zelf de maya 44 usb maar wil switchen naar de M-audio firewire 410.


Top
   
PostPosted: 05 Oct 2008, 15:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 14:41
Posts: 845
oh en nog een ding. Ableton is ook 419,-. Je kunt wel met een crack gaan werken, maar dan loopt ie voor geen meter. Ik weet niet of het voor pc ook zo is, maar op mac in ieder geval wel. Er is geen goede crack voor.

Ik mis op het eerste gezicht toch nog wat aan die controller. Er is bijv geen gain en die heb je wel nodig. Ik vraag me trouwens (nu ik dit typ) af waar je dat aan kunt koppelen in ableton. Ableton heeft namelijk geen gain. De fader kan gewoon wat doorlopen.. Dat is een van de nadelen van IN ableton mixen ipv op de mixer. Het blijft aansturen van midi en dat loopt gewoon iets minder soepel dan een echte eq op je mengpaneel.

Ben ik trouwens de enige die een verschil ziet tussen het plaatje en het youtube filmpje??


Top
   
PostPosted: 05 Oct 2008, 22:26 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
@ Jordi: goed dat je dat ff zegt! Dacht namelijk dat het een mixer/controller ineen was. Nu niet echt meer een optie voor mij dus.

@ Walter: daar heb ik inderdaad aan zitten denken. Nu weet ik alleen niet of ik m'n cdj's nog wel wil blijven gebruiken met Traktor. Het lijkt me juist zo relaxt om alá Hawtin te gaan draaien. Aan de andere kant is de setup zoals jij die hebt misschien ook wel een optie. Ik ga me er maar eens flink in verdiepen de komende tijd.

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2008, 01:07 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Als je een mixer en controller in een wil is de Korg Zero8 een optie. Maar die is wel prijzig.

@ Jordi dat verschil is er in ieder geval tussen het plaatje op de Vestax home page en het plaatje op Djdeals. Er zit op de controller bij dj deals een zwarte rotary extra bij de Eq boven aan de linkerkant van elk kanaal boven de cut's . En dat zou wel eens een gain rotary kunnen zijn :) En de buttons boven elke kanaal zijn anders gepositioneerd en er zitten 3 extra knoppen naast elk kanaal.


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2008, 10:02 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 29 Dec 2005, 09:45
Posts: 396
Location: Antwerp
Ableton heeft wel gain... smijt maar een eq8 of een utility op je track en voila, een gain.

Voor dj mixjes is dat nog niet eens nuttig, want bij het voorbereiden van je tracks (warpen etc) kan je natuurlijk al zorgen dat de levels van al je tracks gelijk goed staan.

_________________
[url=http://www.myspace.com/flavonoides][color=#000080]Myspace[/color][/url] | [url=http://www.soundcloud.com/sandji][color=#BF0080]Soundcloud[/color][/url] | [url=http://www.flickr.com/photos/sandji][color=#8080FF]Flickr[/color][/url]


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2008, 10:13 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 14:41
Posts: 845
aah helemaal niet aan gedacht.. Goede tip!!
Dat je tracks gelijk staan lijkt me een beetje onzin en een hele hoop werk.. dan lijkt me dit een simpelere oplossing..


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2008, 13:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Sep 2007, 13:31
Posts: 138
Location: Etten Leur
[quote="Jordi Bouman"]oh en nog een ding. Ableton is ook 419,-. Je kunt wel met een crack gaan werken, maar dan loopt ie voor geen meter. Ik weet niet of het voor pc ook zo is, maar op mac in ieder geval wel. Er is geen goede crack voor.


mmm... goed punt ja, misschien is dat wel de oorzaak waarom ik nooit "Spectrum" zie als ik op master click ik heb 7.3 versie dus daar zal die als het goed is in moeten staan...?
Ach ja misschien moet ik maar eens keer idd overwegen om orgineel aan te schaffen.

Top
   
PostPosted: 06 Oct 2008, 14:27 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 14:41
Posts: 845
Tot hoeveel procent loopt je cpu nu? Dat was bij mij vooral een probleem. Ik kom nu met dj-en niet verder dan 7%

Je moet die spectrum wel eerst laden he.. Ik weet niet waar je precies op klikt als je "master" zegt.

www.abletonlivedj.com is een hele goede site. Ik heb daar al behoorlijk wat tips vandaan.

Ik ben nu bezig om alles via midi aan te sturen d.m.v. Bome's midi translator. Hier heeft Vestax ook niet aan gedacht.
Ik denk dat het zeker een leuke controller is, maar vind hem eigenlijk te duur en ik denk dat je hem inderdaad vooral koopt omdat je denkt dat het heel goed gaat werken, maar uiteindelijk zal het toch tegen vallen...


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2008, 15:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Sep 2007, 13:31
Posts: 138
Location: Etten Leur
Phoe... ja die schiet nog wel eens tegen de 15-20%

Momenteel gebruik ik Ableton alleen nog maar voor produceren, eerst laden zeg je..? haha shitt dat meen je niet dat ik daar over 1 heb gekeken :oops
Ik had het van de ableton site bij support waar je die gast hoort zeggen; " just click on the master to preview the spectrum " en ik maar klikken.. :roll

maar goed ik raak een beetje off topic zo, misschien wel idee om een topic "ableton" te openen als die er al niet is dan..


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 86 posts ]  Go to page 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma