It is currently 29 Mar 2024, 12:56

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
PostPosted: 22 Nov 2009, 16:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
ola,

wil dus met mijn acp40 on stage met ableton.
nu, ik ben een enorm windows mensch, en voor 500 eutjes heb je tegenwoordig hele mooie 4gb, 500gb harddrive en quadcore laptops...

de eeuwenoude discussie wel of geen mac, wil ik graag voorkomen... maar blijft leuk!
maarr...........op DIT moment geen geld voor macbook pro.

hoor wel regelmatig dat veel mensen (zelfs paul van dyk) nog on stage staan met de G4 powerbook..

ik ben een absolute leek op mac gebied, maar zie wel dat die g4's tweedehands vrij betaalbaar zijn... 400 / 500 eurootjes...
dussss........ iemand die iets meer ten voor- of nadele van die g4 kan vertellen?

Kraftwerk staat met sony vaio's on stage, van rond de 600 euro.. en dan heb je qua snelheid wel veeeeel meer dan een mac...
maar mac is dan (zegt de legende) stukken stabielert.....

sja........
is het niet zo dat je gewoon macs veel on stage ziet, omdat iedereen dat heeft? kuddegedrag? (behalve dan kraftwerk...) :)


Top
   
PostPosted: 23 Nov 2009, 17:20 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Ik geloof dat het tegenwoordig niet zo heel veel meer uitmaakt, maar een Mac werkt anders dan een PC. Daardoor schijnt het stabieler te zijn. EEn windows pc vreet heel erg veel werkgeheugen weg puur om het systeem te laten draaien. Dat heeft een Mac niet.Ik denk dat als je een goede zware laptop gewoon puur gebruikt voor optreden en helemaal stript kwa onnodige software je gewoon kunt optreden met een goede windows xp installatie. Vooral als je de rest thuis ook gewoon op een pc doet.


Top
   
PostPosted: 24 Nov 2009, 14:36 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
my thoughts exactly.. ik draai met traktor pro / xone 4d met een (redelijk zware) windows xp laptop. nog nooit problemen gehad whatsoever. en ik doe eigenlijk alles op dat ding..


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma