It is currently 29 Mar 2024, 07:26

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: 22 Mar 2010, 15:40 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 24 Oct 2005, 18:40
Posts: 782
Location: Ergens
Mannen (en de vrouw die dit snapt),

Ik kom er niet uit. Ik ben bezig om een nieuwe pc/mac te zoeken. Stiekem wilde ik die nieuwe Imac 27inch I-7 halen, maar ik betwijfel of er een goede versie zonder beeldschermkuren komt binnen de komende 3 maanden. Tevens 2000 euro neerleggen voor een monster is ook best wat. Ik ben een vervente pc-gebruiker, maar ik heb gehoord dat vrouwen het sexier vinden als je als brildrager een mac in je huis hebt staan.

En het werkt ook nog eens beter, maar dat terzijde.

Is een Imac core 2 duo met 24 of 21,5inch nu nog verstandig om te halen? Kan zo'n ding een beetje montage aan, ook al zijn ze als consumentenbak aangeschreven? Kan het de komende 3 jaar nog als een beest opereren? Zeker gezien het een ouder apparaat is terwijl alle software nu geschreven gaat worden met die I-5/I-7 in het achterhoofd. En what about tweede hands op tweedehandsmac.nl? Daar staan er een paar voor rond de 700 euro. Zo ja daar, wat moet je verwachten/vragen bij aanschaf van zo'n mac (wel de aluminium-versies, niet die wcpapierkleurige witte)

Waarvoor hij gebruikt gaat worden:
- Videomontage avid én FCP (avid via bootcamp op xp)
- Adobe CS3
- Hier en daar een krachtig spelletje.
- Als tv
- mp3jes mixen met mixer(armejongenzonderdraaitafeltjesmaarikwilerwelbijhoren-syndroom)

Wie o wie snapt mijn probleem? Of moet ik ergens gewoon een tweedehands workstation zien te kopen?

_________________
For seven seconds each day my brain cells align and provide me with a focus and
certainty of knowledge that borders on prophetic wisdom.


Top
   
PostPosted: 22 Mar 2010, 15:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Yep, nu is t zeker.....ik heb teveel vrouwelijke hormonen....ik begrijp er geen hol van Chefke, sorry. :\

Veel succes iig. (Y)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 22 Mar 2010, 17:50 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
haha paul, pas maar op jij.. straks loopt 't helemaal mis.

Nou, daar gaan we, als je een beetje het geld hebt zou ik toch voor de nieuwe gaan, omdat wat er nu tweedehands te koop zijn zijn (core 2 duo's in allerlei varianten) het toch wel op enig moment laten afweten bij 't editten van HD bij mijn weten, en dat wil je gegarandeerd over 'n tijdje ook doen. volgens mij gaat dat dus met die i5 en i7 processoren zonder enig probleem. De snelste heeft ook een iets rappere videokaart met 512 mb en dat is toch wel aangenaam. realtime editten in hd is wel heel chil.

Het andere grote voordeel van die 27 inch ( waar als t goed is inmiddels de problemen helemaal mee verholpen zijn he! En anders heb je gewoon garantie) is dat je full hd op 100% kan editten en al je paletten er nog omheen kunt hangen. Dat is pas lekker werken!

Ik zou dus voor die i5 gaan.

Ik heb zelf een 24" core2duo 2,16 ghz imac gehad, en daar draaide hd 1080 net op, om af te spelen, dus als je zou willen editten moet je echt een paar stappen zwaarder hebben, en wat je nu koopt voor 700 euro zal net n tikkie sneller zijn

je kunt ook die 21,nogwat inch kopen, maar dan mis je de snellere videokaart, die 3,06 ghz processor zal wel rap zijn, en je mist ook de luxe van full hd edittne met nog heelveel bureaublad ruimte eromheen. Mijn broertje vond 't een verademing toen ie hd aan het editten was :)

Maar hoeveel geld heb je dan uit te geven?

_________________
Do you have any career regrets?

'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
PostPosted: 23 Mar 2010, 14:11 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 24 Oct 2005, 18:40
Posts: 782
Location: Ergens
In principe heb ik het geld ervoor. Alleen zal ik dan wel weer moeten bezuinigen op andere zaken.

Maar je hebt een punt met HD. Goed punt zelfs.

Waar heb je gezien dat die problemen verholpen zijn? Ik lees hier en daar inderdaad dat de macs die na week 10 a 11 gebouwd zijn niet meer deze issue hebben, maar ik heb geen zin om met mijn naieve hartje dat ding te installeren, om vervolgens mijn huis kort en klein te moeten slaan omdat ik hem gelijk weer terug kan en mag sturen/afleveren.

Mbt I-5 of I-7, denk je dat die upgrade het waard is?

_________________
For seven seconds each day my brain cells align and provide me with a focus and

certainty of knowledge that borders on prophetic wisdom.


Top
   
PostPosted: 23 Mar 2010, 21:40 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 Jun 2005, 02:02
Posts: 636
[quote="Chefke"]maar ik heb geen zin om met mijn naieve hartje dat ding te installeren, om vervolgens mijn huis kort en klein te moeten slaan omdat ik hem gelijk weer terug kan en mag sturen/afleveren.


:roll

Top
   
PostPosted: 23 Mar 2010, 23:37 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
[quote="Chefke"]Mannen (en de vrouw die dit snapt),

maar ik heb gehoord dat vrouwen het sexier vinden als je als brildrager een mac in je huis hebt staan.



Ik vind mijn toilet helemaal niet sexy :8o

_________________
I love PoesUps!


Top
   
PostPosted: 24 Mar 2010, 08:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Daaruit kunnen we dus concluderen dat jij geen Mac op de plee heb.

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 02 Apr 2010, 00:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 24 Oct 2005, 18:40
Posts: 782
Location: Ergens
Mannen en een verdwaalde Yvonny,

Ik heb stiekem toch maar die nieuwe Imac met i7 en 8gig ram gehaald. (binnenkort nog maar 8gig extra ram en een wacom intuos3 a4)

Ik heb geen vrouw meer nodig.

Dank Timo voor het advies, je krijgt een biertje van me!

_________________
For seven seconds each day my brain cells align and provide me with a focus and

certainty of knowledge that borders on prophetic wisdom.


Top
   
PostPosted: 02 Apr 2010, 14:06 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
En een smsje.. ! Het topic was ik al ff vergeten, maar ik wacht met smart vanavond op je drankje, ookal drink ik geen bier en moet ik nog terugrijden ;)

_________________
Do you have any career regrets?



'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma