It is currently 28 Mar 2024, 20:09

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 65 posts ]  Go to page 1 2 3 4 Next
Author Message
 Post subject: Oordoppies
PostPosted: 11 May 2010, 17:46 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
jawel...
kom zojuist terug van oren uitspuiten bij de dokter (wat een prut!) want had last van oren sinds vanmorgen. dacht eerst dat het door de trip naar mexico kwam, maar....zat vol prut!

vroeg daarna om slaappillen, want..jetlag. vannacht NIET geslapen. lol.. anyhow, tegenover de apotheek zit een hoorboer, en ik dacht: tijd voor een gratis hoortest. (roep ik al tien jaar, maar ja...uitstellen he?) en die lullige "one size fits all" doppen gebruik ik eigenlijk nooit..

lang verhaal kort: ook C-Jay gaat aan de op maat gemaakte doppen.
ik mis in het tophoog 22 db links, en 15db rechts... stiekem niet echt een verrassing, want in de studio en on stage merk ik altijd dat ik net iets meer hoog erin mix dan een ander.

dus: wie heeft hier ervaring met doppen op maakt gemaakt, en maakt het nog veel uit of ik filterz neem, of alpine of what ever?
djs / producers, anyone?

x


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 11 May 2010, 19:43 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 09 Aug 2006, 21:50
Posts: 1104
Location: Delft
In het kader van `voorkomen is beter dan genezen` een wijs besluit (Y)

Ik heb sinds kort op maat gemaakte van Filterz. Nu een paar keer gebruikt tijdens een feestje met veel herrie. Ik vond t echt een weldaad. In die zin dat je de muziek (gedempt) hoort, vrijwel alle geluid eromheen wegvalt en je daarbij mensen die in je oor zitten te tetteren (kan bij sommige figuren overigens ook schadelijk zijn :x ) veel beter verstaat. Ik heb me laten vertellen dat het (schadelijke) hoge en lage tonen dempt.
Plus de voordelen na de herrie natuurlijk. Stukken minder gesuis en gepiep.

Tijdens Qday nog staan draaien op een boot met en zonder doppen. Om de hoge en lage tonen goed te kunnen blijven horen moest ik met het volume van mn hoofdtelefoon wel een stuk verder opendraaien. Zonder ging op zich wel, omdat het geluid achter de booth meeviel. Maar na een tijdje merkte ik het gelijk aan de druk op mn oren.

Met draaien thuis heb ik ze niet in, maar draai ik gewoon de masterknop niet te ver naar rechts. Ook omdat ik vrienden wil blijven met de buren ;) Wel een paar keer getest met, maar dan moet ik het volume van mn hoofdtelefoon alsnog een stuk verder open draaien. Zie ik thuis het nut niet van in, dus dan maar wat zachter...


Kosten: 140 Euri. Maat bepalen en leveren where ever you want (Y)

Anyway... Wat t ook wordt, succes ermee C-jay (Y)

_________________
Nothing ventured, something lost.


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 11 May 2010, 20:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
[quote="C-Jay"]jawel...
niet echt een verrassing, want in de studio en on stage merk ik altijd dat ik net iets meer hoog erin mix dan een ander.

x


nét iets meer? gast.. ik heb een gehoorprobleem, maar jij knalt je monitor zo hard dat ik niet op jou plaats kán staan.. (:

anyway, ik heb -15db op elke frequentie van beter horen. BRILJANT echt! ik kan voor het eerst verstaan wat er gezegd wordt in een 'lawaaierige' omgeving en heb geen piep meer in m'n oren. vaak loop ik ermee de rookruimte in en ze vergeet uit te doen. alles is gewoon iets zachter, alsof je gewoon in je huiskamer praat zegmaar. sinds het eerste gebruik ben ik verkocht. echt een 'ear'opener voor mij dus. (Y)

enige wat ik in het begin had is dat ik niet precies wist hoe hard ik zelf praatte, maar daar ben ik onderhand aan gewend.

ik draai er overigens niet mee, omdat ik m'n monitor niet echt hard heb staan en meer op koptelefoon mix.

ding voor in je oor wordt op maat gemaakt, en je kan het filter wat er in zit (klein wit dopje) verwisselen met een andere (10, 15 of 20db meen ik).

Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 11 May 2010, 20:46 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
ik had het over het hoog, niet over het volume. :)
maar fijn dat je even subtiel de boel aankaart... :cool


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 11 May 2010, 21:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
[quote="Shylock"]een 'ear'opener

:lol (Y)

Helpt dit ook als je al n constante piep in je oren hebt of is t leed dan al geschied? :\

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 11 May 2010, 22:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
mijn excuses voor de altijd enorm subtiele weergave, is natuurlijk behoorlijk kut.

en ja, helpt zeker tegen de (voormalig onvermijdelijke) piepende oren. (Y)


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 11 May 2010, 23:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Mijn oren genieten al jaren van al die genoemde voordelen.
Merk: Exinore (Y)

_________________
I love PoesUps!


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 12 May 2010, 09:36 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Sep 2005, 15:11
Posts: 222
Location: i am from Holland JA
Zo dat is echt flink balen.
Ergste is dat het een onomkeerbaar process is.

Veel sterkte met dit slechte nieuws my friend.

_________________
acid for dummies


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 12 May 2010, 11:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 09 Aug 2006, 21:50
Posts: 1104
Location: Delft
[quote="Paulus de Kalebouter"]Helpt dit ook als je al n constante piep in je oren hebt of is t leed dan al geschied? :\


Bij een constante piep het laatste. Het heet [url=http://www.oorzaken.nl/oorsuizen.htm]tinnitus[/url]. Lawaai kan de oorzaak zijn, maar er zijn ook andere mogelijke oorzaken. Een bezoek aan KNO-arts kan uitsluitsel geven. Ik spreek helaas uit ervaring :\

_________________
Nothing ventured, something lost.


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 12 May 2010, 15:04 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Ook al? :(
Dan horen wij meer als mensen zonder gehoorbeschadiging. ;)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 12 May 2010, 15:40 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
tinnitus?! man.. dat klinkt eerder als een ranzige geslachtsziekte ofzo.. maar daar hoef je dan niet voor naar de KNO arts. geef mij dan maar 'gehoorafwijking'.

denk dat veel mensen van dit board last hebben van een (gehoor)afwijking. maar is het niet zo dat je je 'verloren' gehoor op den duur weer (gedeeltelijk) terugkrijgt? dat is wat ze mij vertelden bij mijn hoortest. dus als je nu begint met dragen van oordoppen kan het zo zijn dat je over een paar jaar meer hoort dan nu (of was dit een verkooppraatje van de beste man..).


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 12 May 2010, 15:49 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Ik denk n verkooppraatje.
Wat ik ervan begreep, is dat als de minuscule haartjes in je oren (die zorgen voor de overdracht van geluidstrillingen) eenmaal beschadigd zijn nooit meer terug groeien.

Vroegâh, vroegâh....vroegâh vertelden ze je nog niet dat je blijvende gehoorbeschadiging kon oplopen als je met je hoofd in een speaker ging hangen op n house party. ;)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 12 May 2010, 16:01 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
sja.. ik zeg; schadeclaim!


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 12 May 2010, 16:40 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 09 Aug 2006, 21:50
Posts: 1104
Location: Delft
[quote="Shylock"]tinnitus?! man.. dat klinkt eerder als een ranzige geslachtsziekte ofzo..

:lol Had gekund, ja.

[quote="Shylock"]maar daar hoef je dan niet voor naar de KNO arts. geef mij dan maar 'gehoorafwijking'. denk dat veel mensen van dit board last hebben van een (gehoor)afwijking. maar is het niet zo dat je je 'verloren' gehoor op den duur weer (gedeeltelijk) terugkrijgt?
Je moet ff twee dingen uit elkaar halen. Je kunt een achteruitgang in je gehoor hebben waarbij je bv bepaalde hoge of lage tonen minder goed/helemaal niet meer hoort (zoals C-Jay beschreef). Dat is vast te stellen via een gehoortest bij je plaatselijke BeterHorenToko.
Ik heb ook die test gedaan, maar ik bleek het gehoor te hebben van een 20-jarige :D Wat ik wel mankeer is een gehoorbeschadiging in de vorm van een (zij het vrij lichte) constante pieptoon. Dat kunnen ze niet vaststellen met zo`n test. Daar kwam ik vorig jaar zelf achter. Dat is niet meer te verhelpen, althans niet met de huidige technieken. Er bestaan wel allerlei behandelingen om ermee om te kunnen gaan. Er zijn gevallen bekend dat mensen zichzelf van kant maken omdat ze het niet meer kunnen verdragen :\

De reden dat ik het over een KNO-arts had, is omdat ik wil vast laten stellen wat de oorzaak is van die pieptoon :)

_________________
Nothing ventured, something lost.


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 12 May 2010, 16:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
dude? jij hebt gewoon een constante piep in je oren?
wtf? lijkt me echt gaar...
hoop dat het ooit weggaat / opgelost wordt... pfff...


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 12 May 2010, 16:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Daar heb ik ook last van... niet te herstellen. Ik probeer in ieder geval weg te blijven de speakers op feesten.

Kan ik een claim neerleggen bij Multigroove en de Beat club? je kon altijd direct voor de speakers staan. Mijn hoofd er in heb ik nooit gedaan. Thank god


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 12 May 2010, 16:57 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 09 Aug 2006, 21:50
Posts: 1104
Location: Delft
@ C-jay: Tis bij mij vrij licht. Meest van de tijd hoor ik het niet eens en ik slaap uitstekend. De op maat gemaakte filterz zijn ervoor om het niet te laten verergeren. En natuurlijk om te voorkomen dat mn gehoor achteruit gaat.

Dus nogmaals..wijs besluit ;)

_________________
Nothing ventured, something lost.


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 12 May 2010, 17:42 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
[quote="lion73"]De reden dat ik het over een KNO-arts had, is omdat ik wil vast laten stellen wat de oorzaak is van die pieptoon :)

Even uit nieuwsgierigheid.....wat wil je hiermee bereiken dan? Deze gaat toch nooit meer weg?

De mijne is wel goed "hoorbaar". Als ik druk aan t werk ben, let ik er niet zo op, maar nu ik geen muziek op heb staan en over dit onderwerp iets typ dan istie goed aanwezig hoor.
Maar slapen doe ik ook heel goed.
En er n eind aan maken? Neuh, vind t al moeilijk genoeg te stoppen na een mooie stap avond. ;)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 12 May 2010, 18:48 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 09 Aug 2006, 21:50
Posts: 1104
Location: Delft
[quote="lion73"]Lawaai kan de oorzaak zijn, maar er zijn ook andere mogelijke oorzaken.


Als t een andere oorzaak heeft, een andere dan lawaai, is het soms te verhelpen. Bv als t is veroorzaakt door een infectie in je gehoorgang. Ik wil gewoon zeker weten wat de oorzaak is. :)

_________________
Nothing ventured, something lost.


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 12 May 2010, 19:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Okee dan.(Y)
Dus is t misschien wel raadzaam dat ik eens ga?

Jij succes iig. :)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 65 posts ]  Go to page 1 2 3 4 Next

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma