It is currently 29 Mar 2024, 00:13

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 65 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 14 Jan 2012, 19:43 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 09 Aug 2006, 21:50
Posts: 1104
Location: Delft
Ik heb op ook op maat gemaakte doppen, van Filterz. Maar die dofheid is niet te vermijden denk ik, bij welke doppen dan ook. Door de filterende werking ervan (van schadelijke hoge en lage tonen) bij die Filterz krijg je hoe dan ook een gedempt geluid. Een beetje alsof je in een cocon zit.

Het is dan een afweging waar je voor kiest. Een wat meer gedempt geluid of een constante piep in je hoofd die ws nooit meer weg gaat. En on top of that, die kan verergeren met de jaren als je je je oren blijft kwellen. Zover zelfs dat het nagenoeg ondraaglijk wordt.

Ik heb al zo`n pieperdepiep, dus je kunt t gerust van me aannemen. Doe mij dan maar zo`n gedempt geluid, nu ik nog erger kan voorkomen :)

_________________
Nothing ventured, something lost.


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 14 Jan 2012, 23:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
[quote="Saithn"]Weet iemand of dat doffe minder is als je op maat gemaakte doppen hebt?


Je kan ook nog proberen een iets lichtere demping te nemen. Mijn ervaring is dat je dan alles goed hoort, zonder alle heel scherpe en zware tonen + een nergensovergaand gesprek op 5 tot 50 cm afstand van je oorschelp verloopt pijnloos en duidelijk verstaanbaar :)

Helaas ben ik de mijne op miraculeuze wijze, na een C-Jay feestje in Haarlem 2x verloren, waarvan de laatste x definitief :(

_________________
I love PoesUps!


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 15 Jan 2012, 09:50 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
Die dofheid houd je. Maar de truc is ze ruim van tevoren in te doen, zodat je halverwege de avond het doffe geeneens meer hoort...
Dus echt RUIM voor binnenkomst.
Ik heb ze ook op maat, dan is het inderdaad wat minder. En zowiezo: het comfort en kwaliteit is niet te vergelijken met standaard doppen.


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 15 Jan 2012, 16:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Mja, ik heb dus ooit eens die standaard dingen gekocht om te kijken of ik ze zou gebruiken. En als dat dan beviel, dan kon ik ze altijd nog op maat laten maken.

Ik twijfel nou toch wel een beetje. Op zich staan wij meestal niet vlak voor de luidsprekers, maar het kutte is dat je al gehoorbeschadiging krijgt als je er even langs loopt.

Aan de andere kant wil ik ook voor de motor doppen op maat laten maken, dus de extra kosten van op maat maken kan ik dan over 2 paar verdelen (want ik neem aan dat ze die mal gewoon hergebruiken).

_________________
[url=http://soundcloud.com/delodic]Delodic soundcloud[/url]


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 15 Jan 2012, 16:49 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
Ik heb aardig goeie doppen op maat laten maken, maar de praktijk leert dat ik ze nooit meeneem. Dit heeft alles te maken met broekzakruimte (hekel aan lopen met volle zakken) en de muziekbeleving. Het wordt toch allemaal een stuk minder intens. Alsof je een feest beleeft vanaf het bovenste balkonnetje in de paradiso.

Die doppen zijn wel ideaal op het werk, als je weer eens met die irritante collega zit.

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 16 Jan 2012, 15:44 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 23:50
Posts: 1747
Location: Amsterdam
[quote="turbomartin"]Ik heb aardig goeie doppen op maat laten maken, maar de praktijk leert dat ik ze nooit meeneem. Dit heeft alles te maken met broekzakruimte (hekel aan lopen met volle zakken)

Dude... Je moet ze in je oren stoppen!

Ik gebruik al jaren oordoppen van Comfoor en ik ben er erg tevreden over. Heb nooit het gevoel dat de muziek doffer of minder intens klinkt. Anders zou ik ze waarschijnlijk ook niet dragen. Je moet ze idd wel meteen in doen en niet pas in de zaal. Dusss... jas uit, doppen in en gaan met de banaan :p

_________________
have a happy period


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 16 Jan 2012, 19:13 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
:lol

_________________
I love PoesUps!


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 21 Jan 2012, 22:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
:roll

Ik heb ook die comfoor doppen trouwens.. Maar vooruit, ik zal die zgn verstandige investering nog eens een tweede kans geven.

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 22 Jan 2012, 01:02 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Zou het maar doen ja (Y)

Gisteren nacht bij Egbert/Secret Cinema in Melkweg maar weer 's goedkope oordoppen geprobeerd, bij gebrek aan die aangepaste maar verloren gehoorbeschermers.... Ik mis ze (N)

Was trouwens een heel best feestje by the way tot een uur of 4, daarna was iedereen (including dj's) de weg kwijt :cool

_________________
I love PoesUps!


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 22 Jan 2012, 01:28 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Ja, was t vet, Yvonne?
Ik had deze ook in de optie, maar kreeg bzoek. :p
Goed te horen dat ik n mooi feestje hebt gemist. :)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 22 Jan 2012, 22:30 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
2 Paulus: was echt n feest feest! :hat

_________________
I love PoesUps!


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 03 Nov 2012, 01:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
Ben van plan weer nieuwe doppen aan te schaffen, en waarschijnlijk Filterz.

Ze moeten relaxt zitten met een koptelefoon op (snap ook wel dat het nooit super gaat zitten, maar mijn vorige deden echt pijn).

Mocht iemand wat beters weten, hoor ik 't wel! (Y)

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 04 Nov 2012, 18:28 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Ik heb nu Pluggerz.... maar ben er nog niet blij mee....
Al 3 verschillende dempingen gehad, maar t geluid lijkt met die dingen overstuurd :\
Ze zitten wel als gegoten, dat dan weer wel...

_________________
I love PoesUps!


Last edited by YvonnY on 04 Nov 2012, 23:58, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 04 Nov 2012, 21:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Heb ook Filterz, een keer goedkoop via het werk kunnen fixen. En meer dan tevreden!

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 06 Nov 2012, 11:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
eigenlijk ben ik ze pas sinds kort ECHT goed gaan gebruiken.. ondanks dat ik ze gekocht had, droeg ik ze vaak niet, te kort, of alleen op de dansvloer en niet tijdens optredens...

jody wisternoff logeerde laatst bij me, en die vertelde dat hij een continue piep in zijn oren heeft.. tinnitus dus. hij was ook onder experimentele behandeling hiervoor: 4 uur per dag (!) een soort hoorapparaatje in, dat hele zacht piepjes geeft op bepaalde frequenties.. toen ik dat zag en zijn verhaal hoorde, ben ik ze echt goed gaan dragen. het hele ADE, en mijn gigs daarna ook.

mijn grote fout van het ervaren van slecht geluid, overstuurd geluid, of gewoon te zacht geluid is klassiek: de doppen pas indoen NADAT je de club in bent gegaan. wat ik sinds ADE doe (duh), is ze indoen VOORDAT je de club ingaat. dus ook niet bij de garderobe, nee echt in de auto al of op de parkeerplaats of zo..
zelfs met gigs vind ik ze nu ronduit prettig, en avonden zijn veel minder vermoeiend voor je oren.. zou niet meer zonder willen nu.

filterz heb ik ook, maar volgens mij had ik dat al eens gezegd.


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 06 Nov 2012, 18:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
C-Jay, ik vrees dat ik ook (al een jaar of 5) een permanente piep heb, al is hij alleen storend als het stil is (vaak voor het slapen of tijdens een boekje lezen). Maar ik wil dus voorkomen dat het echt een issue wordt.

Welke filterz heb jij precies, en zitten die ook chill onder je koptelefoon?

Mijn huidige doppen gaan er gevoelsmatig tot mijn trommelvlies in, en dat is niet tof als je daar ook nog een koptelefoon overheen klemt :x

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 07 Nov 2012, 01:46 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Ik heb ook last van tinnitus.
Maar een oorarts heeft mij eens verteld dat dat niet persé door luid geluid hoeft te komen.

Van Wiki:
Oorspronkelijk werd aangenomen dat de oorzaak van tinnitus lag in het gehoororgaan. De oorzaak van tinnitus ligt echter waarschijnlijk in de hersenen. Overactieve delen van de hersenen in het gehoorgebied geven continu signalen, terwijl het geluid er niet meer is ("fantoomgeluid"). Om deze reden wordt tinnitus ook wel vergeleken met fantoompijn. De overactiviteit van de hersenen kan worden aangetoond met positronemissietomografie of functionele MRI technieken.

Tinnitus kan onder andere veroorzaakt worden door:

- gehoorschade door zeer harde geluiden geldt als belangrijkste oorzaak. Tinnitus is dan een teken van beginnende gehoorschade en kan al direct na een bezoek aan een discotheek optreden. Tinnitus of "piepstress" komt veel voor bij jongeren die een avond zijn gaan stappen. Op poppodia, festivals en in discotheken wordt vaak gedraaid op een volume rond de 100 dB; een volume dat na tien minuten al acute gehoorschade kan veroorzaken. Ruim 15% van de jongeren tussen 16 en 30 jaar lijdt hierdoor al aan een vorm van blijvende gehoorschade. Ook het op een hoog volume beluisteren van muziek via draagbare persoonlijke geluidsapparatuur (zoals mp3-spelers) is in dit opzicht verdacht. Het is belangrijk om zo snel mogelijk naar een KNO-arts te gaan in het geval van een audiotrauma. Als de tinnitus langer duurt dan enkele dagen dient men onderzocht te worden.
- grote emotionele spanningen: traumatisch geluid (geluid gekoppeld aan een trauma), burn-out, stress en oververmoeidheid, posttraumatische stressstoornis, paniekstoornis en angststoornis en depressiviteit
gehoorverlies, bijvoorbeeld door leeftijd.
- trauma aan hoofd (schedelfractuur), nek, of barotrauma
- sommige ototoxische medicijnen: Met name acetylsalicylzuurhoudende pijnstillers (aspirine) worden in verband gebracht met tinnitus. Tinnitus is ook een bekend bijverschijnsel van het antibioticum kanamycine. Het vermindert de stijfheid van de haartjes op de haarcellen (stereocilia) en bevordert zo tinnitus. Ook diuretica, aminoglycosiden, kinine, calciumantagonisten, antihistaminica, anti-epileptica en statinen kunnen leiden tot beschadigingen van het oor.
- na langdurig gebruik van benzodiazepinen (vooral na het staken van het gebruik, kan dit voorkomen als ontwenningsverschijnsel)
- cerebrovasculaire oorzaak (hoge bloeddruk, diabetes en atherosclerose )
- neurodegeneratieve oorzaak (ziekte van Alzheimer)
- chronische middenoorontsteking met vocht achter het trommelvlies
otosclerose
- afsluiting van de gehoorgang door bijvoorbeeld een oorsmeerprop, water of een watje
- de ziekte van Ménière
- de ziekte van Lyme
- een ontsteking van een verstandskies
- een brughoektumor
- een operatie aan het oor
- de ziekte van Von Hippel-Lindau

Een onderliggende oorzaak voor het ontstaan van de tinnitus kan in 40% van de gevallen niet worden gevonden.

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 07 Nov 2012, 14:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
[quote="C-Jay"]
wat ik sinds ADE doe (duh), is ze indoen VOORDAT je de club ingaat. dus ook niet bij de garderobe, nee echt in de auto al of op de parkeerplaats of zo..
zelfs met gigs vind ik ze nu ronduit prettig, en avonden zijn veel minder vermoeiend voor je oren.. zou niet meer zonder willen nu.


Gast, nu snap ik waarom je je monitoren zo ONGELOFELIJK hard had staan! :x Deed pijn gewoon, en ben toch echt wel wat gewend.. Als je je monitoren op 110+ zet zie ik de functie van -10db filters trouwens ook niet echt :roll

Ik heb ook comfoor dopjes, als ik ze vergeet ben ik in staat om heen en weer naar huis te rijden. Kan eigenlijk al jaren niet meer zonder. En tijdens draaien gebruik ik sinds een jaar in-ear monitoring, dat was ff wennen maar uiteindelijk zó veel fijner.. De details die je hoort (door geen/weinig omgevingsgeluid), hoor je never nooit bij gewone monitors/koptelefoon met omgevingsgeluid. Terwijl je minder geluidsdruk hebt.


Edit: allememaggies... mn gehoor mag dan misschien niet zijn verslechterd het afgelopen jaar, maar dat geheugen (zie eerste 3 posts)....... :roll

Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 08 Nov 2012, 12:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Ik wil best ff meelachen, maar ik snap m niet en dat komt dan weer misschien omdat ik blond ben :cow

_________________
I love PoesUps!


Top
   
 Post subject: Re: Oordoppies
PostPosted: 08 Nov 2012, 14:39 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
Bovenaan dit topic zeg ik alles al von.. Maar dan 2 jaar terug


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 65 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma