It is currently 19 Apr 2024, 01:32

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Feedback!
PostPosted: 08 Aug 2010, 11:49 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 09 Aug 2006, 21:50
Posts: 1104
Location: Delft
Gisteren met een vriend van me gewerkt aan een track. Ik leg m graag eens voor aan jullie kenners for some good-old feedback :) Er moet nog aan gesleuteld worden, maar dit is de basis.

Sonufex & Marco Tangelder - Testosteronum

[soundcloud]http://soundcloud.com/sonufex/track01[/soundcloud]

:tune

_________________
Nothing ventured, something lost.


Top
   
 Post subject: Re: Feedback!
PostPosted: 08 Aug 2010, 12:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
ha? dit is hem dus?
las op feesboek al dat je hiermee bezig was...

ik zeg:
goeie basis, fijne groove. dansbaar!

maar wat een saaaaaai arrangement; de mainmelodie (die akkoorden dus) lopen eigenlijk de hele track door, en dat verveelt vrij snel.
break vind ik persoonlijk te lang... echt zon break van; de dansvloer gaat ff een drankje halen...misschien ietsje inkorten, en een soort van drive erin houden, al is het maar met een clap of klein loopje?

al met al, fijne basis..maar nog ff goed sleutelen aan arrangement. het kabbelt nu een beetje voort zonder doel. die melodie is fijn, maar ken je na 2 minuten ook wel.
afmix kan ik niks over zeggen, omdat de kwaliteit van de file daarvoor niet goed genoeg is.

en we noemend dit Veluwe House!

dus...
uhm..zoiets?


Top
   
 Post subject: Re: Feedback!
PostPosted: 08 Aug 2010, 15:38 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Lekker groovy. Ben het wel met C-jay eens. Arrangement kan je iets meer varieren. Misschien die stabs (of hoe noem je ze) qua melodie beetje laten wisselen af en toe. Dan kan je, zoals c jay al zei, de track iets meer een verhaal geven.

[quote="C-Jay"]
break vind ik persoonlijk te lang... echt zon break van; de dansvloer gaat ff een drankje halen..


Haha mooi verwoord. Overigens ben ik het niet mee eens. Wel moet je de break misschien wat interssanter maken. Bijvoorbeeld door wat hoge FX sweeps. En dat zou ik ook nog wel doen als de beat er na de break er weer in komt. En die "vocal" herhalen aan het eind van de break dat kan wel, maar het gebeurt nu iets te lang naar mijn smaak.

Verder vind ik dat geluidje dat er in komt na 40 seconden niet echt lekker klinken. Ik zou het denk ik weglaten of er een ander geluid voor nemen.

Aan het eind van de minibreak op 1:25 dan verlagen jullie de cutoff van die stabs weer en dat vind ik wel vet. Alleen nu hoor je die cutoff nadat de beat er in komt in zeg maar 2 seconden ofzo omlaag gaan. misschien is het vetter om hem in 1x omlaag te laten springen zodra de beat erin komt. Dan krijg je wat meer dat ingetogen losgaan effect.


Maar lekkere groovy track verder!

_________________
[url=http://soundcloud.com/delodic]Delodic soundcloud[/url]


Top
   
 Post subject: Re: Feedback!
PostPosted: 09 Aug 2010, 15:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 09 Aug 2006, 21:50
Posts: 1104
Location: Delft
:D Chris en Saithn, bedankt voor het opbouwende commentaar (Y) Sluit goed aan op datgene wat we tot nu toe gedaan hebben. Zeker de opmerkingen over de melodielijnen en akkoorden. Het ging ook vooral om de basis en het neerzetten van een goeie groove. Dat is zo te lezen gelukt :) Maar zeker eens dat de track nog meer verhaal moet krijgen!

@Cjay: je boodschap is duidelijk betreft de 2e break :lol Vonden m zelf qua lengte goed, maar het moet idd nog meer body krijgen.

Wordt vervolgd... :cool

_________________
Nothing ventured, something lost.


Top
   
 Post subject: Re: Feedback!
PostPosted: 22 Aug 2010, 16:16 
Offline
just started
just started

Joined: 25 Feb 2009, 16:12
Posts: 15
Uhh.. nou zo'n verslag als die gasten hier boven doen, gaat mij niet lukken.
Voor mij is het in elk geval al dansbaar hahaha...
En voor een eerste productie zeg ik:
(Y)

Ben benieuwd naar de vernieuwde versie.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma