It is currently 28 Apr 2024, 02:31

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ] 
Author Message
PostPosted: 27 Aug 2010, 13:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Ik zit hier op de VU te werken aan mn thesis terwijl ik voor de zoveelste keer weer zit te genieten de laatste Renaissance mix cd van meneer Cattaneo. En hoe vaker ik deze cd luister, hoe meer ik verlang dit eens met een publiek mee te maken op een dik geluidssysteem.

Zou dit werken denken jullie?

Het heeft voordelen en nadelen.

Het belangrijkste nadeel is denk ik dat je de dj mist wat misschien een beetje raar is. Aan de andere kant kan je dit misschien opvangen door er een VJ neer te zetten die voor vette graphics zorgt.

Verder weet je natuurlijk precies wat je te horen gaat krijgen, maar voor anderen is dat juist weer een voordeel. En neem bijvoorbeeld die max cooper remix van xpander. Een van de redenen waarom ik sasha graag wilde zien op loveland was omdat ik supergraag die xpander sounds eens wilde horen in die setting.

Daarnaast is zo'n cd zorgvuldig in elkaar gezet en zit er vaak een goede opbouw en alles in.


Kortom, ik zou zeker wel eens zo'n feest willen proberen. Niet alleen om mn favoriete cd eens in volle glorie te aanschouwen, maar ook om te kijken hoe de sfeer op zo'n avond dan is :)

_________________
[url=http://soundcloud.com/delodic]Delodic soundcloud[/url]


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2010, 13:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Leuk! (Y)
Waar is t, wat is de entree, zijn er kluisjes en is het zero tollerance? :)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2010, 14:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
haha! het prefab feest. :)
wel een verfrissend idee... maar ik denk dat je volledig de sfeer van een "echt" feest gaat missen, doordat een dj ergens niet op in kan haken...

misschien moeten labels releaseparties houden, waarin de cd gewoon wordt opgezet...wat ze ook wel us doen met luistersessies voor media en journalisten en zo, als er een pop album uitkomt... :hat

maar ik snap je insteek: een cd wil je soms graag in een clubsituatie horen.. misschien gat in de markt? 1 ding scheelt, je betaalt geen half jaarsalaris voor de dj. :)


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2010, 15:07 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Altijd in voor n feestje :hat wij komen wel hoor ;)

_________________
I love PoesUps!


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2010, 15:12 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
[quote="C-Jay"]
wel een verfrissend idee... maar ik denk dat je volledig de sfeer van een "echt" feest gaat missen, doordat een dj ergens niet op in kan haken...


Ja daar heb ik ook aan zitten denken, maar aan de andere kant... is dat echt nodig op een feest als dit? Een hoop mensen kennen de cd al en weten precies wat ze moeten verwachten. Dus als ze de cd niets vinden, dan komen ze misschien gewoon niet. En als ze de cd wel vet vinden, ja, dan hoeft er ook niet ingehaakt te worden.

Daarnaast, als ik de verhalen lees van sasha op loveland, die helemaal zijn eigen ding gaat doen terwijl kleinenberg daarvoor heeft staan knallen, dan kan je je afvragen in hoeverre dat dan inspelen op het publiek is. Dit is natuurlijk niet helemaal waar, maar het is wel een beetje zo dat hoe groter de naam van de dj, hoe meer hij het kan veroorloven zijn eigen ding te doen omdat mensen speciaal voor hem komen en weten wat ie doet.

_________________
[url=http://soundcloud.com/delodic]Delodic soundcloud[/url]


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2010, 16:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
helemaal mee eens.
nou, doen!

met een cd of 6 - 7 vul je een leuke avond..
:cool

edit: bedenk me ook net dat er wel eens bands zijn die integraal (dus van A tot Z hetzelfde) een album uitvoeren on stage... zoiets deed de Cure een paar jaar terug met 2 albums. en pink floyd geloof ik ook wel us gedaan.. dus eigenlijk hoor je dan gewoon de cd, maar dan met de band erbij. steker nog, bedenk me net dat ik 3 jaar geleden in Carré jean michel jarre integraal oxygene heb zien uitvoeren...
gewoon de cd dus, maar dan on stage met band ..

saithn mien jong, zo gek is je idee nog niet als je erover nadenkt.


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2010, 16:43 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Ik heb eens sasha GU 9 gehoord op een strand feest in Israel. Werkte prima! de mixer ging stuk en we konden geen andere regelen. iedereen uit z'n plaat


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2010, 16:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
Dan wordt het straks helemáál lastig om te besluiten waar je heen gaat..
Een voorbeeld van het aanbod op zomaar een zaterdag: ;)

28 - 08 - 2010 / 22:00-05:00 / PARADISO (gratis entree)
Renaissance cd Hernan Cattaneo

28 - 08 - 2010 / 22:00-05:00 / TROUW (gratis entree)
Renaissance cd Hernan Cattaneo


Omdat er geen dj betaald hoeft te worden hoef je in principe ook geen entree te heffen. De club heeft immers de inkomsten uit de drank. Helaas heeft het gratis feest in hoek van holland eens te meer bewezen dat gratis feessies niet meer kunnen in deze tijd....... Klootjesvolk zal massaal profiteren! :cow

Wat misschien wél zou werken is het feest (bijvoorbeeld Hernan in Paradiso de 11e) gewoon normaal houden en dan rond 4 of 5:00 het cdtje erin en nog ffies met de die-hard Hernan fans (chantal) die cd ('s) op vol volume afluisteren. Kan de betreffende DJ ook nog ff minglen en handjes schudden met de fans op de dansvloer... Maken we er een gezellige afterparty van!


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2010, 16:50 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
c, als ik jou mot geloven doet jarre nix anders dan elk optreden integraal hetzelfde :D


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2010, 17:03 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
[quote="Shylock"]Dan wordt het straks helemáál lastig om te besluiten waar je heen gaat..
Een voorbeeld van het aanbod op zomaar een zaterdag: ;)




Hehe nou ja, dat lijkt me niet. Ik denk dat dit soort feestjes maar is weggelegd voor enkele mix cds die gewoon heel populair zijn.

Daarnaast weet ik niet of je wel een heel paradiso vol krijgt voor een mix cd avond, maar dat zou wel extra vet zijn

_________________
[url=http://soundcloud.com/delodic]Delodic soundcloud[/url]


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2010, 19:37 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
Ik vind het een grappig idee

Probleem Buma Stemra verwacht ik, tenzij het misschien geen commercieel doeleind heeft.

Zitten rechten op een CD, werkt waarschijnlijk netzo als DVD met films.

Ik vind het idee van CD release party idee leuk, met daarna de DJ live en puur alleen die DJ. Setje van 5 uur.... :) De CD is dan de opwarmer ipv een DJ
Dit zou een leuk commercieel idee kunnen zijn.

Indien je het voor de liefhebbers doet.... dan kan je vast met elkaar tot een heel leuk initiatief komen....

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2010, 23:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Mja, ik denk ook dat je wel echt van de liefhebbers afhankelijk bent.

Aan de ene kant lijkt het me wel gaaf om zoiets op een release party te doen, maar dat heeft wel een paar nadelen. Zo'n mix cd bouwt op en na de cd zou de dj dan eigenlijk harder moeten draaien dan hij misschien wil. Bovendien wil je misschien juist niet dat iedereen de hele cd al kent als label.

Verder had ik ook een beetje in mn hoofd dat vooral mensen naar zo'n feestje gaan omdat ze al weten dat het een goede cd is. Op een release party zal je dat niet zo snel hebben. Aan de andere kant, veel mensen kopen cds blind als het van een bepaalde artiest is dus dan maakt het niet uit. Dan heb je wel weer dat verrassingseffect :)

_________________
[url=http://soundcloud.com/delodic]Delodic soundcloud[/url]


Top
   
PostPosted: 28 Aug 2010, 11:15 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 30 Apr 2006, 18:39
Posts: 690
tiesto mixte magik 6 in de melkweg live... was daar bij! :D
net als een in search of sunrise party in de hmh, waar hij voornamelijk nummers draaide van zijn cd. Dat vond ik heel vet toendertijd! :D

_________________
http://soundcloud.com/nigel_dj


Top
   
PostPosted: 20 Sep 2010, 23:56 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
Ik vraag me af of de magie van jouw favoriete cd'tje niet verloren gaat... Luistercd's werken gewoon niet zo lekker als (live-gemixte) dansvloerknallers in een club, lijkt mij.

Verder wel een heel leuk idee, ik zou 't wel eens mee willen maken.

Op afterparties thuis slaat het vaak wel in als een bom iig :D

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
PostPosted: 22 Sep 2010, 10:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
Gezocht decadente boederij...... afgelegen, kans op partycrashers in de hooischuur, zwaar goed geluid systeem en liefhebbers. :D

Het stappen op de traditionele manier is in ieder geval aan het veranderen.

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
PostPosted: 22 Sep 2010, 19:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Ik hoor dan liever jou draaien. :)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 44 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma