It is currently 28 Mar 2024, 15:12

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: In Ear Monitoring
PostPosted: 20 Sep 2011, 11:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
Misschien wel leuk om hier even te peilen: In Ear monitoring..

Ik moet een nieuwe headphone en draai met Traktor icm S4 controller. Chris wees me op het in ear verhaal en geloof dat ik na het inlezen een poging wil gaan wagen.

Iemand ervaringen die gedeeld kunnen worden?


Top
   
 Post subject: Re: In Ear Monitoring
PostPosted: 20 Sep 2011, 13:03 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
wat is het voordeel dan volgens jou?
waarom gebruikt bijna niemand het?

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: Re: In Ear Monitoring
PostPosted: 21 Sep 2011, 10:10 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
Grootste voordeel is natuurlijk het blokkeren van je omgevingsgeluiden en dus minder geluidsdruk. Je plugt eigenlijk je monitor boxen uit de booth in je oor bij wijze van. Ben behoorlijk lawaaidoof, als ik bij lawaaierige gelegenheden geen filters in heb versta ik echt geen moer meer van wat mensen zeggen.. Belangrijk dus dat dat niet erger wordt voordat ik ook in de studio de geluiden niet meer uit elkaar kan houden :x

Ik merk dat sinds ik met Traktor draai ik mn koptelefoon niet echt vaak meer gebruik. Alleen om voor te luisteren of loopjes te zetten e.d. Straks kan ik dan gewoon alleen het mix knopje omdraaien om voor te luisteren.

Ik denk overigens wel dat het vooral voor digidj's handig is. Met beatmatchen lijkt me de normale headphone makkelijker.

Hoe langer ik er over nadenk, hoe handiger het me lijkt :D
Ik ga i.i.g. een poging wagen en zet hier mn bevindingen wel neer als mensen geinteresseerd zijn!


Top
   
 Post subject: Re: In Ear Monitoring
PostPosted: 21 Sep 2011, 10:31 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
Helemaal mee eens met voorgaande. Vooral voor digi dj's.
Ik gebruik ook vooral de golfvormen van mijn WAV-jes als referentie ipv dat ik voorluister, zoals je met beatmatchen met cd's / vinyl doet. Daarnaast is het kennen van je platen een pré, maar mixen met de koptelefoon doe ik zo goed als niet meer als ik met ableton optreed. Ik ga dus ook voor de in-ears als ik weer toe ben aan nieuwe of geld over heb.

Satoshi Tomiie zweert er ook al jaren bij. Zie zijn facebook pagina met reistips, waarin hij het ook over deze dingen heeft.

En check dit:
http://www.djtechtools.com/2009/10/22/d ... -monitors/

Shy, ik ben benieuwd naar je bevindingen. Post ze hier!


Top
   
 Post subject: Re: In Ear Monitoring
PostPosted: 05 Oct 2011, 21:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Ik heb een paar weken geleden een stel Utlimate Ears Triple Fi. 10's uit Amerika gehaald. Zeker een aanrader als je ze voor het beluisteren of produceren van muziek wil gebruiken, want ze laten alles horen en ze zijn haarscherp! Voor gigs zou ik toch voor de hoofdtelefoon gaan. De in-ears zijn ook enorm goed bruikbaar omdat ze je compleet afsluiten van de omgeving, maar doordat je nog dichter op je trommelvliezen zit moet je wel uitkijken dat je niks beschadigd. Met name bij de betere in ears. Die Triple Fi. 10's vervormen namelijk totaal niet en je kunt muziek keihard afspelen zonder dat het pijn doet. Dit laatste is dus wel tricky.

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
 Post subject: Re: In Ear Monitoring
PostPosted: 12 Oct 2011, 10:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
Zo dan, 400 dollar? http://www.logitech.com/en-us/ue/ue-ear ... riplefi-10

Zien er wel vet uit...


Top
   
 Post subject: Re: In Ear Monitoring
PostPosted: 12 Oct 2011, 11:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
Die zien er goed uit ja! (Y)

Ben voor de voordelige Shure SE215 gegaan, eerst maar eens kijken of ik er aan kan wennen. Ik heb ook nog een paar JBL dopjes liggen, en als ik ze qua geluid daarmee vergelijk (prijs is vergelijkbaar) is het minder 'enhanced' en dus kan ik veel makkelijker geluiden uit elkaar houden. Zitcomfort is uiteraard ook veel beter dan bij die JBL's en je zal een hoop moeite moeten doen om ze uit te laten vallen.

Ben al even aan het testen geweest icm mn S4. In het begin was het behoorlijk wennen omdat je als je loopjes oid maakt dus niet hoort wat er op de dansvloer gebeurt. Dat was heel raar. Toen ik de mix knop van de headphone iets naar master draaide het was helemaal goed. Hoor je toch nog je master op de achtergrond. Op die manier vind ik het tot nu toe dus echt briljant!

Zaterdag 5 uurs set, dus dan weet ik ook gelijk of ze na zo lang nog lekker zitten. Krijg ik ook genoeg aanmerkingen over hoe het eruit ziet schat ik, dat is namelijk het enige waar ik me nog een beetje in moet vinden... :D


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma