It is currently 28 Mar 2024, 16:05

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: Politiek geneuzel
PostPosted: 20 Mar 2014, 20:47 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
Ik maak hier maar even een topic van want er schijnt ineens wat aan de hand te zijn waar heel Nederland verontwaardigd over is. Doorgaans volg ik politiek niet en zeg ik er ook niet veel over.

Kan iemand me duidelijk maken wat het probleem is met de uitspraken van Wilders van gisteren? Waarom kan ineens iedere boerenlul online een 'aangifte' doen tegen hem? https://www.facebook.com/pages/Ik-doe-a ... en-Wilders

Alles wat ik gelezen heb is dat hij alle criminele Marokkanen hun paspoort af wil pakken. Voor zover ik weet heeft hij dit altijd al in 1 of andere vorm geroepen, dus waarom nu die ophef?

Daarbij komt nog dat iedereen die in 1 van de grote steden woont bekend is met de groepjes Marokkaantjes die tasjes stelen vanaf hun scootertjes en vrouwen lastig vallen als ze niet reageren op hun gefluit. Tel daarbij de wekelijkse uitzending van Opsporing Verzocht (aka Facebook voor Marokkanen) en je weet waar het mis gaat met deze groep medelanders.

Marokkaanse 29 jarige business man die ik persoonlijk heel goed ken vertelt me geregeld dat hij er vaak van baalt een Marokkaan te zijn, omdat hele groepen het voor hem verpesten en het zijn werk moeilijk maken.


KOM MAAR DOOR...

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: Re: Politiek geneuzel
PostPosted: 20 Mar 2014, 23:02 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jul 2010, 17:56
Posts: 768
Het ging met name om dit filmpje:

http://nos.nl/video/625574-pvvaanhang-s ... kanen.html

Naar mijn mening maakt hij hier helemaal geen onderscheid tussen criminele en niet criminele Marokkanen en kan je ipv Marokkanen ook allerlei andere soorten mensen benoemen en dat lijkt mij geen goede ontwikkeling.

_________________
It's JUST muzik


Top
   
 Post subject: Re: Politiek geneuzel
PostPosted: 20 Mar 2014, 23:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Zeker geen goede ontwikkeling... het gaat vaak om kleine groepen, die het idd verpesten voor de goeien... beetje lullig dat dan het hele volk een stempel opgedrongen krijgt, ook al lopen ze dan een paar eeuwen achter in de ontwikkeling. Beetje jammer dat ariërdonis Wilders zich laat (ver)leiden door kleine groepjes en tot deze schreeuwerige uitspraken komt.... Dat statement had ie toch al gemaakt. Slechte mensen zullen altijd bestaan, maakt niet uit waarvandaan....
Ik heb n goeie regeling met mijn aardige Marokkaanse buurman: hij zeikt niet over mijn muziek en ik niet over de zijne........

_________________
I love PoesUps!


Top
   
 Post subject: Re: Politiek geneuzel
PostPosted: 21 Mar 2014, 01:26 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
ok ok.

hier even zo maar wat dingen die in me op komen om deze discussie levendig te houden

A.
Dit is precies wat Wilders wilt. Deze aandacht, lekker de boel opstoken, standpunten innemen die toch nooit uitvoerbaar zijn en zo veel mogelijk aandacht trekken. Het is een soort slechte film met duidelijk Wilders die de regie heeft en ze doen allemaal mee, politici, media en jullie.


B.
Altijd gunstig dit soort politieke figuren er tussen. Kunnen die andere koekenbakkers in de Den Haag zich lekker profileren als politiek correct.


C.
Waarom zoveel aandacht geven? Vroeger hadden we Janmaat in de politiek met een paar zetels. Die was nog veel racistischer en extreem. Toen liep bijna de hele 2de kamer gewoon de zaal uit als hij ging redevoeren.


D.
Meer of minder Marokkanen? Tsja.. denk dat er maar weinig Hollanders zouden kiezen voor meer als ze het eerlijk moeten zeggen. Ze zoeken niet voor niets het liefst hun huis uit in een wijk waar het minste schotels uit de balkons steken en proberen ze in de grote steden met man en macht hun kind op de minst 'gekleurde' school te krijgen.


E.
De buitenlandse pers heeft dit alleen maar opgepakt omdat de NL'se pers er zo op sprong. We zijn dus weer lekker positief in het nieuws zo'n 3 dagen voordat er 58 wereldleiders op het vliegtuig naar NL stappen.


F.
Die Ali B. (irritant pleuris ventje sowieso) heeft dus nu een reactie filmpje online staan waarbij hij zijn publiek in Valkenswaard (waarom ga je in godsnaam betalen om die gast te zien) ook een meer of minder vraag stelt. De meeste mongolen vinden dit een goed/grappig filmpje, maar deze slaat natuurlijk helemaal de plank mis. Hij vraagt namelijk aan het publiek 'meer of minder Wilders?' en bijna iedereen roept braaf minder. Hoe vet had het geweest als hij als Marokkaan aan een zaal met Hollanders had gevraagd 'meer of minder Marokkanen?' Maar dat durft hij niet, want hij weet ook dat ze dan 'minder' zouden roepen. :lol

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: Re: Politiek geneuzel
PostPosted: 21 Mar 2014, 15:10 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
[img]https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1.0-9/s526x395/1009997_810267949001779_657175159_n.jpg[/img]

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
 Post subject: Re: Politiek geneuzel
PostPosted: 21 Mar 2014, 15:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
wilders is een mongool, zie punten van Jer.. heel goed geschreven en zo is het. janmaat kreeg geen aandacht, waarom wilders dan wel? als je niet kan praten met iemand, waarom dan telkens weer de discussie aangaan?

ik snap alleen wél waarom er nu zo'n ophef is ineens: zijn uitspraken zijn heel lang van het nivo "ach wat een gekkie" geweest, maar nu een hele zaal "minder minder" ging scanderen was ineens de link met het 3e rijk gelegd.
filmpje op 2 minuut 50, kunnen we nog een keer zien waar Wilders de mosterd haalt en hoe je pas echt een volk ment.

oh ja, en dat filmpje van ali B? luister nog eens goed: je hoort duidelijk in 't begin meerdere mensen MEER roepen.. haha..heerlijk.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pJUOu63KLpA[/youtube]

kortom, wilders is een debiel en ik ben blij dat de media hem nu eindelijk aan durven te pakken. alhoewel ik met verbijstering al jaren aan moet zien waarom iedereen hem maar gedoogd en niet gewoon wegloopt. onbegrijpelijk.

tot slot: heel jammer dat er zoveel volk op hem stemt.
lekker uit je onvrede en onderbuik stemmen, slim hoor.

nou, einde bericht.


Top
   
 Post subject: Re: Politiek geneuzel
PostPosted: 22 Mar 2014, 05:43 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Ik ben het 100% met Cjay eens. Het is een mafkees, maar wel een gevaarlijke.

Wat ik nooit heb begrepen van hem is dat ie tegen moslims is en daarom alle criminele marrokaantjes het land wil uitschoppen. Die marrokaantjes hebben een nederlands paspoort en zijn over het algemeen 2e of 3e generatie die in Nederland woont. Dan ben je gewoon nederlander en moet je ook dusdanig aangepakt worden hier. Maar die gastjes zijn helemaal geen practiserende moslims. De meeste moslims heb je geen overlast van en werken gewoon met of zonder hoofddoek. Bovendien zijn het niet persee marokaantjes die overlast bezorgen maar eerder straat jeugd. en die ettertjes moeten inderdaad aangepakt worden: straat vegen, papier prikken, etc vol in het zicht onder stevige dwang. kaaskop, antilliaan, marokaan, turk whatever.

De politie is hier vaak te hard in hun optreden en overdreven, maar in Nederland zou de Politie wel wat harden kunnen worden ondersteund door wetswijzigingen. je haalt hier wel uit je hoofd om in discussie te gaan met de politie.


Top
   
 Post subject: Re: Politiek geneuzel
PostPosted: 22 Mar 2014, 16:37 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
[size=150]Marokkanen? Niks Marokkanen! Nederlanders![/size]

Roep geen schande over Geert Wilders, vindt Ebru Umar. De PVV-leider houdt álle Nederlanders de spiegel voor.

Soms is het een zegen allochtoon te zijn. Om niet opgegroeid te zijn met de geschiedenis van Nederland. Om te kunnen denken zonder dat je beïnvloed wordt door wat je familie, buren, kennissen en vrienden hebben meegemaakt. Om geen ouders of grootouders te hebben die – al dan niet na de oorlog – in het verzet hebben gezeten.

Vaker is het een drama allochtoon te zijn.

Als je voor de 902.387.376ste keer te horen krijgt dat je zo goed Nederlands spreekt.
Als je voor de 902.387.376ste keer ‘ja nee, jij bent geen allochtoon’ te horen krijgt.
Als je voor de 902.387.376ste keer de vraag krijgt waar je naam vandaan komt.
Als je voor de 902.387.376ste keer moet zeggen dat je ‘nee, geen moslim’ bent.
Als je voor de 902.387.376ste keer je naam moet spellen.
Als je voor de 902.387.376ste keer moet bevestigen dat allebei je ouders Turks zijn.
Als je voor de 902.387.376ste keer kunt uitleggen dat je ouders vroeger niet naar de moskee gingen. En dat je nog nooit van je leven een hoofddoek hebt gedragen.
Als je voor de 902.387.376ste keer moet kiezen waar het leuker is: in Nederland of Turkije.
Als je voor de 902.387.376ste keer te horen krijgt dat je vrienden zich suf zoeken naar een niet-zwarte school.

Kortom: als je voor de 902.387.376ste keer ervaart dat mensen zeker willen weten dat ze jou niet hoeven uit te sluiten.

Want prima hoor, die allochtonen. Al die Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen in Nederland. Maar niet als buren. Niet als collega’s. Niet als speelvriendjes. Niet als vrienden.

Maar nu opeens wel met z’n allen over Geert Wilders vallen om zijn vraag of wij (zij) niet minder Marokkanen willen…

Foei! roepen kunnen we allemaal

De waarheid is dat ik nog niemand heb horen zeggen – geen enkele Nederlander! – dat hij méér Marokkanen wil in Nederland. Foei! roepen kunnen we met z’n allen. Maar de hand in eigen boezem steken? Nee.

Wilders en zijn laagopgeleide, werkloze aanhang houden ons de spiegel voor: zij willen minder Marokkanen. #OMFG: de Wilders-aanhang denkt net als wijzelf, hoger opgeleide blanke welbespraakte Nederlanders die hetzelfde willen: óók niet méér Marokkanen.

De waarheid is dat ik nog geen enkele politicus heb horen zeggen dat allochtonen evenzogoed Nederlanders zijn. Dat ík een Nederlander ben. Ik voel me voortdurend behandeld als een ‘medelander’. Een ‘nieuwe Nederlander’. Een bi-culturele Nederlander. Een NederTurk. Een Turkse Nederlander. Benamingen die ik voor een groot gedeelte zelf bedacht heb nota bene.

Uitsluiting is mijn deel. Ons deel. En diezelfde mensen die mij zo van harte uitsluiten, vallen nu met z’n allen over elkaar heen om de uitspraak over ‘minder Marokkanen’.

Het was een hele nuchtere vraag van Wilders: of we in Nederland minder Marokkanen willen? Maar het komt bij Nederlanders, politici voorop, niet in hun hoofd op hier nuchter op te reageren. Iedereen schiet in een Jodenreflex.

Gecultiveerde Hollander

Tja, als Nederlander die hier pas 43 jaar leeft en op geen enkele wijze de Tweede Wereldoorlog heeft ervaren, kan ik hierop alleen rationeel reageren: Joden waren Nederlanders. Het waren Nederlanders die Nederlanders Joden ophaalden, wegbrachten, verraden en de dood injoegen. Of om met een Nederlandse Joodse vriend te spreken: ‘Mijn vader heeft nog nooit zo veel onderduikadressen aangeboden gekregen als toen hij terugkwam uit Auschwitz.’

Als ‘gecultiveerde’ Hollander heb ik me er altijd over verbaasd dat Nederlanders landgenoten met een Nederlands paspoort de dood injoegen. Van alle Holocaustslachtoffers overleefden Joden uit Nederland procentueel gezien het minst de Tweede Wereldoorlog.

Dit oorlogscomplex zit diep, heel diep. Terwijl het zo makkelijk is: mensen houden nu eenmaal niet van mensen die anders zijn. Die afwijken – of het nou Nederlanders zijn of niet. Dus toen Wilders zijn zaal met volgelingen vroeg of zij minder Marokkanen wilden, was het antwoord een schot voor open doel: JA!

Als enige politicus in Den Haag lijkt Wilders maar al te goed te begrijpen dat Marokkanen Nederlanders zijn. Als enige politicus in Den Haag neemt hij deze Nederlanders serieus. Hij stelt eisen aan hen, formuleert verwachtingen en zegt ronduit: ‘You’re either with us or against us’.

Dat is precies wat immigranten in Nederland nodig hebben. Waarom kom je anders? Waarom blijf je anders? Om buitenstaander te zijn? In tegenstelling tot wat politici blijkbaar willen, is dat namelijk het laatste wat Nederlandse burgers willen: buitenstaanders als buren.

Nederlandse politici hebben immigranten (Turken, Marokkanen, Surinamers, Antillianen, en zo meteen alle MOE-landers, Afrikanen, Aziaten, etc.) altijd gezien als buitenstaanders. Buitenstaanders die ze wél een paspoort gaven, maar vergaten hieraan ook eisen te verbinden.

Nederlandse politici – die van de VVD, het CDA en de PvdA voorop – zijn er de schuld van dat er een derderangs burgerschap is ontstaan voor Marokkanen & co. En in plaats van hun fout te erkennen, worden die politici woedend op de voorman van een deel van de bevolking die een hele relevante vraag stelt: willen jullie minder Marokkanen?

Wilders vroeg niet of er mensen gedeporteerd moeten worden. Hij vroeg niet of mensen onthoofd moeten worden. Hij vroeg, op populistische wijze weliswaar, of er meer of minder Marokkanen bij moesten komen. Ik moet de eerste Nederlander nog tegenkomen die de grenzen wil openstellen voor méér Marokkanen – of welke buitenlanders dan ook.

Geert Wilders is het beste wat Nederlanders, nieuwe én gewortelde, ooit is overkomen. Dankzij Wilders bestaan Marokkanen opeens, zijn ze volwaardig gesprekspartner, in plaats van handelingsonbekwame zombies. Niet eerder zag ik Marokkaanse jongeren zo trots selfies twitteren met hun NL-paspoort. Hashtag #bornhere – je zou er bijna emotioneel van worden. Niet eerder was er dit groepsbesef van ‘Hey halló, minder?! Gast, ik hóór hier!’.

Het is een geweldig begin naar acceptatie van hun Nederlanderschap. Het is de vraag of Nederlanders, die nu zo moreel superieur vallen over Wilders, beseffen dat deze #bornhere-gastjes heus Néderlanders zijn. En of ze hen accepteren als Nederlander. Het is wachten op de dag dat iemand in Den Haag, bijvoorbeeld minister-president Mark Rutte, de ballen krijgt om te zeggen: „Marokkanen? Het zijn NEDERLANDERS!”

Ik weet niet hoe het zit met #bornhere Marokkanen, maar ik durf te wedden dat zij er, net als ik, totaal klaar mee zijn allochtoon te zijn. TOTAAL, Mark Rutte! We zijn niet alleen #bornhere, maar ons lot is #stayhere. Dat komt, Mark, omdat we geen Marokkanen, Turken of allochtonen zijn, maar Nederlanders. NEDERLANDERS.

Ebru Umar is publicist en heeft nog maar één ambitie in het leven: hoofdredacteur van Opzij worden.

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
 Post subject: Re: Politiek geneuzel
PostPosted: 23 Mar 2014, 00:00 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Die speech van Wilders vind ik behoorlijk genant.

Maar nog genanter vind ik de reactie van bepaalde politieke partijen, waaronder de PVDA, die nu zeggen voortaan tegen alles wat vanuit de PVV komt te stemmen. Wat is dat nou weer voor politieke houding? Je bent ergens voor vanuit je idealen of tegen. Maar ga niet bij voorbaat ergens tegen stemmen omdat het vanuit een bepaalde politieke partij komt. Dan kan je jezelf echt niet meer serieus nemen :sleep

_________________
[url=http://soundcloud.com/delodic]Delodic soundcloud[/url]


Top
   
 Post subject: Re: Politiek geneuzel
PostPosted: 25 Mar 2014, 06:27 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
ben het met ebru eens, weg met dat nare woord allochtoon.


Top
   
 Post subject: Re: Politiek geneuzel
PostPosted: 25 Mar 2014, 13:43 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
ik vind dat stuk van Ebru erg zwak. Is gewoon even het momentum pakken.

Dit ook:
Als je voor de 902.387.376ste keer te horen krijgt dat je zo goed Nederlands spreekt.
Als je voor de 902.387.376ste keer ‘ja nee, jij bent geen allochtoon’ te horen krijgt.
Als je voor de 902.387.376ste keer de vraag krijgt waar je naam vandaan komt.
Als je voor de 902.387.376ste keer moet zeggen dat je ‘nee, geen moslim’ bent.
Als je voor de 902.387.376ste keer je naam moet spellen.
Als je voor de 902.387.376ste keer moet bevestigen dat allebei je ouders Turks zijn.
Als je voor de 902.387.376ste keer kunt uitleggen dat je ouders vroeger niet naar de moskee gingen. En dat je nog nooit van je leven een hoofddoek hebt gedragen.
Als je voor de 902.387.376ste keer moet kiezen waar het leuker is: in Nederland of Turkije.
Als je voor de 902.387.376ste keer te horen krijgt dat je vrienden zich suf zoeken naar een niet-zwarte school.

Veel van deze dingen hoort hij niet erg te vinden. Mijn vrouw krijgt ook vaak de vraag waar ze vandaan komt, hoe lang ze al hier is, dat haar Nederlands goed is, etc.. Is toch logisch dat mensen in een gesprek daar over beginnen. Meestal is het gewoon interesse tonen enzo. Niks raars aan. Verschil is alleen dat zij Indo is en die gewoon goed geïntegreerd zijn. (er wonen tussen de 1,5 en 2 miljoen mensen met Indisch bloed in NL volgens Wiki).

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: Re: Politiek geneuzel
PostPosted: 25 Mar 2014, 15:00 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Je kan natuurlijk Indo's niet echt met Mocro's vergelijken. :)
Ze zijn veel beter geïntegreerd (mede "dankzij" onze invasie daar destijds);
ze spreken veel beter Nederlands (zelfs als je de oudere generatie Indo's vergelijkt met de jongere generatie Marokkanen grammaticaal gezien);
ze zijn procentueel gezien ondervertegenwoordigd in de criminaliteit cijfers;
ze zijn over t algemeen veel beter geschoold en daarom ook vaker aan t werk;
ze worden veel meer geaccepteerd als Nederlander en minder gediscrimineerd and so on and so on.

Waarom ik dit stukje plaatste, is dat ik het wel interessant vond dat iedereen valt over het stukje 'minder Marokkanen'. Sowieso vraag ik me af wie iets meer te verwijten valt...iemand die een vraag stelt of de mensen die hierop antwoorden (hoe suggestief de vraagstelling dan ook is; en feit is ook dat als je mensen maar vaak genoeg hetzelfde antwoord laat geven op minder stringente vragen ze hetzelfde antwoord ook zullen geven op meer ingrijpende vragen, maar dit alles even terzijde). Vraag aan deze mensen of ze willen dat er méér Marokkanen naar Nederland komen en kijk of ze dan ook nog zo politiek correct zijn. In dit opzicht weet de schrijver heel goed de vinger op de hypocriete zere plek te leggen.

Meneer Wilders weet heel goed hoe het spel gespeeld moet worden en doet dit dan ook. Maar ja, doet niet ieder politicus dat op zijn eigen manier? Dus enig relativeren is dan ook op zn plaats.
Feit is dat hij een groot deel van de Nederlandse stemgerechtigden vertegenwoordigd en of men het hier nah mee eens is of niet, er dient hier wel rekening mee gehouden te worden. We willen namelijk allemaal in een democratie leven en dat houdt in dat andersdenkenden ook gerechtigd zijn hun gedachten te uiten. In navolging op ons geroemde poldermodel uit het verleden siert het ons wanneer we respectvol in dialoog gaan en blijven met mensen die ergens een andere visie op hebben.

Overigens heb ik nog nooit op hem of enig andere rechts georiënteerde partij gestemd, maar stem ik de laatste paar jaar op de SP. Die hebben heel veel overeenkomende punten met de PVV in hun programma staan, alleen zijn zij socialer en maken zij geen onderscheid in afkomst of geloofsovertuiging van onze medemens.

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
 Post subject: Re: Politiek geneuzel
PostPosted: 25 Mar 2014, 15:35 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
Tsja ik heb net zoveel begrip voor een mafkees zoals Wilders als voor de mensen die moord en brand schreeuwen en verwijzen naar Adolf Hitler... :lol :rolleyes

En al die "bekende"marokkanen die nu trots hun nederlandse paspoort op twitter zetten hoor je niet als er weer een licht getinte dader wordt gezocht..


Top
   
 Post subject: Re: Politiek geneuzel
PostPosted: 27 Mar 2014, 07:28 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
[url=http://www.luckymedia.nl/luckytv/2014/03/minder/]Maar voordat ik ga, zou ik van iedereen antwoord willen hebben op 3 vragen.[/url]

:lol

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 47 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma