It is currently 19 Apr 2024, 09:41

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 398 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 520 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 16 Sep 2005, 10:20 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 13 Jun 2005, 16:05
Posts: 38
Dat zou echt geen verschil maken. Je hebt geen idee hoe het er bij het rijk aan toe gaat, dat is wel duidelijk :lol  
Ambtenaren worden nooit scherp en werken daar hebben ze nog nooit van gehoord.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 Sep 2005, 10:36 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jul 2005, 23:57
Posts: 373
Location: Haarlem
werk jij bij de overheid, sander?

Misschien heeft het inderdaad niet het effect wat je zou willen; een ommeslag in het denken bij het OM. Aan de andere kant, hem laten zitten geeft in ieder geval geen stof tot nadenken. Misschien is het beter hem te laten zitten en prestatiegericht beoordelen op voortgang bij het bewust maken van ethiek bij het OM.

Als blijkt dat dit eerder regel dan uitzondering is, wat moet er dan gebeuren??


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 Sep 2005, 10:54 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Jammer weer al die vooroordelen over ambtenaren. Getuigt toch weer behoorlijk van kortzichtigheid. Natuurlijk is het werk anders en is het niet te vergelijken met de private sector, maar is het daarom slechter? Slechter dan een sector waar het alleen gaat om het geld, dat *bij voorkeur* wordt verdient over de rug van producenten, over de rug van kinderhandjes die producten in lage loonlanden maken onder embarmelijke omstandigheden, over de rug van de consument die alleen maar prijsstijgingen ziet (bv olie) maar als het wat beter gaat nooit de dalingen? Moeten we het dan maar zonder overheid doen?

Nee. De overheid is er om ook voor de zwakkeren in de samenleving te zorgen. De private sector zal dat NOOIT doen. Geld geld geld gaat het daar om.
JA de overheid zou efficienter kunnen werken en JA er zijn suffe ambtenaren die hele dagen uit het raam kijken.  Maar dat is het beeld wat teveel mensen hebben, dat zijn de vooroordelen. Deels kan de overheid maybe worden gezien als een sociaal vangnet. Er wordt ook knoepershard gewerkt voor 'een betere samenleving' (kuch), om te zorgen dat iedereen die medische zorg kan krijgen die men nodig heeft, dat de wegen er zijn en onderhouden worden, dat het vuilnis opgehaald wordt. Komisch die laatste 3 dingen; ik zit nu in India, en daar missen ze al die 3 zaken.... wees blij dat we in NL een sterke overheid hebben.

Ik ben wel voor wat minder democratie overigens, maar dat is maybe een ander verhaal (al gaat het hier daar wel deels over). Laat de mensen die er verstand van hebben maar beslissen, ipv de SBS-kijkers die stemmen op een leuke kop en totaal NIET weten waar het over gaat. Sommige zwakzinnigen zou hun stemrecht ontnomen moeten worden om het heel gecharcheerd te zeggen. Maarja, wie ben ik...

Ik ben zelf ambtenaar ja, overigens.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 Sep 2005, 12:52 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 23:23
Posts: 130
Location: Nijmegen
[quote="snuggle"] Natuurlijk is het werk anders en is het niet te vergelijken met de private sector, maar is het daarom slechter?


Sorry deze suggestieve vraag snap ik niet helemaal, aangezien niemand gezegd heeft dat dit zo is.

Natuurlijk moet er een overheid zijn die zich (met name) inzet voor de zwakkeren in de samenleving. Meer dan voor de sterkere, deze kunnen zich namelijk prima zelf redden. Ik denk alleen wel dat dit kan met minder personeel, die efficienter en meer doelgericht opereerd. Hoeveel geld gaat er wel niet naar het ambtenarenapparaat, terwijl bijvoorbeeld de gezondheidszorg zich op een erbarmelijk dieptepunt bevindt.
Ik denk juist daarom dat het goed is dat ambtenaren een 'missie' krijgen en dat ze beoordeeld worden of ze deze missie naar behoren uitvoeren. Zo wordt het voor de buitenwereld ook meer transparant en zien we misschien meer het belang van de overheid. Verder zullen naar mijn mening ambtenaren ook efficienter gaan werken...

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 Sep 2005, 14:38 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jun 2005, 00:24
Posts: 706
Location: at home
Targets voor ambtenaren!!  :o  vraag me af of er ooit iemand binnen het stelsel zal zeggen dat ze dat gaan invoeren.....

_________________
No you can't have my number.... caus i lost my phone...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 Sep 2005, 15:23 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jul 2005, 23:57
Posts: 373
Location: Haarlem
sorry snuggie, ik wilde niet dat je het zo aantrok, het is nu eenmaal een vooroordeel en daarmee lullig dat dat ook over jou het beeld zou zijn. Natuurlijk klopt het niet.
Wat ik met de discussie wilde laten loskomen was een algemene vraag; schiet het uberhaupt op een minister te wantrouwen, ontslaan of zelf politieke verantwoording te laten nemen (al dan niet dwingend). Natuurlijk hangt dit af van de situatie, en is het in extreme situaties natuurlijk logisch. Maar goed, toegespitst op deze kwestie vind ik het wel interessant! Meer niet.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 Sep 2005, 18:37 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 22:19
Posts: 536
Location: Amsterdam
Racha heeft wel een punt opzich in kader was snuggle vertelde. Wat we denk ik moeten splitsen is motivatie en uitvoering. Je kunt (zoals snuggle doet) je vraagtekens zetten bij de motivatie van de privesector. Die is met name op geld gebaseerd, en zal vrijwel nooit een sociale vorm krijgen. Maar in de privesector is de uitvoering meestal erg doelmatig en sterk, 'doelen worden gesteld', 'targets worden gehaald', en meer van dat soort uitspraken hoor je vaak.

Bij de overheid is het duidelijk dat de motivatie eigenlijk zelfs puur sociaal moet zijn, 'voor de gemeenschap', 'voor het volk'. Maar waar het mijns inziens enorm aan scheelt in Nederland is de uitvoering. Als de overheid besluit iets te doen aan onderwerp A, waarom gebeurt dat dan niet ook meteen, en met planningen en targets, etc. net zoals in de privesector? Ik ben 6 jaar ambtenaar geweest en precies dat irriteerde me mateloos. Er kwam een plan, en vervolgens werd er voornamelijk koffiegedronken en geouwehoerd want niemand was geinteresseerd in dat plan. Geen passie, geen uitvoering, niks.

_________________
...Geen gespreks voor het huwelijk!...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 17 Sep 2005, 08:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 13 Jun 2005, 16:05
Posts: 38
Ik werk niet bij de overheid, maar het bedrijf waar ik werk detacheert wel veel mensen bij de overheid. Ik hoor veel verhalen over trage afdelingen, mensen die niet werken of doen wat ze horen te doen en de bureaucratie gebruiken in hun eigen belang m.a.w. het niet hoeven werken.

Toevallig doen wij ook een hoop voor de politie in verschillende districten en nou moet ik eerlijk zijn daar hebben ze het wel beter geregeld dan bij bijv. de ministeries. Als de overheid eens verstandiger om zou gaan met het geld. Dan zouden er veel meer zwakkeren geholpen kunnen worden. Het gaat er niet om dat het om geld moet draaien, en dan met name winst maken, maar het zou wel prettig zijn als de mensen die dat geld moeten uitgeven ook een beetje een idee hebben dat het goed besteed moet worden.

We zouden meer kunnen doen dan alleen maar nutteloos vergaderen en alles uitstellen tot morgen.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 18 Sep 2005, 17:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="des256"]Racha heeft wel een punt opzich in kader was snuggle vertelde. Wat we denk ik moeten splitsen is motivatie en uitvoering. Je kunt (zoals snuggle doet) je vraagtekens zetten bij de motivatie van de privesector. Die is met name op geld gebaseerd, en zal vrijwel nooit een sociale vorm krijgen. Maar in de privesector is de uitvoering meestal erg doelmatig en sterk, 'doelen worden gesteld', 'targets worden gehaald', en meer van dat soort uitspraken hoor je vaak.

Bij de overheid is het duidelijk dat de motivatie eigenlijk zelfs puur sociaal moet zijn, 'voor de gemeenschap', 'voor het volk'. Maar waar het mijns inziens enorm aan scheelt in Nederland is de uitvoering. Als de overheid besluit iets te doen aan onderwerp A, waarom gebeurt dat dan niet ook meteen, en met planningen en targets, etc. net zoals in de privesector? Ik ben 6 jaar ambtenaar geweest en precies dat irriteerde me mateloos. Er kwam een plan, en vervolgens werd er voornamelijk koffiegedronken en geouwehoerd want niemand was geinteresseerd in dat plan. Geen passie, geen uitvoering, niks.


Geweldige post, helemaal mee eens.
De uitvoering is bagger. "Pomp er maar geld in" lijkt het wel. Er wordt teveel geouwehoerd over plannen, en er heerst een echte parafencultuur, niet normaal. Mooie woorden die nu helemaal in zijn bij de overheid zijn 'doorzettingsmacht' en 'doorpakken'. Oftewel: die plannen eens tot uitvoering brengen.

Targets zijn goed, en daar mag men ook zeker wel op afgerkend worden. Niet dat men ambtenaar is en een vast contract heeft, en dan achterover kan gaan hangen. Bah.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 22 Sep 2005, 02:37 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
Er schijnt nogal wat ophef te zijn over de video clip van Akcent (Kylie).
Fout Italo achtig zomerhitje, maar in de video zou dus volgens sommige op een gegeven moment ghb in een glas worden gedaan. Is al een paar keer onderwerp van gesprek geweest op diverse radiozenders en mensen moesten dat ook zonodig tegen mij vertellen (hou zou dat nou weer komen :lol). Ik kende de clip niet, want ik heb echt nooit mtv achtige dingen op staan, maar ik heb de clip op het net gevonden en er zit inderdaad iets raars in. Ziet er alleen uit alsof zo mdma poeder in een drankje gooien ipv ghb, maargoed ze kunnen op de radio niet alles weten. :p


[url=http://www.streaming-clips.com/videoclips/2573/Akcent/Kylie.php]hier staat de clip[/url] Het gebeurt helemaal aan het eind op 4 minuten. De video is wel aangenaam kijken verder, maar zet wel ff het geluid uit, voordat je straks alle remixen ervan wil kopen.  :lol

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Sep 2005, 08:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:55
Posts: 1342
Location: easin in the system
:roll Alle mensen; ik ga het niet eens kijken! Las ergens een ingezonden brief dat er mensen zijn geweest die zich mateloos hebben geergerd aan het spugen van honkballers tijdens de wedstrijden die de afgelopen tijd werden uitgezonden hahahahaha! Oh, ze grijpen ook wel eens in hun kruis; maar da's meer omdat een toque niet echt lekker zit............

_________________
-diepd.o.ordegr.o.ef-


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Sep 2005, 11:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jul 2005, 23:12
Posts: 530
Location: amst' el vain
:o Geloof me... zo'n toque, ik heb er een en dat lijkt wel een kruiwagen zonder wiel :lol , beschermd het hele zaakie goed als je stil staat, maar op het moment dat je ook maar 1 been beweegt verplaatst het ding zichzelf en moet je 'm weer op z'n plekje schuiven. Dus dan moet je ff aan 't kruis zitten... Je zou bijna gaan denken dat voetballers ook zo'n ding dragen als je naar sommige wedstrijden kijkt :lol

_________________
[size=75]"Ignorance is bliss..."[/size]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Sep 2005, 21:00 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:55
Posts: 1342
Location: easin in the system
[quote="mp3jee"]:o Geloof me... zo'n toque, ik heb er een en dat lijkt wel een kruiwagen zonder wiel :lol , beschermd het hele zaakie goed als je stil staat, maar op het moment dat je ook maar 1 been beweegt verplaatst het ding zichzelf en moet je 'm weer op z'n plekje schuiven. Dus dan moet je ff aan 't kruis zitten... Je zou bijna gaan denken dat voetballers ook zo'n ding dragen als je naar sommige wedstrijden kijkt :lol


Tjsa...ik heb echter 1 honkbalwedstrijd ooit zonder gestaan; derde honk; the hot corner noemen ze het wel......in de 20 jaar dat ik op het veld heb gestaan nooit een stuiterbal op mn toque gehad....tot die keer dat ie thuis lag en de boel onbeschermd was...........je schrikt......je wordt misselijk en dan: aaaaaaaaaaaaaaah....echt twee weken met blauwe **peeeep*** rondgelopen! :x

_________________
-diepd.o.ordegr.o.ef-


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 23 Sep 2005, 00:33 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jul 2005, 23:12
Posts: 530
Location: amst' el vain
:o zo werd ik als catcher na een curve bal die 'getipt' werd en via de plaat precies onderkant toque raakte wakker in een ambulance die net opweg was naar het VU ziekenhuis... :x

ik heb zeker een week als John Wayne in de rondte gehobbeld... ;)

_________________
[size=75]"Ignorance is bliss..."[/size]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 23 Sep 2005, 08:12 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:55
Posts: 1342
Location: easin in the system
Hahahahaha; houwwww op! Doet pijn als ik er weer aan denk!
Ik ben de meest briljante slagman ooit; dikke 35-er gepakt voor een slow-pitcher; sla ik een foutbal............op mijn eigen oog! Yessss: 40% zicht over hahahahaha! 4 weken lang alles geel gezien en nu alleen nog ballen met een sportbril!

Leuk sportje al met al!

_________________
-diepd.o.ordegr.o.ef-


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 23 Sep 2005, 10:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jul 2005, 23:12
Posts: 530
Location: amst' el vain
:lol Zekers!!!!... En onze supporters hebben elkaar nog nooit met stenen en messen en weet ik veel wat achterna gezeten, er sneuvelde zelfs geen treinwagon en van elkaar ontmoeten in een of ander weiland naast de snelweg, was al helemaal geen sprake... :roll

_________________
[size=75]"Ignorance is bliss..."[/size]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 23 Sep 2005, 11:10 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 21:23
Posts: 270
[quote="mp3jee"]:o zo werd ik als catcher na een curve bal die 'getipt' werd en via de plaat precies onderkant toque raakte wakker in een ambulance die net opweg was naar het VU ziekenhuis... :x



Aha dat verklaart mijn sexleven, en daar kom ik na al die jaren nu pas achter :lol

_________________
------------
....RARE DAG!....
en rechts 2,3,4,5,6,7,8...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 23 Sep 2005, 11:43 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:55
Posts: 1342
Location: easin in the system
Mooi he: Haarlemse Honkbalweek; Tribunes met laveloze mensen en jawel 1 politie-agent; lekker een stadion inwandelen met je 6-pack!

_________________
-diepd.o.ordegr.o.ef-


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 23 Sep 2005, 12:03 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 05 Aug 2005, 12:28
Posts: 55
Location: Den Bosch
Aan de gemeente/private sector discussie zou ik graag nog toe willen voegen dat het inderdaad niet verstandig om bedrijven die winst willen maken beslissingen te laten maken in bijvoorbeeld de gezondheiszorg. Marktwerking en daardoor lagere prijzen is al lang achterhaald, welke sector is nu goedkoper geworden door privatisering (trein? energie?). De eerste onderzoeken naar de contracten die de verzekeringen sluiten met ziekenhuizen duiden al op een prijsstijging van 5% tov 2004.

Wat betreft de efficientie van overheidsinstellingen, daar kan volgens mij nog heeeel veel geld bespaard worden. Naast de al genoemde inefficiente ambtelijke sfeer worden de ambtenaren flink in de watten gelegd met veel vrije dagen, wachtgeld(!) en allerhande regelingen die je nooit in het bedrijfsleven tegen zult komen. Dit mag best eens kritisch bekeken worden, wij betalen dit uiteindelijk allemaal.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 23 Sep 2005, 12:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:55
Posts: 1342
Location: easin in the system
Ja hallo; het gaat hier over honkbal ja...... :lol

_________________
-diepd.o.ordegr.o.ef-


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 398 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 520 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 41 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma