It is currently 19 Apr 2024, 18:10

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 398 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 720 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 21 Oct 2005, 12:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 16 Jun 2005, 13:45
Posts: 453
Location: Haarlem
[quote="Peric"]Goh, 't lijkt Nederland wel, laten we vooral de criminelen helpen, want die hebben OOK rechten.


Beweer maar eens van niet dan...

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 30 Oct 2005, 13:48 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Meerdere explosies in New Delhi

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/south_asia/4388292.stm

[img]http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/40962000/jpg/_40962238_mappy.jpg[/img]

Net een maand geleden liep ik nog in Paharganj...DE backpackerswijk in India... Gaat lekker daar.... Eerst de aardbeving gelukkig misgelopen (we zaten redelijk in de buurt) en nu dit....

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 30 Oct 2005, 15:06 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:17
Posts: 780
Location: Back home
@ Deepfunky

*zucht* Moet ik er nou altijd een smiley bijzetten?

Ik bedoelde ermee te zeggen dat het soms lijkt of criminelen meer rechten hebben dan de gewone burger(alhoewel een crimineel ook gewoon een burger is)


Top
   
 Post subject: Beschuit met muisjes!
PostPosted: 02 Dec 2005, 10:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:55
Posts: 1342
Location: easin in the system
Dode muizen in Brits brood

LONDEN - Een Brits bakkersbedrijf is veroordeeld tot het betalen van een schadevergoeding van ruim 10.000 euro aan een klant, nadat die in een bruin brood twee dode babymuizen had aangetroffen. Dat meldden juridische bronnen donderdag.

De klant had het brood, waarin ook muizenkeutels en -haren zaten, in september gekocht in een supermarkt in het zuidwestelijke Marlborough. De bakkerij heeft toegegeven nalatig te zijn geweest en moet ook bijna 3000 euro betalen aan de Britse justitie.


:lol

_________________
-diepd.o.ordegr.o.ef-


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jan 2006, 12:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jun 2005, 00:24
Posts: 706
Location: at home
Bijna verkrachte Iraanse vrouw (18) tot strop veroordeeld

Uitgegeven: 7 januari 2006 11:23

TEHERAN - Een Iraanse rechtbank heeft een 18-jarige vrouw tot de strop veroordeeld, omdat zij uit zelfverdediging een man heeft gedood die haar wilde verkrachten. Dat hebben de media zaterdag bericht.

De vrouw, die tijdens het voorval nog zeventien was, bevond zich vorig jaar met haar nicht en enkele vrienden op straat toen ze werd lastig gevallen door twee mannen.


Toen haar vrienden waren gevlucht, probeerden de mannen haar te verkrachten. "Ik pleegde moord om mezelf en mijn nichtje te verdedigen. Het was niet mijn bedoeling om te doden. Niemand kwam ons helpen", aldus de vrouw.

De Europese Unie en mensenrechtenorganisaties hebben er bij de Iraanse islamitische regering herhaaldelijk op aangedrongen niet meer mensen onder de achttien te executeren. Volgens de Iraanse wet kunnen jongens vanaf vijftien jaar ter dood worden veroordeeld en meisjes vanaf negen jaar. De executie wordt pas uitgevoerd als de veroordeelden achttien jaar zijn.

Vorig jaar zijn in Iran zeker 81 mensen geëxecuteerd. In Iran staat op onder meer moord, verkrachting, overspel, godslastering en sodomie de doodstraf.

uuuuuuuuuhhhhhhhh :rolleyes

_________________
No you can't have my number.... caus i lost my phone...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jan 2006, 13:01 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
LoL, voor sodomie.

Maareh...andere aparte is, waarom rennen die vrienden zo maar ineens weg dan? Lekkere vrienden heb je dan!

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jan 2006, 13:11 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jun 2005, 00:24
Posts: 706
Location: at home
Jonge meisjes, bang... in een land waar je als meisje al op je 9de ter dood veroordeeld kan worden en dan heb jij het over "lekkere vrienden heb je dan" ??????????

_________________
No you can't have my number.... caus i lost my phone...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jan 2006, 13:43 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="lapunked"]Jonge meisjes, bang... in een land waar je als meisje al op je 9de ter dood veroordeeld kan worden en dan heb jij het over "lekkere vrienden heb je dan" ??????????


Tsja, wat moet ik dan doen hier, huilen achter mijn computer?
Natuurlijk is het erg en heel klote etc etc etc....Maar wat wil je horen? Het is gewoon stom dat die vrienden wegrennen. Waren die niet weggerend, dan was in ieder geval dit vooral niet gebeurt.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jan 2006, 15:04 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 22:19
Posts: 536
Location: Amsterdam
:|

_________________
...Geen gespreks voor het huwelijk!...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jan 2006, 16:01 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jun 2005, 00:24
Posts: 706
Location: at home
Jij maakt je meer druk om het feit dat de vriendinnen wegrennen dan dat er in dat land nog een wet is die zegt dat meisje vanaf hun 9de jaar de doodstraf kunnen krijgen....  :x  :rolleyes

[quote]Waren die niet weggerend, dan was in ieder geval dit vooral niet gebeurt.


Right.... *kuch*

_________________
No you can't have my number.... caus i lost my phone...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jan 2006, 17:31 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="lapunked"]Jij maakt je meer druk om het feit dat de vriendinnen wegrennen dan dat er in dat land nog een wet is die zegt dat meisje vanaf hun 9de jaar de doodstraf kunnen krijgen....  :x  :rolleyes

[quote]Waren die niet weggerend, dan was in ieder geval dit vooral niet gebeurt.


Right.... *kuch*

Hoe weet jij waar ik me druk om maak?
Wat weet jij van mij nu jij een paar dingen op internet zit?
Ja onrecht is er in de wereld ja, heb zat gezien op reizen door China, Thailand, India en wat nog veel meer, en armoede is er ook. Het gaat er niet om wat ervan vindt, het gaat erom wat je er zelf aan doet en kan doen. Wat doe jij aan dit soort dingen? Je kwaad maken, of doe je er iets mee? Actief, of geld storten?

Sorry, maar ik vind het ook allemaal klote wat er gebeurt, maar ik verbaasde mij gewoon over die ene zinsnede. En nee, dat maakt het niet minder erg wat er gebeurt is. Klopt. Afschuwelijk is het, dan een dergelijk land zulke achterlijke streng fundamentalistische wetten heeft. Verder schijnt Iran echt heel westers te zijn. Alleen zit er een islamitische kliek die niet veel andere dingen toelaat. De Koran, tsja.

Maar Lapunked, oordeel wat minder snel aub.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jan 2006, 17:38 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 22:19
Posts: 536
Location: Amsterdam
Denk je serieus dat Snuggle niet ook vindt dat die wetgeving slecht is? Hoe kan je er nou van uit gaan dat omdat ie het niet expliciet noemt, hij dan wel zal vinden dat die wet ok is!! Niemand vindt die wet ok!

Maar!

Wegrennende vrienden betekent dat wat voor wet er ook is, als puntje bij paaltje komt, je nog steeds aan de heidenen bent overgeleverd en verkracht wordt. Dat gaat ook in Nederland op, ook in je eigen vriendenkring. Als JIJ wordt lastig gevallen en je vrienden rennen weg, dan heb je ook een vervelende avond, ondanks dat de wetten veel beter in elkaar zitten dan in Iran.

_________________
...Geen gespreks voor het huwelijk!...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jan 2006, 18:23 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Aug 2005, 00:46
Posts: 403
Location: afgelegen
Iran.... dan heb je het ook even over een land.  Vraag ook niet "hoe" die mensen uiteindelijk worden geëxecuteerd, die lui lopen daar echt een paar honderd jaar achter. Maarja wat doe je er aan. :mad


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jan 2006, 18:55 
In de VS worden toch veel meer mensen geexecuteerd? En ook minderjarigen?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jan 2006, 19:30 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 09 Jun 2005, 14:35
Posts: 69
Location: Den Haag
[quote]Het is gewoon stom dat die vrienden wegrennen. Waren die niet weggerend, dan was in ieder geval dit vooral niet gebeurt.

Ik denk niet dat je dat zo kunt stellen. Wegrennen als jong meisje in Iran is wellicht in zo'n context helemaal niet zo stom.

[quote]Wegrennende vrienden betekent dat wat voor wet er ook is, als puntje bij paaltje komt, je nog steeds aan de heidenen bent overgeleverd en verkracht wordt. Dat gaat ook in Nederland op, ook in je eigen vriendenkring. Als JIJ wordt lastig gevallen en je vrienden rennen weg, dan heb je ook een vervelende avond, ondanks dat de wetten veel beter in elkaar zitten dan in Iran.
Als die vriendinnen niet waren weggerend is het nog maar de vraag of de zelfverdediging niet had plaatsgevonden (hoeveel vriendinnen waren het? vallen dit soort mannen in Iran geen meisjes lastig die zich in groepen groter dan 2 bevinden?). Had de zelfverdediging ook plaats gevonden met de vriendinnen erbij dan zou ze nog steeds zijn geëxecuteerd lijkt mij. Het lijkt mij dus niet  ter zaken doen. Daarnaast neemt de wet in Iran mannen met hun perversiteiten in bescherming, wat mannen zeker in hun overweging mee zullen nemen (dit in tegenstelling tot de situatie hier). Dus ik denk dat je de geldende wetten niet buiten beschouwing kan laten.

[quote]In de VS worden toch veel meer mensen geexecuteerd?
Wellicht, maar daar worden geen mensen geëxecuteerd vanwege zelfverdediging tegen een verkrachter.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jan 2006, 20:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 22:19
Posts: 536
Location: Amsterdam
En Janet heeft 1 punt!! We gaan door voor de hoofdprijs. Stilte in de zaal, spot aan...

_________________
...Geen gespreks voor het huwelijk!...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jan 2006, 22:04 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Aug 2005, 00:46
Posts: 403
Location: afgelegen
[quote="Lady-Janet"]In de VS worden toch veel meer mensen geexecuteerd? En ook minderjarigen?


[quote="des256"]En Janet heeft 1 punt!! We gaan door voor de hoofdprijs. Stilte in de zaal, spot aan...


Laat ik dan nog eens terug komen op de manier waarop. met het onderstaand artikel.

    Een Iraans geestelijk onvolwaardig tienermeisje dat sinds haar achtste gedwongen in de prostitutie zat, is op basis van de islamitische sharia ter dood veroordeeld wegens 'onzedelijk gedrag'. Voordat haar doodstraf zal worden voltrokken (ze wordt opgehangen), krijgt ze eerst nog 95 zweepslagen met een staalkabel.

    Andere medeplichtigen in de zaak, waaronder haar moeder, verkrachters en elkaar opvolgende souteneurs zijn veroordeeld tot enkele zweepslagen of kregen vrijspraak. Het meisje, Leyla, is sinds haar achtste jaar doorlopend verkracht, mishandeld en vernederd.

    De enige manier om de doodstraf nog te kunnen ontlopen is vrijspraak te krijgen van het Constitutionele Hof. Echter de kansen voor de 19-jarige zijn uiterst klein. Zo werd in augustus de 16-jarige geestelijk gestoorde Atefeh Rajabi ook al vanwege 'onwettige seksualiteit' opgehangen.

    Door het seksuele misbruik kreeg Leyla al op haar negende een eerste kind. Daarvoor werd ze door de islamitische rechtbank op basis van de sharia tot honderd zweepslagen veroordeeld wegens prostitutie. Op haar veertiende raakte ze voor de tweede maal zwanger en ontving wegens 'onzedelijk gedrag' en 'seks met een bloedverwant' opnieuw honderd zweepslagen. Leyla zou toen de familie-eer ten schande hebben gemaakt en door haar Afghaanse schoonmoeder verkocht zijn aan een 55-jarige man. De man dwong haar vervolgens in de prostitutie te gaan werken.

    Sharia leidde al tot meerdere doodsvonnissen
    In Iran zijn in 2004 al zeker drie kinderen geëxecuteerd. In de sharia staat dat meisjes van negen jaar, en jongens van vijftien de doodstraf kunnen krijgen. Dit ondanks het feit dat Iran internationale verdragen ondertekende die bepalen dat niemand de doodstraf kan krijgen voor misdrijven die werden gepleegd voor hij/zij 18 jaar was.

    In november kreeg een 14-jarige jongen de doodstraf en 85 zweepslagen met een staalkabel, vanwege het eten tijdens de Ramadan op straat. Doordat de staalkabel waarmee hij werd geslagen zijn achterhoofd raakte, overleed de jongen

    Bron: fok.nl


achterlijk land. :|  :sleep

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 08 Jan 2006, 16:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jun 2005, 00:24
Posts: 706
Location: at home
Het verbaasde me dat er een groter punt gemaakt werd van de vrienden dan van het feit dan je ter dood veroordeeld kan worden als meisje van 9 in Iran... Ik had niet gedacht dat iemand over de wegrennende vriendinnen zou beginnen... (dat was in mijn ogen even minder belangrijk in het artikel)

Sorry Snuggle dat ik je het idee heb gegeven dat ik denk dat je je niet druk maakt over de wetgeving in het algemeen in Iran.

_________________
No you can't have my number.... caus i lost my phone...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 08 Jan 2006, 18:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="des256"]
Wegrennende vrienden betekent dat wat voor wet er ook is, als puntje bij paaltje komt, je nog steeds aan de heidenen bent overgeleverd en verkracht wordt. Dat gaat ook in Nederland op, ook in je eigen vriendenkring. Als JIJ wordt lastig gevallen en je vrienden rennen weg, dan heb je ook een vervelende avond, ondanks dat de wetten veel beter in elkaar zitten dan in Iran.



Tsja, dat is overal zo. Ik kan me daar kapot aan ergeren, dat niemand durft in te grijpen in bv een trein als er iets mis is, of op straat. Ik sta er altijd met mijn neus bovenop. Maybe deels sensatie, maar het zit ook in mijn aard. De kans dan zelf klappen oid te krijgen is maybe groter, maar so be it.

D'r werd laatst bv in Den Haag in het centrum een zwerver in elkaar geslagen (die zingende zwerver die vaak bij de AH zit of op de hoek daar bij Replay/H&M, voor de hagenezen) door een of andere malloot. Dan ga je er toch effe naast staan om die zwerver te helpen. Gelukkig liep het met een sisser af.

Maar even over dit onderwerp:
Natuurlijk gaat het ook niet over die wegrennende vrienden, en was dat een hele andere situatie en kan je er dus niet over oordelen. Maar dat is bij meer dingen in het nieuws, je ziet/hoort alles  maar van 1 kant.

En wat Original post is helemaal debiel! Sjezus zeg, dat gaat echt nergens over. Lijfstraffen, die zijn daar heel normaal. Ronduit achterlijk, die Sharia. En dan wordt er dikwijls gepretendeerd dat het 'uit naam van God/Allah' of wie dan ook is. Ik kan daar met mijn pet niet bij.

[quote="lapunked"]Het verbaasde me dat er een groter punt gemaakt werd van de vrienden dan van het feit dan je ter dood veroordeeld kan worden als meisje van 9 in Iran... Ik had niet gedacht dat iemand over de wegrennende vriendinnen zou beginnen... (dat was in mijn ogen even minder belangrijk in het artikel).

Mijn excuses dan dat ik maybe zo reageerde. Het punt dat het achterlijk was van dat meisje van 9 die ter dood werd veroordeeld was overduidelijk, zo duidelijk dat iedereen het niet anders dan eens kan zijn met het feit dat het achterlijk is. Vandaar dat ik ergens anders op reageerd.e

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 01 Feb 2006, 20:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Sommelier opgepakt bij de glasbak
Annet van Aarsen
leiden-Bij het Leidse restaurant In den Doofpot liep de bediening zich gisteravond het vuur uit de sloffen om het gemis van sommelier Cees een beetje goed te maken. De wijnschenker van het restaurant werd gistermiddag opgepakt en als een crimineel afgevoerd omdat hij lege flessen in de glasbak, even verderop, had gegooid. En dat mag niet, menen de opsporingsambtenaren van Stadstoezicht. Zij leverden de sommelier af in het cellencomplex van het politiebureau aan de Langegracht.

,,Hij zit al vanaf drie uur vast en nu gaat de officier van justitie beslissen of de termijn van zes uur verlengd gaat worden'', meldde eigenaar Anton Verschelling van In den Doofpot gisteravond rond etenstijd. Hij vindt de kwestie te zot voor woorden. ,,Ik heb een container voor restvuil buiten staan - het contract kost me 350 euro per maand - maar daar mag geen glas in. Van de warenwet en van de brandweer mag ik leeg glaswerk niet binnen bewaren. Een duur contract afsluiten voor een tweede container gaat ook niet: volgens de regels in de binnenstad mag ik maar één container buiten hebben staan. Je kan compleet niets. De glasbak is de enige optie, maar die is er alleen voor particulieren.''

En dus werd sommelier Cees in de kraag gevat toen hij met zijn wagentje met flessen bij de glasbak stond. ,,De flessen hebben ze ook meegenomen als bewijsmateriaal'', aldus Verschelling. ,,Maar die heb ik inmiddels weer mee terug moeten nemen. Alleen Cees heb ik nog niet terug. En dat terwijl ik het vanavond hartstikke druk krijg.'' Hij begrijpt niet waarom zijn wijnschenker werd opgepakt. De reinigingspolitie had - meent hij - toch ook een boete kunnen uitschrijven, hoewel hij een dergelijke maatregel evenmin terecht zou vinden.

Om toch een beetje een gezellige draai aan de kwestie te geven, besluit Verschelling om een prijsvraag uit te schrijven. De eerste die raadt hoeveel flessen de sommelier illegaal wilde weggooien, krijgt een gratis diner aangeboden: oplossingen melden bij In den Doofpot.

Sommelier Cees werd gisteravond toch nog vrijgelaten. Ontdaan meldde hij zich bij het restaurant om weer aan het werk te gaan. ,,Ik heb gewoon vier uur in een kale cel gezeten omdat ik een paar flessen in de glasbak gooide. Ik zei al tegen die lui: 'Jullie zouden me juist een medaille moeten geven omdat ik het glas voor hergebruik aanbied'.''

Stadstoezicht was gisteravond niet bereikbaar voor commentaar.

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 398 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 720 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 40 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma