It is currently 28 Mar 2024, 23:17

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Watt in moeilijkheden
PostPosted: 19 May 2010, 19:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Faillissement Watt nabij

Watt in Rotterdam verkeert in zwaar weer. Sinds de opening in september 2008 heeft het poppodium te kampen met ernstige financiële tekorten, maar heeft steeds het hoofd boven water kunnen houden. Maar nu blijken de problemen zo ernstig, dat een faillissement nabij is. Dat is te lezen in het NRC Handelsblad van dinsdag 18 mei. Zo blijkt dat Watt een bedrag van 2 miljoen euro nodig heeft om zich staande te kunnen houden. De gemeente is om hulp gevraagd. Wethouder Grashoff van Cultuur en Participatie is bezig met een reddingsplan. Op moment van schrijven is Watt onderwerp van gesprek in een commissievergadering.

Slechts twee maanden na opening dreigde Watt al te moeten sluiten vanwege een miljoenentekort. Door de commerciële horecatak uit te kopen en Watt met het tevens noodlijdende Waterfront te fuseren, leken de problemen te zijn opgelost. Maar onvoorziene verbouwingskosten om geluidsoverlast tegen te gaan, tegenvallende bezoekcijfers, en een erfenis uit de fusie brachten Watt wederom in de min. Om die reden zegde in november vorig jaar de gemeente een extra subsidie toe van 200.000 euro voor de komende drie jaar. Lees verder...

Hoewel Watt aangaf het met dat geld te kunnen redden, werd in februari jongstleden duidelijk dat er alsnog een tekort van zes ton is. En ondanks de eerdere verbouwingen, lijken de problemen met geluidsoverlast ook nog niet te zijn verholpen. Nieuwe aanpassingen zijn noodzakelijk om de exploitatievergunning niet kwijt te raken. De kosten hiervan worden geschat op 1,5 miljoen euro.

Op dit moment is niemand van de gemeente bereikbaar. Anneke van der Linden van Watt kan melden dat de kosten voor de verbouwing eigenlijk voor rekening van de eigenaar van het pand zijn. “Wij zijn de huurder. Maar het bedrijf heeft aangegeven dat zij niet de officiële ruimte daarvoor hebben. Vandaar dat ze naar de gemeente zijn gestapt. Er heeft een onderhandeling plaatsgevonden. Wat daaruit is voortgekomen, wordt nu voorgelegd aan de commissie.” Na de uitslag hiervan kan Van der Linden meer informatie geven.

[url=http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/43494587]Bron: 3Voor12[/url]

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 19 May 2010, 22:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 20:06
Posts: 1527
Dat nou juist 3voor12 de bron hiervan moet zijn. :)

Maar goed, typisch gevalletje van jammer, maar als ze er zo'n bende van maken het redden niet waard. Daarbij lag Nighttown toch al op het Kerkhof van Legendarische Zaken uit een Ver Verleden. Dezelfde plek waar ik jaren geleden mijn toekomst diep heb begraven!

_________________
Ik ken het klappen van de zweep,
ik ken de regels van het spel,
ik ken de zin van het bestaan,
maar als ik drink dan gaat het wel.


Top
   
PostPosted: 19 May 2010, 23:33 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
jozef, die laatste 2 regels zijn wel HEEL erg back to the future.
je toekomst ligt begraven bij legendarische zaken uit een ver verleden?
Very marty mcfly dit. ik ben je kwijt.

dat wordt weer een slapeloze nacht .. bedankt.


Top
   
PostPosted: 20 May 2010, 01:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
:roll

Nou ja, eigenlijk niet leuk :rolleyes

Zonde van zo'n mooie tent en alle moeite.... hoop i.i.g. wel dat ze 28 mei nog redden, anders moeten we de hulp van Jeroen/Fa. Gezellig weer inroepen....

_________________
I love PoesUps!


Top
   
PostPosted: 20 May 2010, 12:37 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
28 mei is al Jeroen/Fa. Gezellig ;)

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 21 May 2010, 00:20 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
I know ;)

By the way: schijnt allemaal weer overtrokken te zijn, voorgaande beweringen, zag ik op PF (lui!), dus geen zorgen! :)

_________________
I love PoesUps!


Top
   
PostPosted: 17 Jun 2010, 01:48 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Las nu toch net, dat Watt echt failliet is.... echt zonde van die mooie club (N)

_________________
I love PoesUps!


Top
   
PostPosted: 17 Jun 2010, 07:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 May 2006, 17:56
Posts: 3002
http://www.watt-rotterdam.nl/491-WATT_EINDIGT_HIER

_________________
"We MKN er een groot feest van!"
"MKN Like No One Can"


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 44 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma