It is currently 28 Mar 2024, 11:49

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 73 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 28 May 2010, 18:47 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
nou francesco, houd je vast!
niet alleen restaurants, maar ook de bakker, de bedienende ober, een glast water, de snackbar, het ophouden van je plasje........... ALLE vergelijkingen komen weer voorbij! hoe verzinnen ze het weer??? LOL..


http://www.telegraaf.nl/digitaal/680774 ... html?p=9,2


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 29 May 2010, 19:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 17 Jun 2005, 16:29
Posts: 78
Location: Den Haag
Iemand een spotify invite over? Eventueel ruilen tegen een what.cd of waffles.fm invite? PM me dan even.


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 31 May 2010, 19:46 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 06 Sep 2007, 08:52
Posts: 118
Location: Vlaardingen
:8o die vergelijkingen gaan echt nergens over, lol

wel goed dat de discussie losbarst, dan gaan we iig af op een oplossing.
Denk idd dat de industrie betere oplossingen moet geven, denk daarom ook dat Spotify daar een goed begin op is, Itunes zal dit jaar waarschijnlijk ook gaan volgen met een stream mogelijkheid naast de download shop.

het is iig in beweging......

_________________
Denk erom, slapen doe je s'nachts! :-)


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 30 Aug 2010, 16:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
vandaag spotify geinstalleerd... gewoon nog niet van gekomen.
veel over gelezen, nu maar eens meemaken.

zag op mijn meest recente royalty afschriften dat ik aardig vertegewoordigd ben op spotify. haha.. vandaar..

so far, leuk!
valt me niks tegen wat er allemaal opstaat, incl. ikzelf dus.
heb nu de gratis versie, us kijken hoe het allemaal werkt. maar wat ik nu tegenkom allemaal is verrassend veel met die rare smaak van mij.
heb net liedjes geluisterd van u2, jean michel jarre, underworld, pet shop boys, hurts... en ga zo maar door. fijn...

damn it, straks ben ik om en wil ik een betaalde account.
die 20 uur is er tijdens mijn werk zo doorheen gerost.

edit: francesco pico, eelke kleijn, der dritte raum, way out west, sasha, liquid soul........zomaar even wat namen gezocht; staat er gewoon op!


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 30 Aug 2010, 16:38 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
hollander die ik ben: weet iemand of je met 1 account (betaald) met meerdere personen tegelijk ingelogd kan zijn?
dus stel dat ik een account koop, kan mevrouw c-jay dan op haar werk tegelijkertijd met dezelfde user en pass inloggen?


edit: klaus schulze, tangerine dream, kraftwerk....
ik ben bijzonder verrast...


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 03 Sep 2010, 13:02 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
vandaag grooveshark ontdekt.
daar verdient de artiest dus geen hol aan.

ff gegoogled, en nu snap ik waarom gebruikers stuff mogen uploaden: net als bij youtube ligt de eindverantwoording bij de uploader, niet bij de site.
vaag dat dit zomaar kan.

maar ja, on the other hand: het is stream, en als je wilt kopen kom je op een i-tunes of zo uit. prima dus.

wel erg ruim aanbod ook dat grooveshark.
en heel andere dingen weer dan spotify.
spot heeft bijvoorbeeld mijn halve oeuvre, en shark weer niet.
grappig...


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 03 Sep 2010, 13:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 06 Sep 2007, 08:52
Posts: 118
Location: Vlaardingen
kan grooveshark ook mobiel?

kwaliteit?

en betaal nou gewoon eens voor muziek, je zal zien dat zal het muziekaanbod alleen maar verbeteren.....

_________________
Denk erom, slapen doe je s'nachts! :-)


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 03 Sep 2010, 15:02 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
ja, grooveshark ook mobiel.. en uploaden moet in 128kbps of hoger begreep ik. ook kan je een artist account aanmaken en zelf je shizzle online gooien.
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/43808896

enne pico, ik koop nog netjes volop muziek hoor. no worry ouwe dibbes.
(snap je opmerking ff niet, want jij gaat nu ook groovesharken blijkbaar...) hahahaha.. :p

edit: je kan betalen bij spotify, maar dat verandert aan het aanbod niks.
jean michel jarre bijvoorbeeld, is een paar jaar terug van uitgever verandert, en van VOOR die tijd staat er geen hol op spotify...schiet ook lekker op.


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 03 Sep 2010, 15:18 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 06 Sep 2007, 08:52
Posts: 118
Location: Vlaardingen
Grooveshark ga ik nog even laten liggen :)

Spotify staat zeker niet alles op maar echt wel heel veel, zeker de oudere bands enzo. Voor house is het nog niet up to date, maar dat zal alleen maar groeien als mensen ook de gelegenheid geven om het te laten groeien.
Ik heb zelf een 10tje abbo en luister regelmatig naar Spotify.
Probleem met Grooveshark en ook met Youtube vind ik dat als mensen het zelf gaan uploaden je totaal geen controle hebt over de kwaliteit de artwork en hoe alles geordend is.
Spotify krijgt de info gewoon van dezelfde kanalen als bv Beatport en andere bekende shops via officiële distributiekanalen, daardoor weet je zeker dat de officiële master WAV als basis is gebruikt en alles staat netjes geordend.
Ik vind daarnaast het Spotify programma ook een groot voordeel, super snel en overzichtelijk. en de offline functie is ook erg handig.

Blijf het een topper vinden, en wat is nou een 10tje per maand als je veel van muziek houd? het is net zo iets als een eredivisie live abbo op tv.

_________________
Denk erom, slapen doe je s'nachts! :-)


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 03 Sep 2010, 15:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
als je goed hebt gelezen, lees je dat ik heul enthousiast ben over spotify. grooveshark heb ik nu een halve dag op mijn werk geprobeerd, vind het een zooitje..

en, als je goed leest: als ik zo enthousiast blijft neem ik zéker een abo.
dus... im in your camp amigo. doe maar lief. :p


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 03 Sep 2010, 16:04 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 06 Sep 2007, 08:52
Posts: 118
Location: Vlaardingen
ben altijd lief, was niet lelijk bedoelt hoor.... was meer een algemene promotie voor Spotify niet op jou persoon.

Ben gewoon enthousiast over Spotify en ik probeer altijd mensen in het algemeen te vertellen dat betalen voor muziek heel normaal is, sterker nog het zal veel beter worden als er meer betaald zou worden.
Artiesten zullen veel meer creëren en er zal meer geïnvesteerd kunnen worden in betere modellen voor de consument. Dit zal het aanbod van muziek verbeteren, de situatie die er nu is gaat niet lang meer uitgehouden worden... ik wordt gewoon zo droevig als ik al die forums lees en ik bedoel niet hier hoor maar meer de algemene forums waar ik discussies lees over buma stemra, spotify en andere berichten die over het betalen van muziek gaan....

_________________
Denk erom, slapen doe je s'nachts! :-)


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 03 Sep 2010, 18:29 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
mee eens!
as said before, hele generaties groeien nu op met het idee dat muziek gratis is...en films ook...
sja...


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 03 Feb 2011, 11:52 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
Allen, en Pico in het bijzonder: ik ben om!!!
Wat een briljant systeem is dit! Het duurde ff voor ik eraan gewend was, maar echt: super!

Ik kreeg in mijn buma / stemra kerstpakket een premium abonnmentje voor 3 maanden, waardoor ik nu kan luisteren in high quality (320kbps), op meerdere pc's spotify kan installen, en ook op mijn htc desire... plus: tot 3333 liedjes "downloaden" en ook offline afspeelbaar... vooral voor mijn HTC erg prettig, als ik onderweg shizzle wil luisteren maar niet wil streamen via 3G...

Veel, heel veel nieuwe albums kunnen beluisteren die ik wel interessant vind dankzij een review in de OOR of zo.. Maar die je normaal niet snel zou kopen, of online helemaal beluisteren... En ook heeeeeel veel albums die ik in de loop der jaren kwijt ben geraakt (verhuizing, uitlenen etc) weer terug gevonden via Spotify.. En het mooie: wil je een fysiek product, koop je die alsnog.. dus. (Of je moet 1 op 1 realtime opnemen van je player naar je harddisk / externe recorder / minidisc, maar dat zullen slechts een paar nerds zijn die die moeite nemen)

Grote kans dat ik voor die 9 eutjes per maand mijn lidmaatschap verleng met een jaartje...

Pico: hoera!


Opmerking: wel jammer dat de artiesten nog vrijwel niks verdienen, maar dat komt doordat Spotify zélf eerst de broek moet kunnen ophouden heb ik geleerd. Pas als ze zelf goed winstgevend zijn, kunnen er goeie deals afgesproken worden met een buma / stemra. Er zijn nu wel afspraken en ze betalen netjes hun jaarbedrag aan buma / stemra, maar das nog niet veel...

En voor mijn label kreeg ik bijvoorbeeld voor 1 release die 865 keer was gestreamed............... 0.07 engelse Centen via mijn label management. hahahaha...


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 03 Feb 2011, 22:45 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
ach? dan hoef je maar 14.285.715 x 865 keer gestreamd te worden om miljoniar te worden! (Y)

een aanwinst voor de spotify gebruiker, maar dus tot nu toe nog niet voor de artiest. denk wel dat ik het ook eens ga proberen. na zoveel hulde kan ik natuurlijk niet achterblijven.


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 04 Feb 2011, 09:00 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
Nee, juist wél ook voor de artiest; er is nu eindelijk een platform dat mensen leert / de mogelijkheid biedt op een legale manier zo'n beetje alles binnen te halen en te beluisteren dat er is... er is eindelijk een betaalbaar alternatief voor downloaden.

Op het Jean Michel Jarre forum (nerd alert), had ik het gisteren ook over Spotify, en wat mensen er daar van vonden, heb je weer van die debielen die gaan vergelijken met grooveshark of bearshare....illegale sites.. echt, sommigen snappen echt een discussie niet... en dan ook nog klagen dat Spotify beperkt is tot 20 uur, en reclame tussendoor heeft..
Ja, de gratis variant, sukkel!!! :p

Tuurlijk, mixen staan er (nog) niet op; maar de "live opgenomen mixen" zijn zowiezo vrij toegankelijk, en daar heb je een frisky of proton ook nog voor... En de dj mix cd's; nah, die koop je dan maar. :)
Zou me ook niks verbazen als die mixen er ook op komen eerdaags, maar goed... we shall see.

Tot die tijd; hoera voor Spotify!


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 04 Feb 2011, 09:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 06 Sep 2007, 08:52
Posts: 118
Location: Vlaardingen
nou dan moet ik even reageren natuurlijk,

ben ook nog steeds erg enthousiast, ook het delen met vrienden via facebook moet je proberen als je een track hebt waarvan je vind dat iemand die moet horen, sleep.... en hij zit in zn mailbox.

Gisteren ook weer een liefhebber over gehaald, weet je wat het is, je moet het niet als totale vervanging van je muziek collectie zien, het is gewoon een enorme verrijking als je het erbij hebt. Ik heb ook gewoon nog steeds cd's en luitster ook live mixen op podcasts of soundcloud, maar de besmetting en de gemak waarmee je via Spotify nieuwe dingen leert kennen en oude dingen weer terug vind of eindelijk kan horen is gewoon top! en dat vind ik nog steeds na al die maanden gebruiken.

en wat verdienen betreft, het staat nog in de kinderschoenen, laten we reëel zijn op dit moment is 90% van de muziekconumptie wereldwijd illegaal, en laat nou 30% daarvan via een streamingservice als spotify gaan luisteren, dan gaan die cijfers vanzelf omhoog en zal de verdiensleutel ook voor de artiest gaan verbeteren, ik blijf het zeggen het is gewoon het beste wapen tegen illegaal consumeren; een legaal systeem wat beter werkt dan illegaal, daar zaten we toch op te wachten!

oja gaat niet lang meer duren denk ik voordat itunes ook gaat streamen en dan wordt dit systeem pas echt huge!

_________________
Denk erom, slapen doe je s'nachts! :-)


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 04 Feb 2011, 09:28 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
"Applaus" ... (Y)


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 04 Feb 2011, 14:36 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 17 Jul 2010, 17:56
Posts: 768
Ik vind juist dat iTunes hierin achterloopt en meer achter de feiten aanloopt. Bovendien vind ik iTunes niet prettig werken. Spotify heeft dan naar mijn idee meer potentie. Gebruik als producers ook de koppeling met Twitter/FB zodat iedereen van je volgers kan zien welke tracks je uitbrengt.

_________________
It's JUST muzik


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 03 Dec 2011, 14:50 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Heb een prog house playlist gemaakt, wordt regelmatig ge-update :) subscribe op =>

[url=http://open.spotify.com/user/shawnfarrell/playlist/6PCvHPLlCmRB40ecbX2ujS]Spotify Playlist[/url]

_________________
[url=http://djshawnfarrell.wordpress.com/]DJ Shawn Farrell Blog[/url]
[url=http://progressivehousemusic.wordpress.com/]Progresssive House Blog[/url]


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 13 Feb 2012, 23:40 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
En dit weekend over de 100 subscribers gegaan, ook een aantal van hier, cool! (Y)
[url=http://open.spotify.com/user/shawnfarrell/playlist/6PCvHPLlCmRB40ecbX2ujS]Check[/url] :cool

_________________
[url=http://djshawnfarrell.wordpress.com/]DJ Shawn Farrell Blog[/url]
[url=http://progressivehousemusic.wordpress.com/]Progresssive House Blog[/url]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 73 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 45 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma