It is currently 28 Mar 2024, 12:09

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 73 posts ]  Go to page 1 2 3 4 Next
Author Message
 Post subject: Spotify in Nederland
PostPosted: 19 May 2010, 22:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Spotify nu ook eindelijk in Nederland beschikbaar :)

Spotify was al langer in landen als Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk beschikbaar maar sinds gisteren kunnen ook Nederlanders onbeperkt genieten van vele miljoenen muzieknummers. Spotify is een service waarmee je met behulp van een programma muziek kan streamen.

In Nederland zijn er drie versies: Open, Unlimited en Premium. Open, de gratis versie, staat garant voor twintig uur muziek luisteren per maand. De muziek kan wel zo nu en dan onderbroken worden door reclames. De Unlimited versie stelt je in staat onbeperkt muziek luisteren zonder gestoord te worden door advertenties. Unlimited is aan te schaffen voor €4,99 per maand. De duurste versie kost €9,99 per maand. Deze ‘Premium subscription’ biedt je de mogelijkheid om Spotify te gebruiken op je mobiele telefoon. Verschillende modellen worden ondersteund, de Spotify-app voor de iPhone is gratis te downloaden in de App Store. Daarnaast kan je met het duurste abonnement offline playlists samenstellen zodat je ook van muziek kan genieten als er geen internetverbinding voorhanden is. Ook luisteren Premium members hun favoriete liedjes in hogere kwaliteit: 320 kb/s tegenover 160 kb/s bij de andere abonnementsvormen.

[url=http://www.spotify.com/nl/get-spotify/overview/]Spotify[/url] :hat

_________________
[url=http://djshawnfarrell.wordpress.com/]DJ Shawn Farrell Blog[/url]
[url=http://progressivehousemusic.wordpress.com/]Progresssive House Blog[/url]


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 19 May 2010, 22:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 20:06
Posts: 1527
Ik begrijp dat dit leuk kan zijn en mijn vooruitstrevende vrienden hebben me dat ook al op het hart gedrukt.. maar wat maakt het een must use website? Mede in aanmerking genomen dat ik nu al meer muziek heb dan ik goed kan beluisteren.

_________________
Ik ken het klappen van de zweep,
ik ken de regels van het spel,
ik ken de zin van het bestaan,
maar als ik drink dan gaat het wel.


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 19 May 2010, 23:31 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
ik wil mee kunnen praten, dus morgen even erin verdiepen. :)
maar........

WAAROM ga je toch van de GC site af als je op een link klikt?
echt zo lame dat dit nog steeds niet aangepakt is.
totally 2003 dit...


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 20 May 2010, 10:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
[url=http://forum.groovecollection.nl/viewtopic.php?f=1&p=96443#p96443]Lees dat hier[/url] :D

_________________
[url=http://djshawnfarrell.wordpress.com/]DJ Shawn Farrell Blog[/url]
[url=http://progressivehousemusic.wordpress.com/]Progresssive House Blog[/url]


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 20 May 2010, 13:13 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
uhm? ja, i know...
maar daarom dus ook mijn opmerking. :)


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 20 May 2010, 16:22 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
ok ok.. ik zal er eens naar kijken.

*finding time* :\

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 20 May 2010, 23:48 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
haha. dat zijn typisch van die rotklusjes waar je geen zin in hebt he jerry :) ik ken het...

Maar, spotify is een MUST use, voor mij, omdat ik tegenwoordig te lui ben om muziek te downloaden, het googlen naar een album en dan wachten op zo een fucking rapidshare link, of een torrent zoeken, is mij al teveel moeite. Laat mij het maar lekker snel zoeken zoals in de itunes store, en als je het dan ook nog eens meteen af kunt spelen, bij ik helemaal blij :)

_________________
Do you have any career regrets?

'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 20 May 2010, 23:48 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Sep 2005, 19:03
Posts: 2622
Location: Amsterdam
en het is vet dat je een inbox hebt waarmee je muziek kunt delen met je vrienden en ze t kunt aanbevelen, echt nice.

ff conntecten met facebook en al je facebook vrienden die 't ook hebben die zie je meteen in je contact list.

_________________
Do you have any career regrets?



'Maybe if I had started to grow my hair earlier it would've been longer than Hernan's by now!'


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 21 May 2010, 09:40 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 26 Sep 2005, 13:09
Posts: 744
Location: Rotterdam
In hoeverre is dit geschikt voor 'house' muziek?

Dit werd volgens mij 4 jr geleden al als 'de toekomst' gezien tegen het aanpakken van de schending van copyrights op muziek. Idee is iig veelbelovend.

_________________
Soundcloud (My mixes): http://soundcloud.com/rhorjus


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 21 May 2010, 18:03 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 06 Sep 2007, 08:52
Posts: 118
Location: Vlaardingen
goede zaak dit,

Een schappelijke prijs in een nieuw business-model wat misschien de toekomst kan worden om consumenten weer te laten betalen voor gebruik van muziek.

In de toekomst zal waarschijnlijk de geluidsdrager overbodig worden, streamen vanaf een plek waar je altijd bij kan wordt de nieuwe manier van muziek consumeren.

Ik hoop dat dit wat herstel gaat leveren in de muziekbranche, de situatie nu is namelijk onhoudbaar.......

_________________
Denk erom, slapen doe je s'nachts! :-)


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 23 May 2010, 00:49 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Nov 2008, 12:16
Posts: 109
Location: Damsko
Ik was op ADE nog bij een seminar hierover,
platenmaatschappijen zijn bang dat ze van de enorme baal geld die spotify verzamelt maar een paar cent krijgen, en er is totaal geen duidelijkheid over wat het betaalmodel is; als ik een plaat 10000 keer draai; krijgt de artiest dan meer geld of net zoveel?

Als opponent van de platenmaatschappijen bij de seminar zat de oprichter van Beatport, die vond dat het juist goed is om inderdaad mensen op zijn minst een beetje te laten betalen voor muziek ipv illegaal downloaden. Hij had het ook veel over toegevoegde waarde; bijv. dat Beatport goed verkoopt omdat dj's bijvoorbeeld behoefte hebben aan HQ mp3's.

Mijn eindconclusie is dat Spotify wel degelijk toegevoegde waarde heeft voor de normale consument. Het blijft alleen een tussenstation van wat de toekomst gaat brengen. Ik denk voorlopig niet dat ik ervoor ga betalen; blijf het vreemd vinden om voor muziek te betalen die je vervolgens niet op je harde schijf hebt staan. De dance-scene is te beweeglijk voor spotify om het te laten claimen dat ze "alles" hebben; ik zal er vrees ik niet snel een nieuwe track horen en livesets/mixes hebben ze ook niet, wat ik toch het meest luister.

_________________
99,99 % of all EDM is crap!


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 23 May 2010, 10:50 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 06 Sep 2007, 08:52
Posts: 118
Location: Vlaardingen
betalen voor muziek die niet op je harde schrijf staat is misschien een raar gevoel, maar bedenk wel dat het maar 5 euro per maand is waarmee je altijd en ten allertijde alles bij de hand hebt.
Het is een soort kijk en luister geld. scheelt ook weer harde schrijven en je kan iets luisteren wat je normaal misschien niet zal kopen wat je muziek kennis enorm kan uitbreiden, daarnaast kan je het goed luisteren en alsnog aanschaffen voor een goedkope prijs.

het zal zeker niet de vergoedingen opleveren die vroeger de geluidsdrager opbracht, maar het systeem is zo toegankelijk dat het wel een goede concurrent is voor de illegale download shit markt. het is schoon, veilig, legaal, overzichtelijk, makkelijk toegankelijk, en voor 5 euro per maand. Ik zou voor dat geld niet meer op vage, onbetrouwbare, criminele, pirate sites willen zitten. Het blijft slechts een minimaal alternatief voor de cd maar alles beter dan dat er niks betaald wordt en helaas wil de mens tegenwoordig niet meer betalen voor muziek waar mensen voor gezwoegd en geïnvesteerd hebben.

En of alle dance erop zal komen zal gaan afhangen van of het veel gebruikt gaat worden. Labels zullen aansluiten als veel mensen het gaan gebruiken (ik ken al veel labels die de contracten al rond hebben ;) ).
Daarnaast is het gewoon onwijs leuk voor de niet dance dingen.
bizar wat er op staat van Camel naar Gitaro tot Gandalf tot mr Bungle, Eloy, Gorillaz, etc etc. Ik heb nog niet veel gevonden wat ontbrak en ik heb een vage muziek smaak :) .

Ik vind het vet en proberen kost niks dus raad iedereen aan het te checken ;)

_________________
Denk erom, slapen doe je s'nachts! :-)


Last edited by Francesco Pico on 24 May 2010, 20:01, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 23 May 2010, 13:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
duidelijk verhaal, goeie pitch!

ga ik me dan ook maar eens goed in verdiepen..


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 25 May 2010, 07:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 19 Nov 2008, 12:16
Posts: 109
Location: Damsko
[quote="Francesco Pico"]betalen voor muziek die niet op je harde schrijf staat is misschien een raar gevoel, maar bedenk wel dat het maar 5 euro per maand is waarmee je altijd en ten allertijde alles bij de hand hebt.
Het is een soort kijk en luister geld. scheelt ook weer harde schrijven en je kan iets luisteren wat je normaal misschien niet zal kopen wat je muziek kennis enorm kan uitbreiden, daarnaast kan je het goed luisteren en alsnog aanschaffen voor een goedkope prijs.

het zal zeker niet de vergoedingen opleveren die vroeger de geluidsdrager opbracht, maar het systeem is zo toegankelijk dat het wel een goede concurrent is voor de illegale download shit markt. het is schoon, veilig, legaal, overzichtelijk, makkelijk toegankelijk, en voor 5 euro per maand. Ik zou voor dat geld niet meer op vage, onbetrouwbare, criminele, pirate sites willen zitten. Het blijft slechts een minimaal alternatief voor de cd maar alles beter dan dat er niks betaald wordt en helaas wil de mens tegenwoordig niet meer betalen voor muziek waar mensen voor gezwoegd en geïnvesteerd hebben.

En of alle dance erop zal komen zal gaan afhangen van of het veel gebruikt gaat worden. Labels zullen aansluiten als veel mensen het gaan gebruiken (ik ken al veel labels die de contracten al rond hebben ;) ).
Daarnaast is het gewoon onwijs leuk voor de niet dance dingen.
bizar wat er op staat van Camel naar Gitaro tot Gandalf tot mr Bungle, Eloy, Gorillaz, etc etc. Ik heb nog niet veel gevonden wat ontbrak en ik heb een vage muziek smaak :) .

Ik vind het vet en proberen kost niks dus raad iedereen aan het te checken ;)


Ben het er ook gewoon mee eens.

_________________
99,99 % of all EDM is crap!


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 27 May 2010, 15:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
van muziek.nl
leuk stukje.


Twitter, journaals, kranten en alle zichzelf respecterende websites stonden er deze week bol van: Spotify is (eindelijk) in Nederland gearriveerd. Mocht je de afgelopen maanden onder een steen hebben geleefd, Spotify is een online streaming muziekdienst. Gratis toegankelijk als je genoegen neemt met lage kwaliteit mp3 bestanden en je niet stoort aan vier reclameblokken per uur.

Voor de meer eisende muziekliefhebber zijn er twee betaalde varianten. Het goedkoopste abonnement (5 euro per maand) is verschoond van reclame. Het premium abonnement biedt een hogere geluidskwaliteit (320kbps) en de mogelijkheid muziek via je mobieltje te beluisteren.


Platenmaatschappijen zijn ogenschijnlijk blij met de komst van Spotify: opbrengsten vloeien namelijk – net zoals bij fysieke albums – terug naar de maatschappijen en artiesten. Spotify biedt bovendien een stabiele inkomstenbron, of gebruikers nu veel of weinig streamen maakt niks meer uit. En, laten we eerlijk zijn, zoveel consumenten zijn er niet meer die maandelijks voor een tientje aan cd's kopen.

De consument lijkt ook alleen maar baat te hebben bij een dienst als Spotify: voor een gering maandelijks bedrag kun je onbeperkt van muziek genieten. Je hoeft er zelfs niet de deur voor uit om een plaatje te kopen. Maar is het allemaal wel zo rooskleurig als dat het er uit ziet?

Streamen via Spotify is namelijk een vorm van lenen. Je hebt geen fysiek bezit van je muziek meer. Met andere woorden, je kunt het album dus niet in de platenkast zetten. Nu zullen de meeste gebruikers daar niet wakker van liggen vrees ik. Muziek is al jaren geleden tot verbruiksartikel met geringe emotionele waarde verworden.

Consumenten downloaden – al dan niet illegaal – hun favoriete liedjes van dat moment, vaak in belabberde kwaliteit, om ze een maand later achteloos weer te deleten. Daar moet deze ouwe l*l maar mee leren leven vrees ik.

Maar er is een ander probleem met Spotify: het aanbod. Hoe kun je als gemiddelde consument kiezen uit het enorme aanbod? In marketingtermen heet dat 'keuzestress'. Teveel aanbod slaat de consument lam. Spotify biedt de gebruiker wel enige houvast door middel van playlists van andere gebruikers. Op die manier kom je toch in aanraking met voor jou onbekende muziek.

Een muziekdienst als Spotify is vergelijkbaar met de een paar jaar geleden populair geworden 'all you can eat' restaurants: het aanbod is enorm – meer dan je op kunt – maar de kwaliteit stelt ondanks de juiste ingrediënten enigszins teleur. Het eten mist de verfijning die een goed restaurant kenmerkt, waardoor je de zaak toch met een onbevredigend gevoel verlaat.


Is het niet veel lekkerder om naar een goed restaurant te gaan waar de ambiance gezellig is, waar de kaart een selectie toont van de meest interessante (seizoens) gerechten, het met de kwaliteit doorgaans wel snor zit en waar je als klant nog een echte 'gast' bent. Lees: een cd-winkel waar de mensen achter de balie verstand hebben van muziek, je leuke tips kunnen geven over de nieuwste albums, je het plaatje op je gemak kunt beluisteren en waar je bovendien het album koopt in de best mogelijke kwaliteit.

Bij thuiskomst het album in de speciaal daarvoor ingerichtte kast zetten en het daar eens in de zoveel tijd weer uithalen. Het bijbehorende boekje lezen en in gedachten jezelf transporteren naar de studio of de concertzaal. Want laten we eerlijk zijn: het luisteren naar een mp3 bestand is als het lezen van een samenvatting van een boek, op zijn best een Reader's Digest versie (320kbps)...je wil toch het origineel!

Of Spotify een verrijking of juist een verarming voor de muziekliefhebber/verzamelaar zal betekenen moet de tijd uitwijzen. Het gratis account heb ik in ieder geval al gedownload. Open staan voor veranderingen heet dat.


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 27 May 2010, 15:31 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 06 Sep 2007, 08:52
Posts: 118
Location: Vlaardingen
Wat een negatief verhaal zeg c-jay :)

ik vind dit echt zoeken naar iets negatiefs.
Sinds wanneer is het een probleem om een grote libary te hebben, ik zou eerder klagen als de helft er niet op staat.

En Spotify is veel, maar wel gewoon 320kbps, dus wat wordt bedoelt met de alinea over restaurants met veel aanbod en lage kwaliteit begrijp ik ook niet.

Daarnaast verlangt hij naar iets waar we allemaal wel naar verlangen, jammer genoeg is dat er gewoon niet meer en moeten we blij zijn dat er eindelijk een goede concurrent voor de illegale zooi is. Tuurlijk is een cdtje (lees vinyl) leuker.

Ik vind het jammer dat iedereen zoekt naar negatieve kanten, bekijk het nou eens van de positieve kant. Je hebt veel, LEGAAL (dat moet als muziekliefhebber toch beter voelen) en altijd en overal beschikbaar voor een 10tje per maand.

Ik ben fan zoals jullie wel merken :roll

_________________
Denk erom, slapen doe je s'nachts! :-)


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 27 May 2010, 15:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
gast, ik post dit verhaal als extra info voor alle lezertjes.
niet omdat ik het verhaal zelf volledig support, maar vond het wel bijdragen aan de info en beeldvorming..zucht...

maar wat ik so far allemaal lees is leuk ende aerdig: maar ik vrees met grote vreze dat de grote pot weer verdeeld gaat worden onder de Borsatos en U2's en Lady Gaga's...
en dat de kleinere artiest en al helemaal de dance artiest hier wéér zo goed als niks van terugziet...

as always....oftewel, dat tientje per maand: welke artiest ziet daar iets van terug en waarom?

en dan nog: stel dat een liedje van francesco pico 120.000 keer gestreamd wordt... krijg je dan meer centjes hiervoor dan wanneer het 10 keer gestreamd wordt? zullen weinig labels zijn die een stream-clausule hebben opgesteld. 10% streamrevenue over wat?? ik denk dat dit echt iets is voor de publishers om hun hoofd over te breken, maar goed.
ik lees hier nog niet echt iets duidelijks over. misschien dat onno hier helderheid over heeft gezien zijn ding?

en met die hopeloos middeleeuwse buma stemra zal dit voorlopig wel chaos blijven...
die zijn er pas volgens mij net een paar maanden achter dat de gemiddelde consument geen platenspeler meer heeft.


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 27 May 2010, 15:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 06 Sep 2007, 08:52
Posts: 118
Location: Vlaardingen
haha ik reageer ook niet op jou hoor, maar meer op het stukje zelf :)

je hebt gelijk dat de verdeling nog vaag is maar het is heel makkelijk te zien hoeveel een track geluisterd wordt dus uiteindelijk kan de verdeling juist heel eerlijk gaan worden.

Lijkt me dat BS deze cijfers krijgt, maar ik ben gewoon zo blij dat er iets is wat de illegale markt op achterstand zet....
Het zal echt nog even duren maar als iedereen die gewent is om illegaal muziek te consumeren het op deze manier eerlijk gaat doen, zou het best weer wat adem kunnen geven voor muzikanten.

_________________
Denk erom, slapen doe je s'nachts! :-)


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 27 May 2010, 16:15 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
amigo, ik snap je insteek en leef mee.... ook al omdat ik ook muziekmeneer ben natuurlijk.

maar toch vrees ik dat spotify het niet gaat worden.
de nieuwe generatie is al volledig verpest met het idee dat muziek gratis is / hoort te zijn. hoe naar dat ook is.

en de liefhebber die wél muziek koopt, doet dat wel in de winkel of bij i-tunes... om het op je i-pod te kunnen knallen, of in de kast / map te zetten.

maar goed...de tijd zal het leren.
wie weet wordt het wel een krakend succes!


Top
   
 Post subject: Re: Spotify in Nederland
PostPosted: 27 May 2010, 20:48 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
Vraag

Als Dj cq producer, waarmee verdien je nu de meeste centen?

Gewoon lekker gratis live streamen en zorgen dat je veel hits krijgt, waardoor je in de spotlights komt... komen de centen vanzelf.

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 73 posts ]  Go to page 1 2 3 4 Next

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 46 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma