It is currently 19 Apr 2024, 21:48

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
PostPosted: 27 Jul 2010, 11:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="TranceFool"]Apart ook dat je op beelden veel mensen ziet filmen, maar geen hand uitsteken naar mensen die om hulp vragen. Hoe kan je dat in godsnaam doen?


Dat vind ik ook bizar. Je ziet nog best wat ruimte 20 meter verderop.
Maar iedereen blijft en blijft maar drukken en duwen. Bizar toch?!?! Als je dan in het midden staat te drukken, de 2e ring, heb je eigenlijk 'schuld'. Dan wacht je toch even?????

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 27 Jul 2010, 11:38 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Sep 2005, 15:11
Posts: 222
Location: i am from Holland JA
Ik hou zowiezo niet van enorme mensenmassa's en na het zien en horen van dit tragische nieuws wordt dat maar weer bevestigd.
Mij zul je niet snel zien op zo'n massaal gebeuren.

Populariteit van dit festival is door de organisatie enorm onderschat!
Er komen toch al jaren meer dan 1 miljoen bezoekers op de LoveParade af?

Wat een prutsers!

Heel veel sterkte voor de nabestaanden van de slachtoffers.

_________________
acid for dummies


Top
   
PostPosted: 27 Jul 2010, 11:47 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 26 Sep 2005, 13:09
Posts: 744
Location: Rotterdam
Inderdaad, hoe kan je zo'n inschatting maken? 2 jr geleden ben ik in Dortmund geweest, toen waren er ook 1.5 miljoen mensen. Ook toen is het treinstation 4 uur dicht geweest ivm te hoog risico vanwege de grote drukte. Heel de dag amper wat van de parade meegekregen omdat het zo bizar druk was.

_________________
Soundcloud (My mixes): http://soundcloud.com/rhorjus


Top
   
PostPosted: 27 Jul 2010, 12:57 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Feb 2007, 11:46
Posts: 1099
Location: Lamswaarde
[quote="SnuggLe"][quote="Dimsel"]In NL is het zo dat de politie, brandweer en gemeente eindverantwoordelijke zijn voor de goedkeuring van een plan...Regel is dat elke meter nooduitang goed zijn voor 100 bezoekers in NL dan... een tunnel van 30 meter breed waar min 300.000 bezoekers doorheen moeten is idioot... mensne lopen er ook nog eens heen en terug in wat de capaciteit met de helft verminderd. En het doorheen rijden met politieauto's maakt het er niet beter op. De organisatie had dit ook moeten weten...Maar de overheid is en blijft eindverantwoordelijk. In Nederland mag je als organisatie slechts mensen toelaten, weigeren, of eventueel verwijderen bij misdragingen. Aanhouden, verkeersregelingen, crowd control is een aangelegenheid van overheidsdiensten. Pure fout van de overheid dit. Ze hadden het plan nooit goed mogen keuren!! Je levert als een organisatie en autocad tekening in waar alles tot op de cm ingetekend staat. Ik heb zelfs de parkeerplaatsen, rijrichtingen, looprichtingen, nooduitgangen, stroomvoorzieningen, brandblus benodigtheden etc, voor een festival van 6000 man moeten intekenen.

Helaas gaat het toch weer fout...weer een domper voor de dance.. :(


Sorry, misschien in Zeeland, maar bij ons (en volgensmij ook de rest van NL) is en blijft de gemeente (lees: de Burgemeester) toch echt eindverantwoordelijk voor de openbare orde en dus de evenementen (artikel 167 Gemeentewet). Politie en andere hulpdiensten zijn adviseur. Dat advies wordt niet altijd overgenomen door een gemeente...
Verkeersregelaars kan een organisatie ook inhuren, dat is niet voor "de overheid".

En "de overheid" vind ik te makkelijk. "De overheid" is heel breed in deze, dus die kan je de schuld ook niet geven. De gemeente heeft de schuld, als daar hier al sprake van is. Ik wil niet speculeren. Organisatie, politie en gemeente hadden aan de bel moeten trekken toen er 1,5 mln mensen op een terrein van 250.000 man kwamen.


Gemeente is natuurlijk de overheid, en zo bedoel ik het ook! Maar de gemeente gaat uit van de adviezen van brandweer, politie, GGD, provincie, Rijkswaterstaat en eventueel andere diensten. Daarnaast volgt men vaak landelijke regels wbt veiligheid. Uiteindelijk beslist inderdaad de burgemeester hierover! :hat

_________________
D.Y.M > http://soundcloud.com/dimnon


Top
   
PostPosted: 28 Jul 2010, 19:51 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 Jun 2005, 11:05
Posts: 139
'DJ' Mental Headcase krijgt er deze week flink van langs in de Nieuwe Revu. :lol


Top
   
PostPosted: 28 Jul 2010, 23:39 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
De schuld wordt voorlopig vooral bij de organisatie gelegd, hoorde ik op het nieuws vandaag. En mijn inziens is dit alleen maar terecht.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 43 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma