It is currently 28 Mar 2024, 11:26

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 124 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 57 Next
Author Message
 Post subject: Re: History Of House
PostPosted: 08 Oct 2011, 19:13 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
heerlijk verhaal, Robert :cool

ook bedankt dat ik bij 2 van die geheime tentfeestjes aanwezig mocht zijn en ook mocht draaien. Weet niet meer welke (Marine petje heb ik hier nog op de zaak hangen, want het was 1 grote verkleedpartij), maar bij 1 wilde op een gegeven moment niemand meer overnemen, dus heb ik uren en uren tot het licht werd door staan draaien. Op een gegeven moment kwamen ze met vertellen dat ik wel kon stoppen. Kijk ik op zie ik de hele tent al leeg, Zijkanten open, iedereen schoonmaken en opruimen. Goeie spullen toen. als ze niks gezegd hadden had ik nu nog staan draaien. :lol

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: Re: History Of House
PostPosted: 08 Oct 2011, 19:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Zeker! (Y)
Leuk om je op deze manier wat beter te leren kennen. :)
Maar ik zie nergens in je verhaal iets terug over je interview waarin je zegt dat je graag rondjes loopt. :\

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
 Post subject: Re: History Of House
PostPosted: 08 Oct 2011, 19:51 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Ik zeg: Foto's :D

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
 Post subject: Re: History Of House
PostPosted: 08 Oct 2011, 19:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
What happens in de tent stays in the tent. ;)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
 Post subject: Re: History Of House
PostPosted: 08 Oct 2011, 20:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Mm oké je hebt wel een punt. Vind het trouwens wel tof dat je naar de Roxy etc. bent geweest. Daar had ik ook dolgraag bij willen zijn 8-) (ik spaar dan ook veel cd's in die richting). Aan de andere kant, misschien is het maar beter dat hij is afgebrand hoe rot dat ook is. Ik denk niet dat een dergelijke club in de huidige dance scene zou passen, maar misschien is het ook wel leuk om daar eens over te discussiëren?

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
 Post subject: Re: History Of House
PostPosted: 08 Oct 2011, 20:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Jan 2006, 20:55
Posts: 1484
Location: Hoogvliet
[quote="Jerry"]heerlijk verhaal, Robert :cool

ook bedankt dat ik bij 2 van die geheime tentfeestjes aanwezig mocht zijn en ook mocht draaien. Weet niet meer welke (Marine petje heb ik hier nog op de zaak hangen, want het was 1 grote verkleedpartij), maar bij 1 wilde op een gegeven moment niemand meer overnemen, dus heb ik uren en uren tot het licht werd door staan draaien. Op een gegeven moment kwamen ze met vertellen dat ik wel kon stoppen. Kijk ik op zie ik de hele tent al leeg, Zijkanten open, iedereen schoonmaken en opruimen. Goeie spullen toen. als ze niks gezegd hadden had ik nu nog staan draaien. :lol


Hahahaha dat is waar ook zeg. Toen heb jij idd een marathonset staan rammen. De hele tent was zo'n beetje gesloopt toen jij je ding nog stond te doen. Is bij mij trouwens ook een paar keer gebeurt. :)

Top
   
 Post subject: Re: History Of House
PostPosted: 08 Oct 2011, 21:02 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Jan 2006, 20:55
Posts: 1484
Location: Hoogvliet
[quote="Fatalfelix"]Mm oké je hebt wel een punt. Vind het trouwens wel tof dat je naar de Roxy etc. bent geweest. Daar had ik ook dolgraag bij willen zijn 8-) (ik spaar dan ook veel cd's in die richting). Aan de andere kant, misschien is het maar beter dat hij is afgebrand hoe rot dat ook is. Ik denk niet dat een dergelijke club in de huidige dance scene zou passen, maar misschien is het ook wel leuk om daar eens over te discussiëren?


Hmmmmm dat betwijfel ik. Het had natuurlijk een bepaald deurbeleid, waardoor mensen meer aandacht aan kleding ed. besteden. Ik zou wel benieuwd zijn hoe dat in de tijd van nu zou gaan. Of ze nog steeds dat beleid zouden hanteren, of dat ze het zouden versoepelen. Als dat het geval zou zijn, was de creme er wel vanaf geweest...

Top
   
 Post subject: Re: History Of House
PostPosted: 08 Oct 2011, 22:56 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Bij de iT is dat laatste natuurlijk wel gebeurt al draait het nu onder de naam Air. La Rocca en Café d'Anvers draaien nog wel onder dezelfde naam, maar zijn nu vooral gericht op het trendy dress to impress heb ik het idee. Berghain is denk ik de enige bekende club die ik ken waar nog wel wordt gefilterd op party minded publiek, al doen ze dit wel op een vreemde manier vind ik. En wellicht dat wat obscure (fetish) party's hier nog aan voldoen (KitKatClub) :lol.

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
 Post subject: Re: History Of House
PostPosted: 09 Oct 2011, 00:12 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
Alleen heeft Air volgens mij helemaal niks met de iT te maken. Zelfde pand, maar andere eigenaar, compleet andere inrichting en ook ander concept.

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: Re: History Of House
PostPosted: 09 Oct 2011, 06:56 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Ik hou van die oude verhalen!
Top guys (Y)

_________________
I love PoesUps!


Top
   
 Post subject: Re: History Of House
PostPosted: 09 Oct 2011, 10:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
damn jer..you are right. paulus meldde die namen al. sorry. :oops
vet van die marathonset...pas stoppen als de techniek je spullen komt afkoppelen...haha!


Top
   
 Post subject: Re: History Of House
PostPosted: 14 Oct 2011, 19:12 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Feb 2007, 11:46
Posts: 1099
Location: Lamswaarde
To Diep:

Nu snap ik waarom onze muzieksmaken zo overeenkomen...Je noemt ongeveer zo alle feesten en clubs waar ik ook kwam en ben geweest...Natuurlijk de RoXy als absolute nummer een... Ik kreeg begin 1998 een pasje voor de RoXy...Kwam er al langer maar het was iedere keer weer zweten voor de deur daar of je er in kwam!! Ik heb daar legendarische avonden gehad en vooral op donderdag...De man /vrouw verhouding was daar super :p En de tiroleravond in de Melkweg staat mij nog scherp voor de geest..Er stonden toen twee van die zangers naast het bioscoopscherm Nederlandse liedjes te zingen...Hamond orgel erbij..briljant was dat!! Zaal zag blauw van de wietdampen!! Of de rondvaartboot die vertrok vanaf de Melkweg! Healers....damned..wat een toffe feesten waren dat...Jammer dat het later een soort parenclub werd...Ze stonden op de dansvloer DNA uit te wisselen daar, dat ging mij op een gegeven moment te ver! :\ Of de SLAM avonden in de Mazzo(toen tijdelijk in de oude Bagwan Disco) Sjongejonge, Cellie & Carlijn....wat een dikke avonden waren dat(ps..mijn eerste keer je weet wel daar :o ) En natuurlijk La Rocca(1999 t/m 2002)....Dat was na het afbranden van de RoXy gewoon thuiskomen.... Ik heb er mijn Belgie tik aan over gehouden....Een van de weinige clubs die Progressive lieten horen in die periode....Ik heb vele honderden feesten meegemaakt, maar bovenstaande sprongen er echt uit...... Zelden bemerk je die sfeer uit die periode.... :\ ,,,House is mainstream....niks mis mee....maar de happy years zijn ondertussen als 10 jaar over!! Nu is het gewoon leuk uitgaan, goede muziek, en erg professioneel geworden...

_________________
D.Y.M > http://soundcloud.com/dimnon


Top
   
 Post subject: Re: History Of House
PostPosted: 14 Oct 2011, 19:52 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Ik beleef nog steeds happy years.
Je moet alleen t geluk hebben dit soort bijzondere gelegenheden tegen te komen. :)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
 Post subject: Re: History Of House
PostPosted: 14 Oct 2011, 22:18 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 May 2006, 17:56
Posts: 3002
Ik snap nog steeds niet waarom je je tekst opvult met puntjes...... Is dat hip of zo :lol

_________________
"We MKN er een groot feest van!"
"MKN Like No One Can"


Top
   
 Post subject: Re: History Of House
PostPosted: 14 Oct 2011, 23:01 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Jan 2006, 20:55
Posts: 1484
Location: Hoogvliet
[quote="Paulus de Kalebouter"]Ik beleef nog steeds happy years.
Je moet alleen t geluk hebben dit soort bijzondere gelegenheden tegen te komen. :)


Ik heb het ook nog steeds prima naar mijn zin, maar wat Dimsel zegt daar kan ik wel inkomen... Natuurlijk zijn Wappie, GZG, Cocoon etc leuke feesten. Maar alles is zo gewoon en mainstream geworden.
Je hoeft geen moeite meer te doen voor je kaartje. bijna iedereen gaat in zijn doordeweekse kloffie stappen (behalve jij dan haha) Je wordt elk weekend doodgegooid met allerlei scheitfeesten (ik weet: ik hoef er niet naar toe te gaan, ga er ook niet naar toe haha). Er komt fucking veel pulp uit (1 op 100 platen is interessant) Er worden bijna geen feesten meer in/op vette locaties gegeven. Festivals vind ik stukken minder als vroeger etc,etc....
Tenten zoals RoXY, Mazzo, Waakzaamheid, IT en Nighttown zijn er niet echt meer. Oke, Trouw & Doornroosje kunnen zich qua programmering misschien meten met ze. Toch zoals vroeger waar resident dj's een eigen avond hadden, heb je niet meer, kan waarschijnlijk ook niet meer....

Maar wat ik in het begin zei: ik heb het nog steeds prima naar mijn zin met de muziek & feesten na 21 jaar nightlife..... :)

Top
   
 Post subject: Re: History Of House
PostPosted: 15 Oct 2011, 00:52 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
Nog steeds prima naar je zin hebben, ligt ook aan je eigen (feest)stemming... en dat kan je aan jullie ook prima overlaten (Y)

Mensen die er geen lol meer in hebben, zijn ook vaak aleen maar zeer verwende azijnpissers en rijp voor die overbekende stinkbloemen...

Als je de overtreffende trap gezien en gehoord hebt op partygebied, wordt t toch nooit meer beter.... dus blijven en dollen of je verlies nemen en verdwijnen of gewoon zelf s met een n blijvende nouveauté t voortouw nemen..... ;)

sorry MKN, heb ook iets met puntjes, maar heb me nog ingehouden......

_________________
I love PoesUps!


Top
   
 Post subject: Re: History Of House
PostPosted: 15 Oct 2011, 10:31 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Jan 2006, 20:55
Posts: 1484
Location: Hoogvliet
Amen (Y) :)


Top
   
 Post subject: Re: History Of House
PostPosted: 16 Oct 2011, 17:50 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 20:06
Posts: 1527
Mijn historie van de house:

Het was kut en gelukkig is dat nog steeds zo.

_________________
Ik ken het klappen van de zweep,
ik ken de regels van het spel,
ik ken de zin van het bestaan,
maar als ik drink dan gaat het wel.


Top
   
 Post subject: Re: History Of House
PostPosted: 16 Oct 2011, 20:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
:lol

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
 Post subject: Re: History Of House
PostPosted: 18 Oct 2011, 14:34 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Leuk om dit allemaal te lezen. En ik word jaloers dat ik niet 10 jaar eerder geboren ben. Bouwjaar is 1980, mijn wiegje stond in het Oosten van het land, dus ik heb een deel gemist.

Na 2 unlimited kwam Houseparty 2, en die heeft mij 100% verkocht toen ik die cd hoorde in 93/94. Ik hoorde hem toen ik 13/14 was, maar vond het helemaal geweldig. De gabber begon toen net op te komen en als beïnvloedbare puber werd ik ‘gabber’. Pakte toen als het lukte wat feestjes mee in het Oosten van het land en als dat voorbij was gingen we snel nog de grens over waar de sluitingstijden wat ruimer waren. Ik moest en zou ook mijn hele kamer vol hangen met flyers; talloze keren vanuit Didam naar Arnhem gefiets om bij de schelde hippy van de Dance Drugstore of bij Attalos flyers te bietsen. Blijf die dingen nog steeds geweldig mooi en kleurrijk vinden. Wat een artwork!

Toen ik ging studeren in Enschede begon mijn muzieksmaak zich beter te ontwikkelen. Ik wist niet wat ik hoorde toen ik tijdens mijn universiteit-introductietijd in de (inmiddels overleden) Experience terecht kwam. Natural high, holy fuck: DJ Jean stond te draaien en samen met een travo van 2 meter 10 die bij het personeel hoorde stond ik op de dansvloer. Niemand verder meer gezien van de groep waarmee ik in de stad was, maar dat boeide geen drol. Ik was verkocht, wat een heerlijke muziek; up-tempo clubby sound, en hard dat ik ging, met de oogjes dicht. Vanaf dat moment was ik verkocht.

Die DJ Jean CD’s van toen, de Strictly-serie, heb ik he-le-maal fucking kapot gedraaid. Lekker uptempo. Check de tracklist [url=http://www.discogs.com/DJ-Jean-Strictly-DJ-Jean/release/861598]HIER[/url]. Frank O Moriaghi – Show Me is nu nog steeds mijn ultieme feelgood-zomerplaat. Heerlijk. Ik had het geluk dat ik via de universiteit een gek snelle internetverbinding had en er meer liefhebbers op het netwerk te vinden waren. Ik begon te verzamelen: DJ Jean, toen ook nog DJ Jurgen…maar langzaam aan ook Tiesto, Armin van Buuren en Ferry Corsten. Ik kwam een beetje in de onlinemuziekscene en ik denk dat ik niet bescheiden ben als ik zeg dat ik rond 1999-2001 de grootste Armin/Tiesto/Ferry Corsten collectie had die er bestond. Alle shows op de radio, alle CD’s, alle singles…alles. Staat nu nog ergens ver weg op mijn harde schijf. Had het toen op 150 CD’s gebrand. Vraag me af of ze het nog doen….

Online begonnen met RareMusicFinder.com, later op Tranceaddict.com gekomen, waar ik het NL-formum verziekte. En een groot aantal boarders heb leren kennen die voor een deel ook hier nu rondhangen danwel hingen.

Stijl ging langzaam van Jean meer richting Trance zoals hierboven genoemd, maar ook richting Olav Basoski / het Fresh Fruit label. [url=http://www.discogs.com/Various-Work-10-The-Anniversary-Edition/release/1169274]WORK 10[/url] knalt hier nog regelmatig over de speakers. Oa deze:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=k6HBq6qDVl8[/youtube]

Tegen die tijd ging ik ook meer en meer naar feesten toe, na eerst vooral de dansvloeren in Enschede onveilig te hebben gemaakt. Dance Valley 2000 was het eerste grote feest wat ik me kan herinneren. Het hielp daarbij dat ik een camera had en voor Partyflock foto’s ging maken. Kwam toen deels op plekken terecht waar ik anders nooit gekomen was. Ook nog wat voor Partyscene gedaan, maar die kwamen hun verplichtingen niet na. Rukkers.

De feesten die ik me nog het beste herinner zijn de Nexus-feesten in Utrecht. DE feesten als ik terugdenk met de beste sfeer en de beste muziek. DJ’s zoals Eye-Riz, Bemmel en Up draaide daar, onder andere dikke acid. Geniaal. Ook Leander, nu veel into de progressive, draaide wel eens op die feesten. Het eea hing aan elkaar van de gekkigheid die uitgehaald werd, maar dat maakte geen drol uit. Een grote rocker genaamd Pino, waarvan mij was wijsgemaakt dat hij doof was omdat hij altijd dichtbij de boxen stond, is me nog bijgebleven. Iedereen hielp met de jassen, de verkoop van bonnen en het schoonmaken. Mooie tijd…mooie tijd….Verder waren het wat meer trance-feesten, tiesto e.d. Daar toen ook de hele club van de Bouma-brothers en dergelijke tegengekomen en alles wat daar omheen hangt  Met hen nog een keer meegeweest naar Engeland op een busreis. Hilarisch, de pillen in de zak met M&M’s en Harmen van hier die zo ongeveer gestripsearched wordt. LOL!

Omdat ik in Enschede werkte in de evenementenindustrie kwam ik ook veel achter de schermen bij grote feesten van ID&T en Q-dance, aangezien ik moest opbouwen en afbreken. Daar ook wel mooie en gekke dingen meegemaakt, oa een week werken op Mysteryland met een dikke vette crew BBQ waar we doorgezakt zijn met de voltallige ID&T-directie/crew. Leuke contacten toen.



Toen ik naar Den Haag verhuisde zat ik meer into de progressive. Volgensmij is dat ontstaan doordat ik Sander Kleinenberg een keer op Impulz hoorde draaien. Steeds meer progressive gaan luisteren daardoor en steeds minder trance. Sowieso zag je toen in 2002 meer mensen de overstap maken van trance naar progressive.

In Den Haag was net het Paard goed begonnen met leuke feesten, en daar heb ik na Naxus echt wel mijn hoogtepunten beleefd. 13 december 2003 met Sasha staat in mijn geheugen gegrifd. Vanaf het balkon toekijken hoe Sasha back2back draait met Kleinenberg. 20 maart 2004, Deep Dish, die Enjoy the Silence erin knalt. Alleen als ik al terugdenk krijg ik kippenvel. Wat een avonden. Exposure van die gekke Jordy Bouman waren in die tijd ook TOP! Mooie avonden in Scheveningen meegemaakt, waar ze toch wel wereldtoppers naartoe hebben gehaald zoals Anthony Pappa, James Holden, Chris Fortier, Satoshi Tomiie en James Zabiela. Ander hoogtepunt was overigens de CD-release van GU27 in de Panama, toen de Panama nog gewoon leuk was. Damn, wat een avond was that. Brings back memories.

Sinds al dat soort feesten in Den Haag waren progressive-feesten voor mij een soort van reunie. Als je iedere maand een paar prog-feesten afloopt kom je iedere keer een soort van familie tegen. Je kan gewoon in je eentje gaan want je weet toch zeker dat je 50+ mensen kent. Erg gezellig.

2003 en 2004 waren ook mijn ‘topjaren’ qua feesten. Daarna werd het allemaal wat minder. Denk dat het werkende leven toen begon  Toen ook meer en meer richting wat techhouse-feesten enzo, Awakeningsfestival.

Kan nog uren typen, maar dat was mijn history of house wel een beetje denk ik….

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 124 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 57 Next

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 41 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma