It is currently 27 Apr 2024, 08:52

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
PostPosted: 01 Dec 2011, 09:43 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 23:50
Posts: 1747
Location: Amsterdam
[quote="Telegraaf"]AMSTERDAM - De Amsterdamse club AIR krijgt vandaag als eerste uitgaansgelegenheid in Nederland het officiële oorveilig keurmerk. Hiermee wordt gelijk de campagne Love Music F#ck Piep afgetrapt, die jongeren tijdens het uitgaan moet beschermen tegen gehoorschade.

Per jaar lopen ruim twintigduizend jongeren volgens TNO tijdens het uitgaan ernstige gehoorschade op. Zoals Thomas van de Berg, die door te harde muziek in uitgaansgelegenheden moet leven met een gekmakende piep in zijn oren. "Het is vreselijk. Ik kan geen kant meer op. Het zorgt ervoor dat ik in een sociaal isolement terecht kom. "

Naast de 'piep' kan het gehoor ook voor een deel wegvallen of overgevoelig worden voor alle soorten geluid. "De groep jongeren met schade groeit alleen maar, omdat het niet verholpen kan worden", zegt Paul Heere van de Nationale Hoorstichting. "Daarom is het heel belangrijk dat er nu eindelijk iets gebeurt."

Samen met Club Judge, het officiële keurmerk voor clubs, en met steun van de Vriendenloterij wordt een campagne gelanceerd om jongeren voor te lichten over de gevaren van te hard geluid. Ook wordt het eerste oorveilig keurmerk opgehangen in AIR. Clubs moeten, om een keurmerk te krijgen, onder meer machines met oordoppen en een duidelijk leesbare decibelmeter ophangen. De muziek mag er niet harder dan 103 decibel.

De hoop is dat de maatregelen uiteindelijk letterlijk levens zullen redden. Er zijn al gevallen bekend van jongeren die zelfmoord hebben gepleegd omdat het leven met een constante keiharde piep als ondragelijk wordt ervaren.

_________________
have a happy period


Top
   
PostPosted: 01 Dec 2011, 11:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Vind dit persoonlijk een goede vooruitgang. Heb echt een hekel aan events waar de muziek zo hard staat dat je daarna 2 dagen met een piep in je oor rondloopt als je teveel vooraan hebt gestaan. Het lijkt soms wel alsof ze de installaties afstellen onder het motto: "steeds meer mensen hebben oordopjes in, die dempen ...dB dus dan verhogen we gewoon ons volume met ...dB zodat iedereen alsnog de gewenste geluidsdruk ervaart".

Laat die events maar eens investeren in surround geluid zodat overal dezelfde geluidsdruk optreedt :).

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
PostPosted: 01 Dec 2011, 11:48 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
Een beetje een wassen neus natuurlijk. Een metertje ophangen en een auotmaatje voor oordoppen neerzetten. Dan mogen ze ook het safe sex keurmerk omdat ze condoomautomaten hebben en je geen sex op de dansvloer mag hebben.

Maar beter dan niets natuurijk

_________________
[url=http://soundcloud.com/delodic]Delodic soundcloud[/url]


Top
   
PostPosted: 01 Dec 2011, 12:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
[quote="Saithn"]en je geen sex op de dansvloer mag hebben.




Oei, mag dat niet? :8o
Oorveilig, ik vind t een goeie zaak! Zowiezo dat er steeds meer aandacht aan wordt besteed (Y)

_________________
I love PoesUps!


Top
   
PostPosted: 01 Dec 2011, 13:45 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
Samen met Club Judge, het officiële keurmerk voor clubs

:lol alsjeblieft zeg. hou toch op met die drama

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 01 Dec 2011, 14:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
Jezus, ik lees dat zinnetje nu pas: wat een stakker persbericht zeg. Pffff..Alsof dat een garantie is voor een fijn avondje uit.. club Judge.. hahahahaha!


Top
   
PostPosted: 01 Dec 2011, 18:52 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
[quote="Chane"][quote="Telegraaf"]Zoals Thomas van de Berg, die door te harde muziek in uitgaansgelegenheden moet leven met een gekmakende piep in zijn oren. "Het is vreselijk. Ik kan geen kant meer op. Het zorgt ervoor dat ik in een sociaal isolement terecht kom. "

Gekmakend is maar betrekkelijk natuurlijk. Ik vind t nl wel fijn dat die piep af en toe al die stemmen in mn hoofd overstemt. :)
Sociaal isolement...wat n mietje. Gewoon wat vaker "wát???" zeggen tegen iedereen.

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 01 Dec 2011, 19:35 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 27 Jan 2006, 20:55
Posts: 1484
Location: Hoogvliet
:roll


Top
   
PostPosted: 01 Dec 2011, 20:54 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 May 2006, 17:56
Posts: 3002
in ieder geval fijn dat er tenminste iets aan gedaan wordt. Ik ga al 8 jaar uit en heb altijd oordopjes in :)

_________________
"We MKN er een groot feest van!"
"MKN Like No One Can"


Top
   
PostPosted: 04 Dec 2011, 21:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Vind het ook wel belangrijk. www.betanightclub.com heeft een goed afgesteld Funktion one systeem hangen. Overal even hard maar je kunt nog steeds praten. Nooit een piep in mijn oren na een nachtje feesten daar


Top
   
PostPosted: 05 Dec 2011, 07:00 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jun 2005, 23:39
Posts: 2530
Location: in mijn velletje
Komt die club even 10 jaar te laat :)

_________________
beter te dik in je kist, dan een feestje gemist


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 159 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma