It is currently 28 Apr 2024, 03:46

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 86 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
PostPosted: 07 Feb 2012, 19:52 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Maar hoe zit het dan met bijvoorbeeld persoonlijke podcasts? Ik bedoel, ik betaal zelf voor de platen, maar officieel koop ik daarmee volgens mij niet de licentie om het op internet te verspreiden. Zou dat dan eigenlijk ook niet meer mogen?

Daarnaast denk ik heel eerlijk dat er gewoon drastische veranderingen moeten (en gaan) komen in de markt in zijn algemeen. Op dit moment is het meer met man en macht proberen om de bestaande normen en waarden boven water te houden (soort oud vs nieuw), maar de maatschappij staat nu eenmaal op het punt om drastisch te veranderen. Dit laatste merk je niet alleen in de muzieksector maar overal. Of het nou vastgoed is of winkels, ze moeten allemaal het vak opnieuw uitvinden om door te kunnen blijven gaan.

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
PostPosted: 07 Feb 2012, 21:10 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Mee eens. (Y)
Iedereen zal concessies moeten doen om de veranderende samenleving bij te kunnen houden. Niks vasthouden aan oude vastgeroeste gewoonten. Stilstand = achteruitgang.
En dát zie je de oude grootgeldverdieners doen: te krampachtig oude belangen verdedigen i.p.v. nieuwe kansen te zien door creatief te denken.

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2012, 03:42 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Het gehanteerde business model is verouderd. Tiesto zei het laatst al. Ik verdien mijn geld niet met cd's en platen, maar met optredens.

Een nieuw business model dat dit ook mee neemt zou veel beter werken en wordt steeds meer gehanteerd, heb ik begrepen.


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2012, 08:54 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
Haha..denk dat dit topic in 3 delen gehakt moet worden door de mods..

1. Legale muziekversus illegale muziek
2. Auteursrecht
3. Nieuwe business modellen

Gaat lekker door elkaar zo allemaal. :hat


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2012, 14:23 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
Niks splitsen, gewoon concentreren, Chris. Moet kunnen onder werktijd ;)


[quote="Mistik"]Het gehanteerde business model is verouderd. Tiesto zei het laatst al. Ik verdien mijn geld niet met cd's en platen, maar met optredens.

Een nieuw business model dat dit ook mee neemt zou veel beter werken en wordt steeds meer gehanteerd, heb ik begrepen.


Tiesto moet zijn muil houden. die heeft makkelijk lullen met mainstream optredens van 100.000 per gig.

Wat dan voor de underground producers, waarvoor het steeds moeilijker wordt om redelijk betaalde gig's te krijgen, omdat de promotors voor easy money gaan en alleen de top 100 dj's boeken. Bijna niemand meer uit liefde voor de muziek programmeert en diegene die het doen bijna geen budget hebben. De proghelden die jullie hier zo hoog hebben zitten (ga geen namen noemen) hebben hun fee in de laatste 5 jaar zien teruglopen tot 30%. Tel daarbij op dat de albums die ze releasen op GU, Renaissance en Balance ook bijna niet meer verkopen.

En dan heb je nog de nerdjes die thuis de hele dag zitten te klikken en geweldige muziek produceren, maar voor een dj carrière niet het talent/mentaliteit/uitstraling hebben.

Hoe gaan we deze dingen in een nieuw business model gooien dan??

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2012, 15:54 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
Volgens mij was en is dat nog steeds eigen feesten organiseren, als je in jezelf geloofd.

Digweed heeft zijn talent toch ook moeten uitbouwen van chabby cafe tot de grootste clubs around the globe.
Geloofde erin en kijk wat hij bereikt heeft, maar volgens mij heeft hij er heel hard voor moeten knokken en ik denk nog steeds. Maar zijn kunst is toch ook altijd weer op tijd te schakelen en vooruit te kijken. Gebruik te maken van de juiste media en andere mee te stoppen.
Maak gebruik van het internet, twitter en facebook. Nog nooit zo makkelijk geweest om de wereld in te lichten. IPV dat je nog steeds 1 euro 50 voor 1 nummer moet betalen, gewoon 25 cent en voor zoveel mogelijk aantallen gaan. Kijk naar angrybirds.... gasten hebben een vermogen verdient eraan. Gewoon omdat ze het cheap houden.
Maar nee platenmaatschappij houdt vast aan 22 euro voor een beetje CD. 1 euro 50 voor los nummer. Lijkt mij dat daar veel te veel kosten inzitten. Maar goed kan niet in die business modellen kijken en beoordelen. Maar ben toch sceptisch want ik betaalde vroeger al 20 Euro voor een CD en vandaag de dag nog steeds? Ik betaalde 7 euro in het begin voor vinyll en nu betaal je een kleine 1,5 euro voor de nieuwste relases op beatport en dan heb je 1 nummer. distributie is in mijn ogen toch heel anders tegenwoordig.
Muziekindustrie is veranderd, distributie is veranderd. Wie geeft even een heldere inkijk in hoeveel marge er eigenlijk op muziek zit?


Denk dus dat als je wilt verdienen je eigen ding moet doen en organiseren. Tuurlijk is het vervelend als je Bently rijdt je het nu moet doen met een BMW. Dus dat je je fee moet bijstellen wil je nog geboekt worden. Maar hoeveel verdien je niet aan een gig? Vaak moeten anderen daar de hele week voor werken.

Maar goed ook de goede hobbyisten breken echt wel door, als ze eruit springen. Deadmau5 is volgens mij zo een voorbeeld en genoeg artiesten die nog steeds ontdekt en herontdekt worden. Maar goed voor menigeen zal het inderdaad een hobby zijn en blijven.

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2012, 16:03 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Hoe het precies zou moeten weet ik niet, en als ik het had geweten was ik nu waarschijnlijk mijn bankrekening aan het bekijken :lol.

Je kan misschien naar andere branches kijken. Een vriend van mij heeft een aantal spelletjes sites en die verdient daar niet direct op. Hij kan natuurlijk 2,- euro per spelletje vragen, maar hij kan ook het spelletje gratis aanbieden en een veelvoud verdienen op alle ads rondom het spelletje. Momenteel doet youtube volgens mij hetzelfde. Die verdienen daar goud geld aan.

Wat dus voorop moet staan is dat het nieuwe businessmodel samengaat met het razendsnel verspreiden van muziek dankzij internet (bijv. met indirecte inkomsten) ipv dat het ertegenin probeert te zwemmen. Dat laatste lukt namelijk toch niet en kun je hooguit met Peppi, Kokki en Buma achtige organisaties enkele meters volhouden. Go with the flow.

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2012, 16:51 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
Smiley, over de winstmarge heb ik het op de vorige pagina al gehad.

Eigen feesten organiseren om door te breken is ook niet echt meer van deze tijd. Iedereen organiseert feesten. De voorbeelden van hoe de gevestigde orde begonnen is moet je niet naar kijken. Dat waren andere tijden. Diegene die zich er toen tussen gewurmd hebben zitten nog steeds wel goed. Er nu tussen komen is bijna niet te doen. Henry Saiz is in mijn ogen 1 van de laatste die in de underground scène ertussen is gekomen. Goede producties afleveren, met de juiste mensen samenwerken en net dat beetje geluk hebben dat je een kans krijgt om een Balance cd te mogen doen (die daar dan weer een world tour aan vast hangen).

Mijn artiesten zijn ook allemaal heel fanatiek op Facebook en Twitter (moeten ze van mij). Geven tracks weg, interactie met hun fans, het hele pakket. Deepfunk is zo'n artiest. Deze man heeft een discography staan waar de meeste grote namen jaloers op zijn. releases op alle grote labels als Bedrock. Zijn tracks worden door de grote namen grijs gedraaid. Hernan en bijv Martin Garcia (de nr 1 dj van Zuid Amerika) draaien in elke set minimaal 3 tracks van hem. En... krijg bijna geen boekingen voor hem binnen. Weinig interesse. dus deze man, die keihard werkt, moet het hebben van de verkopen van zijn releases en daar kan die niet de huur van betalen. En ook hij heeft heel veel feesten georganiseerd waar hij namen als Guy J, Digweed, etc.. haalde en hij zelf voor hun draaide.

dus zeg het maar...

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2012, 17:06 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Dan is hij toch al goed bezig. Als hij een gigantisch netwerk heeft waarbij hij regelmatig wat deelt moet het geen probleem zijn om daar een belangstellende voor te vinden.

Wellicht kan hij een bedrijf vinden die een filmpje zonder geluid maken om hun producten te promoten. Dat kan hij dan wellicht onder zijn eigen muziek zetten in ruil voor een vergoeding. En het maakt ook niet zoveel uit wat voor bedrijf eigenlijk. Een supermarkt betaald nu wekelijks een paar duizend euro om flyers rond te spreiden om 30.000 mensen oid te bereiken. Als je ze 30.000 views kan bezorgen voor minder geld slaan ze dat natuurlijk niet af.

Of hij vraagt wel geld voor zijn platen, maar bij elke track krijg je naast het bestand ook een gratis consumptie op het eerstvolgende feest van GC die hem zelf wellicht 30 cent kost. Als zijn vaste netwerk toch al grotendeels op die feestjes komt maakt het voor hun weinig uit. Of 1,50 voor die plaat + consumptie of 1,50 voor alleen de consumptie. Daarnaast trekt hij dan misschien ook meer mensen naar die feestjes omdat ze immers toch nog 10 consumpties oid hebben liggen. Die kopen dan toch maar een kaartje waar ook weer winst op gemaakt kan worden. Dit kan natuurlijk ook met andere lokkertjes. Zolang mensen maar iets krijgen wat ze alleen met een download niet krijgen.

Maar denk zelf dat het het beste werkt om gewoon op de manier van de meeste sites geld te verdienen. Door ads. Daar zitten echt enorme bedragen in. En wellicht is het in je eentje minder makkelijk te doen, maar als bundel van artiesten wel, dat is dan een experiment. Daarnaast kun je natuurlijk ook nog tal van andere manieren proberen om indirect geld te verdienen.

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2012, 17:33 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
bereik is groot zat. veel likes/friends op facebook.
maar de combinatie van downloads en consumpties op een gc feest gaat nooit werken natuurlijk. ten eerste organiseer ik weinig feestjes en al zeker niet met een budget om hem over te laten komen vanuit Malta. Ten tweede krijg je bij feestjes in clubs nooit de drank. die is 100% voor de zaal.

Muziek onder advertenties, muziek in films/series, noemen ze Sync. Hele moeilijke wereld om tussen te komen. Moet je ook een management bureau voor hebben die zich daarop gaat toeleggen. Is zelf bijna niet te doen. Wij zijn al jaren bezig om Eelke en Applescal dit te laten doen en nu pas hebben we af en toe iets voor ze.


Ik denk trouwens ook dat het geen nut heeft om de prijs van een track op Beatport te verlagen van 1,5 euro naar 1 euro ofzo. Mensen kiezen de makkelijkste weg. Ik hoor veel van mensen die een track willen kopen, ze hem in google opzoeken. 90% van de keren krijg je dan bovenaan in de hits de link naar zipyshare, daarna wat megashare en soortgelijke sites. Onderaan of vaak zelf op de page 2 staat dan eindelijk een link naar trackitdown of beatport. dus wat krijg je.. mensen klikken op de bovenste link en binnen is de track. Ik snap die mensen wel. die willen wel betalen, maar als de gratis sites voor je neus staan en je moet zoeken om netjes te kunnen betalen dan doe je dat minder snel. Als bovenaan eerst allemaal links naar de legale shops hadden gestaan hadden ze hem waarschijnlijk gewoon gekocht.

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2012, 18:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
Sync bedoelde ik ja. Dat van die consumpties was niet echt serieus bedoelt, maar het ging er meer om dat de mensen dan met een doel iets kopen. Desnoods zijn het airmiles.

Maar wellicht dat Buma een rol kan spelen in het eenvoudiger maken van het toepassen van Sync of Ads bij muziek :). Dan helpen ze tenminste mee om richting de toekomst te werken ipv het verleden.

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
PostPosted: 09 Feb 2012, 08:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
Kijk en DAT is er nou mis met de hele mentaliteit van tegenwoordig. ;)
"Dat mensen met een doel iets kopen"... uhm, hallo? Was het doel niet juist de muziek? Ooit? Vroeger? Dat als je een liedje leuk vond dat je het kocht? Dat als je een artiest te gek vond je hier geld voor wilde neerleggen? En als € 1,50 voor een track tegenwoordig als "duur" wordt ervaren, dan is elke vorm van discussie echt onmogelijk.

Er zijn labels genoeg die op andere manieren verkopen trouwens. Electric DeLuxe van Speedy J, en het Duitse Plusquam bijvoorbeeld hebben ook hun eigen store. Direct bij de bron kopen, voor € 4,- per EP. (3 - 6 liedjes) Maar ja, dat zal wel weer te duur zijn. Want betalen voor muziek, wie doet dat nou?

Voor de rest: wat Jerry zegt...en mensen, Jer weet echt wel waar hij het over heeft hoor. En het klopt gewoon echt niet dat het tegenwoordig makkelijker is om door te breken of aan de bak te komen en blijven. Hoe dat vroeger in de tijd van onze helden ging, zo werkt het niet meer. Op een enkele uitzondering na. Als ik als voorbeeld naar mezelf kijk: in de vinyltijd verkocht ik fluitend 600 - 1000 platen en was ik best een binkie op mijn niveau. Na mijn eerste releases had ik binnen no time gigs van Polen tot Oekraine en van Griekenland tot Zwitserland...

Tegenwoordig is er zo'n enorme overkill aan producers dat het juist daardoor moeilijker is om op te vallen / te blijven vallen / interessant te zijn om geboekt te worden. De grote namen zitten wel goed en dat zal wel zo blijven. Zo werkt een ouwe jongens krentenbrood netwerk nou eenmaal. Maar als je zegt dat het nog nooit zo makkelijk is geweest met facebook en twitter etc. dan heb je het gewoon mis. Want iedereen gebruikt dat. Vroeger viel je tenminste nog op, omdat er een label was dat € 2000,- in een persing en promotie investeerde. Dat betekende wat.

Maar als zelfs een Eelke Kleijn al bijna geen dance meer maakt omdat er niks mee te verdienen valt, kom dan niet aan met hoe makkelijk het allemaal is. :sleep

En Felix, dat doet de Buma ook, een rol spelen bij Sync en artiesten carrieres stimuleren.. Wat dacht je van Noorderslag? Amsterdam Dance Event? Buma Cultuur? Buma Rotterdam Beats?? Wel opletten he? ;)
Maar degenen die dat soort deals tot stand brengen zijn managements en publishers. Ook hier geldt dus weer dat je eerst een bewezen reputatie moet hebben. Je kan echt niet zomaar ff een sync dealtje sluiten of Nike mailen dat ze jouw muziek moeten gebruiken...

En nog een keer @Felix: de supermarkt flyer vergelijken met views op youtube? Ja hoor... dream on. :lol Denk je nou echt dat die supermarkt dan dezelfde doelgroep bereikt en dus hun reclamebudget daaraan uitgeeft? Lees: de boodschappende huisvrouw zal echt niet via youtube geprikkeld worden door een aanbieding gehakt voor de helft hoor... Ik snap je insteek wel hoor, maar het moet wel re-eel zijn. ;)

Maar goed.. ik maak lekker de muziek die ik wil, heb een 4 dagen job ernaast, heb her en der nog fijne gigs (jordanie, zwitserland en belgie komen eraan) en sta volgende maand in dance department. Ik klaag niet, maar om nou te zeggen dat het allemaal zo makkelijk is? Neuh....

Doen wat je hart je ingeeft, maken wat je leuk vindt, hard werken, oogkleppen op en niet meegaan in stromingen die je niet liggen..dat zeg ik.


Top
   
PostPosted: 09 Feb 2012, 14:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
[quote="C-Jay"]Vroeger?

Vroeger....toen er nog geen internet met gratis muziek bestond. ;)



[quote="C-Jay"]Doen wat je hart je ingeeft, maken wat je leuk vindt, hard werken, oogkleppen op en niet meegaan in stromingen die je niet liggen..dat zeg ik.
Dát dus! (Y)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 11 Feb 2012, 18:57 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
@ c-jay.... is produceren tegenwoordig niet stukken goedkoper geworden?
waardoor je volgens mij echt minder voor een release kan en hoeft te betalen, zeker ook als je de productie kosten ziet. Op beatport koop ik toch echt megabyte. Niks fysieks. Volgens mij als je een beetje kan produceren afmixen, kan je wat releasen tegenwoordig. Licentie ableton zou voldoende kunnen zijn. (vandaar dat er ook zoveel troep uitkomt, dat terzijde)

Ik vind het welk sneu om zo te lezen dat een Deepfunk of een Eelke niet aan de bak komen. Ligt het dan aan de Dance markt? In ieder geval gaat het sinds de crisis wel minder met de horecasector in zijn algemeenheid. Zal ook doorwerken in het geven van feesten, geboekt worden etc.
Maar neem nu Egbert, ook een jonge producer 2 jaar geleden doorgebroken etc, volgens mij doet deze jongen erg leuke praktijken. Zit wel net even in andere hoek van muziek, maar wat maakt dan het verschil?

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2012, 01:39 
Offline
just started
just started

Joined: 15 Jun 2006, 15:17
Posts: 14
Location: nederland
[quote]is produceren tegenwoordig niet stukken goedkoper geworden?
Oww ja joh......ben benieuwd?

[quote]Kijk en DAT is er nou mis met de hele mentaliteit van tegenwoordig. ;) Precies, moet en zal gratis zijn :(

[quote]En als € 1,50zelfs 50 cent hebben ze er niet voor over.....maar wel gratis van willen genieten :S

Check zo triest, populaire artiest maar moet bij wijze van spreken vakken vullen erbij bij de AH, te ziek.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kKkO8dyThp4[/youtube]

Top
   
PostPosted: 12 Feb 2012, 10:13 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
[quote="waz"]
Check zo triest, populaire artiest maar moet bij wijze van spreken vakken vullen erbij bij de AH, te ziek.


Natuurlijk is dit jammer, laat dat voorop staan. Het punt is alleen dat daar geen verandering in gaat komen als er geen nieuw business model komt. Je kan afdwingen wat je wil met regels en wetten, maar als de markt er niet open voor staat dan lukt het gewoon niet.

Je moet gewoon kijken waar de markt wel voor open staat en daar op inspelen. Dat is al eeuwen lang zo. Als muzikanten zelf Megaupload hadden opgericht waren ze nu steenrijk geweest.

En ik kan best begrijpen dat muzikanten voornamelijk muziek willen maken ipv business modellen, maar daar zou dan een verenigd management team een uitkomst kunnen bieden.

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
PostPosted: 13 Feb 2012, 00:52 
Offline
just started
just started

Joined: 15 Jun 2006, 15:17
Posts: 14
Location: nederland
[quote]Als muzikanten zelf Megaupload hadden opgericht waren ze nu steenrijk geweest.
Waarheid als een koe!

noem eens een paar goeie! ken jij ze ? ik niet

Top
   
PostPosted: 13 Feb 2012, 09:00 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 14 May 2011, 23:59
Posts: 1189
Location: Eindhoven
[quote="Fatalfelix"]Hoe het precies zou moeten weet ik niet, en als ik het had geweten was ik nu waarschijnlijk mijn bankrekening aan het bekijken :lol.

_________________
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove...


Top
   
PostPosted: 15 Feb 2012, 07:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
[quote]Wat dan voor de underground producers, waarvoor het steeds moeilijker wordt om redelijk betaalde gig's te krijgen, omdat de promotors voor easy money gaan en alleen de top 100 dj's boeken. Bijna niemand meer uit liefde voor de muziek programmeert en diegene die het doen bijna geen budget hebben. De proghelden die jullie hier zo hoog hebben zitten (ga geen namen noemen) hebben hun fee in de laatste 5 jaar zien teruglopen tot 30%. Tel daarbij op dat de albums die ze releasen op GU, Renaissance en Balance ook bijna niet meer verkopen.


Als je underground muziek maakt ging het geloof ik niet om het geld vedienen, maar om coole muziek uit te brengen. Dat mis ik tegenwoordig. Zo is house niet begonnen en misschien is het wel tijd om weer wat van die spirit op te pikken. Muziek maken om het muziek maken en als je er van kunt leven cool. ik ken genoeg mensen die muziek maken als hobby en geld verdienen met engineren of ander werk en daardoor juist supercoole muziek maken die gewoon niet geschikt is voor grote verkopen. Ik denk dat je C-jay hier ook onder kunt scharen. Jij verdient te boterham niet met muziek en brengt zelfs regelmatig albums uit.

En het gaat niet alleen om Tiesto. Die heeft inderdaad makkelijk lullen. Maar er zijn genoeg producers die een dikke boterham verdienen dloor elke week te dj'n en zelfs belachelijk betaald krijgen zelfs als ze er niks van bakken als dj of gewoon op play drukken en wat aan knoppen draaien zonder echt te dj'n en elk weekend ergens anders op de wereld draaien. Bv Funkagenda, robert babizc en noem maar op. dat zijn echt niet alleen maar de top 100 van dj's.

Top
   
PostPosted: 15 Feb 2012, 09:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
Wat Mistik zegt...mooi gesproken.
Maarre, is Babicz zo'n slechte dj dan? Ken hem verder niet hoor, maar wilde er eigenlijk 13 april heen. haha.. maar tis niks? Of lees ik je zin verkeerd?

Op mijn werk merk ik trouwens ook dat er nog wat zendelingenwerk te verrichten is: een afdeling met veel jonkies, en ik ben degene met een radio aangesloten op mijn pc. :hat Dus het gebeurt regelmatig dat ze vol verbijstering vragen wat ik op heb staan, en het dan nog vet vinden ook. Haha... vrijdag mooi voorbeeld: had Jarre opstaan en een hippe neger dude van 22 lach volledig in een deuk omdat hij het "muziek vond voor bij een spannende scene uit een jaren 80 serie"...

Dus ik roep hem bij ome C-Jay, pak youtube erbij, en geef hem een 5 minuten lesje Jarre geschiedenis. Hij viel uit den stoel van verbazing over zijn invloed en grootsheid van shows.... :) ("wow, deed iemand DAT al in 1986?") Volgende week krijgt hij Kraftwerk les, deze Skrillex luisterende jongeling.

.... ik ben echt zo oud....

Oh ja, over niks verdienen gesproken: krijg de borg van mijn vorige woning als het goed is dit weekend terug: ga ik een old skool nord lead 1 kopen. altijd al gewild en in Amsterdam er weer de ruimte voor.. liefde voor knopjes...


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 86 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 69 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma