It is currently 28 Mar 2024, 12:40

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 
Author Message
PostPosted: 24 Jun 2006, 02:49 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Eelke Kleijn[/align]Titel: Addicted vol. 1
Artiest: Luke Chable & Kosmas Epsilon
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.lukechable.com[/url] [url]http://www.djkosmasepsilon.com[/url]
Label: Platipus CD135
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.platipus.com[/url]
Type: Double mix album


Het Platipus label mag, met een eerste release die dateert uit 1993, met recht een grootheid binnen de dance industrie genoemd worden. Na talloze eerdere compilaties is het nu aan Luke Chable & Kosmas Epsilon om samen de CD ‘Addicted’ samen te stellen. Beide heren hebben door een scala aan remixen, producties en DJ sets eigenlijk geen introductie meer nodig; eerder dit jaar hebben ze tevens allebei de Platipus classic ‘2 Full Moons & A Trout’ geremixed, waaruit ook weer de samenwerking omtrent deze CD is ontstaan.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/addicted.jpg[/img][/align]

CD 1 is gemixt door Luke Chable en een snelle blik op de tracklist verteld mij dat hij duidelijk voor een wat meer trendy sound heeft gekozen. Met zijn openingsplaat ‘Need in Me’ van Gus Gus zet hij gelijk de standaard voor de rest van de CD; electro invloeden, stevige baslijnen en hier en daar wat (smerige) vocalen. Niet geheel onverwacht, want een gedeelte van zijn recente werk met Phil K als Lostep neigt ook al die kant uit. Hij vervolgt zijn CD met het geweldige ‘I Don’t Care’ van Man in the Cupboard waar zowel 8-Bit Kid als Dino Ramirez aan hebben meegewerkt. Ik ken de plaat al sinds deze in 2005 uitkwam, maar hij misstaat hier zeker niet; absoluut één van de betere platen op dit album. Ondertussen funked Chable lekker verder met platen als ‘Body & Soul – Girls & Boys’ en ‘Bush 2 Bush – Piano Track’. Tot dusver krijg ik een goede indruk van zijn CD, hij begint stevig maar houdt de groove er de eerste 4 a 5 platen goed in.

Hierna gaat Luke voor mijn gevoel echter iets te snel over op wat ‘platte electrohouse’, als ik het zo even mag omschrijven. Thomas Schumacher met ‘Inside’ is de eerste plaat op dit album die mij eigenlijk niet zoveel doet. Ongetwijfeld zijn er veel mensen voor warm te krijgen en ik geloof ook gelijk dat het werkt in een club, maar thuis op de bank werkt deze agressieve sound eerder irritatie en skip-neigingen op. Hij blijft een aantal tracks in deze stijl hangen met als hoogtepunt (of dieptepunt, dat ligt eraan hoe je het bekijkt) de Boyz Noise Mix van ‘Lüetzenkirchen – Daily Disco’ die écht snoeihard is.

Track 11 is dan gelukkig wel weer een lichtpuntje, ‘We Can’ van de eerder genoemde Lostep waar Luke Chable zelf ook deel van uit maakt. Hangend tussen minimaal en zwaar experimenteel is dit toch weer een klein meesterwerkje van beide heren. Hierna kan de CD van Chable mijn aandacht echter toch niet echt meer vastpakken zoals hem dat in de eerste 20 minuten wel lukt. De vocals van Karin Dreijer in de Trentemøller remix van ‘Royksöpp – What Else is There’ maken dit nog even goed maar ik hoor toch liever de originele versie. Over het algemeen genomen valt zijn CD me wat tegen. Het begint erg sterk, maar vervalt te snel in platte electrohouse met weinig variatie, wat voor mijn gevoel eerder in een zaal thuishoort dan op een mix CD.



Dan CD 2, die onder handen is genomen door Kosmas Epsilon. Stiekem heb ik hier al een beter voorgevoel over, ik hoop dan ook dat hij die verwachtingen waar maakt.

Kosmas begint een stuk rustiger en dieper dan Chable. Zijn eerste track ‘Main Road’ van Sergei is gelijk al een sfeervolle, warme plaat. Minimale percussie, zweverige pads, het grooved aan alle kanten. Hij vervolgt zijn CD met ‘She’s Scared’ van Elias Tzikas, die net als Kosmas afkomstig is uit Griekenland en tevens ook bij Deep Records zit waar She’s Scared ook op is uitgekomen. Ook deze track heeft die typisch warme, minimale sound waar het begin van Kosmas’ CD door gekenmerkt wordt. Via ‘Yannis PK – Playing with Marylin’ komen we uit bij het altijd aardig getitelde ‘Fuck Them All’ van Petersky. De Argentijnse Oliverio & MOS weten deze track om te toveren tot een intelligente plaat die werkelijk alles heeft; diepgang, warmte, minimale sounds, funky stabs. Het zit er allemaal in, absoluut één van de hoogtepunten van deze CD.

Ondertussen zijn we een goede 20 minuten op weg en weet Kosmas me vooralsnog aangenaam te verassen. Zeker ook met zijn eigen remix van ‘FC Kahuna – Hayling’ die alweer dateert uit 2003 en toendertijd bijzonder veel door James Holden werd gedraaid; ik krijg eigenlijk gelijk weer Extrema Outdoor flashbacks. De vaart zit er ondertussen al wat meer in, maar Kosmas weet het allemaal erg goed op te bouwen. Via een nieuwe Minilogue single ‘Out of the Curious’ komen we terecht bij zijn eigen nieuwe track ‘Paranoid’ op Deep Focus Records. Wederom een sterke plaat, het kan eigenlijk ook niet anders. Stevig en smerig, maar zonder diepgang te verliezen.

Met de Andrew K remix van ‘Siberian Son – Dogma’ neemt Kosmas een klein stapje terug, om het vervolgens met wat electro geweld af te maken. Maar gelukkig precies zoals ik het graag hoor; niet te overdreven ‘in-your-face’, met veel onderlinge afwisseling en lekkere grooves. Tracks die zowel in een club als thuis op de bank vet klinken, om op uit je dat te gaan of gewoon lekker in weg te zakken. Een klein hoogtepuntje volgt nog met ‘No Self Control’ van Ozan Öner, een track die gewoon geweldig in elkaar zit. Kosmas eindigt zijn CD vervolgens met het stevige ‘Boots & Skirts’ van Balcazar, een prima plaat om mee af te sluiten.

Al met al ben ik zeer onder de indruk van zijn CD. Kosmas bouwt zeer sterk op en er zit veel variatie in zijn platenkeuze. Het mixwerk is trouwens ook goed, dat geld ook voor Luke Chable maar eigenlijk mag je ook niet anders meer verwachten van een compilatie in deze tijd.


Addicted van Luke Chable en Kosmas Epsilon op Platipus Records is zeker een aanrader, maar toch vooral dankzij Kosmas’ zijn CD. Zoals eerder gezegd begint Luke Chable ook sterk, maar blijft hij voor mijn gevoel te veel in dezelfde stijl hangen, die ik liever in een club hoor dan thuis op de bank. Kosmas daarentegen zet gewoon een geweldige CD neer die hier zeker vaker de CD speler ingaat.


Disc 1
01. Gus Gus - Need In Me
02. Man In The Cupboard - I Don't Care (8-Bit Kid Remix D.Ramirez Edit)
03. Body & Soul - Girls & Boys (Girls mix)
04. Random House Project - Freakin' Me (John Gurd remix)
05. Andry Nalin & Gregor Wagner pres. Bush 2 Bush - Piano Track
06. Thomas Shumacher - Inside
07. Dan Mangan - Resorcerer
08. Luetzenkirchen - Daily Disco (Original mix)
09. Luetzenkirchen - Daily Disco (Boyz Noise mix)
10. Sons Of Slough - Real People (Phil Kieren remix)
11. Lostep - Because We Can
12. Royksopp - What Else Is There? [Trentemoller remix]
13. Thomas Schumacher - Brut Royal
14. Shiloh - Vice (Original mix)

Disc 2
01. Sergei - Main Road
02. Elias Tzikas - She's Scared
03. Yannis PK - Playing With Marilyn
04. Petersky - Fuck Them All (Oliverio & MOS mix)
05. Nutrunner - Open Spaces (Oliver Koletzki's ellenjames remix)
06. FC Kahuna - Hayling (Kosmas Epsilon remix)
07. Minilogue - Out Of The Curious
08. Kosmas Epsilon - Paranoid
09. Tim Fishbeck - React
10. Vsag & Andrew K - Fossil (Kosmas Epsilon remix)
11. Siberian Son - Dogma (Andrew K's Heretic mix)
12. Can Kosmas - 'Che Malakita' (D-Nox & Beckers mix)
13. Ozan Oner - No Self Control
14. Balcazar - Boots & Skirts

[hr]
Groove Collection gaat het reviewen van cd's anders aanpakken dan op alle andere sites waar je reviews kan vinden !! Wij proberen altijd een paar extra exemplaren te krijgen om weg te geven aan onze members. Deze keer zijn dat er twee. Beantwoord dus de volgende vraag (via PM !!) als je kans wilt maken om deze dubbel cd in je bezit te krijgen:

[color=yellow]Hoe heet de nieuwe single van Kosmas Epsilon die op het NL'se Deep Focus uit gaat komen ?[/color]

[size=75]- inzenden voor 8 juli 2006[/size]


Last edited by Jerry on 30 Jun 2006, 14:07, edited 3 times in total.

Top
   
PostPosted: 24 Jun 2006, 12:30 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
Cool initiatief hoor die reviews! Wie gaan d'r eigenlijk allemaal reviewen?

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
PostPosted: 24 Jun 2006, 13:33 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 23:50
Posts: 1747
Location: Amsterdam
Mooie review, Eelke (Y)


Top
   
PostPosted: 24 Jun 2006, 17:12 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:17
Posts: 791
Location: Groovecollection.nl
[quote="Chane"]Mooie review, Eelke (Y)


+ 1

_________________
Proper music: [url]http://www.soundcloud.com/dwk[/url]


Top
   
PostPosted: 24 Jun 2006, 20:47 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 23 Jul 2005, 23:57
Posts: 373
Location: Haarlem
zeker goeie review, leest erg lekker weg! :hat


Top
   
PostPosted: 26 Jun 2006, 01:30 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Erg tof deze reviews sectie! :tune


Top
   
PostPosted: 26 Jun 2006, 09:59 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
Tnx guys :)
Was een leuke review om te schrijven.


Top
   
PostPosted: 28 Jun 2006, 08:47 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 May 2006, 17:56
Posts: 3002
ik zelf ook van plan om deze cd te kopen :D ik ben benieuwd :)


Top
   
PostPosted: 30 Jun 2006, 11:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
[quote="Djeebie"]Cool initiatief hoor die reviews! Wie gaan d'r eigenlijk allemaal reviewen?


Zeker goed initiatief.
Geen idee wie allemaal. Neem aan dat iedereen er 1 in kan zenden (danwel af dient te stemmen natuurlijk met Jerry ;))?

Ik neem er ook 1 voor mijn rekening dit weekend. Ook met weggeef actie :)

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 30 Jun 2006, 13:43 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
we hebben een vast reviewers team

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Last edited by Jerry on 30 Jun 2006, 14:34, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 30 Jun 2006, 14:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
[quote="Jerry"]Titel: Addicted
Artiest: Luke Chable & Kosmas Epsilon
Label: Platipus PLATCD135 ([url]http://www.platipus.com[/url])
Type: Double mix album
Reviewer: Eelke Kleijn



Addicted van Luke Chable en Kosmas Epsilon op Platipus Records is zeker een aanrader, maar toch vooral dankzij Kosmas’ zijn CD. Zoals eerder gezegd begint Luke Chable ook sterk, maar blijft hij voor mijn gevoel te veel in dezelfde stijl hangen, die ik liever in een club hoor dan thuis op de bank. Kosmas daarentegen zet gewoon een geweldige CD neer die hier zeker vaker de CD speler ingaat.




100% akkoord. De mix van Kosmas is gewoon 1 van de beste mix albums dit jaar imo.

Top
   
PostPosted: 10 Jul 2006, 20:10 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
Phor en Djeebie winnen ieder een exemplaar van deze cd :cool

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 10 Jul 2006, 21:24 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
Super :cool Hartstikke bedankt! Ben vooral benieuwd naar die Kosmas cd, maar op die Chable staan ook een aantal vette platen.

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
PostPosted: 10 Jul 2006, 22:30 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Sep 2005, 09:58
Posts: 479
Location: Near Utrecht
Woohoo supervet, bedankt! :D
Ben erg benieuwd :cool


Top
   
PostPosted: 14 Jul 2006, 12:26 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
Gisteren binnengekregen. Heb nu Chable opstaan en die klinkt best wel vet :cool

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
PostPosted: 16 Jul 2006, 20:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Sep 2005, 09:58
Posts: 479
Location: Near Utrecht
Ik vind de Chable CD eerlijkgezegd best waardeloos. Teveel Electrohouse gebliep voor me, d'r zit niet echt een drive in ofzo. Je moet er van houden denk ik. :lol
Het heeft niet zoveel zin er dieper op in te gaan, de review van Eelke geeft het naar mijn mening prima weer, klasse!

Die van Kosmas Epsilon vind ik dan wél weer heel vet, dus al met al ben ik d'r blij mee. :) (Y)


Top
   
PostPosted: 07 Sep 2006, 11:13 
I like Kosmas Epsilon's part very much but I don't understand this new Chable's electro-style at all (N)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma