It is currently 28 Mar 2024, 14:19

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Hiddenform 001
PostPosted: 27 Sep 2006, 19:02 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Djeebie[/align]
Titel: Hiddenform 001
Artiest: Luke Chable & Danny Bonnici
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.lukechable.com[/url] [url]http://www.myspace.com/dannybonnici[/url]
Label: Hiddenform CD01
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.hiddenform.com[/url]
Type: mix CD


Luke Chable is bepaald geen onbekende naam in het dance wereldje. Producties en remixes onder eigen naam, z’n samenwerking met Phil K als Lostep en mix compilaties die hij samen met Dave Seaman en Kosmas Epsilon heeft gemixt, maken Chable tot iemand die bij de grotere namen hoort. Danny Bonnici is onder z’n eigen naam íets minder bekend hoewel hij natuurlijk wel samen met Luke Chable dé hit van 2003 en 2004 produceerde: Ride. IDJ Magazine kroonde deze track een jaar later tot “Progressive house track of the year 2004”. Maar daarnaast is Bonnici ook bekend als 1/3 van Nubreed die o.a. Crystal Method, Tiësto en Junkie XL remixten. Nu gaan beide heren de samenwerking aan om de allereerste mix-cd op Hiddenform te mixen.

Hiddenform is een redelijk nieuw Australisch label dat een plaats probeert te veroveren op de toch wel volle markt. Dit alles gebeurt onder leiding van Dimitri Frost. De eerste release van het label was Danny Bonnici – GL2/Return to Saturn waarvan Return to Saturn al werd gelicenseerd aan Dave Seaman’s Therapy Sessions vol. 2. Naast de release van deze mix CD staan er nog releases op stapel van Daniel Taylor, Danny Bonnici en labelbaas Dimitri Frost samen met BP Zulauf. Dat was het voor de info, nu de cd zelf!


[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/hiddenform.jpg[/img][/align]

Hiddenform 001 trapt af met Daniel Taylor’s 5 Ur ears en gelijk is de sound die Chable in z’n sets altijd verwerkt te horen. Het gaat dus, net als bij zijn Addicted vol. 1 deel, weer de electro-house kant op. De track is een beetje zenuwachtig met wat jazz-invloeden erin verwerkt, maar op zich wel een goeie ingetogen start van de cd. “5 Ur Ears” gaat vlekkeloos over in “Acid brownies”. Geen spannende track, maar we zijn net begonnen en de track past qua sound (wat acid gebliep en een zwaardere bassline) goed bij de eerste track. Daarna is het volgens de tracklist de beurt aan de Martinez remix van Each – Broken bitch. Ik heb die track zelf begin dit jaar gekocht, maar kon me niet voorstellen dat deze remix in de mix zou passen. Het blijkt dan ook dat het de Original mix van “Broken bitch” is en níet de Martinez remix. Destijds heb ik de Martinez remix gekocht, omdat ik die veel beter vond maar de Original mix past prima in het verloop van deze mix CD.

Het tempo gaat met de mix naar “Feel me” van Brisker & Magitman feat. Electra wat omhoog, maar de electro sound blijft. Behoorlijk wat gepiep, gekraak en geschuur dus. De bassline en beat plus alle samples en de vocal klinken erg lekker. Veel drive en pompend. De eerste track van deze cd die ik écht goed vind. De cd blijft nu echt goed op gang met de overgang naar de Gregor Tresher remix van Zen Kei – The Blast. Dit is een track die afkomstig is van het populaire Duitse Great stuff label. De sound van dit label wordt o.a. gerepresenteerd door namen als Tocadisco, Luetzenkirchen, Mason en Boys Noize. Voor de niet-kenners onder ons: een wat hardere electro sound zonder cheesy te worden. Na “The Blast” is het de beurt aan D-Nox – Sevenhours, dit keer wel in de Martinez remix. Een erg vette track vind ik zelf. Ben sowieso wel fan van Martinez’ producties en remixen. Deze track past ook goed in de mix. Na een toch wat zwakke opbouw is het sinds track 4 goed aan het rollen geraakt.

Next up is Robert Babicz met de originele versie van “Mister Head”. Dit is een Kompakt release en tsja … met Kompakt kan het gewoon bijna niet fout gaan. Erg lekkere, wel wat oudere, track met een vette drive en een lekkere melodie. Dan komen de eerste tonen door van één van de betere platen van vorig jaar. Wel weer een oudje dus, maar goed. “Discopolis” van Lifelike & Kris Menace doet z’n werk prima op deze cd en is samen met Babicz’ “Mister Head” even een verademing tussen al het electro geweld. E Gum – Stop 2 (Dexter remix) grijpt weer meer terug naar de electro sound, maar is toch net wat anders. Een soort van jaren ’80 electro funk met mannelijke vocalen. Je moet er van houden, maar het is best een OK track.

Na dit funky uitstapje komen Chable en Bonnici met de Chable/Phil K samenwerking Lostep – Little Peaking. Een breaks track die van alles in zich heeft: freaky, druk, maar ook rechttoe-rechtaan breaks. Na dit toch weer kleine uitstapje naar een ander genre komt wonderkind John Dahlback ons weer terughalen naar de “main electro”. Deze jonge Zweed brengt zoveel tracks uit dat het me niet verbaast dat ik zijn US remix van Kalle M – Dom niet zo bijzonder vind. Dit klinkt me toch te plat electro in de oren. “Dom” wordt opgevolgd door een remix van twee leden van de Swedish House Maffia: Steve Angello en Sebastian Ingrosso. In-n-Out – Eq-lizer werd al eind vorig jaar door beide heren onder handen genomen, maar is blijkbaar goed genoeg om september 2006 op een mix compilatie te verschijnen. Die mening deel ik helaas niet. Opnieuw een platte inspiratieloze electro house track.

De laatste twee tracks dan voor het einde van de cd daar is. Zowel Bonnici als Chable mogen hun eigen tracks de cd laten beëindigen. Als eerste is het Danny Bonnici met “Break da house”. Een behoorlijke uptempo track met een aardige drive die bovendien wat spanning opbouwt. Al met al een aardige track, maar geen afmaker. Kijken of Chable de opgebouwde spanning van Bonnici met zijn “Swedish meatballs (I don’t know)” kan afmaken. Het schijnt dat de Zweedse gehaktballetjes bij de Ikea lekker en bovendien goedkoop zijn. Hoe verhoudt zich dat tot Chable’s gelijknamige track? Tsja, ik weet niet. Het klinkt wel aardig, maar ook een beetje goedkoop. Laat ik het zo zeggen, de track past goed bij de sound van de cd maar doet mij als losstaande track niet veel. Iets teveel formulewerk is het daarvoor.



Conclusie: Wat voor eindoordeel zal ik hierover vellen? De cd begon wat slapjes, maar pakte goed op vanaf track 4 en kakte vervolgens weer in naar het einde toe. Er staan daarnaast behoorlijk wat oudere tracks op en je moet echt van de electro-house sound houden om dit album te kunnen waarderen. Maar slecht is de cd aan de andere kant ook weer niet. Het is geen op-de-bank-zitten-en-lekker-luisteren-cd, maar wel eentje die je met een feestje of als pre-party cd op kan zetten. Laat ik het zo zeggen: zelf zou ik hem niet kopen, maar het is geen absolute afrader. Hou je van de sound en vindt je het niet erg om wat oudere tracks te horen dan kan je hem gerust kopen. Anders afblijven.


Tracklist:
01. Daniel Taylor - 5 Ur ears
02. John Morgan & Kevin Shiu - Acid brownies
03. Each - Broken bitch
04. Brisker & Magitman feat. Electra - Feel me (Twisted mix)
05. Zen Kei - The Blast (Gregor Tresher remix)
06. D Nox - Sevenhours (Martinez remix)
07. Robert Babicz - Mister Head
08. Lifelike & Kris Menace - Discopolis
09. E Gum - Stop 2 (Dexter remix)
10. LoStep - Little Peaking
11. Kalle M - Dom (John Dahlback US remix)
12. In-n-Out - Eq-lizer (Steve Angello & Sebastian Ingrosso remix)
13. Danny Bonnici - Break da house
14. Luke Chable - Swedish meatballs (I don't know)


[hr]
We geven weer een aantal exemplaren weg !! Wil je deze cd winnen ?

Mail het antwoord op de volgende vraag naar: prijsvraag@groovecollection.nl

[color=yellow]Wat was de grootste hit van deze 2 dj's samen ?[/color]

[size=75]- inzenden voor 10 oktober a.s.
- alleen voor members (vermeld je username in je email)[/size]


Top
   
 Post subject: re: Hiddenform 001
PostPosted: 27 Sep 2006, 20:06 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Sep 2005, 09:58
Posts: 479
Location: Near Utrecht
Leuke review, maar zo te lezen niet de CD voor mij. :)


Top
   
 Post subject: re: Hiddenform 001
PostPosted: 27 Sep 2006, 21:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
Kvind chable zowiezo een bout dj, dus echt verbazen doet me deze review niet. Chable moet het gewoon houden bij producties, want daar is ie wel zeer goed in imo :)


Top
   
 Post subject: re: Hiddenform 001
PostPosted: 27 Sep 2006, 21:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Leuk cdtje, ik doe zeker even mee aan de prijsvraag! (Y) :cool


Top
   
 Post subject: re: Hiddenform 001
PostPosted: 09 Oct 2006, 18:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 09 Aug 2005, 20:13
Posts: 60
Location: Leiden
Ik raak een beetje uitgekeken op de sounds waar ik het afgelopen jaar naar heb geluisterd. Ik wil deze cd erg graag proberen. De omschrijving van de sound op deze cd en de titels die ik ken zijn lekker. Ik ga zeker meedoen aan de prijsvraag! :)


Top
   
 Post subject: re: Hiddenform 001
PostPosted: 13 Dec 2006, 02:33 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
gefeliciteerd Nubis :hat

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: re: Hiddenform 001
PostPosted: 13 Dec 2006, 09:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 09 Aug 2005, 20:13
Posts: 60
Location: Leiden
Dankjewel!! Echt klasse hoe je dit toch telkens weer weet te regelen. Lijkt me een leuk cdtje!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 32 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma