It is currently 28 Mar 2024, 09:56

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Yoshitoshi Ibiza
PostPosted: 27 Nov 2006, 02:09 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Phortastic[/align]
Titel: Yoshitoshi Ibiza
Artiest: Miss Nine
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.miss-nine.com[/url]
Label: Yoshitoshi Recordings – YRCDLP-015
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.yoshitoshi.com[/url]
Type: Mix album


“Yoshitoshi” hoeft denk ik niet veel introductie maar voor hen die er nog nooit van gehoord hebben, zal ik mij toch eens laten gaan. Het werd opgericht door “Deep Dish” in 1994 en zorgt voor een constante stroom van kwaliteitsreleases sindsdien, zoals ook de tracks op dit mix album zullen duidelijk maken. Een bekend zuster label is “Shinichi”, waar de 16 Bit Lolitas al 3 EP’s op hebben uitgebracht. Hun bekendste hiervan is waarschijnlijk ook de meeste recente release: SHI035 met “Passings Lights” & “Chuck Nology”. Hoewel ook “Sedna” & “Puppet Show” (SHI033) hoge toppen hebben gescheerd. Andere briljante tracks uit “Yoshitoshi’s” verleden en natuurlijk ook uit het heden zullen eveneens de revue passeren op dit mix album.

Het album is gemixt door “Miss Nine”, of “Kristin Schrot” in het echte leven. Al van heel jong, zoals gebruikelijk in dat wereldje, begon ze een carrière in de modellenwereld. Al gauw versierde ze een contract met “Elite Model Management”, maar ze wou echter meer…
Bevangen door de muziekmicrobe begon ze in het DJ-wereldje. Na een drietal maanden werd ze al een resident op de in Nederland zeer bekende “Motion” feestjes. In 2003 begon ze in het buitenland te spelen, ondermeer in “Mambo Beach” (Curacao).

Op het einde van 2005 werd ze gevraagd om het agency “Bullitt Bookings” te joinen, die onder meer ook Deep Dish, Nic Fanciulli, en Danny Howells onder hun hoede hebben. Dit zorgde voor een echte carrièreboost en ze tourt op dit moment met Deep Dish in clubs als Pacha in Ibiza, Space in Miami, Avalon in L.A., Crobar in New York, en Ministry of Sound in Londen. En in de tussentijd werkt ze ook nog steeds voor Elite als model. Ik was zeer benieuwd of ze met dit drukke schema nog tijd had om een degelijk mix album af te leveren.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/missnine.jpg[/img][/align]
De eer om dit album te openen is weggelegd voor Sultan, vocaal bijgestaan door Zara met de track “No Why”. Een zeer housey, swingende track met vrouwelijke vocale ondersteuning. Zeer zomers gevoel geeft me deze track in deze winterse tijden. Mooie groovy opener!

De 2de track van 16B & Morel is veel minder swingend. Deze track is oorspronkelijk uitgebracht in 2001 op Hooj Choons, maar verschijnt hier met een onuitgebrachte remix gemaakt door “Ignas”. Het is meer een progressive house track en deze vind ik dan ook een beetje ongelukkig geplaatst na de zeer swingende openingstrack. Een degelijke track wel, vooral door de zeer melodieuze en vette 2de helft. De vocals in het 1ste gedeelte deden me dan weer minder.

Anarcrusan zet de cd verder met de track “In My Mind”, geremixt door M.A.S. Collective. Een zeer melodieuze progressive house knaller uit 2003 alweer. Oude track, maar het past wel mooi in het geheel hier. It’s all about the melody and the bassline in this one, om het mooi op zen Engels te zeggen. Enorm lekkere track!

Hierna opnieuw een track uit 2003 en een dikke klassieker deze keer, You Are Sleeping. Ik denk dat bijna iedereen deze track van PQM wel kent of ooit gehoord heeft. Mannelijke vocals die het ongelooflijk zalige melodieuze aspect van de track introduceren. Vanaf dan is het echt kippenvel alarm! Even later krijgen we weer terug de vocals die gaan over iemand die zen shotgun en zen horloge wil verkopen om aan geld te geraken waarna we uiteindelijk aan de magische break belanden. Ik heb deze track nu al zo vaak gehoord maar hij blijft me telkens raken. Vette shit!

Miss Nine kan ook al produceren zo te horen en ze doet dat heel behoorlijk. Deze track zit ook meer in de melodieuze progressive kant van de house, dus de mix blijft mooi in lijn met de vorige tracks. Ook een enorm lekkere bassline hier. In een interview zei “Miss Nine” trouwens dat dit geproduceerd werd door de 16 Bit Lolitas. Dat verklaart dus meteen waarom dit zo een goede track is. Jammer vind ik het wel dat hier dan “Miss Nine” haar naam wordt opgeplakt. Maar goed, dat is wel iets wat meer gebeurd natuurlijk.

Met “Haunting Me” van Cuba Computers gaan we meer uptempo. Dit klinkt trouwens ook een beetje als een 16 Bit Lolitas track. Past dus goed bij de vorige track. In de helft introduceert Behrouz een vocal dat, bijgestaan door talloze melodieën, een enorm swingend geheel van deze track maakt. Eén van de beste tracks tot nu toe, maar ik ben dan ook een Behrouz fan! Dit is trouwens ook een track origineel uit 2002 maar dit is een onuitgebrachte remix van Behrouz.

Hierna is het de beurt aan wat eigenlijk al de 2de track is van de “Lolita’s”. Eén van de TALLOZE geniale dingen van de 16 Bit Boys dit jaar, die echt zonder twijfel aan hun sterkste jaar ooit bezig zijn. Ik denk dat ze misschien wel 20 briljante producties (remixen meegeteld) hebben gemaakt in 2006 en deze behoort daar zonder twijfel ook toe. Een echte melodieuze progressive stoemper. Een ongelooflijk groovy bassline en een super melodie maken deze track een goede opvolger voor de Behrouz remix van zo even.

Suite 117 met “Smaller” is dan weer wat rustiger. Iets meer housey en een vrouwelijke vocal. Dit vind ik wat uit de toon vallen in het geheel van de mix. Het neemt een beetje de opgebouwde energie weg. Tenzij Miss Nine nu al aan het afbouwen is maar als ik zie dat “Sedna” er nog aankomt, gok ik dat dit niet het geval is.

Met “Across The Ocean” bouwen we terug het tempo op en ook nu weer iets meer “general house” dan progressive, dus dat gaat wel mooi verder op de vorige track. Past nu ook mooier in het geheel en is gewoon een betere track dan de vorige naar mijn mening.

Eddie Amador & Joy Allura nemen ons weer terug de progressive house kant op. Met deze zeer groovey en melodieuze track gaan we duidelijk weer richting een nieuw hoogtepunt op de cd. Een vrouwelijke vocal helpt ons mee naar de break waarna we al knallend verder gaan. Enorm lekkere track. Op het einde van deze track hoor ik al de volgende geniale plaat erin knallen.

Dat geniaal plaatje is “Sedna”, voor mij persoonlijk één van de beste tracks van het jaar. Wie deze track niet kent heeft waarschijnlijk onder een rots geslapen want het werd werkelijk overal gedraaid. Zeer veel energie in deze track! Dat is vooral te danken aan een superieure, hoge en scherpe melodie, een diepe en zware bassline en een break die echt elke tent laat ontploffen. Kortom: een geniale plaat! En al de 3e “16 Bit” track op deze compilatie, zegt ook genoeg over hoe deze mannen bezig zijn dit jaar!

“Manga” van Saul B & Leo Girardi is de laatste track en deze begint veelbelovend. Iets minder knallend dan Sedna natuurlijk, maar wel uitermate geschikt als laatste track. Ook is deze track iets dieper dan al de vorige maar wel weer progressive house zoals het moet. In de break horen we een mooi piano melodietje en hierna gaat de track op zen eerder elan verder. Goede keuze als laatste track.



Conclusie: Over de trackselectie kan ik kort zijn: geweldig! Hoewel er redelijk wat oudere tracks in zitten past dit toch telkens goed in het geheel. Enkel “Sedna” en “Chuck Nology” zijn dit jaar wel erg grijsgedraaid maar deze 2 tracks konden natuurlijk moeilijk ontbreken op een Yoshitoshi mix album. Het mixen was niet altijd adembenemend maar ook nooit slecht en de algemene flow van het album was op een tweetal misplaatste housey tracks na, ook zeer goed.
Een ander opvallend feit is dat “melodieus” wel een veel terugkomend kenmerk is op dit album, wat ik persoonlijk een verademing vind in al het electro house geweld van tegenwoordig. Geen perfect mix album maar toch wel een aanrader!


tracklist:

01. Sultan feat. Zara - “No Why”
02. 16B feat. Morel - “Escape (Driving to Heaven)” (Ignas Remix)
03. Anarcrusan - “In My Mind” (M.A.S. Arcadia Mix)
04. PQM - “You Are Sleeping” (PQM Meets Luke Chable Vocal Pass)
05. Miss Nine - "Everlasting” (Dub Version)
06. Cuba Computers - “Haunting Me” (Behrouz Remix)
07. 16 Bit Lolita’s - "Chuck Nology”
08. Suite 117 - “Smaller” (Original Deflect Mix)
09. Sam Perez & Dariush - "Across The Ocean” (Dean Coleman Dirty by Design Remix)
10. Eddie Amador feat. Joy Allura - “6 AM” (Belocca & Soneec Dublife Remix)
11. 16 Bit Lolita’s - “Sedna”
12. Saul B vs. Leo Girardi - “Manga”



[hr]
We hebben van deze cd 1 exemplaar om weg te geven. Stuur een mail naar:
review@groovecollection.nl en maak kans op deze cd.


[size=75]- inzenden voor 10 December a.s.
- alleen voor members (vermeld je username in je email)[/size]


Last edited by Jerry on 27 Nov 2006, 19:50, edited 2 times in total.

Top
   
 Post subject: re: Yoshitoshi Ibiza
PostPosted: 27 Nov 2006, 15:14 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Mooi geschreven review, mailtje gestuurd, fingers crossed.... :)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
 Post subject: re: Yoshitoshi Ibiza
PostPosted: 06 Dec 2006, 21:28 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Nov 2005, 18:16
Posts: 148
Location: amsterdam
Wel vette tracks erop, alleen jammer dat het niet echt vernieuwend is in mijn ogen is, sommige tracks zijn net ff te vaak gedraaid al.. Maar buiten dat een lekker cdtje !

_________________
Well, oiled, that's what you are ! Come on, and ride, in my muscle car


Top
   
 Post subject: re: Yoshitoshi Ibiza
PostPosted: 24 Dec 2006, 14:31 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Haha, volgens mij zijn hier mensen benieuwd wie die cd heeft gewonnen; ik zie elke keer het aantal views omhoog gaan hihi :lol
Geduld is n schone zaak..... :D

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
 Post subject: re: Yoshitoshi Ibiza
PostPosted: 24 Dec 2006, 16:33 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
dat was ik inderdaad vergeten te melden ja


maar dat ben jij, Paul :)


pm me ff je adres dan doe ik hem na de kerst op de bus.

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
 Post subject: re: Yoshitoshi Ibiza
PostPosted: 24 Dec 2006, 16:43 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
:o WOW! Muchas gracias, Jerry.
Toch nog n kerstcadeau! (Y)

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma