It is currently 28 Mar 2024, 13:49

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Emu - "Slow Life" Album
PostPosted: 28 Feb 2007, 02:05 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Phortastic[/align]
Titel: "Slow Life" Album
Artiest: Emu
Label: Aenaria Chill – 003
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.aenaria-recordings.com[/url]
Type: Artist album


Aenaria Recordings, geïntroduceerd in 2006, is het label van de Italiaanse dj en producer Luca Ricci. Aenaria maakt deel uit van Fatal Music, het label van de Nederlandse producer Jaimy, die vooral bekend is van zijn productiewerk met Kenny D. Het Aenaria Chill label, een sublabel van Aenaria Recordings, is al toe aan zijn 3e release ondertussen. “Lasting Memories” van Cassino & Labén was hun debuutrelease. Deze werd in de helft van vorig jaar op ons losgelaten.

Emu bestaat uit Yoshinobu Mizutani en Mami Noyori. Ze komen beiden uit Japan en zijn al 2 jaar bezig met produceren. Yoshinobu (de man van het duo) staat in voor het DJ / producer gedeelte en Mami (het vrouwelijke gedeelte) bespeelt de piano en zorgt voor de nodige vocalen. In 2004 begonnen ze dus te produceren met als doel een soort muziek te creëren gaande van jazzy house met een ziel tot diepe emotionele house met wat vrije stijl. Een chill lounge album staat dus op ons menu. Ik luister hier zelf graag naar en was dan ook benieuwd naar wat dit Japans duo in petto heeft.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/aenchd003.jpg[/img][/align]
“Oslo” is de eerste track uit dit album. Deze start in een zalige chill-mood met de nodige pianomelodietjes op de achtergrond. Iets later in de track komt er wat meer energie vrij doormiddel van de bassline die wat versneld wordt. Zo wisselt regelmatig het tempo en blijft de interesse goed behouden. Ook hoor je de vrouwelijke helft van het duo in deze track met een paar korte vocalen die eerder als geluiden kunnen omschreven worden. Dit werkt echter wel mooi in de track. Een goede opener van dit album.

“JZ-EP” heeft een diepere bassline en een heerlijk zware gitaarachtige melodie als rode draad van de track. Ook hier weer de nodige pianogeluidjes op de achtergrond die het geheel voortdurend interessant maken. De hoofdmelodie klinkt een beetje als een eend die hees is, moeilijk te verwoorden, maar het is allemaal wel zeer lekker. Dit album lijkt goed op weg om een chill toppertje te worden. Doet me tot nu toe een beetje denken aan The Rurals. Hiermee kan je de sound een beetje vergelijken namelijk.

“Heel dance” gaat verder op het elan van de vorige track. Een nog snellere en diepere bassline, een dwarsfluit, een enorm heerlijke melodie, de nodige pianogeluiden en de stem van Mami maken van deze track mijn persoonlijke favoriet tot nu toe. In het midden van de track vallen even alle geluiden weg en krijgen we een overheerlijk piano-intermezzo. Kippenvel all over the place is dit voor mij! Hierna komt alles weer netjes terug in de track en gaan we al swingend, maar toch ook chill, verder. Geniaal plaatje!

Met “Asaykake” doen we het weer even wat rustiger aan. Een lekker plaatje om weer even op adem te komen. Ook hier weer een zeer leuk melodietje en Mami met de nodige vocalen. Instrumentaal zit alles ook snor, de mood is rustig en chill. Een echt lounge nummertje.

“Into your cell” brengt ons op de helft van dit tot nu toe zeer geslaagd album. Een zeer organische bassline, wervelende strings en een zeer simpele hoge toon zijn de kenmerken van opnieuw een zeer geslaagd loungenummer. Redelijk swingend ook door het veelvuldige gebruik van sounds en de uitstekende bassline.

Met “Suspend tune” zijn we al aan de 6e track aangekomen. Ook in deze track valt de bassline me erg goed in de smaak. Een terugkerende pianomelodie en een paar hoge tonen maken van dit nummer een zeer swingend geheel. Eén van de beste nummers naar mijn bescheiden mening. Een zeer warm gevoel krijg ik hiervan, prachtig uitgevoerd.

“In the groove” is een track met een heerlijk melodietje als rode draad doorheen de track. De bassline is dit keer redelijk rustig en de nadruk ligt weer op het chill gedeelte. Heerlijke track opnieuw!

“Kiss” laat ons voor het eerst Mami horen met echte lyrics. Hiervoor was het altijd meer neuriën wat ze deed. De bassline is weer wat sterker en ondersteunt de vocalen zeer goed. In het midden krijgen we hier bovenop een nieuw piano-intermezzo. Opnieuw heerlijk uitgevoerd door Mami!

“Hasu” wordt vooral gekenmerkt door een trompet-achtige melodie die wordt ondersteund door een rustige diepe bassline. Lounge zoals het moet!

Als laatste track is het de beurt aan “World”. Opnieuw een rustige bassline dit keer en een heerlijk pianomelodietje die de track lekker doet voortkabbelen. Zeer solide track als afsluiter!



Conclusie: Ik kan stellen dat deze cd zeker aangenaam was om te luisteren. De stijl doorheen het album is deep house met jazz invloeden. Piano en de vocalen van Mami zijn een rode draad doorheen het album. Ideaal voor een lounge avondje! Dit album gaat zeker in mijn kast. Net als de albums van bijvoorbeeld The Rurals vind ik dit zeer aangenaam om te luisteren. Ik was een beetje sceptisch over dit album maar dit Japanse duo heeft me zeer aangenaam verrast. Als je van dit genre houdt, check dit album dan zeker en vast eens. Het zal je heel waarschijnlijk bevallen!


tracklist:

01. Oslo (4:51)
02. JZ-EP (4:23)
03. Heel dance (4:53)
04. Asayake (4:57)
05. Into your cell (4:44)
06. Suspend tune (4:49)
07. In the groove (3:38)
08. Kiss (4:55)
09. Hasu (4:27)
10. World (5:13)


[hr]
We hebben van deze cd 1 exemplaar om weg te geven.
Stuur een mail naar: review@groovecollection.nl en maak kans op deze cd.

[size=75]- inzenden voor 15 Maart a.s.
- alleen voor members (vermeld je username in je email)[/size]


Top
   
PostPosted: 02 Mar 2007, 09:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 May 2006, 17:56
Posts: 3002
"deep house met jazz invloeden"

dat klinkt net zo als klik records met de naamen: Nikos Diamantopoulos, Mikael Delta & Hiroshi Watanabe.

als Emu nu net zo geweldig is als een van die gasten hierboven. dan belooft het album heel wat. trouwens "Cassino & Labén - Lasting Memories" vind ik een geweldige plaat :D

jammer dat er niet bijstaat of "Slow Life" een mix cd is of losse tracks zijn. zou ik graag willen weten.


Top
   
PostPosted: 02 Mar 2007, 10:35 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
losse tracks

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 02 Mar 2007, 10:41 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 May 2006, 17:56
Posts: 3002
fijn :cool


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma