It is currently 28 Mar 2024, 23:30

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
PostPosted: 12 Sep 2007, 23:56 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Datcho[/align]
Titel: This Is
Artiest: Sander Kleinenberg
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.sanderkleinenberg.com[/url]
Label: Renaissance REN36CD
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.renaissance.com[/url]
Type: Double mix album


Renaissance is als label meer dan bekend. Met legendarische mixalbums als 'The Mix Collection" van Sasha & Digweed uit 1994 staan zij al meer dan 13 jaar onbetwist aan de top. Sander Kleinenberg is inmiddels net zo bekend als het label Renaissance en behoeft slechts een kleine introductie denk ik. Met zijn eerste releases in 1995 en een clubhit in 1996 met ‘Conflicts’ als S’n’S (samen met Stef) en in 1997 met YDW (You do me wrong) kwam hij als Sander Kleinenberg in 1999 met de ‘4 Seasons EP’ met hierop ‘My Lexicon’. Zijn naam als Dj was hierdoor ook ineens veel beter in de picture gekomen. Ineens kwam hij als DJ op feesten overal in de wereld. Zijn faam in Nederland hij allang bewezen op de Earth feesten. Toen in 2001 de NuBreed cd op Global Underground uitkwam ging zijn naam helemaal de hele wereld rond en stond Sander in de top 10 van de DJ Mag top 100. In 2002 bracht hij voor Renaissance het eerste deel uit van “Everybody”. Sindsdien zijn er cd’s uitgekomen met titels als ‘This is Everybody Too’ & ‘This is Everybody on tour’. This is Sander Kleinenberg laat zien waarom Sander nog steeds aan de top kan staan van ’s werelds beste DJ’s.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/this_is_cd.jpg[/img][/align]
Sander heeft ook nu weer zijn beste gedaan om te laten zien wat hem nou zo’n ander geluid geeft wat hem onderscheid van de rest. Dit resulteert in bekende en onbekende namen op de tracklist. Openingsnummer van Left (oftewel cd1) is van DiskJokke. Zijn Flok I Farta is een lekker vrolijk nummer met een piano wat enigszins leunt naar het breakbeat geluid van Kraak en Smaak die met Loosen Up Children nummer 2 voor hun rekening hebben genomen. Het nummer is door Sander zelf uitgekozen uit een cd vol met nieuw materiaal van de Leidse band. Sander vertelde me dat hij het moeilijk kiezen vond aangezien er veel lekkere tracks op stonden. Bad Mouth staat als 3e nummer met zijn Anymore in de Phonique remix. Deze is niet exclusief, maar nog steeds heel erg lekker om te horen. Luckystars is een fijn nummertje dat qua sound veel weg heeft van de zomerse deephouse klanken van halverwege jaren 90. Het nummer versmelt mooi met een waanzinnig mooie plaat van Ronald Klinkenberg. Dusty Horizon interlude is hier ge-edit volgend mij, desalniettemin gooit Ronald hier hoge ogen mee (net als de rest van de tracks op zijn album overigens). Met Hypno gaat het langzaam over op de wat diepere sound. Moscow Traffic is een erg lekker nummer die me ergens in de verte wat doet denken aan oude Underworld platen ten tijde van Dubnobasswithmyheadman. Ohmna is een samenwerking tussen 16 Bit en Johan Cyber. Hun versie van Police Squid is eigenlijk net als al hun nummers, lekkere sound en een onmiskenbare 16 bit sound. Langzaam aan gaan we wat richting de wat minimal en electro achtige kant van de Left cd. Via DJ Smash, Rossel en Chymira komen we bij Pitch & Hold. Het nummer Battle Of Flowers is er weer een om een beetje de weg bij kwijt te raken. En als je toch een beetje van het pad geraakt ben dan kan Robbert Babicz er in de remix van Gui Boratto ook nog wel bij. Het geheel wordt afgemaakt met Deep Flexion die met hun Emotions Of The Night ook redelijk scoren. Missertje is wat mij betreft hier de laatste track van Giu Boratto zelf, maar dat komt denk ik omdat ik die al zo vaak gehoord heb inmiddels.

De tweede mix (Right) opent met een chilly acapella waarna Sander vrij diep gaat met Rythm & Sound. Heerlijke minimale Dub met techno invloeden (of techno met veel dub). Buswacka!’s Remember kwam in maart al uit, maar is lekker diep en past lekker bij de diepe sound van Rhythm & Sound en loopt ook goed over naar het volgende nummer. Minz was een onbekende voor me, maar is denk ik wel een producer om in de gaten te houden. Met het nummer Chinese drip laat Sander duidelijk zien welke kant het hier opgaat. Diep en minimaal is het devies en met de Nic Fanciulli Remix van het nummer Tucan hebben Martin Eyerer & Stephan Hinz die weg goed gevonden. David K zijn plaatjes vinden ook gretig aftrek bij veel DJ’s, dus zo ook bij Sander. De Motorcity soul remix van Incomming is een mooie plaat, maar niet een zijn betere vind ik. Blake & Monroe is een mooie vocal track die Bushwacka! wat verbouwde tot een dubversie die ik niet direct zou herkennen als een Bushwacka! remix. Hier is ongeveer ook de breekpunt van de right cd. Minimal veranderd in een wat comerciëler getinte house en electro achtige sound. Gutterstylz vs Rolasoul is wat mij betreft de misstap van de 2e cd. Lost is meer een track zoals je die zou verwachten bij Erick E of Hed Kandi. Toch draait ook Sander wat commerciëlere tracks, dus verbazingwekkend is het niet. Quivver kan bij mij een potje breken, en dat doen ze ook een klein beetje. Dancing In Dark Rooms is wat comerciëler dan ik van John Graham gewend ben. Maar een beetje variatie op zijn tijd is nooit slecht. Lutzenkirchen gaat samen met Toby Montana ook verder waar ze goed in zijn. Roland Klinkenberg weet van geen ophouden en Shockadelic is een retevette track die een grote zaal op peaktime volledig in een grote krioelende massa kan doen veranderen. BSOD is een grote onbekende en na wat speurwerk is dit ook niet vreemd. Maar wel een lekkere groove zit er in de track Game Over. Umek was stond vroeger garant voor vuurwerk op technogebied. Ook hij is inmiddels al een tijdje overstag en is een andere weg in geslagen. Zijn Carbon Occasions is een plaat die je hem vroeger niet zou toe rekenen. Zij het dat het wel nog redelijk tempo heeft, maar beuken is iets heel anders. Dubfire is ook helemaal terug van weggeweest en hoe. Transit Time is een plaat die door alle DJ’s zo’n beetje is opgepikt (evenals zijn Roadkill) en is ook een heerlijke track om me af te sluiten. Mis ik toch een klein beetje de inbreng van Sander zelf……


Conclusie: Twee cd’s die toch wel een verschillende sound bevatten en zoals verwacht heel breed gaan; een vlotte mengeling van progressive, minimal, house en electro! De left disk is toch mijn favoriet alhoewel de right disk ook goed begint.


CD 1
01. Disk Jokke - Folk I Farta
02. Kraak and Smaak - Loosen Up Children
03. Bad Mouth - Anymore (Phonique Remix)
04. Luckystars - Moscow Traffic (Beep Yeah Mix)
05. Roland Klinkenberg - Dusty Horizon (Interlude)
06. Hypno - Got Bread
07. OHMNA - Police Squid (16 Bit Lolitas Strictly Dancefloor Mix)
08. DJ Smash Presents Fast Food - Moscow Never Sleeps (Tom Novy's Sanderground Remix)
09. Rossell Feat. Emma - Dancing With Strangers
10. Chymera - Arabesque
11. Pitch and Hold - Battle Of Flowers
12. Robert Babicz - Sin (Gui Boratto Remix)
13. Deep Flexion - Emotions Of The Night (Trent Cantrelle Remix)
14. Gui Boratto - Beautiful Life

CD 2
01. Siciana Soul - Mutual Dependency (Acapella)
02. Rhythm and Sound With Paul St. Hilaire - Jah Rule
03. Bushwacka! - Remember (Dub)
04. Minz - Chinese Drip
05. Martin Eyerer and Stephan Hinz - Tucan (Nic Fanciulli Remix)
06. David K - Incoming (Motorcitysoul Mix)
07. Blake and Monroe -Summer's Gone (Bushwacka! Dub)
08. Gutterstylz vs. Rolasoul - Lost
09. Quivver - Dancing In Dark Rooms
10. Lützenkirchen - Last Night In Vegas (Schossow and Sagstad Remix)
11. Roland Klinkenberg and Gerry Menu - Shockadelic
12. BSOD - Game Over
13. Umek - Carbon Occasions
14. Christian Smith and John Selway - Transit Time (Dubfire Remix)

[hr]
We hebben van deze cd 1 exemplaar om weg te geven.
Stuur een e-mail naar:
review@groovecollection.nl en maak kans op deze cd.


[size=75]- inzenden voor 28 September a.s.
- alleen voor members (vermeld je username in je email)[/size]


Top
   
PostPosted: 13 Sep 2007, 08:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:12
Posts: 2121
Twee lekkere cd's :cool

[quote]Gutterstylz vs Rolasoul is wat mij betreft de misstap van de 2e cd.
:lol Vind ik juist samen met die quiver één van de lekkere passages. Lekker de rol erin!

_________________
Brabantse Nachtu !!


Top
   
PostPosted: 17 Sep 2007, 15:23 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Dec 2006, 02:57
Posts: 106
Location: Near Eindhoven
vorige week ook in huis gehaald... erg lekkere cd... cd 1. heeft wel de voorkeur... (Y)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma