It is currently 28 Mar 2024, 18:56

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: 29 Oct 2007, 22:30 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Harmen[/align]
Titel: Balance 10.1
Artiest: Jimmy van M
[color=black]Artiest:[/color] www.jimmyvanm.com
Label: EQ Grey
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.stomp.com.au/dept/eq[/url]
Type: Mix album (mixed)


Een jaar na de release van Balance 010 komen Jimmy van M en Balance terug met een follow-up genaamd 10.1. Met deze release laat Jimmy van M ons horen wat hij onder een peak-time mix verstaat met tracks van zijn favoriete producers; Jimmy laat ons horen wat we zouden kunnen verwachten tijdens één van zijn gigs. Deze CD gaat nog een stapje verder dan waar Balance 010 disc 3 eindigde. Heftige basslijnen met uitstapjes naar techno en waanzinnige breakdowns en climaxen maken van 10.1 een CD die je prima thuis tijdens een feestje kan opzetten.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/balance10.1.jpg[/img][/align]
De (speciaal voor deze CD gemaakte) intro wordt verzorgd door de heren van Moonbeam. Uaret is een ambient track die je meteen de diepte intrekt. Zweverige melodieën en zwoele gitaren zorgen voor een heerlijke start. Van de zweverig melodieën gaat de cd over naar de minimale beats van de Martin Buttrich remix van Planet funk’s ‘Static’ . Deze remix is meteen ook één van mijn favoriete tracks van deze CD. Zoals je gewend bent van Martin Buttrich, is er een vrij minimale beat maar wel met een enorm vette groovy basllines en subtiele melodie lijnen. De vocals van Static maken het helemaal af. Zo’n geweldige track verdient gewoon een goed vervolg en dat gebeurt gelukkig ook met de Radio slave remix van ‘Burn my shadow’. Deze track trekt de CD nog meer de diepte in en vanaf dit moment kun je hem ook niet meer afzetten; je zit er volledig in. Het tempo gaat vanaf Lirum een tikkeltje omhoog , deze track is vrij minimaal en wordt meer gebruikt als overgang naar het melodieuze gedeelte van de CD.

Wat minder duister wordt het met Stephan’s bodzin’s ‘Cucuma’. Volgens de hedendaagse trends zou deze track bestempeld worden als een echte “neo-trancer”. Dat moet iedereen verder voor zich zelf bepalen natuurlijk. Cucuma is in ieder geval een track met veel melodieën, heftige en diepe basslijnen en natuurlijk een break waar Bodzin om bekend staat, bouwen en bouwen en dan helemaal los. De mix vloeit naadloos over in Guy Gerbers remix van Vam Bedloff. Na het geweld van Cucuma is dit een track om weer even rustig bij te komen. Heel lang heb je ook weer niet om bij te komen want de cd gaat helemaal los met de tracks ‘Sexy’ & ‘55566688833.’

Na deze 2 tracks is het gedaan met de subtiele grooves. De Smith & Selway remix van Mauro picotto’s ‘Maybe, maybe not zorgt daar wel voor. Vanaf hier wordt het echt peak -time business. Na ‘Maybe, maybe not’ brengt Umek gelukkig weer wat melodie terug met zijn ‘Carbon occasions’. De melodie blijft ook de hoofd toon voeren in de Moonbeam remix van Steve T – There were lights. Deze track kenmerkt zich door de betoverende synth arpeggio. Met Elite Force – You geremixed door Perc gaat de CD nog 1x helemaal los om daarna rustig te eindigen met Julien Jeweil – Air Conditionne en de laatste track is All by myself van Francesco Pico. All by myself is een wat meer oldschool progressive track met tribal invloeden en past eigenlijk niet zo goed bij de rest van de mix vind ik.



Conclusie: : De bedoeling van deze CD is om te laten horen wat je kunt verwachten tijdens een set van Jimmy van M. Dat is goed gelukt maar in mijn ogen zou deze CD ideaal zijn als bonus bij Balance 010 en niet een jaar later als een aparte release.


Tracklist:

01. Moonbeam – Uaret
02. Planet Funk – Static (Martin Buttrich Vocal mix)
03. Unkle ft Ian Astbury – Burn My Shadow (Radioslave remix)
04. Dave Shokh & Holgi Star – Lirum
05. Stephan Bodzin – Cucuma
06. Zidan Style, Chaim & K300 – Bedloff (Guy Gerber remix)
07. Mouse Down – Sexy 4 All
08. James Figurine – 55566688833 (The Field remix)
09. Mauro Picotto – Maybe, Maybe Not (Smith & Selway remix)
10. Umek – Carbon Occassions
11. Steve T – There Were Lights (Moonbeam remix)
12. Elite Force – You (Perc remix)
13. Julien Jeweil – Air Conditionne (Original mix)
14. Francesco Pico – All By Myself

[hr]
We hebben 1 exemplaar om weg te geven.
Stuur een mail naar: prijsvraag@groovecollection.nl en maak kans op deze cd.

[size=75]- inzenden voor 14 November a.s.
- alleen voor members (vermeld je username in je email)[/size]


Top
   
PostPosted: 07 Nov 2007, 18:08 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 18 Sep 2005, 23:54
Posts: 1655
Location: Haarlem
Ben benieuwd hierna, heb m nog nooit peak-time gehoord, alleen maar als opwarmer :tune


Top
   
PostPosted: 23 Nov 2007, 12:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 Jun 2005, 19:07
Posts: 371
Location: Amsterdam
Und wie heeft die cd gewonnen :rolleyes

_________________
'If Something Makes You Stop, Its Worth Looking'


Top
   
PostPosted: 23 Nov 2007, 15:14 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
Phortastic zal de cd zsm ontvangen :D

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 27 Nov 2007, 21:03 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
whiiii, leuk! Ik ben benieuwd wanneer men brievenbus in verwachting is :)


Top
   
PostPosted: 19 Dec 2007, 19:22 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
mijn brievenbus is nog altijd leeg :p


Top
   
PostPosted: 19 Dec 2007, 22:33 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
Zal wel tussen de kerstpost verdwenen zijn bij die Belgische sorteerders. :p

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 20 Dec 2007, 18:02 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
lol u wish ;)


Top
   
PostPosted: 30 Dec 2007, 23:05 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
cd lag paar dagen terug in men brievenbus en ik moet zeggen een zeer lekker cdtje, heel lekkere opbouw en heel sterke tracklist: aanrader!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma