It is currently 28 Mar 2024, 22:29

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 02 Nov 2008, 21:31 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[right]Reviewer: Mistik[/right]
Titel: Warung Beach
Artiest: The 16 Bit Lolita’s
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.myspace.com/16bitlolitas[/url]
Label: Hope Recordings
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.hoperecordings.com/[/url]
Type: Mix / Artist album


Je hebt club ‘Space’ op Ibiza en je had ‘Twilo’ in New York. Legendarische clubs waar mensen speciaal voor in het vliegtuig stapten en stappen. De groten der aarden maken graag een gaatje vrij voor clubs van dit formaat. Soms is de sfeer van een club zo speciaal dat mensen een wereldreis ondernemen en zelfs hun vakantie plannen om een nacht daarvan mee te maken.
Ik denk dat je ‘Warung Beach’ in Brazilie ook in dit rijtje kunt scharen. Sasha, John Digweed, Sander Kleinenberg en alle andere grote dj's der aarde hebben hun ding gedaan in deze club en sets van zes uur of langer zijn eerder regel dan uitzondering. De grijns op hun gezicht op de foto’s zegt genoeg. En dan heb ik het nog niet eens over de verhalen over het publiek daar en het geweldige uitzicht wat je hebt als je daar achter de draaitafels mag plaats nemen!

Tussen al die grote namen stonden de afgelopen tijd ook onze eigen 16 bit Lolita's. Dit productie en dj duo heeft denk ik niet zoveel introductie meer nodig. Aad en Peter timmeren al een aantal jaren samen aan de muziekweg en met succes. Lekker eigenwijs doen de heren hun ding. Ik denk dat de twee heren een goed voorbeeld zijn van de uitdrukking dat de som meer is dan de delen. Los van elkaar waren ze aardig bezig, maar toen ze samen begonnen te werken gebeurde er dat ongrijpbare magische ding. Een hoop producers draaien tegenwoordig dankzij hun producties. En maar weinig met succes naar mijn mening. Produceren is iets anders dan een dansvloer in beweging houden en er zijn maar weinig mensen die goed zijn in beide. En daar horen de 16 Bit lolita’s zeker bij!

Toen ‘Warung Beach’ een compilatie serie wilden beginnen kwamen ze in contact met het Engelse ‘Hope Recordings’. Ze wilden wel iets bijzonders bieden en vanwege het succes van hun optredens in de club kregen de 16 bit's heren de eer om de eerste compilatie te doen. Warung ligt in de tropen en daar hoort dan ook een warme sound bij. De sound op deze cd is dan ook ietsje anders dan wat je zult horen van de 16 bit lolita's hier in Nederland, maar toch ook wel weer echt 16 bit natuurlijk.

[center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/16bitsWarung.jpg[/img][/center]
Disc 1 is de perfecte opwarm set zoals ik die graag hoor van de 16 Bit Lolita's. De cd opent met de relaxte klanken van Lewie Day met het warme ‘Blistering Barnacle’ waarna via ‘Warbgasm’, de lekkere Sharam J remix en Myers Briggs's ‘Red Cooler’ mooi opgebouwd wordt naar het eerst lichtpuntje. Lekkere funky techhouse die perfect je kont in beweging houdt. Als dan vervolgens de heerlijke rollende bassline van hun eigen productie ‘No one seems to care’ in komt glijden beland je even in de muzikale hemel. Wat een beauty is dat! Simpele goed gebruikte sounds begeleid door de geweldige vocalen van Jennifer Horne laten horen dat je niet veel elementen nodig hebt om een mooie warme track te maken. Ongelofelijk catchy en nu al een van mijn favoriete tracks van het jaar! Na deze teaser gaat het gas weer even terug zoals het hoort in een goede opwarm set met Spirit Catcher & Compuphonic's ‘Dream Machine’ en de subtiele ‘Monkfish’ van Stallos. Ik houd van goede house met vocalen als de vocalen zin hebben en er diepgang in zit en dat is het geval bij Astrid Suryanto's ‘Distant Bar’ in de Gutterstylz remix. Sinds ik met haar warme stem heb kennisgemaakt door haar samenwerking met Dj Yellow ben ik een enorme fan van haar stem geworden en in deze track word ik op mijn wenken bediend. Weer gaat het energieniveau even omhoog om daarna weer een klein stapje terug te gaan met Dave Robbertson's remix van ‘The Music’. Dat is dus even de stilte voor de storm want dan komen de geweldige klanken van Doug McCourt met ‘Wave Controls’ (16BL Warung Remake) er in knallen! Wat een bom is dit. Een geweldige remix van de 16 bit heren!! Met deze track heb je gegarandeerd een kolkende dansvloer! En toch is hij heel subtiel. Luister maar eens hoe die synths door merg en been gaan. Ik heb er bijna geen woorden voor. Deze superplaat vraagt om meer! Haito & Diringer’s met ‘E-Love’ en D-Nox & Beckers met ‘Toronto’ volgen waarna ze afsluiten met het subtiele ‘High Love’ in de 16BL Warung Remake. Ook weer een vette plaat, maar die haalt het toch niet bij die ‘Wave control remix’. Cd1 is de opwarm disc met tracks van anderen en ene paar eigen producties geheel in de stijl zoals ik die graag hoor aan het begin van de avond. Subtiel en toch opzwepend.


Disc 2 is een artist album vermomd als mix album. Het was de afgelopen zomer redelijk rustig qua releases van de 16 Bit heren. Nu weet ik waarom. Ze hebben alle tracks bewaard voor dit album! Ik kon bij de eerste cd nog aardig de tracks onderscheiden zonder trackmarkers, maar met cd twee is dat een stuk moeilijker. De tracks lopen naadloos in en onder elkaar door. De cd opent met het dromerige ‘Sunrise at Warung’. Als de diepe rollende bassline van ‘Karmageddon’ er in komt gaan mijn nekharen overeind staan en lopen de rillingen over mijn rug! Wat een geweldige track is dat en dan zitten we nog maar op de tweede track! Een trippy synth en een mooie trancy break maken dit nu al tot een van de beste tracks van het jaar voor mij. Met ‘4 to 12’ zakt het energieniveau een klein beetje door het gebruik van heerlijke funky house sounds. Tijdens de break krijg je het volgende kippenvelmoment al weer als er een paar hoge synths doorheen komen. Je ziet de zon al langzaam opkomen en de handen de lucht in gaan. De spanning wordt er nog even ingehouden met het intermezzo ‘Tim Likes Breaks’. Deze loopt naadloos over in ‘The Repetitions’. Dit is een trippy house track die je echt als typisch 16bit kunt classificeren.. Wederom een super opzwepende break met mooie warme strings. Erg uplifting en extreem dansbaar zonder gebruik te maken van de cliche's. De volgende track die er doorheen komt is een van de hoogtepunten van de het jaar: ‘Cabardi loca’. Een funky bassline wordt begeleid door een druggy synthsound die van de ene naar de ander kant onder en boven de baseline doorkruipt. Echt een plaat die je op de dansvloer op een hele subtiele manier mee sleept naar de muzikale hemel. Na de break loopt de funky bassline van deze track naadloos over in het wat meer house-achtige ‘More Horizons’. Heerlijke progressive house met een enorme knipoog naar de oldschool house.. Wederom erg subtiel, maar oh zo effectief. Met de techhouse van ‘Starfish Prime’ gaat het energieniveau een stapje hoger. Vette techno sounds maar toch niet te snel en wat meer percussiever dan het eerste gedeelte. Wederom enorm funky en trippy. Met ‘The Heartbreak Files’ gaat het weer iets meer richting de melodieuze progressive house. Alsof het zonnetje er plotseling weer doorheen komt. Een beetje afgeknepen beats liggen heerlijk verstopt onder mooie strings en synthstabs. Deze track doet mij een beetje denken aan Sander Kleinenbergs's ‘My Lexicon’. Deze track heeft hetzelfde lichte slome gevoel en is toch oplifting. ‘5 to 12’ is een stuk chunkier, met diepe progressive beats en een stuk vollere sound. De vocale samples in de break geven een heerlijk native American-achtig gevoel. Als de beat er dan weer in knalt is het alle remmen los en gaan met banaan! Wie zei er dat progressive dood was?
DE finale climax begint als ‘Murder Weapon’ er in komt! Een diepe bassline en doffe beat worden begeleid door een heerlijk aanstekelijke synth hook die je kippenvel geeft. En dan die wat relaxte synth die er tussen door komt. Dat zijn de 16bits op hun best! De afgeknepen bass en doffe beats van ‘Ceres’ sluipen er langzaam tussendoor en vormen de perfecte afsluiter van dit artist album in disguise! Gegarandeerd dat je nog even blijft nazoeven als de laatste klanken van deze track wegsterven.



Conclusie: De 16 Bit Lolitas laten met deze 2 cd's horen waar ze voor staan als ze op ‘Warung Beach’ draaien. De beide heren laten goed horen wat ze kunnen en vooral cd 2 is natuurlijk een juweeltje. Ik vind het concept van een mix cd met tracks van anderen en remixen uit de eigen studio, gecombineerd met een volledig artiesten album zeer geslaagd! Je krijgt gegarandeerd tracks die je nog nooit eerder hebt gehoord. Een absolute aanrader en een lichtpuntje in de verzadigde markt van compilaties!

Tracklist:

CD 1
01. Lewie Day - Blistering Barnacle
02. Warbgasm - Dead Arm
03. Sharam Jey - Don't Lie (Martin Buttrich Rmx)
04. Myers Briggs - Red Cooler
05. 16 Bit Lolitas & Jennifer Horne - Nobody Seems to Care
06. Spirit Catcher & Compuphonic - Dream Machine
07. Stallos - Monkfish
08. Astrid Suryanto - Distant Bar (Gutterstylz Rmx)
09. Dorje - The Music (Dave Robertson Rmx)
10. Doug McCourt - Wave Controls (16BL Warung Remake)
11. Haito & Diringer - E-Love
12. D-Nox & Beckers - Toronto
13. Interplay - High Love (16BL Warung Remake)

CD 2
01. 16 Bit Lolitas - Sunrise at Warung
02. 16 Bit Lolitas - Karmageddon
03. 16 Bit Lolitas - 4 to 12
04. 16 Bit Lolitas - Tim Likes Breaks (intermezzo)
05. 16 Bit Lolitas - The Repetitions Of Life
06. 16 Bit Lolitas - Cabardi Loca
07. 16 Bit Lolitas - More Horizons
08. 16 Bit Lolitas - Starfish Prime
09. 16 Bit Lolitas - The Heartbreak Files
10. 16 Bit Lolitas - 5 to 12
11. 16 Bit Lolitas - Murder Weapon
12. 16 Bit Lolitas - Ceres

[hr]
We hebben van deze cd 1 exemplaar om weg te geven.
Stuur een e-mail naar:
prijsvraag@groovecollection.nl en maak kans op deze cd.


[size=75]- inzenden voor 15 November a.s.
- alleen voor members (vermeld je username in je email)[/size]


Top
   
PostPosted: 02 Nov 2008, 22:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Mooie review Mark. (Y)
Was al benieuwd naar deze CD, maar na t lezen des te meer. :)
Mailtje gestuurd.

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 03 Nov 2008, 10:19 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 30 Apr 2007, 22:57
Posts: 1213
Location: Dorst, omg. Breda
Amen to that.


Top
   
PostPosted: 03 Nov 2008, 19:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
zeer fijne review mark...
hulde..


Top
   
PostPosted: 04 Nov 2008, 21:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Super lekkere cd's! Dat beloofd wat voor zaterdag! :hat

Mijn favorieten van CD1 zijn Stallos - Monkfish en Doug McCourt - Wave Controls (16BL Warung Remake) Wat een vette bass :cool

Van CD2 zijn Karmageddon en More Horizons erg goed en echte uitschieter = The Heartbreak Files, wat een plaat! 8-)
Ook erg mooi om te horen dat ondanks dat het alleen maar eigen tracks zijn op CD2 het toch erg divers klinkt, een mooie opbouw heeft en geen seconde gaat vervelen (Y) :D


Top
   
PostPosted: 04 Nov 2008, 22:21 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:12
Posts: 2121
iemand tips waar ik de cd tegen een acceptabele prijs kan scoren?

edit : of kan jerry een leuke buy actie initiëren voor a.s zaterdag :p

_________________
Brabantse Nachtu !!


Top
   
PostPosted: 04 Nov 2008, 23:37 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 30 Apr 2007, 22:57
Posts: 1213
Location: Dorst, omg. Breda
[quote="Bartk"]of kan jerry een leuke buy actie initiëren voor a.s zaterdag :p

Daar zeg je wat! Hier nog een koper!

Top
   
PostPosted: 05 Nov 2008, 08:51 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
En Peter wilde nog even benadrukken dat dit dus de 16 Bit sound is voor warung, en dat ze nog breder kunnen en zullen gaan als dit. :)

Thanx voor de complimenten :D


Top
   
PostPosted: 05 Nov 2008, 10:00 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 Jun 2005, 09:13
Posts: 710
Location: Arnhem
Heb de CD net besteld op Juno.co.uk voor in totaal (incl. verzending) € 14. (verzending binnen 24 uur) :)

Op HMV.com kan je 'm incl. verzending voor € 12 bestellen, maar daar is ie pas over een week weer "in stock".....

:hat


Top
   
PostPosted: 05 Nov 2008, 11:06 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 18:12
Posts: 2121
thanks voor de tip sido! voor 14 eurotjos :cool

_________________
Brabantse Nachtu !!


Top
   
PostPosted: 05 Nov 2008, 19:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 30 Apr 2006, 18:39
Posts: 690
ben zeer benieuwd na het lezen van de review! (Y)

_________________
http://soundcloud.com/nigel_dj


Top
   
PostPosted: 05 Nov 2008, 20:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
[quote="Bouma-Bros."]

Op HMV.com kan je 'm incl. verzending voor € 12 bestellen

:hat


juh, als je in UK woont...

Op play.com ook 14 euro trouwens incl. verzending, helaas out of stock :(

Top
   
PostPosted: 06 Nov 2008, 12:37 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 16 Jun 2005, 13:45
Posts: 453
Location: Haarlem
[quote="Mistik"]En Peter wilde nog even benadrukken dat dit dus de 16 Bit sound is voor warung, en dat ze nog breder kunnen en zullen gaan als dit. :)

Thanx voor de complimenten :D


Uiteraard, als je met zo'n briljant album op de markt komt heb je absoluut meer in je mars, maar dat is een inkopper in dit geval want dat wisten we al! Ik vind dit album een zeer duidelijke 16 Bit-signatuur hebben, dikke hulde voor de heren!

Ik heb 'em zojuist gedownd via Rapidshare, ga zo meteen naar de winkel want voor dit pareltje betaal ik 'graag'... En over twee jaar staat Brazilië op het programma, Warung, here I come!

@ Mistik, fijne review idd! (Y) (Y) (Y)

Top
   
PostPosted: 06 Nov 2008, 12:39 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 16 Jun 2005, 13:45
Posts: 453
Location: Haarlem
06. 16 Bit Lolitas - Cabardi Loca (Y) !!!


Top
   
PostPosted: 06 Nov 2008, 13:42 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Ook relaxt dat ze bijna allemaal als full rip verkrijgbaar zijn :hat


Top
   
PostPosted: 06 Nov 2008, 13:49 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 30 Apr 2007, 22:57
Posts: 1213
Location: Dorst, omg. Breda
Mn paypal-account wacht op aanvulling, in de tussentijd heb ik hem maar even torrent binnengehaald, kon toch niet wachten :)

Ceres klinkt een beetje als Sedna 2 :cool

En toch hoop ik nog steeds zaterdag een exemplaar te kunnen bemachtigen.. met handtekening wellicht :lol


Top
   
PostPosted: 06 Nov 2008, 22:42 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Yo DF dat is inderdaad een van DE hoogtepunten.. wereldplaat


Top
   
PostPosted: 07 Nov 2008, 11:51 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 01 Nov 2005, 08:30
Posts: 297
Location: Amsterdam
[quote="Frenkieee"]
Ceres klinkt een beetje als Sedna


Mee eens, 1e wat ik dacht toen ik hem hoorde...

Over goede tracks op dit album gesproken, vergeten jullie ook aub even niet de bass van "Nobody seems to care" :o

Top
   
PostPosted: 07 Nov 2008, 22:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
en de engelen stem van jennifer erbij :)


Top
   
PostPosted: 09 Nov 2008, 14:34 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 30 Apr 2006, 18:39
Posts: 690
Super relaxte samples @ beatport!

More Horizons!!! :tune :tune :tune :tune
Karmageddon!!!!
The Heartbreak Files!!!

16 BL (Y)

_________________
http://soundcloud.com/nigel_dj


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 26 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma