It is currently 28 Mar 2024, 11:11

All times are UTC+01:00




Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: C-Jay - Forever Now
PostPosted: 03 Jan 2011, 13:18 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 Jun 2005, 02:02
Posts: 636
[right]Reviewer: Mistik[/right]
Titel: Forever Now
Artist: C-Jay
Label: : Plusquam
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.plusquam-records.net[/url]
Type: artist album


Sommige producers krijgen nooit de kans om een album uit te brengen en onze eigen C-Jay mag 2 jaar na zijn debuut album Magnitity al weer zijn tweede artiesten album uit brengen, Forever Now. De tegenwoordig in Haarlem woonachtige producer, dj, organisator en label eigenaar koos dit keer voor het Duitse label Plusquam.

Een hoop dance artiesten gaan, zodra ze een album uitbrengen, wild experimenteren in alle richtingen, behalve de dansvloer Dat is een keuze die soms goed maar vaak ook niet goed uitpakt. Niet C-Jay, die blijft net zoals op zijn debuut album, dicht bij wat hij normaal als artiest en remixer uitbrengt. C-Jay doet al jaren zijn eigen ding, wars van trends en hokjes die aan zijn muziek gegeven wordt. Progressive trance, techno, Psy trance you name it. C-Jay trekt zich hier niks van aan. Hij produceert en draait al jaren zijn eigen stijl zonder zich te storen aan de labels die aan zijn muziek gegeven worden. Hij is dan ook het ultieme bewijs dat als je gewoon in jouw ding blijft geloven en er hard voor werkt je er uiteindelijk wel komt met met tot nu toe 2 artiesten albums, talloze goed ontvangen tracks en remixen als resultaat.


Forever Now opent het met supermooie Commencement part 2, waaruit C-Jay's grote liefde voor Jean-Michel Jarre blijkt. Warme bombastische synth melodieën met een slome jaren tachtig electro beat er onder laten horen hoe een geweldige componist C-Jay is. Het roept bij mij gelijk de vraag op naar meer van dit! Bij vlagen doet het mij denken aan de super overgeproduceerde sound van Sasha's ADD album. Hier is net zo lang aan gesleuteld tot het perfect klinkt.
Dit is overigens de enige niet dansvloer geörienteerde track op het album. De tweede track is de eerste single Viena. Deze heeft van mij al een review gehad. een heerlijke track die goed de toon zet voor de rest van het album. En tegelijk een van de 4 solo tracks op Forever Now.
Van zijn vorige album kwamen er van geloof ik elke track een remix uit. Dit heeft C-Jay geinspireerd tot meer samenwerkingen met artiesten die hij respecteert. Met dank aan het internet en andere technieken van deze tijd is dat een stuk makkelijker. Het coole hiervan is vind ik dat C-Jay nooit kiest voor alleen grote namen, maar daarintegen altijd artiesten kiest waar hij iets mee heeft, een klik.
Electric Cafe is bijvoorbeeld een samenwerking met producer Sezer Uysal. Het resultaat is een mooie dromerige track met toch genoeg punch om de dansvloer bezig te houden. Subtiel en warm.
Op Dog on the floor daarintegen gaat C-Jay weer solo. Dik geproduceerd met veel lagen om je bezig te houden zonder dat er echt een hoogte punt in zit. Deze track roept bij mij herinneringen op aan de oude Hook sound. Progressive-trance met techno-invloeden is een mooie omschrijving.
Soli2ude is een samen werking met Liftshift. Om het je eerlijk te zeggen heb ik nog nooit van deze producer gehoord. Ik weet wel dat ik deze zomer klaagde tegen C-Jay dat je tegenwoordig zo moeilijk aan die echte diepe dope shit kunt komen in de stijl van Massimo Vivona, de oude mazzo sound zeg maar. Nou hier is dan eindelijk een deep as fuck track! Diep met een vleugje melodie en een hele grote hoop drive!
Artificial stimulance is een samenwerking met C-Jay's trouwe kompaan Shylock (ons welkbekend als actief forum member natuurlijk). Deze track ligt een beetje in de verlenging van Soli2ude kwa stijl alleen iets rustiger kwa sound en iets minder diep. Een stem sample die iets roept over artificial stimulance en drugs. Love it! Trance is een goede omschrijving maar dan met een progressive touch en dus eigenlijk trance hoe trance zou moeten zijn.
Barry Gilbey doet mee op Stealth, een diepe progressive groover met techno invloeden, alleen dan ver van minimal. Veel drukke percussie en een afgeknepen bas en synthsstabs zorgen voor een track die goed werkt midden in de nacht op de dansvloer. Wederom donker en duister! met een super druggy warme break die wat licht in het donker brenkt tot de break beats er in knallen. Niet te snel en toch groovend.
Afsluiter op het album is de supervette techno track The Click. Deze doet mij denken aan de oude techno sound eind jaren negentig van o.a. Marco Carola en The Advent. Gaan-techno die in een grote loop vast zit met vele lagen en drukke percussie. Een track die je niet zo snel zou verwachten van C-Jay, aangezien hij normaal toch meer de progressive kant op gaat. More of these please.



C-Jay levert weer een degelijk album af dat goed geproduceerd is kwa sound. Het album knalt lekker je speakers uit. Ik zou graag iets meer tracks als Commencement Part 2 horen, vooral omdat het een iets andere kant van hem laat horen als muzikant. Maar dit album zit goed in elkaar en zal zijn fans niet teleuerstellen



Tracklist:

1. Commencement part 2
2. Vienna
3. Electric Cafe (ft. Sezer Uysal)
4. Dog On The Floor
5. Solid2De (ft. Liftshift)
6. Artificial Stimulance (ft. Shylock)
7. Stealth (ft. Barry Gilbey)
8. The Click


Top
   
 Post subject: Re: C-Jay - Forever Now
PostPosted: 03 Jan 2011, 13:37 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
wat? haha!!!
was al bijna vergeten dat mistik een review zou doen van mijn album...
maarre, dank gozer! mooi stukje tekst... tof dat het album er zo goed vanaf komt.

doordat plusquam een nieuwe distributie deal heeft getekend voor een nog beter netwerk fysieke winkels EN (hoera, goed nieuws!) ik eindelijk per 1 jan officieel onder mijn contract uitben bij EMI, heeft de release iets langer op zich laten wachten...maar, hij komt eraan!


Top
   
 Post subject: Re: C-Jay - Forever Now
PostPosted: 04 Jan 2011, 20:52 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 06 Sep 2007, 08:52
Posts: 118
Location: Vlaardingen
Hulde gozer, mooi album!
lekker jezelf blijven daar houden we van!
sinds spinnin en work en gregory huppelepup en fedde en baggi op beatport in de progressive features en top 10 staan, hebben we mensen nodig die hun ding blijven doen anders zal onze stijl (de echte prog..... ik bedoel..... met alle respect..... geen slechte dingen over hun...., maar tis toch geen progressive) verdwijnen........

Nogmaals hulde, aanrader voor de echte prog liefhebbers!

_________________
Denk erom, slapen doe je s'nachts! :-)


Top
   
 Post subject: Re: C-Jay - Forever Now
PostPosted: 05 Jan 2011, 05:54 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
Pcies en dat blijft Chris ook doen. Hij kan niet anders volgens mij :lol


Top
   
 Post subject: Re: C-Jay - Forever Now
PostPosted: 05 Jan 2011, 10:54 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Sep 2005, 15:11
Posts: 222
Location: i am from Holland JA
Mijn favoriete tracks zijn:

- Commencement 2
(waardige opvolger van de eerste Commencement die we samen hebben gemaakt). Zoals ook door Mistik gezegd meer van dit :D
- Electric Cafe
- Soli2ude
- Artificial Stimulance

_________________
acid for dummies


Top
   
 Post subject: Re: C-Jay - Forever Now
PostPosted: 05 Jan 2011, 17:58 
Offline
just started
just started

Joined: 10 Sep 2007, 09:44
Posts: 1
Location: GREECE
Im sure its going to be a must have.Wish i could seen the description in English also .

Happy new year to all.


Top
   
 Post subject: Re: C-Jay - Forever Now
PostPosted: 05 Jan 2011, 18:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 May 2006, 17:56
Posts: 3002
http://translate.google.com/#nl|en|

_________________
"We MKN er een groot feest van!"
"MKN Like No One Can"


Top
   
 Post subject: Re: C-Jay - Forever Now
PostPosted: 05 Jan 2011, 20:52 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Haven't heard much from the album, curious what it will bring 8-)

[quote="flameonfire"]Im sure its going to be a must have.Wish i could seen the description in English also .

Happy new year to all.


Welcome :) (Y)

_________________
[url=http://djshawnfarrell.wordpress.com/]DJ Shawn Farrell Blog[/url]
[url=http://progressivehousemusic.wordpress.com/]Progresssive House Blog[/url]


Top
   
 Post subject: Re: C-Jay - Forever Now
PostPosted: 06 Jan 2011, 14:40 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
Toffe review! En inderdaad Chris, zoals je weet ook van mijn kant eeuwige roem voor het bij jezelf blijven (Y)
Én hulde aan de mastering.. Briljant gewoon!

Commencement 2, Solid2de, Dog On The Floor en Artificial Stimulance for me


Top
   
 Post subject: Re: C-Jay - Forever Now
PostPosted: 06 Jan 2011, 14:47 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
dank allen!
op soundcloud staan al 4 tracks zoals jullie misschien weten...zo niet, check it out.

toevallig vandaag het cd boekje opgestuurd gekregen, ter controle van alle teksten. heb barry gilbey (omdat hij native speaking englishman is) e.e.a. laten checken, en alles klopte, behalve: zijn naam!!!! hahahah...
taalkundig alles goed en volledig engels, en zijn naam stond er als Gibley. funny...

maar... goedkeuring naar plusquam gemaild, dus op naar de laatste fase voor release. :hat


Top
   
 Post subject: Re: C-Jay - Forever Now
PostPosted: 06 Jan 2011, 14:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
@ flameonfire: Are you flame on fire of Science is God and One Shot remix?


Top
   
 Post subject: Re: C-Jay - Forever Now
PostPosted: 07 Jan 2011, 13:35 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 19:23
Posts: 3166
Location: Gouda
[quote="C-Jay"]wat? haha!!!
was al bijna vergeten dat mistik een review zou doen van mijn album...


Dat geloven we natuurlijk niet hè :p

Wel (Y) weer een nieuw album!

_________________
I love PoesUps!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma