It is currently 27 Apr 2024, 08:23

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
PostPosted: 07 Jul 2006, 14:15 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Chane[/align]Artiest: Chris Micali
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.chrismicali.com[/url]
Titel: A. Schiphol
[color=black]Titel:[/color] B. Schiphol (Santiago Niño Remix)
Label: Aurium Recordings 011
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.auriumrecordings.com[/url]


[align=center]Hoge verwachtingen worden deels waargemaakt[/align]
3 jaar geleden kreeg ik een plaat in handen van (toen nog) onbekende producers: Habersham & Numinous - Rhetorical Question. Ik had nog niet eerder van deze producers gehoord. Ook niet van de producer, die de remix op de B-kant deed: Chris Micali. Ik was meteen verliefd op zijn versie van dit nummer en sindsdien ben ik een ware Micali-fan.

Ik was dus ook zeer verheugd een nieuwe track van hem binnen te krijgen... Chis Micali - Schiphol. Grappige naam natuurlijk, maar volgens mij is hij nog nooit in Nederland geweest. Of ben ik hem gewoon misgelopen?

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/aurium.jpg[/img][/align]
Chris Micali heeft een soort formule gevonden voor zijn tracks die gewoon werkt. Daardoor klinken al zijn nummers goed... maar lijken ze ook erg op elkaar. Schiphol begint met een vrij kale beat, die meteen al vet klinkt. Langzaam komt er dan een acid-achtig geluidje op, waarna de beat lekker doorrolt. Er komen steeds wat geluidjes bij om de groove aan te vullen, wel echt typische Micali-sounds. Duidelijk te horen dat het om zijn productie gaat. In de break komt het acid-bassje terug samen met een trancy melodietje die het geheel een wat frissere sound geeft.
Na de break valt de beat krachtig in en keert het acid-soundje terug, maar het blijft niet pakkend genoeg. Je hebt het gevoel dat er meer moet komen, maar dat komt niet. Ik vind de groove op zich erg lekker, maar het geheel boeit me niet genoeg. Het lijkt ook net of het om een wat oudere track van hem gaat, die nu pas gereleased wordt. Niet echt wat ik gehoopt had van een nieuwe Micali track helaas. Schiphol heeft dus een lekkere groove, maar mist net dat ene ding wat mijn aandacht weet vast te houden

[hr]
De remix wordt verzorgd door Santiago Niño. Deze Colombiaan heeft toch ook al aardig wat goeie releases op zijn naam staan. Laatste tijd heeft hij een wat meer trancy sound (waarschijnlijk door zijn connecties met Armada), maar toch met een lekkere, stevige drive. Zijn remix van Schiphol heeft ook een stuk meer vaart dan het origineel. De track loopt vanaf het begin al lekker. Zeker wanneer het Remy-achtige bassloopje invalt. In de break komt het acid-achtige soundje terug... opbouwend naar een climax, waarna de groove weer in volle vaart wordt opgepakt. Na de tweede break valt hij in met een vrij kale beat, wat ik altijd erg lekker vind. Filter erover, opbouwen naar een climax en weer knallen. Eigenlijk gebeurt er in dit nummer ook niet veel, maar het loopt gewoon lekker en verveelt niet. Deze remix doet het zeker goed op de dansvloer.


Al met al vind ik het een matige track van Chris Micali. De remix van Santiago Niño is echter zeker de moeite waard. Beide tracks zijn niet geweldig, maar de remix van Santiago Niño is voor mij zeker wel bruikbaar. Hopelijk voldoet de volgende Micali track weer geheel aan mijn verwachtingen.


Top
   
PostPosted: 08 Jul 2006, 23:17 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
Ik heb beide tracks eens even een luistersessie gegeven. Dit zijn de betere tracks.
Deze plaat heeft een heerlijke energie, vooral het orgineel. Die Nino remix mist de groovy bassline van het orgineel, maar is er wel 1 die lekker doorrolt en wat kortere breaks heeft.

Het klopt trouwens dat het een wat oudere track is, hij draaide hem geloof ik al een half jaar geleden. Evenals Greg Benz en MD (het is ook hun label waar hij op gereleased wordt.) Hij zit ook in 1 van greg's aurium sessions op proton.

Het is niet een vernieuwende track, maar zeker 1 die je tot dansen zet (Y)

_________________
Eenieder die vecht voor de toekomst, leeft er nu al in.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 41 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma