It is currently 27 Apr 2024, 08:44

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
PostPosted: 24 Jul 2006, 03:27 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Datcho[/align]Artiest: Rocco Mundo & ONNO
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.roccoandonno.com[/url]
Titel: A. Sacrifice
[color=black]Titel:[/color] B. Sacrifice (Fuerra De La Hoya Dub)
Label: Suburban Tracks 010
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.suburbantracks.com[/url]


[align=center]Tribal plaat die vooral door de original mix lekker past in donkere en duistere sets[/align]
Onno kennen we allemaal wel denk ik. Voor diegene die hem niet kennen volgt een korte beschrijving. Onno is bekend geworden als dj vanaf ongeveer 2001. Toen begon hij als warm-up dj in de Chemistry. Daarna draaide hij op bekende avonden als Earth en in grote bekende discotheken als de It, Now & Wow evenals Screen in Helsinki. Zijn stijl kan omschreven worden als dark en tribal.

Als duo met Rocco Mundo heeft hij al redelijk wat releases op zijn naam. The DJ Took Pills op Little Mountain en een remix voor Cevin Fisher & Scumfrog om maar 2 voorbeelden te geven. Toch niet de minste lijkt me.

Deze nieuwe tracks zijn uitgekomen op het mij niet bekende label Suburban Tracks. Na wat research blijkt het een label te zijn uit Spanje wat sinds vorig jaar actief is. Met inmiddels het 10e release in een jaar tijd is het zeker een label wat je moet checken. Zeker wanneer alle releases zijn zoals deze!

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/suburban.jpg[/img][/align]
Sacrifice is een lekker donker nummer met een tribal twist. Het intro en de build up doen me denken aan Strong Rhythm van Chus & Cheballos. Lekkere “tribal” beats die na een kort intro een enorme kick krijgen door de bassdrum. De track laadt zichzelf heel langzaam en wordt alleen maar duisterder en met de break met de Sacrifice vocal sample (uit een film volgens mij) weet de spanning er goed in te houden. Ik weet niet of het nu komt doordat het een nummer is op een Spaans label, maar het doet me wel veel denken aan de wat donkere platen uit deze omgeving.

[hr]
De Fuerra de la Hoya dub is wat donkerder en duisterder. De opbouw is minder tribal. Dit is meer gericht op grotere clubs denk. De opbouw is meer bombastisch te noemen en zal daardoor ook niet misstaan in de grote zaal van de Space bijvoorbeeld. Doordat de basis elementen van het nummer zijn gebleven, maar er meer drive in zit (wat komt door het gebruik van wat stuwende synth geluiden) komt het nummer wat drukker over dan het origineel.


Eindconclusie: Onno en Rocco Mundo richten zich meer op de buitenlandse en Amerikaanse markt met dit nummer. De B kant is precies wat er de Amerikaanse tribal inhoud en ze laten door de A kant zien dat de Nederlanders op alle vlakken thuis zijn. De A kant zal mijn favoriet zijn, maar de B kant heeft meer power.


Top
   
PostPosted: 24 Jul 2006, 08:33 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 23:50
Posts: 1747
Location: Amsterdam
Suburban Tracks is echt een heel vet label. Ben ook erg benieuwd naar deze release :)


Top
   
PostPosted: 24 Jul 2006, 19:48 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 09 Jun 2005, 10:53
Posts: 1115
Location: earth
ik ga ook zeker meer checken van dit label

heb zojuist wat oudere releases besteld,

ga het binnekort allemaal horen


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 34 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma