It is currently 27 Apr 2024, 08:13

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: 25 Jul 2006, 13:00 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Chane[/align]Artiest: Nick Hogendoorn & Eelke Kleijn
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.nickhogendoorn.nl[/url] [url]http://www.eelkekleijn.nl[/url]
Titel: A. Gamma Fix
[color=black]Titel:[/color] B. The Reef
Label: Spinifex Recordings 1208


[align=center]Twee verschillende, maar heerlijke gangmakers[/align]
Kijk 's aan... weer twee nieuwe producties van Nick Hogendoorn en Eelke Kleijn. Eerdere samenwerking tussen deze twee producers van Nederlandse bodem, heeft reeds tot geweldige producties geleid. Met tracks als Vixen en Dusk hebben ze hun naam als topproducers alleen nog maar versterkt. Individueel zijn ze erg goed bezig, maar deze samenwerking blijkt ook erg goed uit te pakken. Zeer benieuwd was ik dus naar deze nieuwe tracks: Gamma Fix en The Reef op het label Spinifex.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/spinifex.jpg[/img][/align]
Gamma Fix heeft een beetje een minimal inslag. Begint met een kick met wat percussieve geluiden, die elkaar op een lekker ritmische manier aanvullen. Later komt er een zuigend basje bij met een heel simpel, ruimtelijk klinkend melodietje (lijken wel vallende waterdruppels), welke in mooi contrast staat met de vrij droge beat. Dit melodietje horen we ook steeds terugkomen in het nummer. Op één of andere manier vind ik het wel wat van een Habersham track weghebben. Hoewel die vaak weer een stuk extremer gaat, blijft Gamma Fix vrij basic, wat ik in dit geval zeker kan waarderen.

Na een aantal maten te hebben opgebouwd, valt er een heel vette bass met een triolen-feel in, ondersteund door slechts de kick. Ik hou altijd wel van dit soort vette, kale beats en dit klinkt ook erg lekker. Op deze groove bouwt het nummer verder met wat minimal-geluidjes tot er een korte break komt, waar de fx los gaan en daarna weer lekker verder grooved. Vind dit echt een goeie track voor aan het begin van de avond. Loopt lekker, geen lange break en vormt een goeie basis om op voort te borduren


[hr]
The Reef begint met percussie en een snare. Dan valt de kick in met een vocal-sampletje... en het loopt meteen al lekker. The Reef is een heel ander soort track dan Gamma Fix. Eerder een progressive nummer oude stijl... lekker diep, zoals je ze niet veel meer hoort. De track doet een beetje dromerig aan door de spacy geluiden. Echt zo'n track die je wilt horen als je een vroeg een club komt binnenlopen en alles nog op gang moet komen. Een lekkere sfeermaker. Ook geschikt voor thuis met een dikke joint trouwens ;-) The Reef zet bijna een ambient sfeer neer.... mooie track.


Eindconclusie: Technisch gezien zijn het echt erg goede produkties. Ze zitten erg goed in elkaar en klinken overal lekker... zelfs op de pc op m'n werk (en dat zegt een hoop). Ben benieuwd hoe ze in een club klinken.

Mijn voorkeur gaat uit naar Gamma Fix, omdat deze wat meer pit heeft en wat aparter is. The Reef vind ik een mooie track, maar is wel erg rustig, waardoor ik 'm zelf niet snel zou draaien. Beide tracks zullen in ieder geval goeie gangmakers op een feest zijn. Nick Hogendoorn en Eelke Kleijn hebben weer twee heel goeie produkties afgeleverd en ik denk dat we nog veel meer goede tracks van ze kunnen verwachten. Hou ze in de gaten.


Top
   
PostPosted: 25 Jul 2006, 13:37 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:17
Posts: 791
Location: Groovecollection.nl
2 erg lekkere tracks .... The Reef is heel erg Cattaneo :cool

_________________
Proper music: [url]http://www.soundcloud.com/dwk[/url]


Top
   
PostPosted: 26 Jul 2006, 14:58 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 12 Jun 2005, 02:02
Posts: 636
The Reef is :cool


Top
   
PostPosted: 26 Jul 2006, 21:57 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 30 Apr 2006, 18:39
Posts: 690
The reef is echt ontzettend sterk!!!! Knap gedaan! (Y)


Top
   
PostPosted: 27 Jul 2006, 09:16 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
Thanks!

Dank ook aan Chane, mooie review :cool


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 36 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma