It is currently 29 Apr 2024, 06:49

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
PostPosted: 30 Jul 2006, 15:05 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: sandah[/align]Artiest: Stefano Greppi
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.stefanogreppi.com[/url]
Titel: A. Ad Finem - Angel (Stefano Greppi Remix)
[color=black]Titel:[/color] B1. Stefano Greppi - Electropop (Ambient Mix)
[color=black]Titel:[/color] B2. DAF - Your Heart (Stefano Greppi Remix)
Label: Screen Recordings 013
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.screen-recordings.com[/url]


[align=center]Kwalitatief zeer hoogstaand, maar wel erg conservatief[/align]
Stefano Greppi, ook al een bekende in de progressive house wereld, produceert al jarenlang en de kwaliteit van zijn producties blijft onverminderd hoog. Zijn platen zijn te vinden op zeer veel compilaties, van Hed Kendi tot Renaissance.

Ook in 2006 timmert deze Italiaan aan de weg. Zo lanceerde hij dit jaar niet alleen zijn debuutalbum ‘Technologies In House Music’ maar bracht hij tevens het langverwachte ‘Living in a Video’ uit. De laatste track was de openingstrack van de B2B set van Sasha & Digweed op Southfest 2005, waarvan bijna 75.000 feestgangers getuige waren ! Nu Greppi ook nog eens een albumsampler uit heeft gebracht, wordt het tijd deze eens goed te beluisteren.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/screen.jpg[/img][/align]
Deze release is in feite een selectie van het debuutalbum van Greppi. Op de A kant vinden we zijn remix van Ad Finem – ‘Angel’. Deze remix is in 2003 al uitgekomen en vormt (in ieder geval voor mij) de hoofdact van deze sampler. Het origineel vind ik geweldig en omdat ik destijds de remix van Stefano Greppi gemist heb was het nogal een verrasing. Want het nummer is wel aardig onder handen genomen. Het geheel is steviger. De track begint rustig met een “kabbelend-beekje-geluid” en de bekende vocaal van het nummer. Nog binnen de minuut komt een vrij stevige beat in het nummer. Vanaf dan wordt het een goede setopener. De plaat versnelt al aardig en pakt lekker op. Toch zijn de gebruikte effecten en elementen niet enorm vernieuwend. Het laat me elke luisterbeurt na 8 minuten toch wat kil achter. Het mist iets en ik weet niet wat. Originaliteit? Diversiteit? Misschien allebei wel een beetje. Misschien vind ik het origineel wel veel beter


[hr]
Op de andere zijde vinden we 2 platen. Op B1 staat de Ambient mix van “Electropop”. Ook deze plaat is een oudere, in 2002 al uitgekomen op Plastica. Bij ambient mixes word ik altijd enthousiast, soms is het verbazend wat er gebeurd als een track ‘ineens ambient wordt’. Deze track blijkt een nog meer geschikte setopener. Vanaf aanvang is de electrosynth van het origineel de leidraad, en vormen achtergrondgeluiden (ik hoor lachende kinderen) de basiselementen. Ook een zweverige toon maakt het geheel erg goed klinken. Wederom is het geen origineel en diverse plaat, maar kwalitatief wel erg goed.

Op B2 vinden we een andere remix. Dit keer is DAF – ‘Your heart’ onder handen genomen. Dit blijkt in tegenstelling tot de andere 2 platen meer een ‘filler’ te zijn. De eerste minuut van de plaat is een vrij vlak intro: een rustige maar gestaag opbouwende beat introduceert Your heart. Maar na 2 minuten verandert er niet bijster veel. Een vocaal die ver op de achtergrond te beluisteren is maar verder …. niet veel. In een set met goede drive zou hij halverwege niet misstaan. Ik kan de helft van de luisterbeurten ook niet stil blijven zitten, de beat pakt je wel fors op. Enigszins tribal aandoend bouwt de track op. Een hoogtepunt valt echter niet te ontdekken. Your heart is minder gevoelig als de titel doet vermoeden.



Eindconclusie: Zo blijkt deze sampler een aardige uitbreiding voor je collectie. Voor de dj is deze sampler veelzijdig en tijdloos, de platen klinken nog steeds vers. Maar voor de “luisterende” progressive liefhebber: misschien is het het overwegen waard. Pp het debuutalbum kun je nog meer horen !


Top
   
PostPosted: 30 Jul 2006, 17:45 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 22:17
Posts: 791
Location: Groovecollection.nl
Die remix van Ad finem is niet echt origineel van opzet maar wel erg lekker (Y)

_________________
Proper music: [url]http://www.soundcloud.com/dwk[/url]


Top
   
PostPosted: 01 Aug 2006, 17:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 30 Apr 2006, 18:39
Posts: 690
de a-kant is volgens mij best lekker als je hem op het juiste moment in je set draait! :)
leuk plaatje! :)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma