It is currently 28 Apr 2024, 13:21

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: 11 Sep 2007, 00:03 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Phortastic[/align]Artiest: Shawn Astrom
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.myspace.com/bagshirt[/url]
Titel: A. Vibrations
[color=black]Titel:[/color] B. Vibrations (Crono remix)
[color=black]Titel:[/color] C. Vibrations (Hiras remix)
[color=black]Titel:[/color] D. Vibrations (Redanka remix)
[color=black]Titel:[/color] E. Vibrations (Rekelectric remix)
Label: Boz Boz Recordings 020
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.trustthedj.com[/url]


[align=center]Redanka, Hiras en Rekelectric leveren 3 sterke en gevarieerde versies[/align]
Boz Boz, een sublabel van Trust The DJ, is het alom bekende progressive house en breaks label van John Graham of Quivver. In 2003 werd dit label door John opgericht en het diende vooral als uitlaatklep voor zijn Quivver alias. Bijvoorbeeld “These are the days” uit 2004 is een schitterende EP. Ook het heel bekende “Space Manoeuvres Pt. 3” is zeker en vast een klassieker. Redelijk recent kwam John zelfs met de eerste mix cd op dit label: “Controlled Substance volume 1”, wat zeker niet onaardig was.

Shawn Astrom is een nieuwe naam voor mij, maar hij heeft toch al een aantal releases op zijn naam staan op een paar minder bekende labels als Level Recordings en Jebeq Recordings. Op dit eerste label zou zelfs zijn eerste artiestenalbum moeten verschijnen met de titel “Binary Mode”. Hij komt uit Colorado in de Verenigde Staten. Benieuwd wat deze gozer allemaal kan!

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/bozboz.jpg[/img][/align]
“Vibrations” begint met een lekkere breakbeat bassline en enkele leuke effectjes. Een vervormde vrouwelijke stem doet ons er constant aan herinneren wat de titel van dit nummer is. En tussendoor zegt ze ook nog een paar andere dingetjes. Redelijk monotoon en zonder een echte melodie gaat de track op z’n elan verder. De vocalen vind ik persoonlijk een beetje storend en ook instrumentaal is dit nummer zeker niet wereldschokkend ofzo. De break is ook niet al te schokkend trouwens en even later komt Shawn opeens wel met een melodie op de proppen. Deze doet me echter niet echt swingen. Snel op naar de eerste van de vier remixen dus!

[hr]
De eerste is van de hand van Crono en deze gaat van start met een dikkere bassline. Ook wel breaks, maar het gaat toch allemaal net iets trager. De vocalen zijn behouden maar zijn toch minder aanwezig als in het origineel. Er zijn ook meer mechanische effectjes te horen en na enkele minuten komt er een melodie tevoorschijn die me wel doet swingen! Vanaf dat moment gaat alles weer net iets sneller en kan ik niet meer stilzitten. Hierna verliest de track helaas een beetje van zijn momentum maar hij herstelt wel goed naar het einde toe. Solide en goed geproduceerde track.

[hr]
Hiras is de volgende die zijn hand aan deze track mag leggen. Dit is een meer electro getinte track met de typische kenmerken: zware en dikke vervormde bassline, vocalen die herhaald worden en gebruikt worden om de track mee op te bouwen en een melodie die het geheel net dat extra groove meegeeft. In het midden van de track gaat alles nog een versnelling hoger en wordt de melodie nog duidelijker en de groove nog intenser! Zeer lekkere melodie trouwens! Zonder twijfel de tot nu toe meest swingende track.

[hr]
Redanka, één van mijn favoriete producers, mag de voorlaatste remix verzorgen. Deze gaat met een aantal totaal verstoorde en gestoorde effecten van start en de vocalen zijn behouden. De bassline is snel en hard en Redanka bouwt goed de energie op. Na enkele minuten komt een heerlijke melodie ons vergezellen en bouwen we samen met de vocalen naar een prachtige break toe. In deze track vind ik de vocalen wel goed trouwens! Een iets meer vervormde melodie komt net voor de break tevoorschijn en helpt de break nog net dat beetje extra kracht meegeven. Deze vervormde, zwaardere melodie knalt na de break gewoon genadeloos hard door en doet me heel hard meeswingen en meeneuriën. Mijn held Redanka doet het toch wel weer. Het origineel is totaal niet meer te herkennen en hij maakt er een harde progressive house knaller van. Zo moet dat!

[hr]
De laatste remix is van Rekelectric. Hij gebruikt een zware bassline die je oren en glazen in de nabije 500 meter goed zullen doen trillen. Ook hij gebruikt de vocalen op een uitstekende manier, en een melodie die te vergelijken is met deze uit de Redanka remix. De break wordt met behulp van deze melodie en de vocalen mooi opgebouwd. Na de Redanka en de Hiras remix zeker een versie die me uitstekend kan bekoren! De stijl is een beetje tussen zware progressive house en electro house in.



Conclusie: opvallend hoe anders elke remix is, en hoe op een totaal andere manier de vocalen ook tot hun recht komen. In de Redanka mix, mijn persoonlijke favoriet in dit pakket, komen ze bijvoorbeeld schitterend tot uiting. In het origineel echter vind ik ze geweldig tegenvallen. Prachtig hoe een producer zoiets totaal kan vervormen tot een echt wapen. Met een prachtige Redanka remix, een uitstekende electro house versie van Hiras en een eveneens zeer sterke versie van Rekelectric moet er voor elk zeker wat wils zijn in dit pakket. Het origineel en de Crono remix zijn helaas van mindere kwaliteit maar kunnen voor mij de pret niet drukken. Goede release!


Top
   
PostPosted: 24 Sep 2007, 16:30 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 23:50
Posts: 1747
Location: Amsterdam
Zo... Shawn Astrom... tijd niks van gehoord, maar was een paar jaar geleden wel weg van zijn producties. Ben benieuwd naar deze release.


Top
   
PostPosted: 25 Sep 2007, 04:27 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 05 Nov 2006, 11:18
Posts: 4396
Location: lost in sound
Deze plaat hoorde ik voor t eerst in [url=http://forum.groovecollection.nl/viewtopic.php?highlight=kosmas&t=3557]deze set[/url] van Kosmas Epsilon in de Redanka remix uitvoering en ik vind em [size=150]VET[/size]! :tune
Wil de andere versies ook wel tjekken.

_________________
[color=#FFFF00]Music is the answer, to your problems.
= Just keep on dancing =[/color]

[color=#00FF00]Go into the world and do well. But more importantly: go into the world and do good.[/color]


Top
   
PostPosted: 25 Sep 2007, 11:50 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Oct 2005, 22:34
Posts: 880
Location: Hoboken, Belgium
De Redanka remix is redelijk vet ja! :hat


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma