It is currently 28 Apr 2024, 18:25

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: 12 Oct 2007, 00:13 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Phortastic[/align]Artiest: Shawn Astrom
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.team-toad.co.uk/espen.htm[/url]
Titel: A. Snares Have Bodies
[color=black]Titel:[/color] B. Wet Sequence
Label: Mokilok Recordings 005
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.mokilok.co.uk[/url]


[align=center]een leuk pakket van spacey effecten en leuke melodieën[/align]
Mokilok Recordings was voor mij een nieuw label. Maar met ondermeer een debuutrelease van Phatjak in hun catalogus was ik toch zeer benieuwd naar hun 5e release.

Espen, of Espen Gulbrandsen is een redelijk bekende naam in de progressive scène. Deze man is nog maar 24 jaar oud en komt uit Oslo, Noorwegen. Ondanks zijn jonge leeftijd heeft hij sinds 2004 toch al enkele sterke releases en remixen op zijn naam staan. Method, Red Flag Collective en Lost Language zijn enkele labels waar hij al materiaal mocht op uitbrengen. En met zijn “partner in crime” Stian, heeft hij ook al enkele sterke releases neergezet. Ik was dus benieuwd naar deze nieuwe EP van hem!

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/mokilok.jpg[/img][/align]
“Snares have bodies” begint leuk en fris met allerlei effectjes en een groovy bassline. Na een 2-tal minuutjes komt er meer melodie in de track en wordt de track nog leuker. Een erg elektronisch klinkende track is dit, vooral door de continu herhalende speciale effectjes die een beetje als schietende lasers uit een episode van Star Trek klinken. Je moet hier van houden, maar je wordt het wel snel gewoon en de leuke melodietjes doorheen de track maken van dit nummer gewoon een solide en swingend geheel. Kan zeker in het begin van een set gebruikt worden om de boel een beetje op te bouwen.

[hr]
“Wet sequence” start net zoals de eerste track met een speciaal effectje dat ook een beetje “spacy” klinkt. De bassline is ook hier lekker groovy en al snel komen ook hier leuke melodietjes in de track. De opbouw en stijl van deze track lijken wel heel veel op “Snares have bodies”. Alleen komt er bij deze track toch wat meer nadruk te liggen op de melodie, die in het midden van de track lekker naar voren komt en zich helemaal kan ontplooien. Persoonlijk vind ik deze track dan ook de beste van de twee. Dit is ook meer een peak time track die in elke melodische progressive house set wel zou passen!



Conclusie: twee leuke plaatjes in dit pakket. Eentje dat kan dienen als opwarming en eentje dat meer geschikt is voor een peak-time moment. Vooral “Wet sequence” vind ik zeer geslaagd en is zeker de moeite om eens te checken.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma