It is currently 28 Apr 2024, 12:19

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: 14 Nov 2007, 02:20 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[align=right]Reviewer: Harmen[/align]Artiest: Hi Dive
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.jaylumen.com[/url]
Titel: A. Little Creatures
[color=black]Titel:[/color] B. Stalker
[color=black]Titel:[/color] C. Cause 'n Effect
[color=black]Titel:[/color] D. Kobe
Label: Baroque Limited 025
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.baroquerecords.co.uk[/url]


[align=center]Electro zoals je electro te vaak hoort, dit kan beter![/align]
Een nieuwe release op Baroque limited wekt altijd mijn interesse dus toen ik de review mocht doen van Hi Dives – Little Creatures EP was ik dan ook zeer benieuwd naar de tracks. In het achterhoofd had ik dan natuurlijk de Hi Dives remix van Trafik’s Thought line. Eén van mijn favoriete progressive tracks van de zomer. Helaas viel deze release toch wel wat tegen.

[align=center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/baroque.jpg[/img][/align]
Stalker is een vrij basic electro progressive house track zonder veel poespas. De 1e 2,5 minuut zijn heel kaal en vrij saai. Het Enige wat je hoort is een beat met wat percussie werk en af en toe een vrij lage toon er doorheen. Prima als je minimal wilt draaien maar dan draai je deze track vast niet. De break die na 2,5 minuut volgt haalt volledig het tempo uit de track. Maak die track dan 2 minuten korter … Na de break krijgt de track er een standaard electro basslijntje bij en daar blijft het bij. Een inspiritatieloze 1000 in 1 dozijn track, next please.

[hr]
Cause ’n effect is gelukkig een stuk beter dan Stalker. Ook deze track is echte electro prog house track. Het verschil met Stalker is dat erin deze track tenminste nog een beetje diepte en groove zit. Helaas geen mooie melodieën of basslijnen maar wel veel recht toe recht aan electro chords. Leuke track om tussen door te draaien maar qua opbouw komt deze track veel tekort om als een echte Floor killer te gebruiken.

[hr]
Kobe heeft het wel in zich om de dansvloer in extase te brengen. De track heeft wat meer techy invloeden en weet mij wel te boeien. Komt ook omdat de opbouw van de track prima in orde is. Een acid basslijn zorgt voor nog wat extra groove naast de uitstekende percussie lijn. Het techy karakter van de track zorgt er ook voor dat je de melodie niet mist. Dit is echt een ‘gaan met die banaan’ track, vol gas met acid en electro geluiden en geen moeilijk gedoe met lange breaks. Niet iets voor de liefhebbers van het meer subtiele werk.

[hr]
Little Creatures is de meest funky track van de EP. Ook deze track zal het vooral goed doen bij de electro liefhebbers. Weliswaar zo’n standaard “fart basslijntje” maar wat mij vooral blijft boeien is het simpele doch aanstekelijke melodietje. De 2 korte breaks in de track zijn lekker mysterieus en spacey en dat is wel fijn na al dat zware electro werk. Toch wel de leukste track van de gehele release.



Conclusie: Een tegenvallende release op Baroque Limited. Alleen Little Creatures en Kobe zijn de moeite waard. Echter ook Little Creatures en Kobe tracks zijn niet zo speciaal dat dit een must buy is. Volgende keer beter voor Baroque en Hi Dive.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma