It is currently 28 Apr 2024, 04:36

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 05 Dec 2007, 01:07 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[right][Reviewer: Jasper[/right]Artiest: Leron, Yves Eaux & C-Jay
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.leronandyveseaux.com[/url] - [url]http://www.thesessions.nl[/url]
Titel: A. Fantoomlust
[color=black]Titel:[/color] B. Fantoomlust (C-Jay remix)
[color=black]Titel:[/color] C. Fantoomlust (Kasey Taylor remix)
Label: Vapour Recordings 066
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.vapourrecordings.com[/url]


[center]lekkere driving progressive van Nederlandse makelij[/center]
Vapour is het succesvolle label van de overbekende Kasey Taylor, en het is bovendien één van de weinige labels die tegenwoordig nog hun tracks op vinyl uitbrengen. Door de jaren heen is Vapour, in tegenstelling tot andere labels, trouw gebleven aan dezelfde stevige progressive sound, komende van artiesten als Parham & Plaza, Chris Micali, Quest en labelbaas Kasey Taylor zelf; meestal in samenwerking met zijn maatje Chris Meehan. ‘Fantoomlust’ van Leron, Yves Eaux & C-Jay hoort perfect in dat rijtje thuis, zeker omdat Leron & Yves Eaux hun sound omschrijven als “the international house sound”, een mengeling van house, tribal, progressive en techhouse. Die sound heeft hen ondertussen toch al tientallen releases op gewaardeerde labels als SOG, Method en Baroque opgeleverd. Het is trouwens niet de eerste keer dat dit onafscheidelijke Nederlandse producersduo, ook bekend als Nocando, de krachten bundelt met C-Jay, de man van de originele en geflipte tracktitels. Samen waren ze al verantwoordelijk voor het heerlijke ‘Noorderlicht’ op The Sessions, en Leron & Yves Eaux verzorgden ook al remixes voor C-Jay’s hits ‘Sundayzer’ en ‘Darkism’. Met deze collaboratie kan het dus niet misgaan!

[center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/vapour.jpg[/img][/center]
Het eerste wat me opvalt bij het beluisteren van de Original mix van ‘Fantoomlust’ is de enorm vette kick. Die moet echt fantastisch klinken door de subwoofers van een grote club! De eerste minuten zijn dan ook redelijk stevig, met een strak tempo en een lekkere drive, terwijl er af en toe distorted gitaarklanken opduiken. Na de eerste kleine break wordt de sfeer wat dieper wanneer er een hoge melodie opduikt die mooi samenspeelt met de basslijn en de andere effecten. Het tempo wordt met de nodige claps, crashes en stutters toch hoog gehouden, en zo komen we bij de tweede break. Die is redelijk melodisch, en vormt daardoor een mooi contrast met de rest van de track. De sfeer wordt even lekker opzwepend, om na de climax terug te keren naar het bouncey gevoel van de eerste minuten van het nummer, aangevuld met de melodische elementen uit de break. Er zit een duidelijk evolutie in dit nummer, en alle elementen worden meesterlijk met elkaar gecombineerd. Samen met de kwaliteit van de sounds geeft dit een sterke progressive floorfiller.



Op de B-kant zorgt C-Jay zelf voor zijn interpretatie van ‘Fantoomlust’. Waar de Original mix eerder een Leron & Yves Eaux tintje had, weet C-jay mooi zijn eigen stempel op het nummer te drukken. Het hele zaakje is wat dieper en minder bouncey dan in de Original mix, maar er zit toch van bij de start een stevige drive in. Hij behoudt ook de melodietjes uit de Original mix, maar geeft ze allemaal zijn eigen typische twist. Laag na laag wordt toegevoegd, en toch klinken alle elementen perfect in harmonie met elkaar. De remix blijft maar bouwen en bouwen tot aan de break, en ik verwachtte ergens wel een dikke climax zoals in bijvoorbeeld ‘Daglicht’ of ‘Chemical Illusion’ terug te vinden is. Die komt er niet echt, en in dat opzicht is deze remix dus misschien een klein beetje teleurstellend. Maar de sterke opbouw en het creatieve gebruik van de sounds uit de Original mix maakt veel goed!



Tot slot mag ook Vapour’s head honcho Kasey Taylor zijn tanden in ‘Fantoomlust’ zetten, en hij doet dat op zijn eigen typische manier. Zijn remix bevat een hoop elementen uit de Original mix, die hij aandikt met strakke percussie en diepe rollende basslijnen zoals alleen hij ze kan maken. Er zit ook in deze mix een lekkere drive, en de vele subtiele details zorgen ervoor dat dit nummer ondanks het gebrek aan echte uitschieters of hoogtepunten nooit saai wordt. Het resultaat is een redelijk donkere hypnotische progressive plaat die misschien niet geschikt is voor peaktime momenten, maar zeker zijn plaats kan vinden in de warmup sets van vele dj’s.



Conclusie: Vapour slaagt erin om bij elke release kwaliteit af te leveren, en deze plaat is geen uitzondering. Misschien minder opzwepend dan andere Vapour releases, maar wel eentje van topkwaliteit! Heerlijke diepe en driving progressive zoals het hoort. Deze drie heren bewijzen dat men in Nederland weet hoe goeie progressive moet klinken, en ook oudgediende Kasey Taylor laat zie dat hij zijn kunstjes nog niet verleerd is.


Top
   
PostPosted: 07 Dec 2007, 16:57 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
na veel geharrewar over de releasedatum, mede doordat 3beat failliet ging is de kogel toch door de kerk:
in januari komt dit plaatje uit...

en daarna staat dit nog gepland:


2008




c-jay

moonlight express

[with medway edit - jaydee edit & roger martinez remix]

the sessions recordings

january 21



leron, yves eaux & c-jay

fantoomlust

[with c-jay & kasey taylor remix]

vapour recordings

january 15



c-jay

80808

[with jaydee remix & jaydee dub]

iboga records

january 10



c-jay & citizen

burnout

[with dub & remix]

flow records

january



c-jay & dj19 featuring michelle chivers

nethercutter

[with ashton shuffle remixes]

19box recordings

january



c-jay & medway

indecent behaviour

[with roger martinez remix]

the sessions recordings

march 03


zo "rustig" als 2007 was, zo los gaat het al direct begin 2008...
en er komt nog veel meer aan....
ook een plaat die ik nog moet tekenen, getiteld MIKO....
deze wil zowel iboga hebben als..............paul van dyk !!!!!

.......maar ik kan niet kiezen...
grrrr.....
mischien nog ff vasthouden en kijken of anderen hem nog willen.
wat een luxe....... een keus hebben...
:cool


Top
   
PostPosted: 07 Dec 2007, 17:48 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Vet C-Jay! Maar ik zou dus 100% voor Paul van Dyk gaan, het gaat toch om de bekendheid en de verkoop? Ik heb nog nooit van Iboga gehoord. Easy choice! :cool


Top
   
PostPosted: 07 Dec 2007, 17:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 11 May 2006, 17:56
Posts: 3002
nog nooit van Iboga gehoord? schande :p [url=http://www.discogs.com/label/Iboga+Records]www.discogs.com/label/Iboga+Records[/url]


hey c-jay
ik ben echt benieuwd naar je fantoomlust & nethercutter release. :D


Top
   
PostPosted: 07 Dec 2007, 18:00 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Cool, een Deens label dus. Maar goed ik blijf bij mijn standpunt zoals je zult begrijpen ;)


Top
   
PostPosted: 07 Dec 2007, 20:44 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
partyhardy; : "cool, een deens label" is niet alles wat je over iboga zou moeten zeggen..haha. ze zijn echt wel groot, en domineren de beatport top 10 in de psy al jaren. tegenwoordig doen ze ook veel prog achtige dingen en zie je ze ook meer in de prog top 100 van beatport.
kasey taylor heeft ook remixen voor ze gedaan onlangs, en het remix album van Antix is echt wel iets dat we hier op GC kunnen waarderen. of het artist album van ace ventura...pure kunst!

zoals je weet zijn mijn sets altijd wat steviger dan de doorsnee prog sets geweest.
ik neig altijd met een live set naar een hoog feest en dansgehalte. ik draaide vaak goa terug gepitched naar 130bpm.... niemand wist WAT ik draaide, maar los gaat het wel....
tegenwoordig is de goa scene ook opgesplitst, net als vele andere scenes...je hebt de 140bpm of hoger "full on" goa, je hebt de full on psytrance, en je hebt psytrance sinds enige tijd die verdomd veel lijkt op de..........c-jay sound... lol...
oftewel; prog zoals ik die graag hoor: volkoren en dansvloer minded. ik ontdekte ineens een wereld van producers en labels die rake plaat na rake plaat maken en uitbrengen. totally what i like.

vol genoegen bevind ik me al een tijdje in het warme bad dat psytrance heet...of prog psy of whatever... feit is dat er een hele wereld bestaat buiten de reguliere prog om die pompt en ramt als een gek.... het neigt naar trance, maar blijft diep en zuigend.
de "reguliere" progwereld is veranderd richting minimal en electrosounds maar daarnaast bestaat er nog een enorme, megagrote scene buiten europa die psy heet.
en de labels die psy uitbrengen, neigen er tegenwoordig naar om steeds iets dieper en proggier te gaan. zo heeft flow records bijvoorbeeld 3 sublabels: 1 voor prog-electro, 1 voor psytrance, en 1 voor full on psy dat naar goa neight.

zo ben ik dus ook onlangs in contact gekomen met citizen, met wie ik ook produceer. hij komt als zijnde Zen Mechanics uit de goa hoek, met keiharde goa producties... hij bleek fan van mij en omgekeerd, dus de studio ingedoken. hij wilde graag eens wat dieper gaan.
en daar komen dan cross overs uit met EN een dikke c-jay handtekening qua opbouw en diepte, EN een dikke zen mechanics / citizen handtekening qua trance sounds...

anyway; er zijn dus een paar top labels in die scene zoals flow en iboga, te vergelijken met bedrock en renaissance in de reguliere prog scene... best groot dus.
en daar zit ik nu bij....iboga heeft me omarmd, en er zal nog veel van me uitkomen daar. ook op veel verzamel albums. ongemixte verzamel cd's zijn helemaal de bom in die scene en verkopen als een toeter.
wel grappig; ipv met een dikke trancer kom ik die scene in met mijn track 80808: een solo plaat die 123bpm telt, en superdiep gaat.
blijkbaar komt mijn sound op het goede moment in dit wereldje. de prog scene zoals wij die kennen is richting electro / minimal gegaan en de psy scene zoals "hun" die kennen gaat met een aftakking weer wat dieper. grappig.

maar dit geeft de cross over van mijn track[s] dus mooi aan: van dyk wil die plaat, maar iboga ook.
flow wilde hem ook, maar heeft al teveel c-jay klaarstaan...dus ff halt daar op dat label.
anyway partyhardy; check iboga maar eens uit.
denk dat er best een hoop lekkers voor jouw smaak bijzit.

mijn dilemma dus: ga je voor een algemeen uberbekend label als paul van dyk's Vonyc, of blijf ik toch in de prog achtigere scene mun naam bouwen zoals bij vapour, iboga, mijn eigen label etc. etc.? oftewel, de labels waar men mij verwacht.

ps: wat vind je van fantoomlust? :) daar ging dit topic over geloof ik...hahaha..


Top
   
PostPosted: 09 Dec 2007, 11:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 02 Oct 2005, 12:35
Posts: 2670
Location: @ Home
Als ik je anekdote lees ben je enthousiast over een Sound waar je in gelooft.

Dan is een label als van Paul van Dijk toch een ontzettend goede optie om je

geluid en Sound verder te verspreiden.

Iboga heeft je al ontdekt.....

Maar succes met je keuze, in ieder geval een leuk stukje tekst weer om te lezen :hat


Top
   
PostPosted: 09 Dec 2007, 12:10 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
hmm... goeie insteek. thanx....


Top
   
PostPosted: 10 Dec 2007, 23:30 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 29 Dec 2005, 09:45
Posts: 396
Location: Antwerp
Ik heb persoonlijk meer met Iboga... daar heb ik wel platen van, en dat PvD label heb ik dan weer nooit van gehoord :lol

Komt nethercutter volgend jaar eindelijk?! Aston shuffle remix is zooo vet... I like! (Y)


Top
   
PostPosted: 11 Dec 2007, 10:55 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
nethercutter...tja, tis ongelooflijk....maar hij gaat uitkomen!!!
ik sprak dj19 nog, en die zegt nu ECHT dat hij hem vroeg volgend jaar wil doen.
duurde gelukkig ook maar 2 jaar of zo na tekenen..hahahaha!
track klinkt nog wel enorm hip trouwens nu ik hem zo terug hoor....niet gedateerd of zo...


Top
   
PostPosted: 11 Dec 2007, 11:37 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 16 Feb 2007, 10:36
Posts: 257
Location: Dordrecht
Hej C-Jay,

Ik denk dat Iboga de beste keus is en het best bij je past als persoon.
Minste keurslijf mijn inziens en daarnaast inderdaad een van de leading labels binnen de scene waarin jij thuis hoort met jouw sound.
Ik hoop dan ook spoedig op een aantal Antix remixes van jouw originballs ;-)...

Iig fijn dat alles nu eindelijk zijn plek heeft gevonden en achterlijk snel achter elkaar uit gaat komen.. :) :) ;)

_________________
Locked Up Progressive Sounds radioshow
3rd Thursday of the month on http://www.ETN.fm
4th Tuesday of the month on http://www.danceradio.gr
4th Friday of the month LIVE at http://www.myspace.com/dynamixradio


Top
   
PostPosted: 11 Dec 2007, 16:37 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 23 May 2007, 13:10
Posts: 28
Location: Utrecht
LeRon & Yves Eaux zijn 29 december weer eens te bewonderen naast Marco V. Van Marco V hoef je niet alleen techtrance, trance of techno te verwachten. Op deze avond neemt hij iedereen graag mee op de techhouse , progressive tour. Natuurlijk zal er na verloop van tijd trance komen en een tikkie techtrance, maar dat heeft ook zijn charme naarmate de avond eindigt. Dus een goed opbouwende avond, waarbij LeRon & Yves Eaux zorgen voor een heerlijke start van de avond.


Top
   
PostPosted: 12 Dec 2007, 10:50 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
[quote="Jacco@Work"]Hej C-Jay,

Ik denk dat Iboga de beste keus is en het best bij je past als persoon.
Minste keurslijf mijn inziens en daarnaast inderdaad een van de leading labels binnen de scene waarin jij thuis hoort met jouw sound.
Ik hoop dan ook spoedig op een aantal Antix remixes van jouw originballs ;-)...

Iig fijn dat alles nu eindelijk zijn plek heeft gevonden en achterlijk snel achter elkaar uit gaat komen.. :) :) ;)


zit inderdaad wel wat in jacco... thanx...

Top
   
PostPosted: 12 Dec 2007, 12:40 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 14 Jun 2005, 18:17
Posts: 2315
Location: Denver, Co, USA
wat zegt je hart?

:)


Top
   
PostPosted: 14 Dec 2007, 11:54 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
mun hart zegt: stop nou us met al die troep in je lijf stoppen klootzak!!!!!!!!!!!!!
hahahaha....
geintje... ik ben cleaner dan ooit en het bevalt me zowaar nog ook.

maarre; mun hart zegt iboga ...
tja... :)


Top
   
PostPosted: 14 Dec 2007, 12:07 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 16 Feb 2007, 10:36
Posts: 257
Location: Dordrecht
[quote="C-Jay"]mun hart zegt: stop nou us met al die troep in je lijf stoppen klootzak!!!!!!!!!!!!!
hahahaha....
geintje... ik ben cleaner dan ooit en het bevalt me zowaar nog ook.



Wijsheid komt met de jaren ;)


[quote="C-Jay"]maarre; mun hart zegt iboga ...
tja... :)

Nou waar wacht je dan nog op???

_________________
Locked Up Progressive Sounds radioshow
3rd Thursday of the month on http://www.ETN.fm
4th Tuesday of the month on http://www.danceradio.gr
4th Friday of the month LIVE at http://www.myspace.com/dynamixradio


Top
   
PostPosted: 15 Dec 2007, 11:30 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 04 Jan 2007, 13:46
Posts: 676
Location: T.B.C.
Uiteraard voor IBOGA gaan is mijn mening.. Al ben ik misschien beetje bevooroordeeld..
Wel te gek dat je de keuze überhaupt hebt! :hat

Heerlijk diep label wat inderdaad zeer goed bij je stijl past!
Nog even en m'n hele tas zit straks vol met C-jay / iboga releases.....
Ik heb van dat PvD label trouwens ook nog nooit kaas gegeten!


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2007, 17:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
Ik zou direct PvD doen, veel grotere afzet bij een veel groter publiek. Iboga is ook wel leuk maar als je daar al wat anders doen zou de keuze voor mij snel gemaakt zijn.


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2007, 21:24 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
Precies, Eelke snapt het.


Top
   
PostPosted: 05 Jan 2008, 18:32 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
het wonder is geschiedt; fantoomlust is afgelopen maandag uitgekomen, exclusief via beatport.
original stond vanmiddag op 39 in de prog top 100, kasey remix op 33...
duurt bijna 2 jaar maar dan heb je ook wat....


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma