It is currently 29 Apr 2024, 01:33

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: 04 Feb 2008, 22:02 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[right]Reviewer: Phortastic[/right]Artiest: C-JAy
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.myspace.com/cjaysessions[/url]
Titel: A. Moonlight express
[color=black]Titel:[/color] B. Moonlight express (Jaydee Edit)
[color=black]Titel:[/color] C. Moonlight express (Medway Edit)
[color=black]Titel:[/color] D. Moonlight express (Roger Martinez Remix)
Label: Sessions Recordings 010
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.thesessions.nl[/url]


[center]Roger Martinez met een heerlijke swingende interpretatie[/center]
C-jay is een naam die in 2007 zeker niet weinig werd uitgesproken bij de meeste muziekliefhebbers. Met mooie releases op labels als Babylon Records, Vapour Recordings en EchoPlast wist hij best wel een naam op te bouwen. C-jay, of Christian Jansen, vond nu echter dat hij het nieuwe jaar best op zijn eigen label inzette. Ik was benieuwd of dit alweer kwaliteit ging opleveren!

[center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/sessions.jpg[/img][/center]
Over “Moonlight express” kan ik kort zijn: een heerlijke solide progressive house plaat zoals ze enkele jaren terug vlotjes uitgebracht werden. Een rustige bijna hypnotiserende bassline en een terugkerend heerlijk kort melodietje begeleiden ons bij deze mooie reis. Ook worden er heerlijke effecten en sounds gebruikt doorheen deze meer dan 10 minuten durende track. Puik werk van C-jay!



De eerste edit is van de hand van Jaydee. Hij is natuurlijk megabekend van zijn monsterhit “Plastic Dreams” uit 1992 alweer. Na al die jaren komt hij heel verassend weer eens op de proppen met deze edit. Uiteraard zijn hier geen grote verschillen met het origineel, maar het gaat hem meer om de subtiele dingetjes. Een nieuw loopje en de toevoeging van vrouwelijke vocalen zijn de voornaamste verschillen. Een mooie toevoeging voor de Dj’s die wel wat vocalen kunnen appreciëren, maar voor mij voegt dit te weinig toe aan het pakket en is hij te gelijkaardig aan het origineel.



De tweede edit werd verzorgd door Medway, die vooral op Hooj Choons in het verleden al vele topplaten heeft afgeleverd. Hij start deze remix met een iets dikkere bassline en voegt ook iets meer techy elementen toe in zijn edit. Dit maakt deze versie het meest geschikt voor de peak-time momenten. De verschillen met het origineel van C-Jay zijn hoorbaar, maar de opbouw is heel gelijkwaardig. Ook is deze versie iets korter en is de break wat beter uitgewerkt voor het peak-time werk. Kortom een heel geslaagde edit en voor mij de beste versie van de 3 tot nu toe!



Roger Martinez zorgt voor de laatste versie en hij maakt van “Moonlight express” een volwaardige remix. De opbouw en stijl van deze remix is niet te vergelijken met het origineel. Roger voegt heel wat “swung” en groove toe in deze remix. De sounds zijn wel te herkennen maar daar houdt de vergelijking met de andere versies dan ook op. Een heerlijke mix en voor mij absoluut de beste versie. Prachtig hoe Roger al de elementen uit het origineel neemt en er zijn eigen interpretatie mee vormt. Veel minder progressive, maar oh zo lekker klinkend in de oren en oh zo swingend! Heerlijk!



Conclusie: Roger Martinez blaast in zijn eentje al de andere versies tot in de vergetelheid. Dit wil echter niet zeggen dat de andere versies van slechte kwaliteit zijn, maar het zegt meer over de briljante remix van Roger. Met een iets meer peak-time gerichte edit van Medway en een mooi progressive origineel van C-Jay biedt dit pakket echter voor iedereen wat wils. Enkel de iets wat overbodige edit van Jaydee had voor mij niet gehoeven.


Top
   
PostPosted: 06 Feb 2008, 17:46 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
samples: www.beatport.com/artists/c-jay


Top
   
PostPosted: 07 Feb 2008, 20:43 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Oct 2005, 22:34
Posts: 880
Location: Hoboken, Belgium
De originele versie van Moonlight Express vind ik echt héél sterk, en van de betere C-Jay nummers die ik al gehoord heb. Lekker diep, heel veel sfeer, en zelfs een beetje Moshic-achtige invloeden. Erg mooi weeral C-Jay! (Y)


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2008, 20:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 18:53
Posts: 3636
Location: Amsterdam
:oops

dank dank dank....


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2008, 21:47 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Jun 2005, 20:06
Posts: 1527
'zeker niet weinig werd uitgesproken' en 'best wel een naam op te bouwen'.. wat zijn dit voor een slappe omschrijvingen ? Daar hoort dus gewoon 'veel uitgesproken' en 'een behoorlijke naam op te bouwen' te staan. Al is de werkelijkheid wellicht niet zo sterk, de kracht zit hem in de woorden ! :)

_________________
Ik ken het klappen van de zweep,
ik ken de regels van het spel,
ik ken de zin van het bestaan,
maar als ik drink dan gaat het wel.


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2008, 23:25 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Oct 2005, 22:34
Posts: 880
Location: Hoboken, Belgium
En dan krijg je commentaar dat de reviews steeds te positief zijn :p


Top
   
PostPosted: 09 Feb 2008, 17:53 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
tis altijd wat :p


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma