It is currently 28 Apr 2024, 20:34

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
PostPosted: 19 Mar 2008, 22:24 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[right]Reviewer: Phortastic[/right]Artiest: Ossie
Titel: A. Farewell
[color=black]Titel:[/color] B. Farewell (Minimal mix)
Label: Soul Glow Records 001


[center]een dikke party track en een stripped down versie voor thuis[/center]
Soul Glow Records is alweer een nieuw label, ditmaal van de gevestigde waarden Desyn Masiello en Rowan Blades. Zij vonden de tijd rijp om zelf een label te starten. Volgens de geruchten waren ze hier al tijden mee bezig, waarbij al gesproken kan worden over jaren in plaats van maanden. Zelfs voor de party met Digweed in het Paard (24-05-06) zoemde de naam van het label al rond dus de verwachtingen waren al hooggespannen!
Verdere informatie over dit label was helaas schaars. Dan maar over naar de producer van deze release!

Ossie, een “up & coming” producer uit Israel, is misschien beter gekend onder de naam Dj Ossie. Op zijn 19e regelde hij namelijk al underground feestjes in Israel, waar hij ook zelf draaide. Hij wil nu doormiddel van eigen producties nog meer naambekendheid verwerven. Zeker na zijn briljante “Holyland / The Love beat” EP op Sick Watona Recordings ben ik razend benieuwd naar deze nieuwe release!

[center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/empty.jpg[/img][/center]“Farewell” is een dikke party track die vooral door zijn enorm zware bassline veel schade zal aanrichten op menig dansvloer. Na een rustige en geleidelijke opbouw is het al snel tijd voor de break. In de break komt opeens een zalig zweefmoment naar voren die een lekkere melodie introduceert. Deze wordt heel rustig en geleidelijk aan opgebouwd en met een heel zwaar klinkend effect komt hierna de bassline er terug in stampen. Nadat de bassline kort maar krachtig zijn werk heeft gedaan, komt dan weer de melodie terug in de track. Ook een soort hoorn geluid doet regelmatig zijn intrede en zorgt voor de nodige variatie. Een niet alledaagse opbouw en een paar verassende sounds in de track maken van “Farewell” een track die zeker de moeite is om te beluisteren. Niet te vergelijken met zijn “Holyland / The Love beat” EP die toch nog veel meer de nadruk legde op de melodie.



De minimal mix van “Farewell” is een stripped down versie die voor mij persoonlijk meer emoties kan losmaken. Doordat de track veel minder zwaar is en minder effecten heeft komt er meer nadruk op de melodie die heel rustig en zalig wordt opgebouwd en die ook meer schade aanricht in de break. Veel minder geschikt voor op de dansvloer maar wel de beste versie voor thuis. Na de break valt de track echter wat stil en wordt hij wat te monotoon. Toch een mooi alternatief voor de zware A-kant!



Conclusie: Ossie brengt met deze release een degelijke opvolger van zijn release op Sick Watona. Eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat deze release toch minder indruk op me gemaakt heeft. Toch loont het de moeite om te checken. Ossie is een man die gezien zijn jonge leeftijd zeker in de gaten moet worden gehouden en die nog wel vooruitgang kan maken. Ik kijk al uit naar zijn volgende releases!


Top
   
PostPosted: 21 Mar 2008, 10:33 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
[quote="Phortastic"]Ik kijk al uit naar zijn volgende releases!


Zeg dat wel. Deze plaat is al helemaal grijs gedraaid, meer dan een jaar oud, geen lange houdbaarheidsdatum...

Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma