It is currently 28 Apr 2024, 05:36

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
PostPosted: 03 Apr 2008, 02:05 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[right]Reviewer: Mistik[/right]Artiest: Infinitize
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.infinitizemusic.com[/url]
Titel: A. Devilish
[color=black]Titel:[/color] B. Devilish (Remy & Roland Klinkenberg remix)
[color=black]Titel:[/color] C. Probeersel
Label: Hotkitchen! Records 005
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.extremamusic.com[/url]


[center]Techy.. progressive.. voor ieder wat wils[/center]
Hotkitchen is onderdeel van de Extrema Music Group en dit is al weer release nummer vijf. Infinitize bestaat uit 2 broers uit het zuiden van Holland, Gordon & Jermain Hatusupy . Ze begonnen met het produceren van break beats, maar schoven al snel door naar de tech house & progressive sounds. Na diverse remixen en succesvolle optredens in 2005 op het Extrema Solar weekend en op Paaspop op de Extrema stage volgde in 2006 hun eerste release op het label van Rene Amesz, 25 Hertz. Hierna nam Extrema Music hen onder hun hoede met als gevolg deze release. Ik was niet bekend met beide heren tot ik hun redelijke remix hoorde van ‘Mexico can wait’ van Roland Klinkenberg & Remy. Ik zeg redelijk, omdat het origineel zo vet is dat het moeilijk is om een remix te maken van deze track. Ze leveren een stuk beter werk af op deze EP moet ik zeggen!

[center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/hotkitchen.jpg[/img][/center]
Het origineel van ‘Devilish’ is lekker techhouse achtige track die goed geschikt is om de avond lekker op gang te brengen. Een superdroge kale kickdrum opent de track waarna er een paar lekkere click geluiden bij komen. Vrij snel komt er af en toe een lekkere scheurende synth bij. Na 1 minuut kom de track zelf lekker op gang als er meer geluiden bijkomen. Ze gebruiken een minimaal aantal geluiden die maximaal effecten hebben omdat ze zo vet zijn. De track bouwt mooi op naar de eerste break die lekker kort is. Ook spelen ze mooi met de spanning door af en toe de leadhook er in en uit te mixen en soms een korte break er in te bouwen. Het geheel is ondanks dat de productie aardig droog is super opzwepend, en dit vooral door de opbouw. Techy en chunky zijn de eerste woorden die mij te binnen schieten, alhoewel de muziek eigenlijk niet echt in een hokje past. Deze blijft voorlopig wel even in mijn cd mapje zitten. De track is tijdloos en past eigenlijk op meerdere momenten in je set!



Remy & Roland Klinkenberg nemen de remix honneurs waar, en veranderen het vrij droge techy origineel in een warm progressive track met heerlijke trance elementen er in. De kick is meteen al moddervet waarna de heren al snel met de effecten bakken gaan spelen, waardoor het geheel veel voller klinkt. Dit is een track voor de wat latere uurtjes, met mooie diepe breaks en warme synths er in verwerkt. De break op zo halverwege is er een om van te smullen, met de geluiden die mooi rond zingen, waarna de track naar een volgend niveau gaat! De bekende Remy & Klinkenberg sound is duidelijk te herkennen in deze remix, alhoewel ze genoeg elementen overlaten van het origineel. Duidelijk een plaat die voor een ander moment geschikt is dan het origineel, alhoewel je niet kunt zeggen dat de een beter is dan de ander. Allebei de versies zijn zeker de moeite waard!



‘Probeersel’ is hele andere koek. Dit is meer een plaat voor aan het begin van de avond. Een lekkere slome tech house beat en een meer housey gevoel, maken dit een mooie plaat om de boel mee op te bouwen. Warme synths en een wat meer potten en pannen productie maken de plaat lekker funky. De break is heerlijk trancey daarentegen door de warme synths en zweept de boel aardig op de roffeltjes aan het einde, waarna de plaat weer lekker funky verder gaat. Echt een goede track om de mensen aan het begin van de avond lekker af en toe te plagen, zodat ze wel wakker worden maar nog niet de hoogte in gaan. Het algehele gevoel bij deze plaat is een lekker warm strand midden in de zomer op Ibiza!




Conclusie: Al met al is dit een mooie package met voor ieder wat wils. Het origineel van Develish en de remix doen niet onder voor elkaar, maar zijn duidelijk voor 2 verschillenden momenten in een DJ-set gemaakt. Ik denk wel dat het origineel wat breder is qua sound en hierdoor meerdere type DJ´s zal aanspreken. De remix van Remy en Roland is toch meer wat voor de progressive dansvloer. Probeersel is ook lekker breed, en geschikt voor meerdere dansvloeren. Ik vind tot nu toe hun eigen producties lekkerder dan hun remixen, dus ik kijk wel uit naar hun volgende release!


Top
   
PostPosted: 05 Apr 2008, 20:00 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 26 Jan 2006, 13:52
Posts: 843
Location: In me huis
Probeersel lol, wat een titel :roll


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma