It is currently 28 Apr 2024, 20:32

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
PostPosted: 10 Apr 2008, 14:09 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[right]Reviewer: Djeebie[/right]Artiest: Eelke Kleijn
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.eelkekleijn.nl[/url]
Titel: A. Lost and Confused
[color=black]Titel:[/color] B. Lost and Confused (Dubfunk Remix)
[color=black]Titel:[/color] C. Lost and Confused (Ben Brown Remix)
[color=black]Titel:[/color] D. Lost and Confused (Applescal Remix)
Label: Groovecollection Records Black 009
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.groovecollectionrecords.com[/url]


[center]Kwaliteit als altijd met dansvloer gericht materiaal[/center]
Groovecollection en Eelke Kleijn, het is een beproefd concept. Hij is member op het forum, z’n label Outside The Box valt onder het GC label management, z’n bookings agency is het aan GC gelinkte Epiqurus en hij heeft op een aantal GC labels tracks en remixes uitgebracht. Valt er nog meer te vertellen? Misschien dat hij dit jaar eindelijk op Dance Valley en Extrema Outdoor staat en het te hopen is dat Nederlandse promoters en dance liefhebbers hem op waarde gaan schatten. Het oosten van Europa is daar allang achter en Mexico in april ook. Aan z’n producers en dj kunsten zal het niet liggen in ieder geval.

[center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/groovecollectionblack.jpg[/img][/center]
Het origineel van “Lost and Confused” is een bassline gedreven en energiek monster. Diepe, zware, bijna spokende strings omhullen je, terwijl freaky synths en pads bezit nemen van de hele dansvloer. Een gesproken mannelijke vocale sample brengt Eelke’s liefde voor science fiction naar voren en geeft de track iets extra’s mee. Licht spooky, maar wel met een vrolijke noot is “Lost and Confused”. Dit heeft simpelweg alles weg van een tune…



De Dubfunk remix geeft de track een veel wigglier en bouncier gevoel mee. Met het veranderen van de meeste elementen uit het origineel bereikt deze jonge Zwitser dat de hele track zich al funkend en groovend zich in je hoofd nestelt. De bassline is misschien niet zo zwaar als het origineel, maar behoudt zeker de energie op een meer housier niveau.



Ben Brown doet waar hij goed in is: het bouwen van een progressive dance track met subtiele trancier geluiden. Ook deze versie zal goed spanning bouwen op de dansvloer, aangezien de breaks prachtig geproduceerd zijn en de club, zoals het hoort, zal opveren bij de terugkeer van de kick. Puur dansvloer materiaal.



Als laatste, maar zeker niet de minste is Applescal aan de beurt die zijn remix begint met de traditionele 4/4 kick, maar uit het niets een breakbeat tevoorschijn tovert die de track zal dragen. Een heerlijke versie met een freaky bass en synth die het origineel omturnen en in een experimenteler richting duwen.




Conclusie: GC en Eelke zijn een beproefd concept en ook nu blijkt weer dat een samenwerking langer kan werken zonder in herhaling te vallen of niet origineel te zijn. “Lost and Confused” is een fijne, typische GC Black release met een gevarieerd en sterk remix pakket. Wat wil je nog meer?


[center][url=https://www.beatport.com/en-US/html/content/release/detail/107081/lost_and_confused][img]http://www.groovecollection.nl/forum/images/beatport.gif[/img][/url][/center]


Top
   
PostPosted: 10 Apr 2008, 17:15 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
Ik zou toch zweren dat ik hier ook een review voor geschreven had..
niks mis met deze overigens, daar niet van.


Top
   
PostPosted: 10 Apr 2008, 17:35 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 31 Jul 2005, 16:02
Posts: 1577
Location: Amsterdam
Dan is er ergens iets misgegaan. Zou kunnen dat Jerry niet wist dat David jou deze al had gegeven. Wat mij betreft plaatsen ze die van jou. Of allebei. Kan iedereen nog vergelijken ook.

_________________
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2008, 01:50 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
DJ Support:

Anthony Pappa: I like the "Dubfunk Mix" and the "Applescal Mix"
Kosmas Epsilon: So good!!! Another excellent release for GC, that's why i love you. Original and Dubfunk the top picks for me, either for different circumstances. Well Done!
Oliver Moldan: i love the dubfunk remix
Steve Mill: DUBFUNK is the business for me in this one, 10/10 .nice original too
Steve Parry: Original is rather large.. but Ben Brown is fast proving to be my new musical faves...! Wicked remix... both mixes very playable...
Stian Klo: amazing original mix !! guaranteed plays

Federico Epis: All mixes are excellent but Ben Brown is the one for me, amazing sound.
Redanka: like the Ben Brown and Dubfunk mixes folks
Darin Epsilon: Prefer the original mix the most, lots of interesting sounds introduced at the right moments. My next favourite is the Ben Brown remix for some stripped back funky prog house action.
Damon G: OMGWTF? This is by far the best thought out single I have heard since I've started Dj'ing. Dubfunk brings his usual laid back groove that also tips "LET'S GET THE PARTY HO" vibe. The original is truly Eelke's best work to date. Love the vocal work he did. Definitely something that other producers should take notice on. In all honesty this should be a benchmark song for 2008!
DJ E360: This Dubfunk remix is a slammer! Great crowd reaction, Definitely will get plays during WMC!
Deep C: Smokin !! 10/10
Adam Abouraya: great production! Love the elements in this track, great vibe and gets people groovin!
Shawn Mitiska: Eelke's Original Mix is fuckin excellent...grooving with jus enough melody to keep it interesting. Will defiantly be supporting this release at my gigs and in my DJ Sets!!!
Tim Davison: Thanks for sending these over guys, really liking Eelke's mix of Lost and Confused.
John Mack: definitely digging Ben's remix here

Lees die Damon G. Gaat helemaal los :lol

_________________
[url=http://www.groovecollectionrecords.com][img]http://www.groovecollection.nl/images/Messageboard/logoB2.png[/img][/url]


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2008, 09:09 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 10 Jun 2005, 11:00
Posts: 5641
Location: Amsterdam
haha ja wilde net zeggen die Damon G gaat los! Mooi om te lezen (Y)
(Wie is Damon G eigenlijk?) :)


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2008, 12:06 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 15 Jul 2005, 22:40
Posts: 1545
zoontje van Jerry :lol


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2008, 13:13 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 10 Oct 2005, 22:34
Posts: 880
Location: Hoboken, Belgium
Geweldig sterke release weeral! De Dubfunk remix vind ik persoonlijk iets minder geslaagd, maar de andere 3 mixes zijn stuk voor stuk ijzersterk! Keep it up guys! (Y)


Top
   
PostPosted: 12 Apr 2008, 13:52 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Dec 2005, 11:04
Posts: 472
[quote="Djeebie"]Dan is er ergens iets misgegaan. Zou kunnen dat Jerry niet wist dat David jou deze al had gegeven. Wat mij betreft plaatsen ze die van jou. Of allebei. Kan iedereen nog vergelijken ook.


Plaats ik hem toch gewoon zelf :) Ik heb natuurlijk niet voor jan lul mijn tijd erin gestoken (wel met plezier overigens hoor). Hier is ie (ingekort, intro weggelaten)

[quote]De original mix is een hele fijne binnenkomer. Eelke Kleijn is iemand die altijd oog voor details heeft gehad, en iemand die begrijpt dat het produceren van een goeie track meer is dan het op elkaar stapelen van geluiden. Het is juist de interactie tussen de verschillende lagen in de muziek die het verschil maakt tussen een matige en een goeie track, en dat is ook hier goed tot uitwerking gebracht. Het is een vlotte track met een scherpe bassline die goed in het gehoor ligt, maar ook zeker op de dansvloer menigeen in beweging zal krijgen. De structuur klopt, met een duidelijke opbouwende lijn in de track, onderbroken door korte intermezzo’s om het spannend te houden.

Dubfunk benadert de track van een hele andere kant, resulterend in een techy remix. Slechts korte sampletjes uit het origineel zijn verwerkt tot loopjes, waardoor het origineel er nauwelijks nog in te herkennen is. Creatief, maar naar mijn mening toch iets te monotoon.

Ben Brown gaat met zijn remix weer meer de progressive house kant op. Ook in zijn remix is het hoofdthema uit de original mix niet integraal te horen, maar is deze op eigen wijze door elkaar gehusseld. De mixt bouwt veelbelovend op, maar stelt uiteindelijk helaas iets teleur omdat het niet echt ergens heen lijkt te gaan. Niettemin een vrij behoorlijke remix die de liefhebbers van het genre allicht zal aanspreken.

De laatste, en wat mij betreft beste remix wordt verzorgd door Pascal Terstappen, alias Applescal. Deze jonge Bredanaar heeft in zijn mix het originele thema gebruikt, maar is er in geslaagd om toch een hele andere sfeer tot uiting te brengen. Het resultaat is een spacy, trippy track met een kop en een staart. De intro begint bedaard, maar langzaam ontvouwt de track zich, en verandert het ritme, toewerkend naar een climax waarin een freaky acid-achtige bassline ons daadwerkelijk “lost and confused” doet voelen. Knap gedaan.

Conclusie: Vier verschillende mixes zorgen ervoor dat er waarschijnlijk voor elk wat wils in deze package zit. Eelke’s origineel stelt absoluut niet teleur, en onder de remixes is die van Applescal degene die er kwalitatief uit springt.

Top
   
PostPosted: 12 Apr 2008, 15:42 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 13 Jun 2005, 20:27
Posts: 3809
Location: Rijswijk!
Was wel mooi...gisteren onderweg richting Cocoon, zet 538 op, geen idee wat het was in eerste instantie. Ik dacht "Mwoah, klinkt wel aardig!". Hoor ik net Tiesto in zijn show een of andere Eelke-remix afkondigen met "..en nu gaan we wat dieper!" 8-) :lol

_________________
[size=85][color=#800000][url=http://www.bramkampschreur.nl]Mijn Website![/url][/color][/size]


Top
   
PostPosted: 14 Apr 2008, 14:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector

Joined: 28 Jun 2005, 23:28
Posts: 576
Location: Rotterdam, Netherlands
Ik zag het! Mijn remix van Kosmas' Cubabe, erg cool :)


Top
   
PostPosted: 14 Apr 2008, 21:58 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 22:47
Posts: 2263
Location: Utrecht
Applescal remix vind ik toch wel heeeeeel vet.


Top
   
PostPosted: 14 Apr 2008, 23:26 
Offline
GrooveCollector
GrooveCollector
User avatar

Joined: 18 Sep 2005, 23:54
Posts: 1655
Location: Haarlem
(weer...) 'n Superplaat! Vooral origineel en Applescal rmx vind ik erg vet! :tune


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma