It is currently 29 Apr 2024, 05:20

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: 21 Apr 2008, 00:25 
Offline
Site Admin
Site Admin
User avatar

Joined: 07 Jun 2005, 02:31
Posts: 7763
Location: Behind this board
[right]Reviewer: Mistik[/right]Artiest: Konstantin Yoodza
[color=black]Artiest:[/color] [url]http://www.myspace.com/KonstantinYoodza[/url]
Titel: A. Entry Into Mix
[color=black]Titel:[/color] B. Burning Mix
[color=black]Titel:[/color] C. Aggressive Entry
[color=black]Titel:[/color] D. Boiling Mix
Label: Tech It Recordings 001
[color=black]Label:[/color] [url]http://www.techitrecordings.com[/url]


[center]Het is allemaal ’net niet’[/center]
Toen ik nog reviews schreef voor een houseblad al weer heel wat jaartjes geleden kreeg ik vaak white labels binnen met amper wat info er bij. Aan de hand van de ingekraste vage codes a1 en a2 moest je de track identificeren. Soms leverde dat nog wel eens wat verwarring op en aan de andere kant had het ook wel weer zijn charme. In de huidige tijden van MP3’s en andersoortige digitale bestandsvormen zijn die tijden over.

Niet bij deze eerste release van het Oost Europese label Tech it. De file info was moeilijk te ontcijferen en ik moest ze zelf herbenoemen. Er is ook amper info te vinden op de website over het label zelf. Wel staat er gelukkig wat info over deze nieuwe producer uit de Oekraïne.
23 jaar is ie en hij heeft de Muziekschool gedaan. Ik weet niet of dit gelijk staat aan het conservatorium hier, wel is hij afgestudeerd in blaasinstrumenten. Hij was al een aantal jaren thuis aan het produceren toen hij in 2007 zijn eerste release had op het Russische label Snoochi Boochi. Dat hij blaasinstrumenten gestudeerd heeft is niet echt terug te horen in zijn tracks. Ze doen erg .. euh Oost Europees aan: degelijk en volgens een vast format. De eerste gedachte die in mij op kwam is Deadmau5 als vergelijkingsmateriaal. Ik ben er ook nog steeds niet achter of het nu 4 aparte tracks zijn, of een soort remixen. De tracks liggen allemaal erg in elkaars verlengde. Volgens de info op de website wel, maar ze lijken alle vier wel heel erg op elkaar.

Dit hebben ze zelf over de tracks te melden in aandoenlijk Engels:
Entry into mix is a collection of interesting juicy and vigorous tracks, wich could please each fun of club cultures The combination of sounds and rythms offered by Konstantin Yoodza has found it's funs worldwide. The most powerfull bassline accompanies to all the tracks of this release. You'd have no doubt you'll like it..

[center][img]http://forum.groovecollection.nl/images/reviews/techit.jpg[/img][/center]
Entry into mix begint erg spannend met een mooi duister intro! Eerst hoor je wat sinistere geluiden waarna een robot stem aftelt, maar dan komt hij met die droge kick en afgeknepen synth geluiden aanzetten. Dit gaat even door tot aan de 3 minuten, waar hij een wel weer hoopvol breakje inbouwt, waar de sinistere geluiden uit het intro even terug komen. Dan komen de afgeknepen synths weer uit de kast. Jammer want deze track had echt wel potentie als hij de spanning er in had weten te houden. Tegen het einde wordt wel een beetje interessant als hij wat zuchten en kreunen toevoegt, maar nee ook net niet.



Burning mix begint weer met een droge kick. De kick lijkt precies op die van track 2 alleen programmeerd hij hem net ff anders. De hook komt er na de eerste paar maten al in. Weer een beetje trance-achtig, alleen meer richting de oude Duitse trance sound. Dus erg recht qua programmering, alhoewel hij iets meer met de synthsounds stoeit. In de break speelt hij een beetje met de spanning, maar ook niet meer dan dat. Erg standaard allemaal, zonder dat het iets toevoegt aan de plaat. Nee, ook deze is het net niet. Het geheel is erg voorspelbaar, en daar hou ik niet zo van.



Agressive Entry is er zo één waar ik gelijk moest denken aan Deadmau5. Een diep synth stab als intro, waarna een soort van afgeknepen bassline met een doffe beat er in komt met hier en daar een soort van acid geluidje. Vrij simpel, maar wel effectief op zichzelf. Dit gaat eigenlijk zon 5 minuten door zonder al te veel variatie. Een track om snel door te mixen dus. Het geheel laat niet erg veel indruk achter bij mij. Het klinkt alsof het zo uit de pc komt rollen zonder veel diepgang er in. Toch zou dit wel kunnen werken als tussendoor plaatje in een stevige set.



Boiling mix begint een stuk interessanter. Een soort van old school donkere goa trance bassline met een superdroge kick met wat effecten er over heen brengen je naar de eerste break. Na de break slaat de track plotseling om naar weer die Deadmau5 achtige trance electro. De lekkere goa synth verdwijnt waar een soort van duistere synth stabs voor in de plaats komen. Deze ligt wel in de verlengde van Agressive entry, maar klinkt iets minder saai. Hij bouwt aardig door en de sound wordt iets voller tegen het einde als hij wat meer met de effecten gaat spelen. Al met al een stukje interessanter dan de eerste track, en aardig bruikbaar in een wat tranceachtige set. Dit is typisch zo een plaat die erg effectief kan zijn op het juiste moment, maar die niet blijft hangen aan het einde van de avond.




Conclusie: Ik weet niet wat ik nu met deze release aan moet. Stuk voor stuk zijn het tracks die wel kloppen, maar het allemaal net even niet hebben. Ze klinken allemaal erg snel gemaakt, en alsof ze zo van de pc zonder mastering naar MP3 formaat zijn omgezet. Het mist allemaal warmte en diepgang. Ik vind het moeilijk om iets waar iemand al zijn ziel en zaligheid in heeft gestopt af te kraken, maar ik vraag mij ernstig af of deze tracks iets toevoegen aan de berg nieuwe releases elke week. En hij kan wel produceren, want op zijn Myspace pagina staan een paar tracks die een stuk interessanter klinken. Op zich doet geen pijn aan je oren, maar er is ook niks wat echt blijft hangen. Deze release is het net niet voor mij.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Theme Created by HOLLYSMOKE
Theme updated to phpBB 3.1.3 by KamijouTouma